Ръжда по автомобилите
iovkito
- mapamop
- Мнения: 5279
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 166 пъти
- Получена благодарност: 615 пъти
Ръжда по автомобилите
Мнение от mapamop » 25 Сеп 2024 21:40
Не. Отворих си нова рана на г*за, заради татко, че ЗаПирата взе много да запира. Авенсиса си чака реда за смяна на верига, изпъване на недоизпънатото в Дания купе отпред вляво. Той си ми е моята жертва и засега не си го давам.
--
Тц...тц...тц...
mapamop
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Ръжда по автомобилите
Мнение от Ивайло Димов » 26 Сеп 2024 07:16


Ивайло Димов
- mapamop
- Мнения: 5279
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 166 пъти
- Получена благодарност: 615 пъти
Ръжда по автомобилите
Мнение от mapamop » 26 Сеп 2024 07:52
За първото има доста химия, и от Авенсиса знам коя е сполучлива. Второто не съм го изпитвал, и нямам идея поправимо ли е.
Дотук плана е че вече е свалена старата боя и едрата ръжда, която извън задния калник я няма.
След това навсякъде се измива всичко със спирт, и се пръска ръждо преобразувател на Вюрт.
След това консервираща боя на епоксидна основа (поне отдолу), и битумно покритие на Новол.
Кухините на вратите, прагове и калници са вече напълнени със ваксата Novol Gravit 640.
Имам около седмица още да се гърча.
--
Тц...тц...тц...
mapamop
Митхат
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Ръжда по автомобилите
Мнение от Ивайло Димов » 26 Сеп 2024 09:09
Има и възможност за домашен ,гледах един украинец ,който смесваше бяла грес за шарнири (на сулфанат-калциева основа ) с бял спирт .Получава се на цвят и консистенция като нес кафе с мляко ,яде ръждата но процеса отнема дни .
Аз лично от Вюртаджийската съм доволен но за по-евтино се взима голяма опаковка ,желателно е или да се отлива в чашка или да се сипе в пулвелизатор -пръскане и разнасяне с четка.Бъркането с вече мръсна четка в тубичката може да компрометира всичко .Битума след нанасяне и изсъхване е добре да се запечата със боя ,спрей или пистолет .Където се съединяват два детайла по купето --PU-50 и пак боя отгоре .
Тва е най-трудоемкото в ремонта на една кола ,и скъпо ако се прави с дълготрайност.
Ивайло Димов
- mapamop
- Мнения: 5279
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 166 пъти
- Получена благодарност: 615 пъти
Ръжда по автомобилите
Мнение от mapamop » 26 Сеп 2024 10:14
Единствено че започнаха атаките - баща ми ехидно подпитва дали ще успея да я сглобя обратно, а моя с моргата веднага я оцени на 1000 лева отгоре на обикновената му стартова цена, с условието да не я сглобявам, че била готова за продажба. За 1000 лева горница, явно много съм я разпилял.

--
Тц...тц...тц...
mapamop
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Ръжда по автомобилите
Мнение от Ивайло Димов » 26 Сеп 2024 11:02
Ивайло Димов
- mapamop
- Мнения: 5279
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 166 пъти
- Получена благодарност: 615 пъти
Ръжда по автомобилите
Мнение от mapamop » 26 Сеп 2024 11:27
Това е Койота - пести се от всичко. Еле па ако е за сметка на пациента, съвсем е приемливо.
На дясното няма. Спестили са 2 милиметра ламарина да обърнат ръба на тавата за дъждовната вода. После са открили че ще прелива и тече не където трябва и са сложили гумена лентичка от EVA пореста гума. И тя е остаряла и се е изронила - намерих само двойното ѝ тиксо. Сложих гумено уплътнение за дограма, тип маркуч на нейно място. На китайците 5 метра беше май под 10 лева...
Текла е ръжда от опората на макферсона и от самата тава за дъждовната вода. Повечето е от там.
Генералния извод е:
Джон е некадърен бояджия. Мемет изобщо не може да боядисва, и трябва да му се забрани да прави такива неща със закон.
Препратка за неразбралите "Кой е Джон?":
https://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?p ... BD#p381480
--
Тц...тц...тц...
mapamop
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Ръжда по автомобилите
Мнение от Ивайло Димов » 26 Сеп 2024 11:48

Ивайло Димов
-
- Мнения: 1471
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 182 пъти
- Получена благодарност: 118 пъти
Ръжда по автомобилите
Мнение от dracunculus » 26 Сеп 2024 11:51
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line ->
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
dracunculus
- nov
- Мнения: 1136
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 42 пъти
Ръжда по автомобилите
Мнение от nov » 26 Сеп 2024 12:30
1. "Ти не знаеш тая кола дали не е карана в щата Невада, а там ръсят яко сол и химия или в Германия/Австрия."
2."Възможно е да е карана офф роуд и е напълно нормално да е изгнила така" , нищо, че си снимал прага отвътре и ръждата, която го е изЕла, като гладна мачка парче суджук.
3."В Юзър менюъла пише да се мие след всеко каране, тая кола не е мита или почиствана така и затова е на това дередже."
4. И най -якото - "това не е ръжда, това е повърхностна ръжда и не е опасна" или "нищо и няма, ще изкара още 20-ааааасе годИн така"
5. Още по-якото - "не е само Тойота така, има го и при другите марки"..........................
Та екипирай се за подобни ноу сенс твърдения, па аз ш помагам.....................................
Очаквам да ми прати снимки един бояджия на изгнил заден мост на Тойота 2021 година, което рЕзко ме учуди и си мисля, че се майтапи, но да видим.
Относно турската сглобка на колите - по принцип отдела по качествен контрол на Тойота не би ли трябвало да регулира/контролира тези неща и там дали една Корола е в Япония или Турция произведена да няма значение, както в материалите, така и във всичко друго - двигател, компоненти, боя, пластмаси и т.н?
По тоя въпрос на един познат, негов познат по някакви неведоми пътища си купува ново Поло седан (произведено в Бразилия), та моя човек каза, че вътре миришело отвратително , направо не можела да се кара без отворени прозорци, след като се напече тази кола отвън, та................явно не е само при Тойота май.
Дизел САМО дънки!!!
nov
- mapamop
- Мнения: 5279
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 166 пъти
- Получена благодарност: 615 пъти
Ръжда по автомобилите
Мнение от mapamop » 26 Сеп 2024 12:31
Май по-скоро е до това за кой пазар е правена. Трите версота които съм виждал нарязани но внос от Германия, пак бяха турска сглобка, но дъната на купетата и арките на калниците си имаха битумно покритие ("Шагрен"). Тази е купена от Словения, карана е в Словения и по хомологационния фиш, който наследих си е била предназначена за Словения. Разликата е че няма битум по дъното на купето, няма битум по вътрешните повърхности на арките на калниците, всички ламарини отвътре бяха сухи, съпоставени със тези на германските които поне около шевовета на купето имаха следи от вакса. "Немските" бяха със омазнени долни панели на вратите, в кухините имаше бедно пръснато мазничко, докато тая си имаше навсякъде сух прахоляк.
Вероятно все пак има расизъм спрямо целевия пазар.
Авенсиса ми целия отдолу и в калниците е със битум, отделно изглежда че цялата кола е разглобявана основно и е заливана допълнително със вакса. Дали още като нова, дали след гаранция - факт е че има вакса на всякакви странни места на които съм я разглобявал. Там където са пропуснали с ваксата обаче, намирам гледки от типа на 40 годишен презокеански параход.
За тези които ще попитат "Защо пак Тойота, като не ти харесва?", простичкият отговор е: "Трябваше да е Корола-Версо D4D 2.0/116 к.с.". Стигнахме до компромиса поне да е бензинова, а не дизеловата ламя за пари. Предвид че съм виждал няколко такива нарязани купета, не съм (много) изненадан от дежурните ръжди. Съпоставено с това което очаквах, видяно от "германските", е по-малко. Но не е без хич, както се въртят разни интернет писания. Даже е повече, като за марка с претенции за "много високо качество".
Интересно ми е в Лексусите, дали си позволяват да правят същите помиярски изпълнения...
--
Тц...тц...тц...
mapamop
- mapamop
- Мнения: 5279
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 166 пъти
- Получена благодарност: 615 пъти
Ръжда по автомобилите
Мнение от mapamop » 26 Сеп 2024 12:52
Има - за да си знаят следващите пишещи в темата за "Покупка на XXX-YYY модел на Тойота" (XXX-YYY e произволен модел), в какво ще се забъркат. Както писах в началото - не се оплаквам, и поне за мен риска си беше съвсем премерен, и не съжалявям за покупката. Някои части ги поръчах спекулативно, преди да се кача на автобуса за Любляна.
Видях и Пежо мисля 308 или 3008, 2014 година със преден капак на паяжина по предото ребро със закопчалката. Пак в Словения, където май не ползват големи количества размразители. Моят човек в Словения каза че от около 5 години наливат вече, при много сериозни поледици.
Каквото и да се купи втора употреба, за мен въпроса е дали искам да се боря с мотор или с ръжда. За мотора май не ми стиска особено много, та ръждата ми е някак си по-отвътре.
Генералната сметка е че всичко над 10 години, след някъде 2000-2003 гние. Но при някои марки има и бонус "мотор".
В тоя ред на мисли mfandakov ж'го черпа една бира като го докопам, че гнусните сърби ме вкараха във неговия филм да се върна до средата на Хърватия и да потегля нагоре през Унгария и Румъния. Филма беше 150€ за "оформяне на транзитна такса до 4 часа и половина" - това ми искаха едни изпотени, зле миришещи, голи до кръста и пушещи типове на границата, натикани в контейнерен "офис" ( да се чете като "лисича дупка"). Явно добре разбираха българския каруцарски диалект, та ми съдействаха да прередя всичките турски гастарбайтери (на отиване с автобуса опашката беше 6 километра до пункта), и да се изнеса рязко. Там не искам да си спомням колко вулгарен и сприхав бях, но успях да ги отвратя и да ме изгонят набързо.
--
Тц...тц...тц...
mapamop
Обратно към “Интериор/екстериор”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост