Авенсис Т25 - тресене при включен климатроник
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: 15 Юли 2024 20:13
- Местоположение: Велико Търново
- Автомобил: Avensis T25 1.8vvt-i
- Благодарил/а: 1 път
Авенсис Т25 - тресене при включен климатроник
Мнение от StukiT25 » 30 Авг 2024 10:34
Здравейте, колеги. Проблема е следния - Колата е Авенсис Т25 1.8 фейслифт, когато включа климатроника първоначално няма проблеми, след няколко километра започва едно тресене на втора и трета скорост, като на втора изчезва след 3000 оборота, а на трета малко след 2000 оборота. Когато е изключен климатроника го няма тресенето. При включен на първа, четвърта и пета също го няма. Някой сблъсквал ли се е с подобно нещо?
StukiT25
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: 15 Сеп 2023 09:10
- Местоположение: Sofia
- Получена благодарност: 7 пъти
Авенсис Т25 - тресене при включен климатроник
Мнение от ivo_67 » 30 Авг 2024 13:01
Износен съединител комплект. На същите 2 броя бензинови фейсови Авенсиса им заминаха съединителите приблизително по едно време. Първоначалните симптоми са както ги описваш. Но няма значение дали е включен или не климатроника. Скоро след това ще започне да боксува съединителя на скорост. Следи оборотите на двигателя както е на втора предавка. Видимото увеличаване на оборотите, без адекватно ускорение е на 100% от съединителя.
ivo_67
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: 15 Юли 2024 20:13
- Местоположение: Велико Търново
- Автомобил: Avensis T25 1.8vvt-i
- Благодарил/а: 1 път
Авенсис Т25 - тресене при включен климатроник
Мнение от StukiT25 » 30 Авг 2024 13:25
Съединителя е нов, на има няма 10к километра, колата си ускорява и върви без проблеми. А и при мен го прави само на климатроник. На изключен няма такова нещо. Също така сега на море ходих, по магистралата на климатроник със 130-40, давам газ и няма проблеми. Другия вариант е съединителя да е калпав просто..
StukiT25
gena_bs
StukiT25
- mapamop
- Мнения: 5283
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 167 пъти
- Получена благодарност: 615 пъти
Авенсис Т25 - тресене при включен климатроник
Мнение от mapamop » 30 Авг 2024 22:33
Разбита шайба на компресора или лагерите (или каквото има вътре като лагеровка на компресора)
Спукан(и) маркуч(и) от канистъра към VSV клапана или от него към входящия колектор
Разбита паразитна ролка, ролката на обтегача, ролката на алтернатор/динамо (не е динамо) е разбита, разбита ролка или ос на водната помпа. Но всички тези трябва и да се чуват със паразитни виещи и квичащи звуци. Освен неработещ VSV клапан и някой спукан маркуч от него до колектора или от него до канистъра, или от канистъра към вентилационната тръба на резервоара под купето.
Уловката е че мотора е бензинов, има логика за IDLE-UP, и при включен климатик горивния компютър на стоплен мотор, агресивно отваря VSV клапана за да добави въздух, да изпразни парите от канистъра и да вдигне оборотите.
Виж на първо време дали тресе на студен двигател (под 3 деление на скалата на температурата). Евентуално временно затапи изхода на канистъра, откъм входа му на колектора - парче найлон с парче подходящ маркуч със 6мм вътрешен диаметър примерно, а VSV клапана го остави да "диша чист въздух". Не го дръж дълго време отворен тоя маркуч да не набиеш канистъра с прахоляк и мизерия.
mapamop
Иди на
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост