Auris HSD E18 1.8 2ZR-FXE 2016 - Грешки C2309, C1241 и U0293 - тракане от мотора ?
- BOz
- Мнения: 4473
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 167 пъти
Auris HSD E18 1.8 2ZR-FXE 2016 - Грешки C2309, C1241 и U0293 - тракане от мотора ?
Почти сигурно, че този двигател няма механичен проблем.
Всякакви полемики какво масло било използвано и на колко км. било сменявано са безполезни за конкретния случай.
Всякакви полемики какво масло било използвано и на колко км. било сменявано са безполезни за конкретния случай.
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
-
- Мнения: 80
- Регистриран на: 04 Мар 2014 06:41
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Auris Touring Sports Hy
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 11 пъти
Auris HSD E18 1.8 2ZR-FXE 2016 - Грешки C2309, C1241 и U0293 - тракане от мотора ?
Привет!
То е ясно, че ние изказваме предположения на база получената информация.
Ако двигателя имаше проблем с веригата(износена верига, обтегач) то тази неравномерна работа и чукане на мотора щеше да се проявява и при изключен ЕГР и дебитомер. Същото и при проблем с гарнитура на главата или хлабини на клапани и т.н.
След като при изключени букси на ЕГР и дебитомера двигателя работи нормално и всичко е наред, то проблема е свързан с тях.
Изказах мнение, че е хубаво при смяна на ЕГР, да се смени и PCV клапана. Сменен ли е? Другото ми съмнение е, че този двигател "смуче" въздух от където не трябва, дебитомера не го мери и горивовъздушната смес не е в правилните пропорции. Дали в сервиза са сваляли смукателния колектор е въпроса, и сменена ли е гарнитурата?
То е ясно, че ние изказваме предположения на база получената информация.
Ако двигателя имаше проблем с веригата(износена верига, обтегач) то тази неравномерна работа и чукане на мотора щеше да се проявява и при изключен ЕГР и дебитомер. Същото и при проблем с гарнитура на главата или хлабини на клапани и т.н.
След като при изключени букси на ЕГР и дебитомера двигателя работи нормално и всичко е наред, то проблема е свързан с тях.
Изказах мнение, че е хубаво при смяна на ЕГР, да се смени и PCV клапана. Сменен ли е? Другото ми съмнение е, че този двигател "смуче" въздух от където не трябва, дебитомера не го мери и горивовъздушната смес не е в правилните пропорции. Дали в сервиза са сваляли смукателния колектор е въпроса, и сменена ли е гарнитурата?
Toyota Yaris 1.3 VVTi 2003
Toyota Auris Touring sports 1.8 Hybrid 2016
Toyota Auris Touring sports 1.8 Hybrid 2016
-
- Мнения: 1138
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 205 пъти
- Получена благодарност: 52 пъти
Auris HSD E18 1.8 2ZR-FXE 2016 - Грешки C2309, C1241 и U0293 - тракане от мотора ?
При авариен режим VVT-I на двата вала не остава ли в зададено фиксирано положение?
T.e. Akima уцели в десетката, както винаги!
2ZR-FE на 230000km:
2ZR-FXE Prius 2010 на 303000km:
PCV valve symptoms:
https://www.google.com/search?q=pcv+val ... e&ie=UTF-8
T.e. Akima уцели в десетката, както винаги!
2ZR-FE на 230000km:
2ZR-FXE Prius 2010 на 303000km:
PCV valve symptoms:
https://www.google.com/search?q=pcv+val ... e&ie=UTF-8
-
- Мнения: 51
- Регистриран на: 29 Авг 2023 19:25
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Тойота Аурис
- Благодарил/а: 35 пъти
- Получена благодарност: 2 пъти
Auris HSD E18 1.8 2ZR-FXE 2016 - Грешки C2309, C1241 и U0293 - тракане от мотора ?
Здравейте,ще напиша до къде стигнахме.В Тойота Пловдив смениха ЕГР,ако са го сложили както трябва,но промяна нямаше.Гледаха и какво правиха още два дни и не можаха да ни дадат никакъв отговор за проблем.А как търсят проблема не казват(как извършват диагностиката).От там чрез познати стигнахме до Тойота Пазарджик.Извърши се диагностика пред нас,първо на място,после карахме колата(човекът вътре с включен компютър) и показа проблем с четвърти цилиндър.Казаха,че след като са сменили ЕГР,остава или да е дюза или на главата гарнитурата влизало въздух или нещо такова.Но това последното само се предполага,ако се стигне до там да се сваля двигателя ще се види.
Съветът на диагностицикът беше в Тойота Пловдив да върнат старият ЕГР и да разменят местата на дюза 4 с дюза 3.Да се види дали ще има подобрение.От там той се обади в Пловдив да каже какво да направят.
В Пловдив върнаха стария ЕГР и разменили местата на дюзите( и да кажа,че ни върнаха парите ).Подобрение няма.Когато е включен ЕГР не свети чека и тресе(тракането,майстора от Пазарджик каза,че е от вибрацията,която се създавала и отдолу нещо опирало).Като изключим ЕГР колата върви без проблем и свети чека.
С Тойота Пловдив приключихме,сега чакаме от Пазарджик да ни кажат кога да караме колата и да я гледат и те от начало.Съмняваме се дали смяната на ЕГР е направена като хората,тъй като преди време с едни накладки си оставиха ръцете.Най-голямото учудване и на тези от Пазарджик е,защо работи при изключен ЕГР и защо не свети лампа за проблем когато е включен ЕГР.
Имаме въпрос-с тази размяна на местата на тези дюзи решава ли се нещо или най- правилно е да се смени с нова тази дюза на четвърти цилиндър?Майсторът каза,че ако е дюза ще се оправи като се разменят местата.
Благодаря предварително на всеки,който пише.
Както може би разбрахте повечето колата е такси и това постоянно влизане в сервиз и ненамиране на проблем ,малко ни отчайва,защото все още не е ясно какво е,колко време ще трябва за отремонтирване и колко ще струва!
Съветът на диагностицикът беше в Тойота Пловдив да върнат старият ЕГР и да разменят местата на дюза 4 с дюза 3.Да се види дали ще има подобрение.От там той се обади в Пловдив да каже какво да направят.
В Пловдив върнаха стария ЕГР и разменили местата на дюзите( и да кажа,че ни върнаха парите ).Подобрение няма.Когато е включен ЕГР не свети чека и тресе(тракането,майстора от Пазарджик каза,че е от вибрацията,която се създавала и отдолу нещо опирало).Като изключим ЕГР колата върви без проблем и свети чека.
С Тойота Пловдив приключихме,сега чакаме от Пазарджик да ни кажат кога да караме колата и да я гледат и те от начало.Съмняваме се дали смяната на ЕГР е направена като хората,тъй като преди време с едни накладки си оставиха ръцете.Най-голямото учудване и на тези от Пазарджик е,защо работи при изключен ЕГР и защо не свети лампа за проблем когато е включен ЕГР.
Имаме въпрос-с тази размяна на местата на тези дюзи решава ли се нещо или най- правилно е да се смени с нова тази дюза на четвърти цилиндър?Майсторът каза,че ако е дюза ще се оправи като се разменят местата.
Благодаря предварително на всеки,който пише.
Както може би разбрахте повечето колата е такси и това постоянно влизане в сервиз и ненамиране на проблем ,малко ни отчайва,защото все още не е ясно какво е,колко време ще трябва за отремонтирване и колко ще струва!
- WoLF
- Мнения: 3008
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 411 пъти
- Получена благодарност: 177 пъти
Auris HSD E18 1.8 2ZR-FXE 2016 - Грешки C2309, C1241 и U0293 - тракане от мотора ?
Ако е от дюзата, сега трябва да има проблем вече с трети цилиндър... Благодаря много за информацията за сервизите, определено някой ще си спести мъки като чете
- BOz
- Мнения: 4473
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 167 пъти
Auris HSD E18 1.8 2ZR-FXE 2016 - Грешки C2309, C1241 и U0293 - тракане от мотора ?
Всичко добре, но не написа дали някой е изчистил портовете във всмукателния колектор, които са отговорни за количество рециркулиран въздух? Ако не са, това е нещото, което трябва да се направи. Не ми се вярва да е дюза или подобно, каквито са предположенията до този момент.
Всмукателния колектор не е сложен за сваляне и не изисква никакви специални знания и/или инструменти. Просто време и занимавка след това да се чисти.
Всмукателния колектор не е сложен за сваляне и не изисква никакви специални знания и/или инструменти. Просто време и занимавка след това да се чисти.
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
-
- Мнения: 51
- Регистриран на: 29 Авг 2023 19:25
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Тойота Аурис
- Благодарил/а: 35 пъти
- Получена благодарност: 2 пъти
Auris HSD E18 1.8 2ZR-FXE 2016 - Грешки C2309, C1241 и U0293 - тракане от мотора ?
В Тойота Пловдив казаха,че като са свалили ЕГР са чистили и колектори и са сваляли охладителя да чистят
-
- Мнения: 51
- Регистриран на: 29 Авг 2023 19:25
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Тойота Аурис
- Благодарил/а: 35 пъти
- Получена благодарност: 2 пъти
Auris HSD E18 1.8 2ZR-FXE 2016 - Грешки C2309, C1241 и U0293 - тракане от мотора ?
Гарнитура не са сменяли,а дали са сваляли смукателен колектор никой не ни е информирал!xtratime написа: ↑12 Апр 2024 10:21 Привет!
То е ясно, че ние изказваме предположения на база получената информация.
Ако двигателя имаше проблем с веригата(износена верига, обтегач) то тази неравномерна работа и чукане на мотора щеше да се проявява и при изключен ЕГР и дебитомер. Същото и при проблем с гарнитура на главата или хлабини на клапани и т.н.
След като при изключени букси на ЕГР и дебитомера двигателя работи нормално и всичко е наред, то проблема е свързан с тях.
Изказах мнение, че е хубаво при смяна на ЕГР, да се смени и PCV клапана. Сменен ли е? Другото ми съмнение е, че този двигател "смуче" въздух от където не трябва, дебитомера не го мери и горивовъздушната смес не е в правилните пропорции. Дали в сервиза са сваляли смукателния колектор е въпроса, и сменена ли е гарнитурата?
- BOz
- Мнения: 4473
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 167 пъти
Auris HSD E18 1.8 2ZR-FXE 2016 - Грешки C2309, C1241 и U0293 - тракане от мотора ?
teodora_popova82 написа: ↑16 Апр 2024 17:28 В Тойота Пловдив казаха,че като са свалили ЕГР са чистили и колектори
Това са две противоречащи мнения. Няма как да изчистиш колектора без да се свали. Затова или са го сваляли и са го чистили, или не са. Не се брои за "чистене" само входа, където е входа на ЕГР-а.teodora_popova82 написа: ↑16 Апр 2024 17:42 а дали са сваляли смукателен колектор никой не ни е информирал!
Последно промяна от BOz на 16 Апр 2024 18:48, променено общо 1 път.
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
-
- Мнения: 51
- Регистриран на: 29 Авг 2023 19:25
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Тойота Аурис
- Благодарил/а: 35 пъти
- Получена благодарност: 2 пъти
Auris HSD E18 1.8 2ZR-FXE 2016 - Грешки C2309, C1241 и U0293 - тракане от мотора ?
Това казаха,повече информация не споделиха.
- BOz
- Мнения: 4473
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 167 пъти
Auris HSD E18 1.8 2ZR-FXE 2016 - Грешки C2309, C1241 и U0293 - тракане от мотора ?
Когато двигателя работи на едно място, трака ли отново нещото, което трака?
Може да запалите двигателя да си работи на едно място постоянно, чрез следните стъпки:
Натиснете ръчната/крачна спирачка.
1. Натиснете бутона за стартиране два пъти без да натискате педала на спирачката. Така се подава на контакт и не светва READY.
2. Натиснете педала на газта два пъти докрай.
3. Поставете автомобила в неутрална скорост - натиснете педала на спирачката и задръжте скоростния лост в N.
4. Натиснете педала на газта два пъти докрай.
5. Върнете автомобила в паркинг (натиснете педала на спирачката и му натиснете Р бутона).
6. Натиснете педала на газта два пъти докрай.
Сега трябва да видите MAINTENANCE MODE на дисплея.
7. Натиснете педала на спирачката и натиснете бутона Старт, за да стартирате автомобила.
Така двигателя ще запали постоянно и ще може да кажете дали след като колата загрее и двигателя работи, дали си трака на едно място.
Идеята - ако трака на едно място, може чрез диагностика да изключите ЕГР-а и да видите дали тракането ще изчезне, което да потвърди проблем в ЕГР системата, основно в портовете на колектора.
ЕГР-а се контролира чрез МАП сензора. Ако някой от портовете към някой цилиндър е запушен, ЕКУ-то се стреми да повиши налягането в колектора до зададено ниво. Това става за сметка на някой от цилиндрите, към които все още има проходимост за ЕГР газове. Съответно ЕГР количеството газове в съответния цилиндър е доста над желаното и се получава така, че цилиндъра не работи коректно. Възможност за грешна диагноза - свещ, бобина, дюза, което се наблюдава до този момент от направените диагностики. Не дай боже заради такъв проблем и грешна диагностика някой да реши да отвори двигателя.
Силно се надявам всички тези неща да се знаят от специалистите в тази област и всичко това да е направено както се очаква, ама аз изпитвам и леки съмнения и затова ви давам тези напътствия, които да се следват и които може да бъдат направени и извън официален сервиз. Стига диагностика да иска да приеме външно мнение и да не е в позиция - ти мен не ме учи.
Успех.
Може да запалите двигателя да си работи на едно място постоянно, чрез следните стъпки:
Натиснете ръчната/крачна спирачка.
1. Натиснете бутона за стартиране два пъти без да натискате педала на спирачката. Така се подава на контакт и не светва READY.
2. Натиснете педала на газта два пъти докрай.
3. Поставете автомобила в неутрална скорост - натиснете педала на спирачката и задръжте скоростния лост в N.
4. Натиснете педала на газта два пъти докрай.
5. Върнете автомобила в паркинг (натиснете педала на спирачката и му натиснете Р бутона).
6. Натиснете педала на газта два пъти докрай.
Сега трябва да видите MAINTENANCE MODE на дисплея.
7. Натиснете педала на спирачката и натиснете бутона Старт, за да стартирате автомобила.
Така двигателя ще запали постоянно и ще може да кажете дали след като колата загрее и двигателя работи, дали си трака на едно място.
Идеята - ако трака на едно място, може чрез диагностика да изключите ЕГР-а и да видите дали тракането ще изчезне, което да потвърди проблем в ЕГР системата, основно в портовете на колектора.
ЕГР-а се контролира чрез МАП сензора. Ако някой от портовете към някой цилиндър е запушен, ЕКУ-то се стреми да повиши налягането в колектора до зададено ниво. Това става за сметка на някой от цилиндрите, към които все още има проходимост за ЕГР газове. Съответно ЕГР количеството газове в съответния цилиндър е доста над желаното и се получава така, че цилиндъра не работи коректно. Възможност за грешна диагноза - свещ, бобина, дюза, което се наблюдава до този момент от направените диагностики. Не дай боже заради такъв проблем и грешна диагностика някой да реши да отвори двигателя.
Силно се надявам всички тези неща да се знаят от специалистите в тази област и всичко това да е направено както се очаква, ама аз изпитвам и леки съмнения и затова ви давам тези напътствия, които да се следват и които може да бъдат направени и извън официален сервиз. Стига диагностика да иска да приеме външно мнение и да не е в позиция - ти мен не ме учи.
Успех.
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
-
- Мнения: 51
- Регистриран на: 29 Авг 2023 19:25
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Тойота Аурис
- Благодарил/а: 35 пъти
- Получена благодарност: 2 пъти
Auris HSD E18 1.8 2ZR-FXE 2016 - Грешки C2309, C1241 и U0293 - тракане от мотора ?
BOz,тези неща на място го направиха в Тойота Пазарджик.На място колата не трака нито тресе.Там не мога да кажа какво показа компютъра,но явно нещо е излеезнало,защото майстора каза да караме колата и да види какво ще покаже тогава(явно е имал насоката),защото маркира някои неща и като тръгнахме и колата разтресе и той каза,че се потвърждава четвърти цилиндър.На колата й трябва малко да загрее(около 5 мин) и тогава започва да тресе при натискане на газта когато е на мотор.А тракането е последствие от тресенето и майстора го чу и го отдаде от вибрациите.Поне според него тракането не било нищо,макар,че на моменти изглежда все едно ще се разпадне колата.
Оценяваме насоките и благодарим,но и ние казваме това,което казват на нас.Мъжът ми не е на ти с хибридите и някои работи му отбягват.
Минахме и през няколко сервизчета,но и там вдигат ръцете
Оценяваме насоките и благодарим,но и ние казваме това,което казват на нас.Мъжът ми не е на ти с хибридите и някои работи му отбягват.
Минахме и през няколко сервизчета,но и там вдигат ръцете
-
- Мнения: 1138
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 205 пъти
- Получена благодарност: 52 пъти
Auris HSD E18 1.8 2ZR-FXE 2016 - Грешки C2309, C1241 и U0293 - тракане от мотора ?
Някой от авторите на темата отдели ли време да изгледа поне един от двата клипа, които постнах?
за съжаление, няма на български, но вероятно може да се намерят, при желание, подобни и на други езици.
В клиповете всичко е показано и обяснено като за хора, имащи поне начални познания по механика и двг. Ако ги види специалист, той знае какво трябва да се направи.
Главата долу, внимателен оглед на състоянието на двигателя, проверка за равнинност, шлайфане (при нужда), нова качествена гарнитура, нови болтове и т.н. На първия клип, ако не греша, имаше точно пробив на гарнитурата между 3 и 4 цилиндър.
Относно диагностиката - винаги дават резултати в електронен или хартиен вид. Кой какво казал, другия какво чул, третия какво разбрал...
Така няма да стане.
за съжаление, няма на български, но вероятно може да се намерят, при желание, подобни и на други езици.
В клиповете всичко е показано и обяснено като за хора, имащи поне начални познания по механика и двг. Ако ги види специалист, той знае какво трябва да се направи.
Главата долу, внимателен оглед на състоянието на двигателя, проверка за равнинност, шлайфане (при нужда), нова качествена гарнитура, нови болтове и т.н. На първия клип, ако не греша, имаше точно пробив на гарнитурата между 3 и 4 цилиндър.
Относно диагностиката - винаги дават резултати в електронен или хартиен вид. Кой какво казал, другия какво чул, третия какво разбрал...
Така няма да стане.
-
- Мнения: 51
- Регистриран на: 29 Авг 2023 19:25
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Тойота Аурис
- Благодарил/а: 35 пъти
- Получена благодарност: 2 пъти
Auris HSD E18 1.8 2ZR-FXE 2016 - Грешки C2309, C1241 и U0293 - тракане от мотора ?
От Тойота Пловдив не сме получавали резултати нито в хартиен,нито в електронен вариант.Относно клиповете,както казах и по нагоре,мъжът ми ако разбираше нямаше да ходим по майстори.Смешно или не!Затова пишем тук и затова ходим по сервизи.
-
- Мнения: 1138
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 205 пъти
- Получена благодарност: 52 пъти
Auris HSD E18 1.8 2ZR-FXE 2016 - Грешки C2309, C1241 и U0293 - тракане от мотора ?
Много има да ходите и не само по сервизи!
Това, че не разбирате не значи, че не можете да се запознаете и вникнете в материята!
Признайте си, че просто не искате да се образовате по темата.
Искате наготово някой да дойде и да ви реши проблемите. И така до следващите такива.
При това, ако правилно съм разбрал, с автомобила си вадите хляба. Или поне част от него.
Извинявайте, ама не ви разбирам позицията!
Успех с търсенето на сервизи и майстори!
Това, че не разбирате не значи, че не можете да се запознаете и вникнете в материята!
Признайте си, че просто не искате да се образовате по темата.
Искате наготово някой да дойде и да ви реши проблемите. И така до следващите такива.
При това, ако правилно съм разбрал, с автомобила си вадите хляба. Или поне част от него.
Извинявайте, ама не ви разбирам позицията!
Успех с търсенето на сервизи и майстори!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 0 госта