Вой от скорстна кутия РАВ4 ХА30
- nov
- Мнения: 866
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 16 пъти
Вой от скорстна кутия РАВ4 ХА30
Малко пояснения - частите си ги взема майстора, лагерите, като стандарт можех да ги намеря , цените им бяха с около 70% от цените на ОЕМ, обаче не са усилени и по мнения от няколко други майстори е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да са ОЕМ, защото освен определението "усилени" има проблем с хлабините накрая, за моя майстор не беше проблем да му занеса каквито лагери си избера, въпроса е, че имаше вероятност да се сваля пак кутия (демек да си платя пак за труд и същия филм). Предпочетох той да си ги вземе и ако има проблем да си носи последствията, гаранция за ремонта писмена нямам, но съдейки по доволните десетки клиенти се спрях на него, изрично му казах, че ако не успея да продам колата на цената, която търся ще я карам докато се раьпадне или ще изгние в гаража ми, демек да вложи цялото си старание и внимание -мисля, че го е постигнал.
За колегата, който изрази съжаление към мен -колега благодаря, но няма нужда.Запознат съм с цените на частите на Волво, ремонта на по-стария 6 степенен Айсин няма да надхвърли 4к с все маслата, литър оригинално Волво масло е 33 лева за автомата, за ръчката на тоя ориз е 37 лева отсерията LV, за раздатката е LT и след всички отстъпки е 34 лв.Единия лагер на диференциала вътре след отстъпките ми е 271 лв!!!!!!!!, на Волво е 212лв.Когато покараш едната и веднага след това седнеш в другата (говоря отличен опит), чувството е от жив до умрял, преди още да си си помислил да караш Волвото.Та......за Волвото ако се наложи 4к ги давам с кеф за ремонт на автомата, защото никъде не го хвалят, като толкова надеждно, въпреки, че Д3(Д4 и Д5) и Т6 са невероятни двигатели, за Тойотата, като трябваше да ги давам ми се.......
Относно репликата следващите 300000 да ги кара новия собственик - от сърце му желая не 300, а 1000000да навърти със здраве и дори крушка да не се налага да сменя по тая кола.
Аз, като проС човек ще си карам шведскобелгийската руда и някое дребно франсе с емблема на ....за из града.
За колегата, който изрази съжаление към мен -колега благодаря, но няма нужда.Запознат съм с цените на частите на Волво, ремонта на по-стария 6 степенен Айсин няма да надхвърли 4к с все маслата, литър оригинално Волво масло е 33 лева за автомата, за ръчката на тоя ориз е 37 лева отсерията LV, за раздатката е LT и след всички отстъпки е 34 лв.Единия лагер на диференциала вътре след отстъпките ми е 271 лв!!!!!!!!, на Волво е 212лв.Когато покараш едната и веднага след това седнеш в другата (говоря отличен опит), чувството е от жив до умрял, преди още да си си помислил да караш Волвото.Та......за Волвото ако се наложи 4к ги давам с кеф за ремонт на автомата, защото никъде не го хвалят, като толкова надеждно, въпреки, че Д3(Д4 и Д5) и Т6 са невероятни двигатели, за Тойотата, като трябваше да ги давам ми се.......
Относно репликата следващите 300000 да ги кара новия собственик - от сърце му желая не 300, а 1000000да навърти със здраве и дори крушка да не се налага да сменя по тая кола.
Аз, като проС човек ще си карам шведскобелгийската руда и някое дребно франсе с емблема на ....за из града.
- Ивайло Димов
- Мнения: 1033
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 57 пъти
- Получена благодарност: 70 пъти
Вой от скорстна кутия РАВ4 ХА30
То тая кола да има няква бъдеща стойност като класика да си струва ремонта .
-
- Мнения: 990
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 132 пъти
- Получена благодарност: 36 пъти
Вой от скорстна кутия РАВ4 ХА30
Само да вметна - Aisin са собственост на Toyota.
Относно усилените лагери - дали някоя фирма може да си позволи икономически да създава производство за малки серии, па дори и за Toyota?
Не мисля, че в общия каталог на Koyo или SKF липсват лагери с необходимите физико-механични характеристики.
Но може пък от японския производител да имат тайни споразумения или фенове, знам ли!
Относно усилените лагери - дали някоя фирма може да си позволи икономически да създава производство за малки серии, па дори и за Toyota?
Не мисля, че в общия каталог на Koyo или SKF липсват лагери с необходимите физико-механични характеристики.
Но може пък от японския производител да имат тайни споразумения или фенове, знам ли!
- Ивайло Димов
- Мнения: 1033
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 57 пъти
- Получена благодарност: 70 пъти
Вой от скорстна кутия РАВ4 ХА30
Доколкото съм чел по сервизни ръководства маслата в скоростна кутия се сменят на 120 хил при нормална употреба ,а при тежки условия срока се скъсява на половина .Разбира се винаги има шанс за производствен дефект ,калпава партида от определен детайл и т.н..Не е релевантно да се правят генерални изводи ,има едно качество в Тойота което в другите липсва -когато се насерат си го признават публично и си поемат отговорността за забърсване и парфюмиране на положението.
- BOz
- Мнения: 4337
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 136 пъти
Вой от скорстна кутия РАВ4 ХА30
Само като видиш тези тема и още многото други за скапаните кутии, разбираш колко си "поемат отговорността".
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
-
- Мнения: 990
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 132 пъти
- Получена благодарност: 36 пъти
Вой от скорстна кутия РАВ4 ХА30
Течностите се сменят според изискванията на съответния производител на кутия/ диф и т.н. и отново на моточасове.
Руснаците говорят за промивки, профилактики и замяна на някои масла на 60К, че дори и на 40К! Особено на прехвалените Haldex, които ползват и Volvo на XC70/90, S60, V70...
Руснаците говорят за промивки, профилактики и замяна на някои масла на 60К, че дори и на 40К! Особено на прехвалените Haldex, които ползват и Volvo на XC70/90, S60, V70...
► Виж съдържание
- nov
- Мнения: 866
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 16 пъти
Вой от скорстна кутия РАВ4 ХА30
Далеч съм от тази мисъл, просто , когато нещо се прецака не мога да го търпя така и го оправям, дори ако ще продавам колата. Можех да я карам и така още, но ме дразнеше шума, сега е друга кола - нищо общо с преди.Ивайло Димов написа: ↑27 Мар 2024 22:16 То тая кола да има няква бъдеща стойност като класика да си струва ремонта .
- nov
- Мнения: 866
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 16 пъти
Вой от скорстна кутия РАВ4 ХА30
Монетата има 2 страни, поемат отговорност ако е животозастрашаващо (възглавниците Таката) или е автомобил (серия) в гаранция, въпреки, че 1-я Авенсис и сегментите май беше излязъл от гаранция ако не бъркам.
- nov
- Мнения: 866
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 16 пъти
Вой от скорстна кутия РАВ4 ХА30
Относно Айсин - специално TF80 - SC нямам драма с това, че са собственост на Тойота, проблема в 80% от случайте е занемарена поддръжка от 1-я собственик, поради несмяна на време на маслото, в другите 20% се оправят ако има леки придърпвания със софтуерен ъпдейт във Волво, вследствие износване на дисковете вътре и промяна х-те след смяна с новото масло.gena_bs написа: ↑27 Мар 2024 22:35 Само да вметна - Aisin са собственост на Toyota.
Относно усилените лагери - дали някоя фирма може да си позволи икономически да създава производство за малки серии, па дори и за Toyota?
Не мисля, че в общия каталог на Koyo или SKF липсват лагери с необходимите физико-механични характеристики.
Но може пък от японския производител да имат тайни споразумения или фенове, знам ли!
Относно лагерите - Към Койо или ескаеф има предявени изисквания от да кажем в случая Тойота, какви да са точно лагерите, никой незнае (освен самите те) два еднакви лагера с еднакви размери дали не се различават по други х-ки - единия пише Койо, на другия Тойота, не бих казал, че да създадеш серия за Тойота ще е малка серията - годишно се продават средно между 8 и 10 млн.Тойоти, 1/3 от тях да са с ръчни кутии х средно 5-6 лагера вътре, грубата сметка показва около 3х5=15млн.лагера, защо да не създадат специална серия, ами ако имат нужда и от Хонда на такъв лагер - айде и там още 5млн лагера минимум? Може и да бъркам разбира се.
Ето и друг пример - карам с Яко Хибрид 0в20 или с Равенол ECS/EFS 0w20 - масла, които значително превъзхождат по х-ки ОЕМ маслото 0в20, тъпото е, че незнам ОЕМ-ското директно брандиран Мобил 1 ли е или има някакви специални добавки например пазещи веригата, аз гледам TDS-а и цената, но ако има наистина специфична съставка САМО за Тойота покриваща определени специфични изисквания за този двигател?
- BOz
- Мнения: 4337
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 136 пъти
Вой от скорстна кутия РАВ4 ХА30
Защото иначе другите производители няма да отстранят животозастрашаваща неизправност...
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
- mapamop
- Мнения: 4255
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 100 пъти
- Получена благодарност: 332 пъти
Вой от скорстна кутия РАВ4 ХА30
Форд мисля края на 79-те се бяха опитали в щатите да платят на жертвите и да не правят кампания, че излиза по-евтино. Не помня година и модел. Някой беше писал тук за дефектна бензинова помпа на Камри, че я сменят само на бройките със ДВГ, но не и на хибридите, щот' можели да се довлекат на батерия донякъде?
А май е същата помпа...
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251
- nov
- Мнения: 866
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 16 пъти
Вой от скорстна кутия РАВ4 ХА30
Факт неоспорим е, че напипат ли някакъв дефект от Тойота правят сервизна акция, разбира се те си преценяват и оценяват предварително доколко е засегнат производствения процес и ако не е изгодно или пък има пренебрежимо малко бройки с този дефект (което е условно понятие за такъв производител от този мащаб) могат и да не направят акция, но такъв тип акция предполагам са ги заложили, като % в цената на даден модел автомобил. Факт е или поне аз незнам да е имало каквато и да било сервизна акция за скоростните кутии на въпросния модел РАВ, незнам дали същата кутия не се влага и в Корола например от тия години, но тя пък е само на предно така, че.............може да има доста различия, макар, че лагерите вътре може да са едни и същи?
-
- Мнения: 254
- Регистриран на: 09 Фев 2017 18:43
- Местоположение: Дупница
- Автомобил: AT220 4A-FE
- Благодарил/а: 33 пъти
- Получена благодарност: 51 пъти
Вой от скорстна кутия РАВ4 ХА30
Варианти на Е35х се влагат в Корола, Камри, Авенсис, РАВ4 и разни други за американския пазар. Вероятно във всички варианти на кутията лагерите са еднакви, разликата е (предимно) в предавателните числа.
Баба Яга -
- iovkito
- Мнения: 2879
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 70 пъти
Вой от скорстна кутия РАВ4 ХА30
Те и петстепенните не са стока. На тях поне най-често им заминава само петата скорост.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
-
- Мнения: 254
- Регистриран на: 09 Фев 2017 18:43
- Местоположение: Дупница
- Автомобил: AT220 4A-FE
- Благодарил/а: 33 пъти
- Получена благодарност: 51 пъти
Вой от скорстна кутия РАВ4 ХА30
Според мен не е толкова масов проблема, защото в чуждите форуми няма кой знае колко информация по тия въпроси.
Тук може да прочетете най-доброто обяснение на проблема, което може да се намери в интернет. Лагерите заминават => аксиален луфт => bearing retainer plate износване => проблеми с пета. Това е за C50, но не вярвам с Е кутиите да е кой знае колко по-различно.
Тук може да прочетете най-доброто обяснение на проблема, което може да се намери в интернет. Лагерите заминават => аксиален луфт => bearing retainer plate износване => проблеми с пета. Това е за C50, но не вярвам с Е кутиите да е кой знае колко по-различно.
Баба Яга -
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост