Corolla Verso E121 2006 1.8 1ZZ-FE - Двигателят прекъсва / Engine misfire ?
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: 13 Сеп 2015 13:39
- Местоположение: София
- Автомобил: COROLLA VERSO 1.8 129кс
Corolla Verso E121 2006 1.8 1ZZ-FE - Двигателят прекъсва / Engine misfire ?
За последните две години ми се случвало да ми откаже бобината първо на втори (преди 2 години), а след това и на трети цилиндър (преди половин година). Тогава колата доста тресеше, понякога на празен ход трябваше да давам гас да не угасне итн.
В момента двигателя не работи равномерно и започна с нещо като engine misfire по веднъж на 1-2 минути, а понякога при даване на газ се случва да има леко придръпване. Мислех, че пак някоя бобина е тръгнала да отказва, но не светна лампичката Check Engine и няма и DTC. Майсторът който я обслужва редовно каза, че е проверявал свещите (сменени са преди по-малко 20 000км) и беше чистил дросел (обясни повече неща около това, но не ги разбирам и не ги запомних). Според него трябваше да се оправи, но на връщане пък светна лампата и ми даде пак Р0302 Engine misfire на втори цилиндър. Майсторът предложи да се пробвам да разменя мястото на втората бобина с друга, да видя дали ще се премести грешката, но тя не се появявала. Почнах да търся малко инфо в нета и един предлагаше като се тества така бобината да не се разменя с първата, а с някоя друга. Тъй като бях сложил потенциално неработещата бобина на първи цилиндър, реших да я сменя с друга да видя дали така ще има някаква промяна. Поработи колата на място, след това я покарах 4-5км, но нямаше никаква промяна в работата на двигателя. Покрай тази смяна, забелязах че бобината като я извадя е омаслена и сега доколкото чета по разни сайтове (и тук https://www.youtube.com/watch?v=lYc38e101Mw) това не е ок, защото и запалителната свещ вероятно е в масло (не съм я поглеждал все още).
Освен това забелязах и масло по двигателя, което не знам до колко има общо с проблема (според майстора няма)
Имам план след седмица да пътувам с колата извън страната, затова приемам всякакви идеи какво може да се погледне/смени (майстора май си има други проблеми и не ми изглежда, че би могъл в момента да обърне внимание).
П.С. След почистването на дросела оборотите на празен ход са по-скоро 1000, но ми се струва, че много бавно се смъкват - не съм я карал много дълго да видя до колко може да паднат.
В момента двигателя не работи равномерно и започна с нещо като engine misfire по веднъж на 1-2 минути, а понякога при даване на газ се случва да има леко придръпване. Мислех, че пак някоя бобина е тръгнала да отказва, но не светна лампичката Check Engine и няма и DTC. Майсторът който я обслужва редовно каза, че е проверявал свещите (сменени са преди по-малко 20 000км) и беше чистил дросел (обясни повече неща около това, но не ги разбирам и не ги запомних). Според него трябваше да се оправи, но на връщане пък светна лампата и ми даде пак Р0302 Engine misfire на втори цилиндър. Майсторът предложи да се пробвам да разменя мястото на втората бобина с друга, да видя дали ще се премести грешката, но тя не се появявала. Почнах да търся малко инфо в нета и един предлагаше като се тества така бобината да не се разменя с първата, а с някоя друга. Тъй като бях сложил потенциално неработещата бобина на първи цилиндър, реших да я сменя с друга да видя дали така ще има някаква промяна. Поработи колата на място, след това я покарах 4-5км, но нямаше никаква промяна в работата на двигателя. Покрай тази смяна, забелязах че бобината като я извадя е омаслена и сега доколкото чета по разни сайтове (и тук https://www.youtube.com/watch?v=lYc38e101Mw) това не е ок, защото и запалителната свещ вероятно е в масло (не съм я поглеждал все още).
Освен това забелязах и масло по двигателя, което не знам до колко има общо с проблема (според майстора няма)
Имам план след седмица да пътувам с колата извън страната, затова приемам всякакви идеи какво може да се погледне/смени (майстора май си има други проблеми и не ми изглежда, че би могъл в момента да обърне внимание).
П.С. След почистването на дросела оборотите на празен ход са по-скоро 1000, но ми се струва, че много бавно се смъкват - не съм я карал много дълго да видя до колко може да паднат.
Последно промяна от Akima на 25 Мар 2024 09:56, променено общо 1 път.
Причина: Променено заглавие.
Причина: Променено заглавие.
05/2006 TOYOTA COROLLA VERSO 1.8 129кс 1ZZFE
NMTER16R10R083196
NMTER16R10R083196
- mapamop
- Мнения: 4255
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 100 пъти
- Получена благодарност: 332 пъти
Корола Версо 2006 1.8 Engine misfire
Маслото е от изпусналата гарнитура на капака на клапаните, и е за смяна. А тя е изпуснала от възрастта си и неработещия клапан за картерната вентилация, които е за промиване и продухване. Уплътнението на капачката за маслото също е за смяна. Това по снимките. Вижте свещта и я почистете, евентуално я завъртете с някоя от другите.
Ако не се оправи отива на по-сериозни неща от рода на клапан(и).
Сменете буксите на бобините (1 и 3 цилиндър). "Смотаното безполезно зъбче", както се изказа един гайкаджия, осигурява стабилен контакт на бобината и стабилно уплътняване срещу влага в конектора. Тойота не са толкова хамави да направят зъбче от което няма смисъл.
Ако не се оправи отива на по-сериозни неща от рода на клапан(и).
Сменете буксите на бобините (1 и 3 цилиндър). "Смотаното безполезно зъбче", както се изказа един гайкаджия, осигурява стабилен контакт на бобината и стабилно уплътняване срещу влага в конектора. Тойота не са толкова хамави да направят зъбче от което няма смисъл.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: 13 Сеп 2015 13:39
- Местоположение: София
- Автомобил: COROLLA VERSO 1.8 129кс
Корола Версо 2006 1.8 Engine misfire
Благодаря за идеите. Ще пиша като има развитие/резултат!
05/2006 TOYOTA COROLLA VERSO 1.8 129кс 1ZZFE
NMTER16R10R083196
NMTER16R10R083196
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: 13 Сеп 2015 13:39
- Местоположение: София
- Автомобил: COROLLA VERSO 1.8 129кс
Корола Версо 2006 1.8 Engine misfire
Сменихме гарнитурата на капака и нямаше промяна в поведението на двигателя (но тя си беше за смяна така или иначе). След връщане на всички бобини на 'тяхното' си място и опити да се държи двигателя по-дълго време в състояние когато тресе повече пак се появи грешката за Engine Misfire на втори цилиндър. След смяна на бобината с Денсо вече всичко е на ред!
П.С Старата беше Магнети Марели на две години.
П.С Старата беше Магнети Марели на две години.
- Ивайло Димов
- Мнения: 1033
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 57 пъти
- Получена благодарност: 70 пъти
- mapamop
- Мнения: 4255
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 100 пъти
- Получена благодарност: 332 пъти
Корола Версо 2006 1.8 Engine misfire
Продухахте ли клапана за картерните газове?
В дъното вляво/от шофьорската страна на капака на клапаните се намира. Развива се с ключ 19 и се кисне в карбураторен спрей, преди да го издухате с компресора. Ролята му е да освободи картерното налягане/газове във входящия колектор. Ако е запушен, ще издухате и новата гарнитура.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: 13 Сеп 2015 13:39
- Местоположение: София
- Автомобил: COROLLA VERSO 1.8 129кс
Корола Версо 2006 1.8 Engine misfire
Това остана за някой друг път.mapamop написа: ↑29 Дек 2022 21:09Продухахте ли клапана за картерните газове?
В дъното вляво/от шофьорската страна на капака на клапаните се намира. Развива се с ключ 19 и се кисне в карбураторен спрей, преди да го издухате с компресора. Ролята му е да освободи картерното налягане/газове във входящия колектор. Ако е запушен, ще издухате и новата гарнитура.
05/2006 TOYOTA COROLLA VERSO 1.8 129кс 1ZZFE
NMTER16R10R083196
NMTER16R10R083196
- mapamop
- Мнения: 4255
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 100 пъти
- Получена благодарност: 332 пъти
Корола Версо 2006 1.8 Engine misfire
Другия път отнема 20 минути и 100мл. Обезмаслител, спрей или нещо което да разложи мазника.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251
-
- Мнения: 44
- Регистриран на: 25 Фев 2018 13:07
- Местоположение: Панагюрище
- Автомобил: Toyota corola verso1,6 2005g
- Благодарил/а: 3 пъти
Корола Версо 2006 1.8 Engine misfire
След проверени свещи,бобини,инжектори,компресия,от какво друго може да записва Engine misfire 4 цилиндър
-
- Мнения: 44
- Регистриран на: 25 Фев 2018 13:07
- Местоположение: Панагюрище
- Автомобил: Toyota corola verso1,6 2005g
- Благодарил/а: 3 пъти
-
- Мнения: 44
- Регистриран на: 25 Фев 2018 13:07
- Местоположение: Панагюрище
- Автомобил: Toyota corola verso1,6 2005g
- Благодарил/а: 3 пъти
Corolla Verso E121 2006 1.8 1ZZ-FE - Двигателят прекъсва / Engine misfire ?
Данни по диагностика може ли да подскажат проблема ,преди да почна да разглобявам мотора
-
- Мнения: 254
- Регистриран на: 09 Фев 2017 18:43
- Местоположение: Дупница
- Автомобил: AT220 4A-FE
- Благодарил/а: 33 пъти
- Получена благодарност: 51 пъти
Corolla Verso E121 2006 1.8 1ZZ-FE - Двигателят прекъсва / Engine misfire ?
Писал си, че си проверил компресия - според мен 99% щеше да имаш лошо измерване на някой цилиндър, ако не е зацепена или е прескочила зъб. ВВТ-и соленоида проверен ли е? Той май даваше специфични грешки, но все пак.
Баба Яга -
- WoLF
- Мнения: 2758
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 305 пъти
- Получена благодарност: 141 пъти
Corolla Verso E121 2006 1.8 1ZZ-FE - Двигателят прекъсва / Engine misfire ?
Само четвърти ако прекъсва не се ли видя със сонда с какво е толкова различен от другите, щом свещи и бобини са проверени и еднакви...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 1 гост