Климатроник на Т27 и режимите му на работа
-
- Мнения: 18
- Регистриран на: 09 Фев 2022 11:18
- Местоположение: Пазарджик
- Автомобил: Авенсис 2.0 D4D 124hp
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 3 пъти
Климатроник на Т27 и режимите му на работа
Мнение от martin_tfb » 09 Авг 2024 10:28
Благодаря предварително!
martin_tfb
- slowtraveler
- Мнения: 6298
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Климатроник на Т27 и режимите му на работа
Мнение от slowtraveler » 09 Авг 2024 11:41
А АУТО е за автоматично разпределяне на потока така, както би бил най-оптимален...
Мнението Ви ме навежда на мисълта, че не сте се замисляли какъв е идеалният вариант за разпределяне на въздуха, и че вероятно това Ви е първият автомобил с климатроник...
Предложените от Вас режими са възможно най-неподходящите, и логично - никой не би ги вкарал в логиката за автоматично управление...
Накратко - издеалният режим е лятото да духа 'горе' ( и в никакъв случай долу/стъкло). Рециркулацията се е включила, защото вътре е било много топло, а Вие сте искали бързо да се достигне желаната температура...
Като я достигне - рециркулацията сама ще се прехвърли на външен въздух...
Зимата съвсем логично ще започне да духа 'долу/стъкло', като е възможно при достигане на температурата да остане само 'долу'...
И това са ИДЕАЛНИТЕ режими за охлаждане и отопление, избягващи създаването на конденз и други негативи, а в същото време - осигуряващи максимален комфорт и минимални разлики в температурата горе/долу в купето....
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
iovkito
- slowtraveler
- Мнения: 6298
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Климатроник на Т27 и режимите му на работа
Мнение от slowtraveler » 09 Авг 2024 12:48

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 18
- Регистриран на: 09 Фев 2022 11:18
- Местоположение: Пазарджик
- Автомобил: Авенсис 2.0 D4D 124hp
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 3 пъти
Климатроник на Т27 и режимите му на работа
Мнение от martin_tfb » 09 Авг 2024 13:06
Нещо Вие не схващате въпросите ми май май......slowtraveler написа: ↑09 Авг 2024 11:41 Не мога да разбера каква Ви е идеята - искате АУТО да работи като 'ръчен режим'?! В края на краищата си имате ръчен режим за тази цел...
А АУТО е за автоматично разпределяне на потока така, както би бил най-оптимален...
Мнението Ви ме навежда на мисълта, че не сте се замисляли какъв е идеалният вариант за разпределяне на въздуха, и че вероятно това Ви е първият автомобил с климатроник...
Предложените от Вас режими са възможно най-неподходящите, и логично - никой не би ги вкарал в логиката за автоматично управление...
Накратко - издеалният режим е лятото да духа 'горе' ( и в никакъв случай долу/стъкло). Рециркулацията се е включила, защото вътре е било много топло, а Вие сте искали бързо да се достигне желаната температура...
Като я достигне - рециркулацията сама ще се прехвърли на външен въздух...
Зимата съвсем логично ще започне да духа 'долу/стъкло', като е възможно при достигане на температурата да остане само 'долу'...
И това са ИДЕАЛНИТЕ режими за охлаждане и отопление, избягващи създаването на конденз и други негативи, а в същото време - осигуряващи максимален комфорт и минимални разлики в температурата горе/долу в купето....
1. Това ми е четвърти автомобил с климатроник. На предходните три автомобила в режим AUTO имаше възможност да промениш потока на въздух, защото да ти "пере" на 20 или под 20 градуса срещу лицето в продължъение на 20 минути докато охлади купето е несериозно и не знам кой нормален човек би го изтърпял, а ако случано си качил и детето си на предна дясна седалка?! И да, опитвал съм максимално дълго да остане на AUTO, увеличавайки градусите до 25! И единственото, което се промени е че свали степените на вентилатора. Посоката си остана, рециркулацията си остана. Точно по тази причина попитах дали няма възможност да се пипне с диагностика.
2. Предложения от мен режим да духа стъкло и крака е заради другия режим, който обясних и който за мен не е приемлив. Всъщност се оказва, че при мен AUTO не ми върши работа.... При всеки друг водач може би е най-практичния!
3. Явно по отношение на рециркулацията не съм се изразил правилно и това е моя грешка.... Рециркулацията се активира при подаване на контакт и изгасен климатроник и при външна температура 14 градуса, т.е сутрин. Това е нелогично при положение, че не съм задал абсолютно нищо да случва с климатроника. Ако не обърна внимание, че е затворена след 10 минути на всеки е ясно какво се случва.
В тази връзка и зададох въпросите си!
И да допълня.... Автомобила е произведен със зимен пакет и управляван в Дания.... След като има възможност за до-настройка през диагностиката, явно има някаква логика или?
martin_tfb
- TATI
- Мнения: 3042
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 171 пъти
- Обратна връзка:
Климатроник на Т27 и режимите му на работа
Мнение от TATI » 09 Авг 2024 13:10
Няма да е лошо да си пуснете и една диагностика, да видите дали изобщо работи коректно тоя климатроник
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
TATI
-
- Мнения: 18
- Регистриран на: 09 Фев 2022 11:18
- Местоположение: Пазарджик
- Автомобил: Авенсис 2.0 D4D 124hp
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 3 пъти
Климатроник на Т27 и режимите му на работа
Мнение от martin_tfb » 09 Авг 2024 13:18
Както споменах, виждал съм, че има възможност за частична намеса в работата на климатроника, но очаквах, ако включилите се до тук сте наясно просто да ми дадете насоки.
martin_tfb
- gimara
- Мнения: 1742
- Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
- Благодарил/а: 54 пъти
- Получена благодарност: 127 пъти
Климатроник на Т27 и режимите му на работа
Мнение от gimara » 09 Авг 2024 13:23
- 1673270497790.jpg (519.02 KiB) Преглеждано 2560 пъти
Настройки Verso_after_07_10.pdf
- (157.23 KiB) Свалено 51 пъти
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016

gimara
-
- Мнения: 18
- Регистриран на: 09 Фев 2022 11:18
- Местоположение: Пазарджик
- Автомобил: Авенсис 2.0 D4D 124hp
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 3 пъти
Климатроник на Т27 и режимите му на работа
Мнение от martin_tfb » 09 Авг 2024 13:31
martin_tfb
- slowtraveler
- Мнения: 6298
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Климатроник на Т27 и режимите му на работа
Мнение от slowtraveler » 09 Авг 2024 13:51

Общо взето - подадената от gimara точна информация потвърждава думите ми - не можеш да настроиш 'модела на работа в режим АУТО'...
И бих бил изключително учуден ако която и да е марка позволява това... Може да позволява 'частичен ръчен режим' (от рода - 'температура я поддържам автоматично, ама посоката ще е винаги тази, независимо дали е топло или студено)...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- gimara
- Мнения: 1742
- Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
- Благодарил/а: 54 пъти
- Получена благодарност: 127 пъти
Климатроник на Т27 и режимите му на работа
Мнение от gimara » 09 Авг 2024 13:55
Лошото е, че когато е нагрято стъклото и му пуснеш студен въздух, може и да се спука.slowtraveler написа: ↑09 Авг 2024 13:51 Режимът 'стъкло/крака' ти охлажда краката, а главата ти е на жега...
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016

gimara
- slowtraveler
- Мнения: 6298
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Климатроник на Т27 и режимите му на работа
Мнение от slowtraveler » 09 Авг 2024 14:03

Е да - не се препоръчва да пуснеш от раз парно ако си изгасил двигателя скоро, а стъклото е успяло да изстине.. Нито пък да го поливаш с гореща вода за размразяване

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 18
- Регистриран на: 09 Фев 2022 11:18
- Местоположение: Пазарджик
- Автомобил: Авенсис 2.0 D4D 124hp
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 3 пъти
Климатроник на Т27 и режимите му на работа
Мнение от martin_tfb » 09 Авг 2024 14:14
По тази причина писах, че явно имаме различни предпочитания и разбирания за режимите. И самото задаване на въпросите ми бе провокирано дали аз не бъркам нещо, а не да критикувам начина на работа на режим AUTO. Остава да проверя как са настройките според ръководството от колегатаslowtraveler написа: ↑09 Авг 2024 13:51 'Да ти пере студен въздух в лицето'? Ами не знам - аз обичам когато е жега. А съпругата - не... Затова тя просто повдига / отмества встрани от лицето си потока чрез дифузорите...

martin_tfb
- slowtraveler
- Мнения: 6298
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Климатроник на Т27 и режимите му на работа
Мнение от slowtraveler » 09 Авг 2024 14:24

И съответно - не можете да извлечете максимум комфорт чрез други методи, а не чрез ръчен избор на режим...
Общо взето логиката е пределно проста:
Лятото трябва активно да охладим горната част на купето, където се е събрал най-горещият въздух... Затова и духат горните дифузьори. Духането в краката не е опция, защото ти мръзнат краката, и се намалява размесването на въздуха в купето (изпратеният студен въздух горе в купето така и така ще се опита да слезе надолу като по-тежък)... Зимата - обикновено първоначално духа крака/стъкло, а след известно време преминава само към 'крака' - там е най-студено в автомобила и затова затоплянето на тази част създава най-добър комфорт, като въздухът ще се старае да се изкачи нагоре в купето, като по този начин се намалява температурната разлика горе/долу в купето, и се създава равномерен температурен режим...
Страничните ми дифузьори лятото ги насочвам по-навътре в купето (често - към мен, а ако все пак е некомфортно - нагоре към тавана), а зимата - да духат към страничните стъкла, предотвратявайки запотяването им (в комбинация с щатните духалки към тези стъкла)...
При такъв начин на експлоатация АУТО на съвсем различни марки, модели и класове автомобили се е справяло перфектно и е създавало необходимият комфорт без каквито и да е претенции нито от моя страна, нито от страна на пасажери/деца и т.н.

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- mapamop
- Мнения: 5277
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 166 пъти
- Получена благодарност: 612 пъти
Климатроник на Т27 и режимите му на работа
Мнение от mapamop » 09 Авг 2024 14:40
При мисля 3 до 7 градуса иа ндолу, външна температура първия режим е отопление-крака+стъкло. Над тази температура режима е отопление на краката, при отопление.
Климатика ми тръгва със забавяне на отопление докато не постопли антифриза, на охлаждане май пак не тръгва съвсем в началото, но си се надува вентилатора докрай.
Evaporator control и Compressor mode не бих ги пипал, или не и без да си запазя оригиналните стойности.
--
Тц...тц...тц...
mapamop
Обратно към “Електрическа система, навигация, музика”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Amazon [Bot], Google [Bot] и 2 госта