Зарядни станции Andaiic
- Monster
- Мнения: 397
- Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
- Благодарил/а: 141 пъти
- Получена благодарност: 119 пъти
Зарядни станции Andaiic
Преди няколко седмици купихме Рено Зое 2019, което дойде без зарядно за шуко, а само с кабел Type2 за публични зарядни станции, та реших да търся някакво бюджетно решение, за да имам все пак нещо в багажника на Зоето за зареждане вкъщи. Естествено първо тръгнах да гледам евтините китайкси станции feyree, за които съм писал в другата тема, но в процеса на разглеждането на вариантите в AliExpress попандах на още по-евтин китайски вариант - въпросните станции Andaiic, които при това се поръчват с доставка 7 работни дни от Франция. Цената им е впечатляващо ниска - варианта за Шуко с вграден 4 метров кабел беше едва 119 лв с доставка и всичко, като станцията има възможност да си контролира ампеража с предефинирани стойности между 6А и 16А. Аз в крайна сметка реших да купя варианта им за 32А индустриален син контакт (до 7.4 kW зареждане), тъй като той беше само с 30 лв по-скъп и на цена от 150 лв получавам мобилна станция с вграден 4 метров кабел и възможност за регулиране на ампеража между 6А и 32А, така че с подходящи адаптери ще мога да зареждам макар и монофазно на всички популярни видове контакти (контакт шуко до 16А, индустиален монофазен контакт до 32А, трифазен контакт на 16А и трифазен контакт на 32А). Станцията пристигна за 6 работни дни до адреса ми в София, а адаптерите си ги купих на място от български магазин в София, тъй като не намерих по-евтино решение в AliExpress за тях (реално трите адаптера ми струваха още 150 лв - колкото самата станция ). Можех да мина и само с един адаптер за шуко, който струва 50 лв, но реших да мога да я включвам и в другите видове контакти (например в гаража ми в София имам трифазен контакт на 32А). Вариантите на стацията за трифазен ток бяха извън бюджета, който исках да отделя, поради което не се спрях на тях - 16А до 11kw струваше около 280 лв, а 32А до 22 kw струваше около 450 лв. Аз си имам друга мобилна зарядна станция (go-e Charger), която поддържа трифазно зареждане до 22kw, така че ако толкова ми трябва такава скорост бих могъл и нея да я взимам на път по някога.
След като разходих преди десетина дни Зоето до къщата ни до Лом, там имах възможността да използвам новата станцията в продължение на седмица и мога да потвърдя, че работи безпроблемно. Вечерите я включвах на шуко на 10А, като пусках отложено стартиране на зареждането през менюто на Зоето, така че то да започва след полунощ и да ползва по-евтината нощна тарифа. В деня, в който тръгвах обратно към София, си включих да дозареждам през деня на 16А на шуко, за да спестя малко време от зареждане. Мога да потвърдя, че до тези амперажи станцията се справяше успешно и не съм усетил да има някакво загряване на кабела или контакта. За съжаление още не съм намерил електротехник в Лом, който да ми инсталира индустриалния монофазен контакт, купен за гаража там, така че не съм пробвал станцията как работи на максимума си от 32А (7.4 kw). Ако някой познава надежден електротехник в Лом ще съм благодарен да ми сподели контакти на лично съобщение.
Ето и плюсовете, които виждам в станцията Andaiic:
- Най-големият е цената - един прост 4 метров кабел трудно може да се намери за под 200 лв, а тук за стотина лева получаваш станция с екранче и опция за регулиране на ампеража с вграден такъв кабел.
- Регулиране на ампеража. Намалянето до 6А е полезно, ако ще се ползва на непознат контакт. Същевременно 16А на шуко е добра опция за по-бързо зареждане, която например нямам със зарядното ми за шуко, което дойде с Равката (то е фиксирано на 10А и не може да се регулира от него скоростта на зареждане)
- Отложено стартиране от зарядната станция - има и такава опция от менюто й, която честно казано не бих ползвал, тъй като обикновено всяка кола има опция за отложено стартиране и аз бих предпочел да си го наглася от колата, тъй като тя има батерия и няма да се рестартира опцията ако нещо временно спре/премигне тока.
- Има екран с подробна информация за зареждането - показва желания ампераж, реалния ампераж, волтаж, мощност в kw, заредено количество в kwh, времето на зареждане, температура на станцията, статус на заземяването и тн.
Ето и някои минуси:
- Няма опция за ограничаване на количеството на зареждане. При другата ми станция (e-go) използвам тази опция, за да спра зареждането при достигане на определено количество. Например ако не искам да пълня батерията до горе или ако искам да заредя само колкото ми е нужно, за да стигна до някоя по-евтина/безплатна зарядна станция.
- Няма мобилно приложение. Това не е особен минус при все, че си има екранче и можеш да видиш подробна информация за зареждането на него.
- Идва с вграден 4 метров кабел. Това го пиша като минус, тъй като лично аз бих предпочел да е само с Type2 порт и без вграден кабел, за да е по-компактна. Така щях да мога да си бода в нея Type2 кабела, който така или иначе си нося за публичните зарядни станции и който е малко по-дълъг (около 7 метра). Така или иначе Зоето с порта сложен на "носа" на колата обикновено му стига и по-къс кабел, за да зарежда и през едно парко място.
Предвид основния плюс на станцията (нейната цена), минусите поне от моя гледна точка са неглижируеми. Няма да давам конкретен линк към AliExpress тъй като цените в тях се менят и днес забелязах, че линкът, от който аз съм купувал, вече продава станциите с 25 лв по-скъпо сравнено с отпреди 2 седмици, но ако сега се потърсят алтернативни линкове в AliExpress може да се намери същата станция на различни цени.
Прикачам и снимка от зареждането ми онзи ден на 16А с адаптер към шуко. Реалният ампераж в началото почна на около 15.2А, но с времето и ампеража и волтажа се променяха. По незнайна за мен причина напрежението в селската ни къща е по-ниско от обичайното, което съм го отчитал и с други зарядни станции и мобилни електромери.
След като разходих преди десетина дни Зоето до къщата ни до Лом, там имах възможността да използвам новата станцията в продължение на седмица и мога да потвърдя, че работи безпроблемно. Вечерите я включвах на шуко на 10А, като пусках отложено стартиране на зареждането през менюто на Зоето, така че то да започва след полунощ и да ползва по-евтината нощна тарифа. В деня, в който тръгвах обратно към София, си включих да дозареждам през деня на 16А на шуко, за да спестя малко време от зареждане. Мога да потвърдя, че до тези амперажи станцията се справяше успешно и не съм усетил да има някакво загряване на кабела или контакта. За съжаление още не съм намерил електротехник в Лом, който да ми инсталира индустриалния монофазен контакт, купен за гаража там, така че не съм пробвал станцията как работи на максимума си от 32А (7.4 kw). Ако някой познава надежден електротехник в Лом ще съм благодарен да ми сподели контакти на лично съобщение.
Ето и плюсовете, които виждам в станцията Andaiic:
- Най-големият е цената - един прост 4 метров кабел трудно може да се намери за под 200 лв, а тук за стотина лева получаваш станция с екранче и опция за регулиране на ампеража с вграден такъв кабел.
- Регулиране на ампеража. Намалянето до 6А е полезно, ако ще се ползва на непознат контакт. Същевременно 16А на шуко е добра опция за по-бързо зареждане, която например нямам със зарядното ми за шуко, което дойде с Равката (то е фиксирано на 10А и не може да се регулира от него скоростта на зареждане)
- Отложено стартиране от зарядната станция - има и такава опция от менюто й, която честно казано не бих ползвал, тъй като обикновено всяка кола има опция за отложено стартиране и аз бих предпочел да си го наглася от колата, тъй като тя има батерия и няма да се рестартира опцията ако нещо временно спре/премигне тока.
- Има екран с подробна информация за зареждането - показва желания ампераж, реалния ампераж, волтаж, мощност в kw, заредено количество в kwh, времето на зареждане, температура на станцията, статус на заземяването и тн.
Ето и някои минуси:
- Няма опция за ограничаване на количеството на зареждане. При другата ми станция (e-go) използвам тази опция, за да спра зареждането при достигане на определено количество. Например ако не искам да пълня батерията до горе или ако искам да заредя само колкото ми е нужно, за да стигна до някоя по-евтина/безплатна зарядна станция.
- Няма мобилно приложение. Това не е особен минус при все, че си има екранче и можеш да видиш подробна информация за зареждането на него.
- Идва с вграден 4 метров кабел. Това го пиша като минус, тъй като лично аз бих предпочел да е само с Type2 порт и без вграден кабел, за да е по-компактна. Така щях да мога да си бода в нея Type2 кабела, който така или иначе си нося за публичните зарядни станции и който е малко по-дълъг (около 7 метра). Така или иначе Зоето с порта сложен на "носа" на колата обикновено му стига и по-къс кабел, за да зарежда и през едно парко място.
Предвид основния плюс на станцията (нейната цена), минусите поне от моя гледна точка са неглижируеми. Няма да давам конкретен линк към AliExpress тъй като цените в тях се менят и днес забелязах, че линкът, от който аз съм купувал, вече продава станциите с 25 лв по-скъпо сравнено с отпреди 2 седмици, но ако сега се потърсят алтернативни линкове в AliExpress може да се намери същата станция на различни цени.
Прикачам и снимка от зареждането ми онзи ден на 16А с адаптер към шуко. Реалният ампераж в началото почна на около 15.2А, но с времето и ампеража и волтажа се променяха. По незнайна за мен причина напрежението в селската ни къща е по-ниско от обичайното, което съм го отчитал и с други зарядни станции и мобилни електромери.
- Прикачени файлове
-
- andaiic-16A-charging.jpg (39.23 KiB) Преглеждано 14251 пъти
- Filbor
- Мнения: 1123
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 37 пъти
Зарядни станции Andaiic
Ето една причина:По незнайна за мен причина напрежението в селската ни къща е по-ниско от обичайното, което съм го отчитал и с други зарядни станции и мобилни електромери.
https://medianews.bg/bg/a/rayonen-sd-lo ... estven-tok
Редовно в къщата ни в Лом ако са пуснати няколко консуматора и напрежението е по-ниско, а тока на зареждане пада дори до 6А. В Лом го слагам да зарежда с 10А.
Онзи ден беше пуснат бойлер и напрежението стана толкова ниско, че зареждането спря. След изключване на бойлера напрежението се стабилизира.
Уж, от енергото миналата година сложиха да използва друга "по-добра" фаза в таблото от уличния стълб.
08.2014 - 11.2021
11.2021 - <Днес>
- slowtraveler
- Мнения: 5617
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 265 пъти
- Получена благодарност: 273 пъти
Зарядни станции Andaiic
Причините са ясни - по селата консуматорите са по-малко, а трансформаторите - по-далеч...
Спадът при ниско напрежение (3х380V) е доста голям - съпротивлението на проводника зависи от дължината му, и ако токът е по-голям, спадът на напрежение е по-голям... Особено ако по дългата линия някъде има окислена връзка.
При мен зимата имах голям проблем на вилата (спадове под 160V заради лоша нула), който бе отстранен след обаждане до Енергото... Сега пак плава напрежението, но в рамките на 20V, въпреки, че съм вероятно една от най-отдалечените от трансформатора къщи в селищното образувание (около 300м от трансформатора)...
И да - обикновено при толкова монофазни консуматори 'на рядко' е нормално никой да не се напъва да балансира консуматорите по фази... По време на проблема си направих труда да измеря напреженията по фази - имаше разлика от 20V между най-натоварената и най-разтоварената Познай къде се включих
Спадът при ниско напрежение (3х380V) е доста голям - съпротивлението на проводника зависи от дължината му, и ако токът е по-голям, спадът на напрежение е по-голям... Особено ако по дългата линия някъде има окислена връзка.
При мен зимата имах голям проблем на вилата (спадове под 160V заради лоша нула), който бе отстранен след обаждане до Енергото... Сега пак плава напрежението, но в рамките на 20V, въпреки, че съм вероятно една от най-отдалечените от трансформатора къщи в селищното образувание (около 300м от трансформатора)...
И да - обикновено при толкова монофазни консуматори 'на рядко' е нормално никой да не се напъва да балансира консуматорите по фази... По време на проблема си направих труда да измеря напреженията по фази - имаше разлика от 20V между най-натоварената и най-разтоварената Познай къде се включих
- Прикачени файлове
-
- voltage.png (182.96 KiB) Преглеждано 14039 пъти
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Monster
- Мнения: 397
- Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
- Благодарил/а: 141 пъти
- Получена благодарност: 119 пъти
Зарядни станции Andaiic
Днес най-сетне успях да намеря електротехник, който ми инсталира прословутия 32А индустриален монофазен контакт в гаража и тествах Andaiic станцията на максимума на възможностите й. Работи си супер, като успяваше да тегли около и малко над 30А ток, а напрежението падаше под 200V - в началото към 195V, а в последствие падна и до към 185V. Така или иначе зареждането беше с почти 6 kW (до към 5.8 kW видях изписано на екранчето), което си е двойно на това, което успявах да постигна с обикновения контакт Шуко. Щастлив съм, че вече ще мога и в селската къщичка да си зареждам Равката за около 2 часа, а Зойката няма да я чакам цял ден да се пълни с ток - вероятно ще я донапълвам за 2-3 часа, в зависимост с какъв статус на батерията съм я оставил (около 6 часа ще е пълното зареждане ако съм я свалил под 10%, което попринцип избягвам и до сега не ми се е случвало).
Иначе по самата инсталация на монофазния 32А син индустриален контакт нямаше нищо особено - като схема на свързване си е аналогичен на Шуко като разликата е, че вътре чарковете и кабелите му са по-дебели, за да могат да се справят с двойно по-големия ток, който трябва да преминава през тях. В гаража имахме вече табло с бушони, което се ползва за още две залепени за гаража постройки с кухня и баня с бойлер. Бушоните в таблото бяха по 26А, като изключим централния (първия), който беше за 50А, така че реално нямахме много избор и новия кабел за индустриалния контакт го свързахме дирекно с 50-амперовия бушон.Така или иначе това съществуващо табло се захранва от кабел със сечение 4 квадрата, което позволява между 35 и 49 ампера ток, та като се вземе предвид че колата ще дърпа към 30, то я има 10А, които да се ползват от другите уреди, я не. В случая тези външни постройки не са основни и се ползват предимно лятото, така че ще предвиждам да изключвам бойлер и други енергоемки уреди в тях ако искам в това време да зареждам колата на максималната скорост. От новия контакт към таблото пуснахме нов кабел, който също е със сечение 4 квадрата, тъй като това е общо взето минимума за този сценарии.
Иначе по самата инсталация на монофазния 32А син индустриален контакт нямаше нищо особено - като схема на свързване си е аналогичен на Шуко като разликата е, че вътре чарковете и кабелите му са по-дебели, за да могат да се справят с двойно по-големия ток, който трябва да преминава през тях. В гаража имахме вече табло с бушони, което се ползва за още две залепени за гаража постройки с кухня и баня с бойлер. Бушоните в таблото бяха по 26А, като изключим централния (първия), който беше за 50А, така че реално нямахме много избор и новия кабел за индустриалния контакт го свързахме дирекно с 50-амперовия бушон.Така или иначе това съществуващо табло се захранва от кабел със сечение 4 квадрата, което позволява между 35 и 49 ампера ток, та като се вземе предвид че колата ще дърпа към 30, то я има 10А, които да се ползват от другите уреди, я не. В случая тези външни постройки не са основни и се ползват предимно лятото, така че ще предвиждам да изключвам бойлер и други енергоемки уреди в тях ако искам в това време да зареждам колата на максималната скорост. От новия контакт към таблото пуснахме нов кабел, който също е със сечение 4 квадрата, тъй като това е общо взето минимума за този сценарии.
- Filbor
- Мнения: 1123
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 37 пъти
- biro
- Мнения: 2734
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 100 пъти
Зарядни станции Andaiic
Провери кабелите с инфрачервен термометър. 4кв.мм е съмнително да издържат 30А.
Аз за 32А трифазно захранване пуснах 5х10кв.мм в гаража и първото пускане ще е под наблюдение.
Аз за 32А трифазно захранване пуснах 5х10кв.мм в гаража и първото пускане ще е под наблюдение.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
-
- Мнения: 683
- Регистриран на: 23 Ное 2020 19:21
- Местоположение: Кюстендил
- Автомобил: Corolla ts
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 13 пъти
Зарядни станции Andaiic
Само да вметна между “ас” и “dc” разликата в тока е огромна, и да не бъркаме сечението на кабелите за едното и другото.
Corolla ts 1.8 hybrid 2020
- slowtraveler
- Мнения: 5617
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 265 пъти
- Получена благодарност: 273 пъти
Зарядни станции Andaiic
Ще го подлъже, защото няма как кабелът да не е загрял, дори и да е 10см2...
Наскоро погледнах към небето с термокамерата и гледам начертана една 'линия'... Оказа се въздушният кабел по захранването на вилата, дето е бая дебел(мисля, че е 6см2, но може да е и 4см2 - от тези новите усукани двойки за въздушни линии,дето висят по стълбовете), а консумацията в този период вкъщи я има 1квт я не...
В смисъл - при такива консумации разбира се е добре да се следи за прегряване, но не и да се филмираме от загряване - винаги ще грее и кабела, и контакта, и устройството (и батерията ) ..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- WoLF
- Мнения: 3118
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 447 пъти
- Получена благодарност: 204 пъти
Зарядни станции Andaiic
Разбира се е така, не са супер проводници Говорим за температури над 70 градуса, такива показват претоварване и се изисква промяна в схемата...
- Monster
- Мнения: 397
- Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
- Благодарил/а: 141 пъти
- Получена благодарност: 119 пъти
Зарядни станции Andaiic
Благодаря за съветите на всички! Аз съм далеч от капацитет по темата, поради което и търсих съвети от познат, който ни е правил инсталацията до гаража преди няколко години и сега търсих електротехник, който да свърже новия контакт. Пратиха ми схемата, която прикачам и на която се вижда, че за 4 квадрата сечение капацитетът е между 35 и 49 апмера, в зависимост дали кабелът е във въздуха или вкопан. В моя случай от уличния стълб до къщата, която граничи с улицата, стига кабел 6 квадрата и оттам продължава кабел 4 квадрата към гаража, който е сравнително отдалечен от улицата и къщата. Кабелите са предимно открити, включително и тези в гаража, които вървят окачени на стената. Най-добре щеше да е да прекарам нов кабел от улицата, който да е специално за целта на зареждане на колата, но в случая реших да преизползвам съществуващото табло по следните причини:
- Трудно намерих електротехник в района, който да дойде до селото за едното свързване новия контакт, пък ако трябваше да купуваме нов дълъг кабел, който да го прекарваме през съществуващото трасе, щеше да е с една идея по-трудно. Гаражът не е близо до улицата, а трасето на кабела изисква катерене в подпокривните пространства на две къщички.
- Това бързо зареждане ще го ползвам само когато наистина бързам и тогава мога да си позволя да изключвам всички уреди в околната баня и лятна кухничка. Е, може би ще оставям едно малко хладилниче работещо, но на него му трябват към 2А, та май ще се вместим в наличния капацитет.
За сега не съм го тествал за много дълъг период - вчера пуснах колата да дръпне едни 5% за около 20 минути и новият 4 квадрата кабел към контакта нямаше никакво загряване при пипане (за това пък кабелът на самата зарядна станция беше леко топъл). Между другото кабелът Type2-Type2, който дойде със Зоето за публични зарядни станции бях забелязал, че също позагрява. Колата зарежда с цели 22 kW трифазно на публични станции и може би е нормално, но пък и кабелът е доста по-тънък отвън сравнено с кабела на Тойотата, която зарежда само 7 kW монофазно. Като съм виждал кабелите на колегите, които също зареждат трифазно коли в офиса, всичките са значително по-тънки от този на Равката - явно Японците са се презастраховали добре при изпълнението му. Четейки надписите по кабела на Тойотата той също изглежда е е трифазен за 22 kW, въпреки че колата зарежда максимално монофазно на 7 kW. Дебелият кабел на Тойотата заема значително повече място в багажника, сравнено със същата дължина кабел на Зоето, тъй като се сгъва по-трудно и съответно навит в кръг става с по-голям диаметър.
Между другото в София гаражът ми има трифазна партида 15 kW и там пуснахме кабел 5x6 квадрата. Равката реално се зарежда монофазно за около 2 часа и дърпа само от една от трите фази 32А безпроблемно. В този ред на мисли вярвам, че с кабел 5x10 квадрата, ще е преспокойно зареждането.
- Трудно намерих електротехник в района, който да дойде до селото за едното свързване новия контакт, пък ако трябваше да купуваме нов дълъг кабел, който да го прекарваме през съществуващото трасе, щеше да е с една идея по-трудно. Гаражът не е близо до улицата, а трасето на кабела изисква катерене в подпокривните пространства на две къщички.
- Това бързо зареждане ще го ползвам само когато наистина бързам и тогава мога да си позволя да изключвам всички уреди в околната баня и лятна кухничка. Е, може би ще оставям едно малко хладилниче работещо, но на него му трябват към 2А, та май ще се вместим в наличния капацитет.
За сега не съм го тествал за много дълъг период - вчера пуснах колата да дръпне едни 5% за около 20 минути и новият 4 квадрата кабел към контакта нямаше никакво загряване при пипане (за това пък кабелът на самата зарядна станция беше леко топъл). Между другото кабелът Type2-Type2, който дойде със Зоето за публични зарядни станции бях забелязал, че също позагрява. Колата зарежда с цели 22 kW трифазно на публични станции и може би е нормално, но пък и кабелът е доста по-тънък отвън сравнено с кабела на Тойотата, която зарежда само 7 kW монофазно. Като съм виждал кабелите на колегите, които също зареждат трифазно коли в офиса, всичките са значително по-тънки от този на Равката - явно Японците са се презастраховали добре при изпълнението му. Четейки надписите по кабела на Тойотата той също изглежда е е трифазен за 22 kW, въпреки че колата зарежда максимално монофазно на 7 kW. Дебелият кабел на Тойотата заема значително повече място в багажника, сравнено със същата дължина кабел на Зоето, тъй като се сгъва по-трудно и съответно навит в кръг става с по-голям диаметър.
Между другото в София гаражът ми има трифазна партида 15 kW и там пуснахме кабел 5x6 квадрата. Равката реално се зарежда монофазно за около 2 часа и дърпа само от една от трите фази 32А безпроблемно. В този ред на мисли вярвам, че с кабел 5x10 квадрата, ще е преспокойно зареждането.
- Прикачени файлове
-
- cable_4_mm2_capacity.jpg (105.45 KiB) Преглеждано 13223 пъти
- BOz
- Мнения: 4500
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 180 пъти
Зарядни станции Andaiic
Споко, ако кабела си е "нормален" си е напълно достатъчен.
За домашна употреба, правилото на пръста на всеки 10А консуматор се падат по 1 мм2 проводник винаги е работило правилно.
За домашна употреба, правилото на пръста на всеки 10А консуматор се падат по 1 мм2 проводник винаги е работило правилно.
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта