Най-високите цени на нови автомобили от 50 г. насам
- ivied
- Мнения: 312
- Регистриран на: 08 Юни 2014 14:39
- Местоположение: Germany
- Автомобил: Yaris Cross
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 9 пъти
Най-високите цени на нови автомобили от 50 г. насам
Ценови шок – защо новите автомобили стават все по-скъпи?
Новият доклад на DAT разкрива огромни скокове на цените на новите автомобили. Покупните цени спрямо доходите достигат 50-годишен връх.
Всеки, който се е оглеждал за нова кола миналата година, вече е усетил какво показва последният доклад на DAT за 2024 г.: цените са по-високи от всякога. Цените на производителите достигнаха исторически връх, и то не само в абсолютно изражение.
Особено по отношение на личните доходи тарифите са достигнали най-високата си стойност от 50 години насам.
Докладът DAT хвърля светлина върху ситуацията на пазара на употребявани и нови автомобили от 1974 г. насам и оттогава се е утвърдил като реномиран авторитет в тази област. Сравнението на цифрите от последните пет десетилетия е показателно. Преобразувано в евро, съотношението на новата цена спрямо средната годишна заплата в Германия преди 50 години е била 38 процента. Това съотношение остана относително стабилно през годините, докато не се повиши рязко през 2014 г. Днес, в сравнение с годишния доход (средно 55 632 евро), около десет месечни заплати се харчат за нова кола (средна цена 44 630 евро).
Причините за това увеличение на цената са комплексни. Заплатите в много индустрии, особено в близкото минало, вече не са в крак с рязкото нарастване на инфлацията, докато производителите (не само) коригираха цените си нагоре няколко пъти в годината поради инфлацията.
Една от причините е и увеличението на цените, причинено от много кризи (ключова дума: недостиг на части). Не на последно място, нарастването на електромобилността води до по-високи ценови нива: според анализ на DAT средната цена на електрически автомобил в Германия през 2023 г. е била около 50 060 евро. Около 15.
За разлика от тях средната цена на бензиновите автомобили е с 15 000 евро по-евтина.
По-строгите регулации вдигат цените
Техническият прогрес и законовите изисквания също са силни ценови двигатели. Новите разпоредби за оборудване за безопасност и допълнителни функции за комфорт взимат своето, както и все по-строгите ограничения на емисиите.
Това означава съответните допълнителни разходи както при разработването, така и при производството. Разбира се, производителите ги предават на клиентите.
Като пример за цялостния пазар, някои съображения във VW, с около 520 000 регистрации на нови автомобили през 2023 г., са пазарен лидер (в Германия) и следователно отражение на тази тема. Преди 10 години базовата цена на най-евтиния VW Polo (Trendline, 60 к.с.) беше 12 450 евро. Днес ценовата листа започва от 21 590 евро за Polo Life с 80 к.с.
Бензинови двигатели, увеличение на базовата цена от 73,4 процента. Същата картина с Golf: Докато Golf VII Trendline с бензинов двигател с мощност 85 к.с. струваше 17 175 евро през 2014 г., днес началната цена е Golf Life със 110 к.с. за 29 275 евро – 70,4 процента повече за десет години.
Решаващ момент за постоянно растящото ниво на цените е изчезването на евтините малки автомобили. Много производители са извадили от гамата си тези практични модели „стига да кара“
тъй като разходите за разработка бяха твърде високи според действащите разпоредби и печалбите на модел бяха твърде ниски. VW също е пример тук, където евтиният Up! беше елиминиран от програмата в края на 2023 г.
Заключение
Последният доклад на DAT подчертава, наред с други неща, нивото на цените на новите автомобили в Германия. И това потвърждава усещането, което хората, интересуващи се от нови автомобили, имат отдавна: никога не е било толкова скъпо, колкото е днес. По-специално през последните десет години цените се повишиха драстично по отношение на доходите. Това е и защото евтините базови версии и практичните малки автомобили вече са дефицит.
Източник: auto-motor-und-sport
https://www.auto-motor-und-sport.de/ver ... port-2024/
Новият доклад на DAT разкрива огромни скокове на цените на новите автомобили. Покупните цени спрямо доходите достигат 50-годишен връх.
Всеки, който се е оглеждал за нова кола миналата година, вече е усетил какво показва последният доклад на DAT за 2024 г.: цените са по-високи от всякога. Цените на производителите достигнаха исторически връх, и то не само в абсолютно изражение.
Особено по отношение на личните доходи тарифите са достигнали най-високата си стойност от 50 години насам.
Докладът DAT хвърля светлина върху ситуацията на пазара на употребявани и нови автомобили от 1974 г. насам и оттогава се е утвърдил като реномиран авторитет в тази област. Сравнението на цифрите от последните пет десетилетия е показателно. Преобразувано в евро, съотношението на новата цена спрямо средната годишна заплата в Германия преди 50 години е била 38 процента. Това съотношение остана относително стабилно през годините, докато не се повиши рязко през 2014 г. Днес, в сравнение с годишния доход (средно 55 632 евро), около десет месечни заплати се харчат за нова кола (средна цена 44 630 евро).
Причините за това увеличение на цената са комплексни. Заплатите в много индустрии, особено в близкото минало, вече не са в крак с рязкото нарастване на инфлацията, докато производителите (не само) коригираха цените си нагоре няколко пъти в годината поради инфлацията.
Една от причините е и увеличението на цените, причинено от много кризи (ключова дума: недостиг на части). Не на последно място, нарастването на електромобилността води до по-високи ценови нива: според анализ на DAT средната цена на електрически автомобил в Германия през 2023 г. е била около 50 060 евро. Около 15.
За разлика от тях средната цена на бензиновите автомобили е с 15 000 евро по-евтина.
По-строгите регулации вдигат цените
Техническият прогрес и законовите изисквания също са силни ценови двигатели. Новите разпоредби за оборудване за безопасност и допълнителни функции за комфорт взимат своето, както и все по-строгите ограничения на емисиите.
Това означава съответните допълнителни разходи както при разработването, така и при производството. Разбира се, производителите ги предават на клиентите.
Като пример за цялостния пазар, някои съображения във VW, с около 520 000 регистрации на нови автомобили през 2023 г., са пазарен лидер (в Германия) и следователно отражение на тази тема. Преди 10 години базовата цена на най-евтиния VW Polo (Trendline, 60 к.с.) беше 12 450 евро. Днес ценовата листа започва от 21 590 евро за Polo Life с 80 к.с.
Бензинови двигатели, увеличение на базовата цена от 73,4 процента. Същата картина с Golf: Докато Golf VII Trendline с бензинов двигател с мощност 85 к.с. струваше 17 175 евро през 2014 г., днес началната цена е Golf Life със 110 к.с. за 29 275 евро – 70,4 процента повече за десет години.
Решаващ момент за постоянно растящото ниво на цените е изчезването на евтините малки автомобили. Много производители са извадили от гамата си тези практични модели „стига да кара“
тъй като разходите за разработка бяха твърде високи според действащите разпоредби и печалбите на модел бяха твърде ниски. VW също е пример тук, където евтиният Up! беше елиминиран от програмата в края на 2023 г.
Заключение
Последният доклад на DAT подчертава, наред с други неща, нивото на цените на новите автомобили в Германия. И това потвърждава усещането, което хората, интересуващи се от нови автомобили, имат отдавна: никога не е било толкова скъпо, колкото е днес. По-специално през последните десет години цените се повишиха драстично по отношение на доходите. Това е и защото евтините базови версии и практичните малки автомобили вече са дефицит.
Източник: auto-motor-und-sport
https://www.auto-motor-und-sport.de/ver ... port-2024/
По света има все по-малко мотики, върху които не е стъпвал човешки крак.
Какво е жизнен опит? Отново настъпваш мотиката, но вече си с каска.
Какво е жизнен опит? Отново настъпваш мотиката, но вече си с каска.
-
- Мнения: 4956
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 79 пъти
Най-високите цени на нови автомобили от 50 г. насам
Според мен не е споменат може би най-значимия фактор за значително по-високите цени на автомобилите на "европейския пазар" - налагането на прекалено много политика в ценообрауването от т. н. "евроадминистрация".
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- itzoa
- Мнения: 331
- Регистриран на: 24 Юни 2022 22:49
- Местоположение: Габрово
- Автомобил: Yaris Cross Hybrid 2023
- Благодарил/а: 53 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
Най-високите цени на нови автомобили от 50 г. насам
Има и инфлация. Но голяма част от цената е и инвестиране в нови производства. Т.е. всеки дето купува бензинов голф, плаща и част от някоя бъдеща електричка ;)
- Monster
- Мнения: 360
- Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
- Благодарил/а: 108 пъти
- Получена благодарност: 101 пъти
Най-високите цени на нови автомобили от 50 г. насам
Истината е, че цената на един продукт не зависи само от разходите по производството му, а до голяма степен от търсенето. Ако има повече хора, склонни да дават дадена сума за продукта, цената му расте. Не мисля, че броят продажби е намалял, въпреки повишените цени - значи има достатъчно хора с пари, които да извадят сегашната изискуема сума и няма основание цените да падат.
- mapamop
- Мнения: 4255
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 100 пъти
- Получена благодарност: 332 пъти
Най-високите цени на нови автомобили от 50 г. насам
Не забравяйте че имате и неща от оборудването които или станаха задължителни или на практика задължителни. Това в добавката към инфлацията и труса със чиповете.
По спомен асистентите за паркиране назад, за следене за пешеходците, аварийното спиране, SOS линка и т.н май станаха задължителни, или ще са задължителни от тая година, по регулация. Все пак си хвърлят пари за развойна дейност и електроника.
Дефакто задължителни станаха "гоуемите тиливизори" по средата на таблото. Цената на тоя дисплей не е като на чернобелия ми полуматричен в дъртия Авенсис. Вече никой не иска климатик с врътки, а си стана дефакто стандарт да е климатроник. Зад дисплея вече никой не иска само радио, а иска USB, AUX, Display mirroring на телефона. Това вече си е цял компютър.
Отделно и разните еко-политики за емисии, ангажимент за рециклиране на повече и повече, спрямо старото изхвърляне им струват пари на производителите.
Може би изпускам и много други неща, но в един момент орязването на пари от битум по корема на купето, липса на одеалото на предния капак, спестените вати и битумни плочи за шумоизолация не ги компенсират тия неща. И те си хвърлят пари в цената. И за капак съответно скочиха и материали, енергия, труд, които и те надуха цената. След всичките тези неща вече си е и чисто поведението на търгаша - надуват цените докато никой няма да иска да им купува стоката.
По спомен асистентите за паркиране назад, за следене за пешеходците, аварийното спиране, SOS линка и т.н май станаха задължителни, или ще са задължителни от тая година, по регулация. Все пак си хвърлят пари за развойна дейност и електроника.
Дефакто задължителни станаха "гоуемите тиливизори" по средата на таблото. Цената на тоя дисплей не е като на чернобелия ми полуматричен в дъртия Авенсис. Вече никой не иска климатик с врътки, а си стана дефакто стандарт да е климатроник. Зад дисплея вече никой не иска само радио, а иска USB, AUX, Display mirroring на телефона. Това вече си е цял компютър.
Отделно и разните еко-политики за емисии, ангажимент за рециклиране на повече и повече, спрямо старото изхвърляне им струват пари на производителите.
Може би изпускам и много други неща, но в един момент орязването на пари от битум по корема на купето, липса на одеалото на предния капак, спестените вати и битумни плочи за шумоизолация не ги компенсират тия неща. И те си хвърлят пари в цената. И за капак съответно скочиха и материали, енергия, труд, които и те надуха цената. След всичките тези неща вече си е и чисто поведението на търгаша - надуват цените докато никой няма да иска да им купува стоката.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251
-
- Мнения: 4956
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 79 пъти
Най-високите цени на нови автомобили от 50 г. насам
Не и когато цените изкуствено се завишават, не пазарно - за всички стоки от даден вид - в случая за всички автомобили. Тогава клиента е лишен от избор. Потъпкват се и се изопачават нормалните пазарни механизми. Манипулира се пазара. Точно това търпим на "европейския пазар" - силно изразена, брутална манипулация.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- memorex
- Мнения: 813
- Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
- Местоположение: Varna
- Автомобил: avatar
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 21 пъти
Най-високите цени на нови автомобили от 50 г. насам
Освен "манипулацията" както спомена колегата е добре да се напомни на хората за растящия брой измислени "работници" изпълняващи виртуална по същество работа , оскъпява продукта , но не-допринасяща нито процент качество или гаранции.
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
"И желязната логика е безсилна, ако отсреща е чугунена глава."
"И желязната логика е безсилна, ако отсреща е чугунена глава."
- biro
- Мнения: 2663
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Най-високите цени на нови автомобили от 50 г. насам
След като поръчах електричка края на октомври ( с отстъпка около 4000лв от дилъра) цената в сайта на марката падна с 10 000лв. Това го забелязах края на декември.
Обадих се на търговеца да питам ще има ли корекция на цената понеже бях подписал договор и той каза, че като пристигне колата, ще ми я продаде на новата по-ниска цена.
Обадих се на търговеца да питам ще има ли корекция на цената понеже бях подписал договор и той каза, че като пристигне колата, ще ми я продаде на новата по-ниска цена.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
-
- Мнения: 4956
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 79 пъти
Най-високите цени на нови автомобили от 50 г. насам
"eine Basispreis-Steigerung um 73,4 Prozent" - когато има такива огромни увеличения, могат да си "позволят" сваляне на цената с десетина процента, особено ако продажбите вървят зле. Добра реклама и "стимулира" купувача.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- Monster
- Мнения: 360
- Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
- Благодарил/а: 108 пъти
- Получена благодарност: 101 пъти
Най-високите цени на нови автомобили от 50 г. насам
При електричките се забелязва намаляне на цените през последната година. Тесла сваляха драстично цените на поне два пъти, а покрай тях и други марки. Включително в Toyota България продават залежали бройки bZ4X с 5 цифрени отстъпки в лева. При Тесла резултатът беше, че Model Y стана най-продаваният модел за 2023 година и тук не говорим за най-продаван електрически модел, а най-продаван модел кола изобщо, в обща класация с ДВГ моделите. При bZ4X пък причината е изцяло пазарна - щом има залежали бройки значи цената е твърде висока спрямо конкуренцията и блокира продажбите, поради което естествено бива свалена.
- memorex
- Мнения: 813
- Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
- Местоположение: Varna
- Автомобил: avatar
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 21 пъти
Най-високите цени на нови автомобили от 50 г. насам
Ако наистина причината е конкурентните цени то това навежда на мисълта, че ще има още по-големи намаления.
https://carnewschina.com/2024/02/05/byd ... h-battery/
https://carnewschina.com/2024/02/05/byd ... h-battery/
Последно промяна от memorex на 07 Фев 2024 20:43, променено общо 1 път.
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
"И желязната логика е безсилна, ако отсреща е чугунена глава."
"И желязната логика е безсилна, ако отсреща е чугунена глава."
-
- Мнения: 4956
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 79 пъти
Най-високите цени на нови автомобили от 50 г. насам
Много често започна да се среща писано за "охладняване" на пазара по отношение на електричките. И това - без да постигнат особен пазарен дял. А дори още не са отпаднали стимулите за покупката им - макар все повече да се споменава за премахването на такива.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 605
- Регистриран на: 03 Юни 2010 18:23
- Местоположение: гр. Сопот
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 8 пъти
Най-високите цени на нови автомобили от 50 г. насам
Европата сама си копае гроба. Толкова тъпи политици не е имало на ръководни длъжности никога.
- itzoa
- Мнения: 331
- Регистриран на: 24 Юни 2022 22:49
- Местоположение: Габрово
- Автомобил: Yaris Cross Hybrid 2023
- Благодарил/а: 53 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
Най-високите цени на нови автомобили от 50 г. насам
Май вече отпаднаха на доста места. И това доста бързо намали ентусиазма на купувачите. А и като гледам на колко малко км се продават електрички, явно и доста от решилите да си купят, скоро след това са размислили. Което пък напълни пазара и с втора употреба, което води и до понижаване на новите. Но това само за електричките. Другите поскъпнаха, защото доста хора, вкл. и аз побързаха да си купят от малкото останали нормални автомобили преди да свършат
- Namu
- Мнения: 29
- Регистриран на: 30 Юни 2023 16:55
- Местоположение: Winterfell
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
Най-високите цени на нови автомобили от 50 г. насам
Дори най-обикновени на пръв поглед системи повишават цената по ред причини. Първо при проектиране, второ производство/покупка на необходимите материали, трето логистика до заводите, а от там нататък сглобка, евентуално технологични тестове и други.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта