Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
leo6666
- FearSoft
- Мнения: 595
- Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
- Благодарил/а: 64 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Мнение от FearSoft » 18 Окт 2024 08:23
Малко встрани от темата, но интересно като ситуация. Преди 3 дни смених 12V оригинален Hankook на една Тесла. С нов AGM, 30Ah. На човека (мой познат) колата просто спряла!? Заради разреден 12V акумулатор! В движение дала информация и спряла. Ужас! Това на хибрид поне не може да се случи. Да не запали колата - да, но да изгасне в движение... 
След тест се оказа, че старата батерия изкара само 10Аh, т.е. 1/3 от капацитета. За 4 г. работа. Изводите си ги прави всеки за себе си. Относно съвременното качество, имам предвид.

След тест се оказа, че старата батерия изкара само 10Аh, т.е. 1/3 от капацитета. За 4 г. работа. Изводите си ги прави всеки за себе си. Относно съвременното качество, имам предвид.
Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23
FearSoft
- zorbata
- Мнения: 399
- Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
- Местоположение: София
- Автомобил: RAV4 GR PHEV
- Благодарил/а: 59 пъти
- Получена благодарност: 83 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Мнение от zorbata » 18 Окт 2024 12:13
Като гледам май новите акумулатори умират от раз и е много възможно компа да следи напрежението им и съответно да реагира така.
caryЦар
zorbata
FearSoft
- zorbata
- Мнения: 399
- Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
- Местоположение: София
- Автомобил: RAV4 GR PHEV
- Благодарил/а: 59 пъти
- Получена благодарност: 83 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Мнение от zorbata » 18 Окт 2024 17:44
И аз съм на това мнение.
Но масово хората по света, така да се каже затъпяват и заради тъй нареченото safety, а и опасността производителя да бъде съден - та се застрахова.
caryЦар
zorbata
Оги
-
- Мнения: 95
- Регистриран на: 02 Ное 2011 19:05
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 7 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Мнение от nikolas3 » 03 Апр 2025 17:14
От днес с нов акумулатор, след като 2 пъти днес не иска ready. Преди две седмици пак ми го направи, но след 1 час на N в сервиз. Пишеше и High consumtion...
Стария си беше оригиналния от 2017 г.. на 18 % и 11.6 волта след каране без гасене в града.
280 лв и дано всичко да се реши с този нов.
Стария си беше оригиналния от 2017 г.. на 18 % и 11.6 волта след каране без гасене в града.
280 лв и дано всичко да се реши с този нов.
Avensis 2.0 бензин 2004 Т25
Corolla 1.4 бензин 2006
RAV4 XA40 hybrid 11.2017
Corolla 1.4 бензин 2006
RAV4 XA40 hybrid 11.2017
nikolas3
- FearSoft
- Мнения: 595
- Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
- Благодарил/а: 64 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Мнение от FearSoft » 09 Апр 2025 14:32
Преди време обещах, че ще дам информация какво се случва с моя акумулатор (12V), т.к. забелязах по-различно поведение при хибрида в сравнение с обикновените автомобили. Моят принцип винаги е бил принудителен заряд преди и след зимния период.
Та онзи ден на GPS-а забелязах, че въпросният акумулатор пада през определен период от време до 10.5V и реших да го проверя. Изненада - беше на 20% капацитет! Макар и да не съм имал каквито и да са проблеми със стартирането. Та снощи си го включих на заряд, за да ми е мирна главата.
Не знам, възможно е да е поради сравнително кратките пътувания, по около 20 км на ден. И най-вероятно е заради това. Нека всеки да приеме тази информация както желае, надявам се все пак да е полезна и да помогне на някои да не се сблъскват с неприятна ситуация в най-неочакван момент
Та онзи ден на GPS-а забелязах, че въпросният акумулатор пада през определен период от време до 10.5V и реших да го проверя. Изненада - беше на 20% капацитет! Макар и да не съм имал каквито и да са проблеми със стартирането. Та снощи си го включих на заряд, за да ми е мирна главата.
Не знам, възможно е да е поради сравнително кратките пътувания, по около 20 км на ден. И най-вероятно е заради това. Нека всеки да приеме тази информация както желае, надявам се все пак да е полезна и да помогне на някои да не се сблъскват с неприятна ситуация в най-неочакван момент

Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23
FearSoft
max-2
- WoLF
- Мнения: 3526
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: Приус '07
- Благодарил/а: 748 пъти
- Получена благодарност: 286 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Мнение от WoLF » 09 Апр 2025 14:37
Още нямам натрупана статистика, но редовно го хващам колата да го държи на ниско напрежение(заряд) - около 12.1-12.3V. Никога не се ползва без READY, т.е. само на 12V-овия акумулатор. Кара се само градско, не вярвам консумацията от "паленето" да не може да се покрие от пътуването. Изглежда такова да е поведението по някаква причина. Проверих да няма консумация при престой, като го заредих и оставих колата в гараж дълго време. Не беше мръднал почти за месец. Колата си го разрежда дори и да е налице връзка с голямата батерия...
Последно промяна от WoLF на 09 Апр 2025 14:40, променено общо 2 пъти.



WoLF
Митхат
- max-2
- Мнения: 2098
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 112 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Мнение от max-2 » 09 Апр 2025 14:41
Не съм мерил, но 10.5 е малко за електрониката. Един път стоя на стенд геометрия около 40 минути на N и показа иконка акумулатор и май изписа нещо... После като тръгнах си го зареди хибрида.
Carina E 4AFE LB 1992
max-2
WoLF
- FearSoft
- Мнения: 595
- Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
- Благодарил/а: 64 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Мнение от FearSoft » 10 Апр 2025 13:59
Не твърдя за 100% точност от зарядното ми устройство, но дори и да е бил на 50% капацитет пак не е добре. Но при първа възможност ще го замеря с фирмения уред, който макар и китайски се е доказал във времето. А и изобщо не е от евтин...
Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23
FearSoft
Обратно към “Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)”
Иди на
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост