Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
- peterhr
- Мнения: 640
- Регистриран на: 31 Яну 2007 12:24
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 31 пъти
- Обратна връзка:
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Мнение от peterhr » 30 Сеп 2024 14:53
След стартиране, зарежда няколко минути на около 14,2 - 14,3. След това (при топло време), зарежда единствено при спиране. Докато се ползва "моторна спирачка". При ускорение показва около 12,6.
При пускане на консуматор: фарове, нагревател задно стъкло или подобно - тогава напрежението не пада под 13,5V.
peterhr
- slowtraveler
- Мнения: 6307
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Мнение от slowtraveler » 30 Сеп 2024 15:32
Това няма как да го разбереш... Разбираш идеята, но защо работи ТОЧНО по този начин, вероятно знаят само 'малка група съветски японски учени'

Още на времето рекламираха 'хибридна технология', която например при най-обикновен (нехибриден според общото разбиране) автомобил АКО акумулаторът е зареден над някакъв процент спираше заряда, и зареждаше акумулатора само когато ДВГ работи като моторна спирачка ... Та общо взето идеята ти е ясна - зарежда се само когато има излишък от енергия, или когато е силно разреден...
Така процедират повечето и в момента при хибридите - акумулатора го ползваш за стартиране на системите, и след това в реалност той не ти трябва - т.е. трябва само да го държиш в кондиция..
Как би го държал в кондиция? Ами дозареждаш го до ниво, което е устроило конструктора, и го оставяш 'на съхранение' - 'изключваш' го от заряда... Което си и наблюдавал...
Ако искаш да си направиш експеримент - изключи хибридната система и остави включени консуматори - фарове/радио и т.н. След няколко минути пробвай да стартираш системата - ако консуматорите са били повече - по-дълго време ще ти зарежда акумулатора пак докато си го докара до 'желаното ниво'.. А както са споменали колегите - 'желаното ниво' зависи и от различни фактори - на Джипа според температурата държеше напрежението някъде между 13.4 и 14.8V... Без значение от товара . Просто лятото като е топло бе ниската стойност, а зимата - високата...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Hursa
- slowtraveler
- Мнения: 6307
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Мнение от slowtraveler » 01 Окт 2024 16:43

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
WoLF
-
- Мнения: 5723
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Мнение от Hursa » 01 Окт 2024 21:38
и дори до по-ниско ниво, и акумулатора става източник.slowtraveler написа: ↑01 Окт 2024 16:43 Смъкваш напрежението на нисковолтовата шина до напрежението на акумулатора
Hursa
BOz
Hursa
- slowtraveler
- Мнения: 6307
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Мнение от slowtraveler » 02 Окт 2024 09:39
Това, което лично съм наблюдавал при дизелака бе, че особено лятото не съм виждал заряд над 75%... Дори след 6 часов извънградски път зарядът бе толкова...
Така, че съвсем не би ме учудило такив 'баластен' акумулатор съвсем да не го държат на 100% заряд точно с оглед дълговечността му..
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- BOz
- Мнения: 4578
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Мнение от BOz » 02 Окт 2024 10:38
Измерено 12.2, поддържало 12.6. Както каза, човекът го е измерил.


Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
-
- Мнения: 5723
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Мнение от Hursa » 02 Окт 2024 11:28


Hursa
- BOz
- Мнения: 4578
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Мнение от BOz » 02 Окт 2024 11:56
Отново спекулативни, необосновани теории. За да заредиш 45Ач акумулатор при начален волтаж от 12.2 Волта, то ще са необходими около 4 часа, при 14.4 Волта входящо напрежение и около 0.075 Ома вътрешно съпротивление.
Така, че теорията ти за това, че щял да бъде зареден за няколко минути, защото било "малко акумулаторче", отново издиша.


Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
-
- Мнения: 5723
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Мнение от Hursa » 02 Окт 2024 11:58

Hursa
- BOz
- Мнения: 4578
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Мнение от BOz » 02 Окт 2024 12:01
И кажи след 5-6 минути на какъв волтаж би трябвало да бъде (до каква степен ще бъде зареден)?

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
-
- Мнения: 5723
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Мнение от Hursa » 02 Окт 2024 12:12

Нима действително напрежението в тази верига трябва да зависи единствено от заряда на акумулатора. Все пак, до колкото ви разбирам, според вас - неговата функция е да захранва тази нисковолтова система (и то само част от консуматорите в нея) - за кратките периоди до стартиране на системата. Но основната функция на цялата тази нисковолтова верига е да поддържа консуматорите и, голяма част от тях с функции "многократно" по-важни за функционирането на автомобила от акумулатора - часове на ред докато пътуваме. Нима напрежението в нея трябва да зависи единствено от акумулатора? Не ми се вярва.
Hursa
Обратно към “Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост