Зарядни станции Andaiic

Аватар
Monster
Мнения: 397
Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
Местоположение: Sofia
Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 119 пъти

Зарядни станции Andaiic

Мнение от Monster » 12 Апр 2024 11:40

Преди няколко седмици купихме Рено Зое 2019, което дойде без зарядно за шуко, а само с кабел Type2 за публични зарядни станции, та реших да търся някакво бюджетно решение, за да имам все пак нещо в багажника на Зоето за зареждане вкъщи. Естествено първо тръгнах да гледам евтините китайкси станции feyree, за които съм писал в другата тема, но в процеса на разглеждането на вариантите в AliExpress попандах на още по-евтин китайски вариант - въпросните станции Andaiic, които при това се поръчват с доставка 7 работни дни от Франция. Цената им е впечатляващо ниска - варианта за Шуко с вграден 4 метров кабел беше едва 119 лв с доставка и всичко, като станцията има възможност да си контролира ампеража с предефинирани стойности между 6А и 16А. Аз в крайна сметка реших да купя варианта им за 32А индустриален син контакт (до 7.4 kW зареждане), тъй като той беше само с 30 лв по-скъп и на цена от 150 лв получавам мобилна станция с вграден 4 метров кабел и възможност за регулиране на ампеража между 6А и 32А, така че с подходящи адаптери ще мога да зареждам макар и монофазно на всички популярни видове контакти (контакт шуко до 16А, индустиален монофазен контакт до 32А, трифазен контакт на 16А и трифазен контакт на 32А). Станцията пристигна за 6 работни дни до адреса ми в София, а адаптерите си ги купих на място от български магазин в София, тъй като не намерих по-евтино решение в AliExpress за тях (реално трите адаптера ми струваха още 150 лв - колкото самата станция :D ). Можех да мина и само с един адаптер за шуко, който струва 50 лв, но реших да мога да я включвам и в другите видове контакти (например в гаража ми в София имам трифазен контакт на 32А). Вариантите на стацията за трифазен ток бяха извън бюджета, който исках да отделя, поради което не се спрях на тях - 16А до 11kw струваше около 280 лв, а 32А до 22 kw струваше около 450 лв. Аз си имам друга мобилна зарядна станция (go-e Charger), която поддържа трифазно зареждане до 22kw, така че ако толкова ми трябва такава скорост бих могъл и нея да я взимам на път по някога.

След като разходих преди десетина дни Зоето до къщата ни до Лом, там имах възможността да използвам новата станцията в продължение на седмица и мога да потвърдя, че работи безпроблемно. Вечерите я включвах на шуко на 10А, като пусках отложено стартиране на зареждането през менюто на Зоето, така че то да започва след полунощ и да ползва по-евтината нощна тарифа. В деня, в който тръгвах обратно към София, си включих да дозареждам през деня на 16А на шуко, за да спестя малко време от зареждане. Мога да потвърдя, че до тези амперажи станцията се справяше успешно и не съм усетил да има някакво загряване на кабела или контакта. За съжаление още не съм намерил електротехник в Лом, който да ми инсталира индустриалния монофазен контакт, купен за гаража там, така че не съм пробвал станцията как работи на максимума си от 32А (7.4 kw). Ако някой познава надежден електротехник в Лом ще съм благодарен да ми сподели контакти на лично съобщение. wink.gif

Ето и плюсовете, които виждам в станцията Andaiic:
- Най-големият е цената - един прост 4 метров кабел трудно може да се намери за под 200 лв, а тук за стотина лева получаваш станция с екранче и опция за регулиране на ампеража с вграден такъв кабел.
- Регулиране на ампеража. Намалянето до 6А е полезно, ако ще се ползва на непознат контакт. Същевременно 16А на шуко е добра опция за по-бързо зареждане, която например нямам със зарядното ми за шуко, което дойде с Равката (то е фиксирано на 10А и не може да се регулира от него скоростта на зареждане)
- Отложено стартиране от зарядната станция - има и такава опция от менюто й, която честно казано не бих ползвал, тъй като обикновено всяка кола има опция за отложено стартиране и аз бих предпочел да си го наглася от колата, тъй като тя има батерия и няма да се рестартира опцията ако нещо временно спре/премигне тока.
- Има екран с подробна информация за зареждането - показва желания ампераж, реалния ампераж, волтаж, мощност в kw, заредено количество в kwh, времето на зареждане, температура на станцията, статус на заземяването и тн.

Ето и някои минуси:
- Няма опция за ограничаване на количеството на зареждане. При другата ми станция (e-go) използвам тази опция, за да спра зареждането при достигане на определено количество. Например ако не искам да пълня батерията до горе или ако искам да заредя само колкото ми е нужно, за да стигна до някоя по-евтина/безплатна зарядна станция.
- Няма мобилно приложение. Това не е особен минус при все, че си има екранче и можеш да видиш подробна информация за зареждането на него.
- Идва с вграден 4 метров кабел. Това го пиша като минус, тъй като лично аз бих предпочел да е само с Type2 порт и без вграден кабел, за да е по-компактна. Така щях да мога да си бода в нея Type2 кабела, който така или иначе си нося за публичните зарядни станции и който е малко по-дълъг (около 7 метра). Така или иначе Зоето с порта сложен на "носа" на колата обикновено му стига и по-къс кабел, за да зарежда и през едно парко място.

Предвид основния плюс на станцията (нейната цена), минусите поне от моя гледна точка са неглижируеми. Няма да давам конкретен линк към AliExpress тъй като цените в тях се менят и днес забелязах, че линкът, от който аз съм купувал, вече продава станциите с 25 лв по-скъпо сравнено с отпреди 2 седмици, но ако сега се потърсят алтернативни линкове в AliExpress може да се намери същата станция на различни цени.

Прикачам и снимка от зареждането ми онзи ден на 16А с адаптер към шуко. Реалният ампераж в началото почна на около 15.2А, но с времето и ампеража и волтажа се променяха. По незнайна за мен причина напрежението в селската ни къща е по-ниско от обичайното, което съм го отчитал и с други зарядни станции и мобилни електромери.
Прикачени файлове
andaiic-16A-charging.jpg
andaiic-16A-charging.jpg (39.23 KiB) Преглеждано 14251 пъти

Аватар
Filbor
Мнения: 1123
Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
Местоположение: Бургас - София
Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 37 пъти

Зарядни станции Andaiic

Мнение от Filbor » 15 Апр 2024 10:53

По незнайна за мен причина напрежението в селската ни къща е по-ниско от обичайното, което съм го отчитал и с други зарядни станции и мобилни електромери.
Ето една причина:
https://medianews.bg/bg/a/rayonen-sd-lo ... estven-tok
Редовно в къщата ни в Лом ако са пуснати няколко консуматора и напрежението е по-ниско, а тока на зареждане пада дори до 6А. В Лом го слагам да зарежда с 10А.
Онзи ден беше пуснат бойлер и напрежението стана толкова ниско, че зареждането спря. След изключване на бойлера напрежението се стабилизира.
Уж, от енергото миналата година сложиха да използва друга "по-добра" фаза в таблото от уличния стълб.
08.2014 - 11.2021 11.2021 - <Днес>

Аватар
slowtraveler
Мнения: 5617
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 265 пъти
Получена  благодарност: 273 пъти

Зарядни станции Andaiic

Мнение от slowtraveler » 15 Апр 2024 13:21

Причините са ясни - по селата консуматорите са по-малко, а трансформаторите - по-далеч...
Спадът при ниско напрежение (3х380V) е доста голям - съпротивлението на проводника зависи от дължината му, и ако токът е по-голям, спадът на напрежение е по-голям... Особено ако по дългата линия някъде има окислена връзка.
При мен зимата имах голям проблем на вилата (спадове под 160V заради лоша нула), който бе отстранен след обаждане до Енергото... Сега пак плава напрежението, но в рамките на 20V, въпреки, че съм вероятно една от най-отдалечените от трансформатора къщи в селищното образувание (около 300м от трансформатора)...
И да - обикновено при толкова монофазни консуматори 'на рядко' е нормално никой да не се напъва да балансира консуматорите по фази... По време на проблема си направих труда да измеря напреженията по фази - имаше разлика от 20V между най-натоварената и най-разтоварената :) Познай къде се включих :)
Прикачени файлове
voltage.png
voltage.png (182.96 KiB) Преглеждано 14039 пъти
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Monster
Мнения: 397
Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
Местоположение: Sofia
Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 119 пъти

Зарядни станции Andaiic

Мнение от Monster » 28 Апр 2024 16:37

Днес най-сетне успях да намеря електротехник, който ми инсталира прословутия 32А индустриален монофазен контакт в гаража и тествах Andaiic станцията на максимума на възможностите й. tongue.gif Работи си супер, като успяваше да тегли около и малко над 30А ток, а напрежението падаше под 200V - в началото към 195V, а в последствие падна и до към 185V. Така или иначе зареждането беше с почти 6 kW (до към 5.8 kW видях изписано на екранчето), което си е двойно на това, което успявах да постигна с обикновения контакт Шуко. Щастлив съм, че вече ще мога и в селската къщичка да си зареждам Равката за около 2 часа, а Зойката няма да я чакам цял ден да се пълни с ток - вероятно ще я донапълвам за 2-3 часа, в зависимост с какъв статус на батерията съм я оставил (около 6 часа ще е пълното зареждане ако съм я свалил под 10%, което попринцип избягвам и до сега не ми се е случвало).

Иначе по самата инсталация на монофазния 32А син индустриален контакт нямаше нищо особено - като схема на свързване си е аналогичен на Шуко като разликата е, че вътре чарковете и кабелите му са по-дебели, за да могат да се справят с двойно по-големия ток, който трябва да преминава през тях. В гаража имахме вече табло с бушони, което се ползва за още две залепени за гаража постройки с кухня и баня с бойлер. Бушоните в таблото бяха по 26А, като изключим централния (първия), който беше за 50А, така че реално нямахме много избор и новия кабел за индустриалния контакт го свързахме дирекно с 50-амперовия бушон.Така или иначе това съществуващо табло се захранва от кабел със сечение 4 квадрата, което позволява между 35 и 49 ампера ток, та като се вземе предвид че колата ще дърпа към 30, то я има 10А, които да се ползват от другите уреди, я не. В случая тези външни постройки не са основни и се ползват предимно лятото, така че ще предвиждам да изключвам бойлер и други енергоемки уреди в тях ако искам в това време да зареждам колата на максималната скорост. От новия контакт към таблото пуснахме нов кабел, който също е със сечение 4 квадрата, тъй като това е общо взето минимума за този сценарии.

Аватар
Filbor
Мнения: 1123
Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
Местоположение: Бургас - София
Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 37 пъти

Зарядни станции Andaiic

Мнение от Filbor » 28 Апр 2024 21:19

Браво и Честито! happy.gif
08.2014 - 11.2021 11.2021 - <Днес>

Аватар
biro
Мнения: 2734
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 100 пъти

Зарядни станции Andaiic

Мнение от biro » 28 Апр 2024 21:25

Провери кабелите с инфрачервен термометър. 4кв.мм е съмнително да издържат 30А.
Аз за 32А трифазно захранване пуснах 5х10кв.мм в гаража и първото пускане ще е под наблюдение.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Аватар
WoLF
Мнения: 3118
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 447 пъти
Получена  благодарност: 204 пъти

Зарядни станции Andaiic

Мнение от WoLF » 28 Апр 2024 21:30

Следи температурата на таблото и кабелите. Натоварването си е голямо :thumbsup:
ИзображениеИзображениеИзображение

Mcl
Мнения: 683
Регистриран на: 23 Ное 2020 19:21
Местоположение: Кюстендил
Автомобил: Corolla ts
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 13 пъти

Зарядни станции Andaiic

Мнение от Mcl » 28 Апр 2024 22:14

Само да вметна между “ас” и “dc” разликата в тока е огромна, и да не бъркаме сечението на кабелите за едното и другото.
Corolla ts 1.8 hybrid 2020

Аватар
slowtraveler
Мнения: 5617
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 265 пъти
Получена  благодарност: 273 пъти

Зарядни станции Andaiic

Мнение от slowtraveler » 29 Апр 2024 07:06

biro написа: 28 Апр 2024 21:25 Провери кабелите с инфрачервен термометър. 4кв.мм е съмнително да издържат 30А.
Ще го подлъже, защото няма как кабелът да не е загрял, дори и да е 10см2...
Наскоро погледнах към небето с термокамерата и гледам начертана една 'линия'... Оказа се въздушният кабел по захранването на вилата, дето е бая дебел(мисля, че е 6см2, но може да е и 4см2 - от тези новите усукани двойки за въздушни линии,дето висят по стълбовете), а консумацията в този период вкъщи я има 1квт я не...
В смисъл - при такива консумации разбира се е добре да се следи за прегряване, но не и да се филмираме от загряване - винаги ще грее и кабела, и контакта, и устройството (и батерията :) ) ..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
WoLF
Мнения: 3118
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 447 пъти
Получена  благодарност: 204 пъти

Зарядни станции Andaiic

Мнение от WoLF » 29 Апр 2024 08:31

Разбира се е така, не са супер проводници :whistle: Говорим за температури над 70 градуса, такива показват претоварване и се изисква промяна в схемата...
ИзображениеИзображениеИзображение

Аватар
Monster
Мнения: 397
Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
Местоположение: Sofia
Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 119 пъти

Зарядни станции Andaiic

Мнение от Monster » 29 Апр 2024 12:11

Благодаря за съветите на всички! Аз съм далеч от капацитет по темата, поради което и търсих съвети от познат, който ни е правил инсталацията до гаража преди няколко години и сега търсих електротехник, който да свърже новия контакт. Пратиха ми схемата, която прикачам и на която се вижда, че за 4 квадрата сечение капацитетът е между 35 и 49 апмера, в зависимост дали кабелът е във въздуха или вкопан. В моя случай от уличния стълб до къщата, която граничи с улицата, стига кабел 6 квадрата и оттам продължава кабел 4 квадрата към гаража, който е сравнително отдалечен от улицата и къщата. Кабелите са предимно открити, включително и тези в гаража, които вървят окачени на стената. Най-добре щеше да е да прекарам нов кабел от улицата, който да е специално за целта на зареждане на колата, но в случая реших да преизползвам съществуващото табло по следните причини:
- Трудно намерих електротехник в района, който да дойде до селото за едното свързване новия контакт, пък ако трябваше да купуваме нов дълъг кабел, който да го прекарваме през съществуващото трасе, щеше да е с една идея по-трудно. Гаражът не е близо до улицата, а трасето на кабела изисква катерене в подпокривните пространства на две къщички.
- Това бързо зареждане ще го ползвам само когато наистина бързам и тогава мога да си позволя да изключвам всички уреди в околната баня и лятна кухничка. Е, може би ще оставям едно малко хладилниче работещо, но на него му трябват към 2А, та май ще се вместим в наличния капацитет. unsure.gif

За сега не съм го тествал за много дълъг период - вчера пуснах колата да дръпне едни 5% за около 20 минути и новият 4 квадрата кабел към контакта нямаше никакво загряване при пипане (за това пък кабелът на самата зарядна станция беше леко топъл). Между другото кабелът Type2-Type2, който дойде със Зоето за публични зарядни станции бях забелязал, че също позагрява. Колата зарежда с цели 22 kW трифазно на публични станции и може би е нормално, но пък и кабелът е доста по-тънък отвън сравнено с кабела на Тойотата, която зарежда само 7 kW монофазно. Като съм виждал кабелите на колегите, които също зареждат трифазно коли в офиса, всичките са значително по-тънки от този на Равката - явно Японците са се презастраховали добре при изпълнението му. :) Четейки надписите по кабела на Тойотата той също изглежда е е трифазен за 22 kW, въпреки че колата зарежда максимално монофазно на 7 kW. Дебелият кабел на Тойотата заема значително повече място в багажника, сравнено със същата дължина кабел на Зоето, тъй като се сгъва по-трудно и съответно навит в кръг става с по-голям диаметър.

Между другото в София гаражът ми има трифазна партида 15 kW и там пуснахме кабел 5x6 квадрата. Равката реално се зарежда монофазно за около 2 часа и дърпа само от една от трите фази 32А безпроблемно. В този ред на мисли вярвам, че с кабел 5x10 квадрата, ще е преспокойно зареждането.
Прикачени файлове
cable_4_mm2_capacity.jpg
cable_4_mm2_capacity.jpg (105.45 KiB) Преглеждано 13223 пъти

Аватар
BOz
Мнения: 4500
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 180 пъти

Зарядни станции Andaiic

Мнение от BOz » 29 Апр 2024 12:51

Споко, ако кабела си е "нормален" си е напълно достатъчен.
За домашна употреба, правилото на пръста на всеки 10А консуматор се падат по 1 мм2 проводник винаги е работило правилно. :thumbsup:
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта