Auris HSD E18 1.8 2ZR-FXE 2016 - Грешки C2309, C1241 и U0293 - тракане от мотора ?
-
- Мнения: 51
- Регистриран на: 29 Авг 2023 19:25
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Тойота Аурис
- Благодарил/а: 35 пъти
- Получена благодарност: 3 пъти
Auris HSD E18 1.8 2ZR-FXE 2016 - Грешки C2309, C1241 и U0293 - тракане от мотора ?
Мнение от teodora_popova82 » 16 Мар 2024 20:24
1,TCM [transmission Control Module]-C2309
2.ABS [ Anti-Braking System] VSC [ vehicle stability control] TRC [traction control system] -C1241
3..ABS [ Anti-Braking System] VSC [ vehicle stability control] TRC [traction control system]-U0293
Изчистиха грешките и колата се оправи за 10 дни,след това проблемът се появи отново,закачиха я пак за диагностика и излезнаха същите грешки.Този път изтриха само първата грешка,защото се съмняват,че проблемът е в скоростната кутия,но нямаше ефект .Никой не може да каже със сигурност какъв е проблемът.Колата е на 240 000 км ,сменяни са масло и филтри,тампони,биалетки,дискове и накладки.
Някой ако може да даде идея на къде да се насочим.
Причина: Променено заглавие.
teodora_popova82
-
- Мнения: 85
- Регистриран на: 04 Мар 2014 06:41
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Auris Touring Sports Hy
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 13 пъти
Проблем при превключване на двигател-Тойота Аурис хибрид 2016
Мнение от xtratime » 17 Мар 2024 10:00
Друго, което може да проверите са запалителните свещи. Ако нямате данни дали са сменяни е хубаво да ги замените. За вашият автомобил са препоръчителни тези свещи: DENSO SC20HR11. Друго на което може да обърнете внимание е ЕГР-а.
Toyota Auris Touring sports 1.8 Hybrid 2016
xtratime
-
- Мнения: 51
- Регистриран на: 29 Авг 2023 19:25
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Тойота Аурис
- Благодарил/а: 35 пъти
- Получена благодарност: 3 пъти
Проблем при превключване на двигател-Тойота Аурис хибрид 2016
Мнение от teodora_popova82 » 17 Мар 2024 19:44
teodora_popova82
- TATI
- Мнения: 3043
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 171 пъти
- Обратна връзка:
Проблем при превключване на двигател-Тойота Аурис хибрид 2016
Мнение от TATI » 17 Мар 2024 21:09
И сменете майстора, който само трие грешките, вместо да мисли!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
TATI
-
- Мнения: 1488
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 368 пъти
- Получена благодарност: 94 пъти
Проблем при превключване на двигател-Тойота Аурис хибрид 2016
Мнение от gena_bs » 17 Мар 2024 21:44
Пък и друго си е да взимаш като по абонамент едни пари за чистене на едни и същи грешки, нали?
Ама нашите още не са се усетили.
В Латвия, например, взимат по 150€ уж за изключване на DPF и EGR на Volvo 2017 без демонтаж на блока за управление. Което няма как да се случи по OBD. Пак само с изтриване на грешки.
Nice, a?
gena_bs
-
- Мнения: 5723
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Проблем при превключване на двигател-Тойота Аурис хибрид 2016
Мнение от Hursa » 17 Мар 2024 21:45
Всеки път ли се случва. Когато "подадете повече газ" и след това, ако отпуснете - пак ли започва да "трака" (ако не се изключи двигателя).teodora_popova82 написа: ↑16 Мар 2024 20:24 при движение на автомобила с ниска скорост когато се включи мотора започва да трака на метал.В същото време при подаване на газ започва да тресе и придърпва .Това се случвааблото когато работи на мотор и трябва или да подадеш повече газ или да отпуснеш педала за да се включи батерията и престава да тресе.
(Дросела не е егр-а. Но дали егр може да е причина.)
Hursa
- BOz
- Мнения: 4580
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Проблем при превключване на двигател-Тойота Аурис хибрид 2016
Мнение от BOz » 18 Мар 2024 11:07
With the power switch on (IG), voltage of transmission control ECU terminal +B is 3 V or less for 1 second or more.
If a malfunction is detected in the power supply circuit, the skid control ECU power source voltage drops, or there is insufficient voltage to operate ABS main relay, the skid control ECU will store these codes.teodora_popova82 написа: ↑16 Мар 2024 20:24 2.ABS [ Anti-Braking System] VSC [ vehicle stability control] TRC [traction control system] -C1241
These codes may be also be stored if the auxiliary battery voltage drops below 9.5 V.
Communication Error from HV ECUteodora_popova82 написа: ↑16 Мар 2024 20:24 3..ABS [ Anti-Braking System] VSC [ vehicle stability control] TRC [traction control system]-U0293
Either of the following is detected:
With the IG2 terminal voltage 9.5 V or more, data from the power management control ECU cannot be received for 2 seconds or more.
With the IG2 terminal voltage 9.5 V or more, data from the power management control ECU cannot be received once or more within 5 seconds occur 10 times in succession.
Както се вижда всичко клони към ниско напрежение. Като за начало се убеди, че акумулатора ти е читав и зареден. След това си прегледай всички предпазители за признаци на окиси.
От друга страна при твоя симптом задължително се чисти (силно препоръчително замяна) на ЕГР-а. След това продължаваш напред по търсене на проблема.
Също така е интересно какво се вижда в хибридното ЕКУ (Power management).

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
- WoLF
- Мнения: 3526
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: Приус '07
- Благодарил/а: 748 пъти
- Получена благодарност: 286 пъти
Проблем при превключване на двигател-Тойота Аурис хибрид 2016
Мнение от WoLF » 18 Мар 2024 12:21
Аз бих подходил в този ред (финансово обосновано и от най-вероятно към по-малко):
1)Замерване акумулатор и проверка за окисляване по основните връзки;
2)Сваляне на свещи и проверка на компресия (не са вдигнати съответните грешки, но и нямаме информация за записани misfire-и под прага на грешка);
3)Сваляне на EGR и проверка за нагари и правилна работа.
Има възможност за проблем в кутията, но там вече нещата стават сериозни и се гледа най-последно




WoLF
Митхат
-
- Мнения: 51
- Регистриран на: 29 Авг 2023 19:25
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Тойота Аурис
- Благодарил/а: 35 пъти
- Получена благодарност: 3 пъти
Проблем при превключване на двигател-Тойота Аурис хибрид 2016
Мнение от teodora_popova82 » 18 Мар 2024 16:11
Акумулатора си е оригинален и не е сменян.
teodora_popova82
-
- Мнения: 51
- Регистриран на: 29 Авг 2023 19:25
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Тойота Аурис
- Благодарил/а: 35 пъти
- Получена благодарност: 3 пъти
Проблем при превключване на двигател-Тойота Аурис хибрид 2016
Мнение от teodora_popova82 » 18 Мар 2024 16:13
почти всеки път се случва.А какво е ЕГР?Hursa написа: ↑17 Мар 2024 21:45Всеки път ли се случва. Когато "подадете повече газ" и след това, ако отпуснете - пак ли започва да "трака" (ако не се изключи двигателя).teodora_popova82 написа: ↑16 Мар 2024 20:24 при движение на автомобила с ниска скорост когато се включи мотора започва да трака на метал.В същото време при подаване на газ започва да тресе и придърпва .Това се случвааблото когато работи на мотор и трябва или да подадеш повече газ или да отпуснеш педала за да се включи батерията и престава да тресе.
(Дросела не е егр-а. Но дали егр може да е причина.)
teodora_popova82
-
- Мнения: 51
- Регистриран на: 29 Авг 2023 19:25
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Тойота Аурис
- Благодарил/а: 35 пъти
- Получена благодарност: 3 пъти
Проблем при превключване на двигател-Тойота Аурис хибрид 2016
Мнение от teodora_popova82 » 18 Мар 2024 16:16
При последното закачане за диагностика,майсторът се усъмни за ниско напрежение и спомена,но след това каза,че стойностите са добре.Иначе акумулатора не е сменян,оригиналния си е.Не е правил досега проблем.Иначе го гледаха за окиси,нямало проблем.Незнам какво е ЕГР-а.BOz написа: ↑18 Мар 2024 11:07 Ето накратко какво е "казала" колата:With the power switch on (IG), voltage of transmission control ECU terminal +B is 3 V or less for 1 second or more.
If a malfunction is detected in the power supply circuit, the skid control ECU power source voltage drops, or there is insufficient voltage to operate ABS main relay, the skid control ECU will store these codes.teodora_popova82 написа: ↑16 Мар 2024 20:24 2.ABS [ Anti-Braking System] VSC [ vehicle stability control] TRC [traction control system] -C1241
These codes may be also be stored if the auxiliary battery voltage drops below 9.5 V.
Communication Error from HV ECUteodora_popova82 написа: ↑16 Мар 2024 20:24 3..ABS [ Anti-Braking System] VSC [ vehicle stability control] TRC [traction control system]-U0293
Either of the following is detected:
With the IG2 terminal voltage 9.5 V or more, data from the power management control ECU cannot be received for 2 seconds or more.
With the IG2 terminal voltage 9.5 V or more, data from the power management control ECU cannot be received once or more within 5 seconds occur 10 times in succession.
Както се вижда всичко клони към ниско напрежение. Като за начало се убеди, че акумулатора ти е читав и зареден. След това си прегледай всички предпазители за признаци на окиси.
От друга страна при твоя симптом задължително се чисти (силно препоръчително замяна) на ЕГР-а. След това продължаваш напред по търсене на проблема.
Също така е интересно какво се вижда в хибридното ЕКУ (Power management).
teodora_popova82
-
- Мнения: 51
- Регистриран на: 29 Авг 2023 19:25
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Тойота Аурис
- Благодарил/а: 35 пъти
- Получена благодарност: 3 пъти
Проблем при превключване на двигател-Тойота Аурис хибрид 2016
Мнение от teodora_popova82 » 18 Мар 2024 16:19
Сваляха свещи,нямало проблем.WoLF написа: ↑18 Мар 2024 12:21 Сваляте запалителните свещи и нещата стават ясни. А тоя майстор, който оправя нещата като изтрива само тази или онзи грешка... В случая всеки виждал двигател ще свърши работа.
Аз бих подходил в този ред (финансово обосновано и от най-вероятно към по-малко):
1)Замерване акумулатор и проверка за окисляване по основните връзки;
2)Сваляне на свещи и проверка на компресия (не са вдигнати съответните грешки, но и нямаме информация за записани misfire-и под прага на грешка);
3)Сваляне на EGR и проверка за нагари и правилна работа.
Има възможност за проблем в кутията, но там вече нещата стават сериозни и се гледа най-последно![]()
Акумулатора ще го сменим,така и така си е на доста годинки.За да видим дали ще има разлика.
ЕГР незнам какво е това?
teodora_popova82
-
- Мнения: 51
- Регистриран на: 29 Авг 2023 19:25
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Тойота Аурис
- Благодарил/а: 35 пъти
- Получена благодарност: 3 пъти
Проблем при превключване на двигател-Тойота Аурис хибрид 2016
Мнение от teodora_popova82 » 18 Мар 2024 16:20
Благодаря,ще ви имаме впредвид,ако се стигне до там.
teodora_popova82
- BOz
- Мнения: 4580
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Проблем при превключване на двигател-Тойота Аурис хибрид 2016
Мнение от BOz » 18 Мар 2024 17:07


Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
Обратно към “Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта