► Виж съдържание
Офтопик
Влагата от въздуха кондензира върху изпарителя, стича се по ламелите и те така излиза по- сух въздух.
Мнение от nasko_jarti » 31 Дек 2024 20:13
nasko_jarti
Мнение от Ивайло Димов » 31 Дек 2024 20:24
Ивайло Димов
Мнение от mapamop » 31 Дек 2024 20:33
Имам дехидратор/влагоизсушител/влагоабсорбатор на ток в кухнята. В него има вентилатор, хладилен компресор и датчици за влагата и температурата в помещението. Когато отчетената влага е повече от зададената се чува компресора да включва. Това му е принципа на работа. Мини около 5-6 януари, като го дават кучешки студ в Русе и ще ти покажа как се пуска компресора на -10 ако стане толкова с това кално време. И си се усеща как се спъва мотора от компресора и тръгва студ към предното стъкло.
mapamop
Мнение от Ивайло Димов » 31 Дек 2024 20:44
Ивайло Димов
Мнение от mapamop » 31 Дек 2024 20:59
Влагоуловител Rohnson R-9920
mapamop
Мнение от Ивайло Димов » 31 Дек 2024 21:02
Ивайло Димов
Мнение от wizarda » 31 Дек 2024 21:07
При вагените не знам как е, но при японски коли, при завъртане на позиция подсушаване на предно стъкло климатика тръгва сам, а не го пускам отделноИвайло Димов написа: ↑31 Дек 2024 20:44 За къв чеп пускате тоя компресор ,след като хладилният агент е неефективен .Наливате от пусто в празно .
wizarda
Мнение от slowtraveler » 01 Яну 2025 16:23
Отново абсолютно грешно твърдение... Принципът е абсолютно еднакъв - обикновената климатична система е обикновена термопомпа, която премества топлина от един топлообменник към друг... И на която след 'преместването' на топлината с фреон, има работни 'медии' в двата края въздух/въздух (топлообменници фреон/въздух)......Ивайло Димов написа: ↑31 Дек 2024 22:52 Колеги не сравнявайте круши със сливи ,принципа на работа на термопомпата няма нищо общо с обикновена климатична система .
slowtraveler
Мнение от mapamop » 03 Яну 2025 10:39
! | Съобщение от: mapamop |
Изтрил съм безсмислената кал от темата, буламача го пожалих и само е скрит да не пречи. Темата е отключена, но ако я разкаляте наново ще я заключа, без значение от писъците които ще се разнесат. |
mapamop
Мнение от max-2 » 03 Яну 2025 11:04
max-2
Мнение от pivaylov » 03 Яну 2025 12:47
pivaylov
Мнение от mapamop » 03 Яну 2025 13:00
По-скоро не. Освен ако не са откачени рамената на клапата и с два пръста да успееш в тъмното и тясното да го наместиш.
mapamop
Мнение от Hursa » 03 Яну 2025 15:26
Нормално е да не се включва компресора - все пак е настроен на 24 градуса (задавате температурата в купето), а климатика в случая е само охладител. Когато включите функцията да се обдухва предното стъкло - тогава се включва и осушаването на въздуха, а това става с климатика (компресора, в случая с работата на изпарителя, там фреона трябва да кипи и да се изпарява). Ако обаче е много ниска вътрешната (в купето) температура (а вероятно в случая е поне около 5 6 градуса, може дори да е около 10) - може да не се включи компресора. Ако е ниска температурата, близка до 0 градуса - то за да работи изпарителя - трябва температурата на изпарение на фреона в изпарителя да е отрицателна. (Той е относително компактен, по сравнение с топлообмениците на домашните климатици - затова трябва да поддържа относително по-голяма температурна разлика спрямо въздуха, който преминава през него - за да работи с достатъчна производителност.) Така повърхността му е с отрицателна температура и влагата от въздуха, който преминава през топлообменика - се отделя във вид на скреж (даже не плътен лед, а "кристализира" във вид подобен на гъсто разположени "игли") - за това бързо ефективността на топлообменика се губи, повърхността се топлоизолира от този скреж, а и все по-малко въздух започва да преминава през него (пак поради запълване на пространството между топлообмените повърхности със скреж). (Когато работи като осушител на въздуха - влагата трябва да кондензира върху тази повърхност и конденза да се стича и извежда през дренажа, освобождавайки топлообмените повърхности на изпарителя. В случая не може, затова тази функция под определена температура в купето може да не се задейства.) Но има и друго - фреоните са различни видове, с различен работен температурен диапазон - в случая климатика е само охладител, няма нужда да се използва фреон с много ниска температура на кипене (при налягането в изпарителя) - затова също под определена температура може да не се включи компресора, защото няма да има кипене, т. е. няма да работи системата. (Климатика все пак не е само компресора, а цялата система, с изпарителя, кондензатора и дроселиращия "терморегулиращ" вентил.) Също така, при много ниска температура - абсолютната влажност във въздуха (дори при 100% относителна) е много ниска, затова ако се загрее този въздух до приемлива за загряване на купето температура (в случая, както е настроен на 24 градуса, когато купето и двигателя се загреят - вероятно въздуха, който се загрява от топлообменика с антифриза от двигателя ще е с около и над 27 градуса) - ще е с много ниска относителна влажност - достатъчна за да осуши (или размрази, ако е заскрежено отвътре и осуши, в случая скрежа до голяма степен директно ще се изпарява) обдухваното стъкло. (За да има бързо осушаване е желателно въздуха не само да е относително сух (интензифицира се дифузията на водните пари), а и с относително висока температура спрямо температурата на капките (или скрежа) по стъклото, защото при изпарението (осушаването и в случая) се поглъща значително количество топлина и за да е интензивен процеса трябва да се предаде бързо към повърхността на капките, затова температурната разлика е желателно да е голяма. Важно е и въздуха се движи интензивно около капките (принудителна конвекция), за да предава тази топлина, както и да отнася отделящата се от повърхността и пара и да освобождава повърхността за да продължава интензивно да се изпарява - затова, като се включи тази функция за обдухване на стъклото - вентилатора се включва на максимума си.)
Hursa
Мнение от max-2 » 03 Яну 2025 18:17
max-2
Мнение от Hursa » 03 Яну 2025 18:35
Hursa
Обратно към “Интериор/екстериор”
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост