RAV4 XA30 2.2 2AD - P0545, C1201 и C1280 - Връщане на оригинален софтуер ?
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: 19 Мар 2024 13:10
- Местоположение: България
- Автомобил: Toyota Rav4 2.2 D4D 136, 2007
- Благодарил/а: 2 пъти
RAV4 XA30 2.2 2AD - P0545, C1201 и C1280 - Връщане на оригинален софтуер ?
Мнение от Kris » 19 Мар 2024 13:25
Имам Rav4, 2007 2.2 D4D. От близо година и половина, но преди 2 месеца започна да ми показва една грешка на тънкото 4x4 system, check abs, check engine. След няколко диагностики се установи, че кода на грешките са:
P0545 - exhaust gas temperature sensor circuit low bank 1 sensor
C1201 - Engine/EV Control system malfunction.
C1280 - Engine control system malfunction.
Тази грешка се появява и изчезва в диапазон от 100 км караме. След диагностика на дилърски ниво ми казаха, че след като е махнат DPF и катализатор някой е опитал да сложи нов софтуер и вместо оригиналния са сложили от Rav4 150 коня, но дали това е възможно и от къде може евентуално да се вземе оригиналният софтуер за модела.
Причина: Променено заглавие.
Kris
WoLF
- memorex
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
- Местоположение: Varna
- Автомобил: avatar
- Благодарил/а: 90 пъти
- Получена благодарност: 67 пъти
Оригинален софтуер
Мнение от memorex » 19 Мар 2024 16:58
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
memorex
vfr800
- memorex
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
- Местоположение: Varna
- Автомобил: avatar
- Благодарил/а: 90 пъти
- Получена благодарност: 67 пъти
Оригинален софтуер
Мнение от memorex » 19 Мар 2024 18:02
Пробвахте ли да разказите акумулатора за 5 мин.
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
memorex
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: 19 Мар 2024 13:10
- Местоположение: България
- Автомобил: Toyota Rav4 2.2 D4D 136, 2007
- Благодарил/а: 2 пъти
Оригинален софтуер
Мнение от Kris » 19 Мар 2024 21:23
Човека който ми прави диагностика казва, че проблема е на софтуерно ниво, но дали е така защото този "чек" сам се включва докато карам и след като е стояла няколко часа и да кажем вечерта паля и грешката не се показва.
Kris
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: 19 Мар 2024 13:10
- Местоположение: България
- Автомобил: Toyota Rav4 2.2 D4D 136, 2007
- Благодарил/а: 2 пъти
Оригинален софтуер
Мнение от Kris » 19 Мар 2024 22:46
според мен това са направили некомпетентни мапери. Не са можели да намерят или да сложат същия софтуер който си е за модела, а са намерили база данни с файлове за D4D 150 и са преценили, че става. И сега или трябва да се намери оригинален софтуер и да се редактира кода да не търси филтъра и катализатора или да се преправя, но това са сложни процеси. Ще дам и до след време дали е решен проблема и как.
Kris
- mapamop
- Мнения: 5291
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 167 пъти
- Получена благодарност: 616 пъти
Оригинален софтуер
Мнение от mapamop » 19 Мар 2024 23:25
Даже по спомен 1ZZ-FE бензиновия скопец, го надуваха със мисля 10-14% мощност, и премахваха катализатора и (май) сондите, да не ги търси, както и имобилайзера.
Ако ти се рови ми драсни едно лично че ти се занимава, и ще си ровя в архивите за линк. Но каквото и да предприемеш след това си сам на себе си отговорен. Като цяло за себе си съм от тия бунаци, които се борят да си държат колата в напълно стоково състояние - не смятам да слагам газ, не смятам да премахвам катализатори и сонди и т.н. Като ми дойде нанагорно с подръжката ще си купя някоя табуретка, която е с по-евтина подръжка....
--
Тц...тц...тц...
mapamop
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: 19 Мар 2024 13:10
- Местоположение: България
- Автомобил: Toyota Rav4 2.2 D4D 136, 2007
- Благодарил/а: 2 пъти
Оригинален софтуер
Мнение от Kris » 19 Мар 2024 23:58
Kris
-
- Мнения: 317
- Регистриран на: 17 Авг 2014 08:38
- Местоположение: Асеновград
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 9 пъти
Оригинален софтуер
Мнение от geniya » 15 Апр 2024 08:47
geniya
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: 19 Мар 2024 13:10
- Местоположение: България
- Автомобил: Toyota Rav4 2.2 D4D 136, 2007
- Благодарил/а: 2 пъти
Оригинален софтуер
Мнение от Kris » 18 Апр 2024 15:45
Както казваш проблема сам се появява и сам изчезва, може да се кара не е проблем и ме влиза в авариен режим и като разход няма разлика. Явно тези които са махнали дпф и след това са сложили каквото имат под ръка като софтуер на колата и не са си правели труда да го редактират.
При мен AGR е изолиран механично, а човекът който ми прави диагностика и ми намери няколко проблема по колата ми го изключи софтуерно.
Ако имаш идея как може да се отстрани този проблем пиши, знам за един начин където слагат залагалки да имитират работещ сензор с резистори, но не съм фен на този тип работа. Най добре е да се редактира файла както казваш ти и да се сложи на ново бе този проблем с грешката.
Kris
-
- Мнения: 1488
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 368 пъти
- Получена благодарност: 94 пъти
Оригинален софтуер
Мнение от gena_bs » 18 Апр 2024 16:45
Мисля, че съм давал линк към него в друга тема тук.
Ще ти се изяснят всички дейности и особено подводните камъни при смяната на фирмения софт и негативните резултати.
На същия канал има и ново видео по темата от преди 12 дни - Mazda и Tucson.
gena_bs
-
- Мнения: 317
- Регистриран на: 17 Авг 2014 08:38
- Местоположение: Асеновград
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 9 пъти
Оригинален софтуер
Мнение от geniya » 23 Апр 2024 15:28
Това с изключването не го вярвам, защото това ЕКУ се чете единствено с разглобяване и четене директно от платката, поне засега с наличната техника. С диагностика няма как да изключиш ЕГР, то да не е да махнеш някаква отметка някъде. Изключването е с наливането на коригиран файл в ЕКУ-то , като файла е "изчистен" от ДПФ и/или ЕГР, това е единствения вариант всичко друго е лъжа.Kris написа: ↑18 Апр 2024 15:45 Благодаря geniya за и фото.
При мен AGR е изолиран механично, а човекът който ми прави диагностика и ми намери няколко проблема по колата ми го изключи софтуерно.
Ако имаш идея как може да се отстрани този проблем пиши, знам за един начин където слагат залагалки да имитират работещ сензор с резистори, но не съм фен на този тип работа. Най добре е да се редактира файла както казваш ти и да се сложи на ново бе този проблем с грешката.
Идея имам, ако искаш мога да ти пратя оригинален файл, някой да го качи, но трябва да е същата версия на ЕКУ. Имам и с премахнат ДПФ и работещ ЕГР, пробвах всякак, но с работещ ЕГР е най-добре. Важното е след качването колата да запали, защото ако не запали става лошо, затова трябва някой да прочете сегашния файл за да се използва отново ако се бъгне ЕКУ-то.
geniya
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: 19 Мар 2024 13:10
- Местоположение: България
- Автомобил: Toyota Rav4 2.2 D4D 136, 2007
- Благодарил/а: 2 пъти
RAV4 XA30 2.2 2AD - P0545, C1201 и C1280 - Връщане на оригинален софтуер ?
Мнение от Kris » 23 Апр 2024 20:50

Това е модела на моето еку. https://www.ecubackup.com/toyota/toyota ... 5800-9281/
Kris
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта