Няма нищо за разбиране. Понеже системата подлежи на манипулация и на някои хора не и дреме за околната среда се взимат мерки да се продават автомобили ,чиито системи да не подлежат на манипулация. Електромобили, биогорива и т.н.
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
-
- Мнения: 535
- Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 106 пъти
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Мнение от vfr800 » 04 Дек 2023 17:46
vfr800
WoLF
- mapamop
- Мнения: 5281
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 167 пъти
- Получена благодарност: 615 пъти
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Мнение от mapamop » 23 Дек 2023 14:24
Едното място е тук: https://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?p ... B0#p385281
За другото трябва да си спомня че беше писано за някакво отпушване на тия тръби с парче твърд многожилен кабел (?). Никак няма да ми е лесно, предвид бензиновата ми кола, която няма DPF.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...
--
Тц...тц...тц...
mapamop
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: 15 Яну 2024 22:34
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Avensis t25 2.2 D-CAT
- Получена благодарност: 1 път
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Мнение от panda_robi » 02 Фев 2024 08:34
Здравейте колеги,
Извинявам се за дългия пост, но като гледам писаните неша по темите във форума сметнах, че всяка подробност е от значение. Нов съм във форума и от съвсем скоро съм собственик на Toyota Avensis T25 2.2 D-CAT 177к.с. 2007г Vin : SB1EB56L40E079887 в град София. Взех я от едни автоджамбази ...., които бяха вежливи и културни, като ми казаха, че последно колата била на техен приятел който разкарвал хляб с нея. Купих я с този двигател, защото беше на много изгодна цена+ това градското каране ѝ е колкото да излезне от града, евентуално занапред бих я ползвал и малко по често в града, но всеки уикенд пътувам на някъде и не би трябвало това да бъде проблем за който и да било дизел(надявам се).
Пиша в тази тема, тъй като и аз имам сходен проблем, на който търся рационално решение. А ето и проблема:
Когато я гледах за покупка видях, че леко изпушваше бял дим от ауспуха и лека миризма на недоизгоряла нафта(не беше кой знае колко студено), предположих, че като всеки дизел си прави някаква регенерация, тъй като след има-няма 5 минути спря. Да де ама тва пушене след като я купих забелязах, че си продължава от време на време за малко този пушек и предположих, че просто се е задръстила от седене и градско каране и съответно след като оправих документите я изпънах до Пловдив и обратно и по целият път си подпушваше. Казах си, че явно е много задръстена и купих 1 добавка на XXXX, прикачам и снимка, след като сипах добавката и напълних резервоара с обикновен дизел и започна да пуши сиво и светнаха лампите check engine, trc off и vsc. Закачих я на диагностика в близкия сервиз (XXXX) където не ми казаха точната грешка, но ми казаха, че колата не си харесвала горивото. Споделих им че съм сложил добавка и ми казаха това повече да не го правя, че нямало смисъл само парите да си давам и да шашкам колата+ да направя извънградското каране на по високи обороти. Така и направих, от София до Калотина държах оборотите около 2500-3000 и за около 25 минути не спираше да пуши след което спря, но аз продължих още 5 минути за всеки случай, видях, ще спря да пуши и успокоих оборотите. Стигайки границата подпуши за около 5 секунди и това му беше чак до Ниш без проблеми. Като спрях там-пак дим и се ядосах. Прибрах се на спокойно каране и ми направи впечатление, че дали ще карам агресивно, дали ще карам спокойно все си харчи по 8/100 извънградско, което ме дразни още повече. След 1 седмица престой на паркинга пак отидох до Пловдив, този път с още по агресивно каране и пак си пуши когато и колкото си поиска. Понеже жената е от Кричим там я закачихме на диагностика(някаква, която чете от OBD-то) при неин познат да види какво ще си покаже за дюзите, диференциалния датчик и като цяло всичко квото може да покаже, да се види... Ами всичко си е в перфектни норми с абсолютно минимални отклонения, дори диагностика остана впечатлен и ми каза, че най вероятно 5тата дюза се ебава, но не може да я хване с диагностиката.
Та от там идва и питането за съвет, къде да я закарам и кой разбира от тези неща, защото се двуомя за махане на дюзата и дпф-а или пък търпи някакво рециклиране? Намерих и в гугъл някаква за 130лв. Дали е същата нямам идея, струва ми се много евтино, ето и линк XXXXXX
Това което съм забелязал е, че маслото и антифриза също не мърдат като ниво, единствено в маслото има миризма на нафта и самото ниво е малко над максимума, но това предполагам, че е заради регенерациите нон стоп, държи си нормални обороти, няма прекъсвания в двигателя и има цялата мощност на света.
Извинявам се за дългия пост, но като гледам писаните неша по темите във форума сметнах, че всяка подробност е от значение. Нов съм във форума и от съвсем скоро съм собственик на Toyota Avensis T25 2.2 D-CAT 177к.с. 2007г Vin : SB1EB56L40E079887 в град София. Взех я от едни автоджамбази ...., които бяха вежливи и културни, като ми казаха, че последно колата била на техен приятел който разкарвал хляб с нея. Купих я с този двигател, защото беше на много изгодна цена+ това градското каране ѝ е колкото да излезне от града, евентуално занапред бих я ползвал и малко по често в града, но всеки уикенд пътувам на някъде и не би трябвало това да бъде проблем за който и да било дизел(надявам се).
Пиша в тази тема, тъй като и аз имам сходен проблем, на който търся рационално решение. А ето и проблема:
Когато я гледах за покупка видях, че леко изпушваше бял дим от ауспуха и лека миризма на недоизгоряла нафта(не беше кой знае колко студено), предположих, че като всеки дизел си прави някаква регенерация, тъй като след има-няма 5 минути спря. Да де ама тва пушене след като я купих забелязах, че си продължава от време на време за малко този пушек и предположих, че просто се е задръстила от седене и градско каране и съответно след като оправих документите я изпънах до Пловдив и обратно и по целият път си подпушваше. Казах си, че явно е много задръстена и купих 1 добавка на XXXX, прикачам и снимка, след като сипах добавката и напълних резервоара с обикновен дизел и започна да пуши сиво и светнаха лампите check engine, trc off и vsc. Закачих я на диагностика в близкия сервиз (XXXX) където не ми казаха точната грешка, но ми казаха, че колата не си харесвала горивото. Споделих им че съм сложил добавка и ми казаха това повече да не го правя, че нямало смисъл само парите да си давам и да шашкам колата+ да направя извънградското каране на по високи обороти. Така и направих, от София до Калотина държах оборотите около 2500-3000 и за около 25 минути не спираше да пуши след което спря, но аз продължих още 5 минути за всеки случай, видях, ще спря да пуши и успокоих оборотите. Стигайки границата подпуши за около 5 секунди и това му беше чак до Ниш без проблеми. Като спрях там-пак дим и се ядосах. Прибрах се на спокойно каране и ми направи впечатление, че дали ще карам агресивно, дали ще карам спокойно все си харчи по 8/100 извънградско, което ме дразни още повече. След 1 седмица престой на паркинга пак отидох до Пловдив, този път с още по агресивно каране и пак си пуши когато и колкото си поиска. Понеже жената е от Кричим там я закачихме на диагностика(някаква, която чете от OBD-то) при неин познат да види какво ще си покаже за дюзите, диференциалния датчик и като цяло всичко квото може да покаже, да се види... Ами всичко си е в перфектни норми с абсолютно минимални отклонения, дори диагностика остана впечатлен и ми каза, че най вероятно 5тата дюза се ебава, но не може да я хване с диагностиката.
Та от там идва и питането за съвет, къде да я закарам и кой разбира от тези неща, защото се двуомя за махане на дюзата и дпф-а или пък търпи някакво рециклиране? Намерих и в гугъл някаква за 130лв. Дали е същата нямам идея, струва ми се много евтино, ето и линк XXXXXX
Това което съм забелязал е, че маслото и антифриза също не мърдат като ниво, единствено в маслото има миризма на нафта и самото ниво е малко над максимума, но това предполагам, че е заради регенерациите нон стоп, държи си нормални обороти, няма прекъсвания в двигателя и има цялата мощност на света.
! | Съобщение от: slowtraveler |
Мнението бе одобрено, но силно приличаше на търговско съобщение, направено единствено с цел 'трупане на точки' за интернет реклама... Затова е поразчистено от линкове... Ще видим дали потребителя и мнението ще останат тук... |
panda_robi
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: 15 Яну 2024 22:34
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Avensis t25 2.2 D-CAT
- Получена благодарност: 1 път
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Мнение от panda_robi » 02 Фев 2024 08:59
Поста далеч не е с цел реклама, сметнах, на база изчетеното по форума, че ще бъде полезна информация въпросните подробности, разбира се щом е проблем нека останат скрити, при интерес мога да ги споделям и на лично съобщение 

panda_robi
Stivans
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: 05 Дек 2024 20:05
- Местоположение: Германия
- Автомобил: Тойота Авенсис
- Благодарил/а: 2 пъти
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Мнение от Плам » 05 Дек 2024 20:30
Здравейте колеги. Имам Тойота Авенсис DCAT. Сега като захладня времето колата започна да пуши доста преди да загрее напълно. След това спира да пуши. Кажете какъв може да е проблема и къде да отида за диагностика?
Плам
WoLF
Плам
WoLF
-
- Мнения: 21
- Регистриран на: 26 Дек 2024 16:48
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Rav 4 xa40
- Благодарил/а: 10 пъти
- Получена благодарност: 3 пъти
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Мнение от Wild_bear » 30 Дек 2024 21:36
Здравейте,от скоро съм собственик на рав4 2016 d4d-143к.с.Преди 3 дни ми светна чек лампа с грешки за датчик турбо,днеска изгасна,бихте ли ми помогнали?
![Изображение]()
- Прикачени файлове
-
- PXL_20241227_110930269.jpg (1.89 MiB) Преглеждано 11872 пъти
Wild_bear
- mapamop
- Мнения: 5281
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 167 пъти
- Получена благодарност: 615 пъти
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Мнение от mapamop » 30 Дек 2024 22:53
Изчисти ЕГР като за начало че Делфито на български така го е написало май. Огледай си актуаторите дали не са за чистене и го изхвърли това Делфи.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...
--
Тц...тц...тц...
mapamop
-
- Мнения: 29
- Регистриран на: 12 Мар 2024 12:57
- Местоположение: Великобритания
- Автомобил: Toyota Yaris D4D
- Благодарил/а: 2 пъти
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Мнение от Alesyz » 29 Яну 2025 19:14
Аз оперирах моята Ярис D4D '15, още като я взех. На 87 000 реални мили, докарах я от Лондон и на другия ден светна чек енджина и грешката се оказа запушен DPF. Колата направо умря на магистралата. Слагах добавки за чистене, карах в обороти, нищо не помогна. След месец, имах пътуване до Шотландия(аз живея в Ковънтри, Англия) и предния ден, пак светна чек енджин със същата грешка. Имах друга Ярис тогава, D4D 2007, тя нямаше DPF и газ за Шотландия с нея. Като се върнах, новата Ярис мина под ножа, DPF биде изкорубен, продупчен, не знам("кожуха" му е още там), беше изолиран от компютъра да не го търси и от юни 2024 досега, няма ядове. Колата взе да пропушва, ама над 1000 паунда за тази тенекия, нямам. Не отричам ползите от DPF-a, но като се запуши до степен да не може да се оправи, това е единственото решение или замяна с нов, ужасно скъп. Кой и как е карал колата преди мен за да се запуши така, не знам. Ама късата клечка аз я изтеглих.
Alesyz
WoLF
-
- Мнения: 21
- Регистриран на: 26 Дек 2024 16:48
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Rav 4 xa40
- Благодарил/а: 10 пъти
- Получена благодарност: 3 пъти
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Мнение от Wild_bear » 15 Май 2025 15:48
Бихте ли помогнали кои стойности трябва да гледам за състоянието на дпф,видях че на някои е изписано в проценти или PM стойности,а при мен нищо?Някой даже за дюзите виждат някакви стойности,при мен и те не се менят при работещ двигател.И принудителна регенерация няма в опциите в менюто.
- Screenshot_2025-05-15-15-45-14-015_com.google.android.apps.photos.jpg (1.96 MiB) Преглеждано 1011 пъти
- Screenshot_2025-05-15-15-46-43-988_com.google.android.apps.photos.jpg (1.39 MiB) Преглеждано 1011 пъти
- Screenshot_2025-05-15-15-46-56-349_com.google.android.apps.photos.jpg (1.41 MiB) Преглеждано 1011 пъти
- Screenshot_2025-05-15-15-47-07-197_com.google.android.apps.photos.jpg (1.42 MiB) Преглеждано 1011 пъти
Wild_bear
Иди на
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта