Сигурност при Тойота
FearSoft
- nov
- Мнения: 1136
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 42 пъти
Сигурност при Тойота
Мнение от nov » 07 Дек 2023 15:26
Ами то всичко тръгна от едно изказване и после е навързано, като.............да не казвам какво, но добре си направил, че си ги разделил на 3slowtraveler написа: ↑07 Дек 2023 13:50 МНОГО МОЛЯ да се избягва офтопика в темите.... Тази тема е ТРЕТА ПРЕВАРКА - от тема за РАВ4, през боядисване и ръждясване, та сега - здравина при удар
Който иска да разисква нещо извън текуща тема - да провери дали не е разсискван въпроса и ако не е - просто да пусне нова тема с интересуващият го въпрос.

Дизел САМО дънки!!!
nov
- nov
- Мнения: 1136
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 42 пъти
Сигурност при Тойота
Мнение от nov » 07 Дек 2023 15:38
има логика, но зависи и от клетката вътре, защото тази кинетична енергия я поема кой? Пътниците вътре. А и масата не е критерии за по-добра защита на пътниците вътре (според мен), важна е клетката. Интересно би било какво ще стане между удар на Москвич 12-так (желязо отвсякъде) и Голф 4 - най-вероятно предницата на Голфарата ше е смачкана до неузнаваемост, но пътниците в него ще са по-добре защитени - може и да бъркам?
Дизел САМО дънки!!!
nov
- slowtraveler
- Мнения: 6307
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Сигурност при Тойота
Мнение от slowtraveler » 07 Дек 2023 17:25
Проблемът е, че колкото е по-голяма деформацията, толкова по-ниско е пиковото ускорение - по-дълго време пасажерът би намалявал скоростта до нула...
Затова и нещата са компромис - хем да се деформира максимално, хем да се деформира на безопасни места.
Относно масата - ами 'учебник от начално училище' - има си проста задача каква ще е резултантната скорост ако две пластични тела се сблъскат

И ако тежкото возило например при удара е намалило скоростта си от 100 до 10км/ч, то все едно се е ударило в стена с 90км/ч. А лекото при същият инцидент би намалило скоростта си от 100км/ч до -10км/ч и все едно се е ударило в стена със 110км/ч... От там се смята, че тежкото возило е по-безопасно - отмества ти 'диапазона'....
Най-видимо е например при удар на камион с лек автомобил.... Въпреки, че камионът почти няма толкова деформируеми части, шофьорът обикновено му няма нищо, а в насрещна кола може да няма оцелял...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 5723
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Сигурност при Тойота
Мнение от Hursa » 07 Дек 2023 18:11

Hursa
- nov
- Мнения: 1136
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 42 пъти
Сигурност при Тойота
Мнение от nov » 07 Дек 2023 18:40
Имах същото предвид, но ти го каза по-научно, аз по-просташки.Запазвам си останалите коментари, че пак ше има 20 страници писане, приемаме, че това е добра реклама за Китаеца, антиреклама за Тойота.Дано могат да направят същото съревнование в еуроенкап или американска версия за пътна безопасност.Hursa написа: ↑07 Дек 2023 18:11 Трудно е да се направи достатъчно надеждна "клетка", както и деформируеми детайли поемащи силен удар от тънка ламарина и тънкостенни профили. Здравината си е свързана до голяма степен с по-масивни детайли, от там и по-голямата маса, която е смачкала "рохкото" яйце - то си пише за "дебелата и твърда китайска стомана".Все пак са един клас, може би тойота прекаляват с олекотяването. (Както бе намекнато във вече другата тема.)
Прав си, но при удар на камион с автомобил този клип ми е за образец, само МОЛЯ обърни внимание, че на пича му няма нищо (или поне видимо) , а на всичко отгоре САМ си отвори вратата (която тежи колкото 4 Тойотовски - ама това си мое мнение, че тука пак ше подскочат, че не са 4 ами 3,2 врати) и си излезе - тоест има двигателна активност,реакции и т.н.slowtraveler написа: ↑07 Дек 2023 17:25 Най-видимо е например при удар на камион с лек автомобил.... Въпреки, че камионът почти няма толкова деформируеми части, шофьорът обикновено му няма нищо, а в насрещна кола може да няма оцелял...
Очаквам коментари от типа:
1.Не е Тойота - премиум е
2. Бавно карат и двамата, максимум с по 40-50
3.Зоната на удара засяга съвсем леко мигача на камиона, демек не се е нацЕлИл качествено
4.Камиона не е бил натоварен, следователно не е тежък
В интерес на истината не съм търсил други клипове на крашове между автомобил и камион, за мен този клип е повече от реклама за Шведско/Китайската марка, за други може нищо да не значи.Та пак да кажа ЗА МЕН. Господ да ме пази от подобен удар с моята РАВЧИКА, или поне ДАНО съм сам вътре...........
Дизел САМО дънки!!!
nov
-
- Мнения: 1487
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 367 пъти
- Получена благодарност: 94 пъти
Сигурност при Тойота
Мнение от gena_bs » 07 Дек 2023 19:37
Възможно най-много защити към датата на проектиране - да.
2.Според регистратора на снимащия скоростта е около 62км/h. Тази на камиона не е известна.
3.Изпитанията на Euro NCAP са точно с до 30% припокриване, а не централен сблъсък. Това е още по-опасно за намиращите се в автомобила.
4.Как пък разбра, че камионът не е бил натоварен?
Това, че шофьорът е излязъл сам от автомобила, абсолютно нищо не значи!
Милен Цветков, лека му пръст, също напусна сам колата си, но почина.
При такива събития тялото произвежда повишено количество адреналин. Според нараняванията и физическото състояние на потърпевшите, той е в състояние да постигне превъзбуда дори за няколко минути.
gena_bs
- nov
- Мнения: 1136
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 42 пъти
Сигурност при Тойота
Мнение от nov » 07 Дек 2023 20:18
Зачети се в няколко други теми и ще видиш, че според писаниците там е.
Факт - не е умрял по време на удара, а пък към дата на проектиране, вероятно надхвърля не само средните марки по защита от удар (Опел,Пежо,Фопрд,Ситроен........да не изброявам други), а и премиумите.
Да де, почти както в клипа.
Прочети внимателно каквои съм написал, ти как разбра, че е натоварен? Понятието сарказъм говори ли ти нещо?
Естествено, от адреналина е..................да разбирам, че и този е починал?
Ето някакъв пич какво казва под клипа "Similar to the Euro NCAP frontal, partial overlap crash test. There's a vid comparing the P3 V70 with a BMW 5 series undergoing this crash test, which made me even happier to be a P3 V70 owner.", разбира се не трябва да се приема за чиста монета.
Дизел САМО дънки!!!
nov
- slowtraveler
- Мнения: 6307
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Сигурност при Тойота
Мнение от slowtraveler » 07 Дек 2023 20:29
Камиона подскочи малко и си продължи... Тежкото Волво се върна в обратна посока - т.е. шофьорът му е абсорбирал в пъти повече енергия от шофьорът на камиона... При камиона проблемът е нарушаването на управлението при такъв удар, а не самият удар..

Дали шофьорът на Волвото е излязъл сам и е отворил вратата - не видях...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 5723
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Сигурност при Тойота
Мнение от Hursa » 07 Дек 2023 20:47

Hursa
- slowtraveler
- Мнения: 6307
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Сигурност при Тойота
Мнение от slowtraveler » 07 Дек 2023 20:50
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- nov
- Мнения: 1136
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 42 пъти
Сигурност при Тойота
Мнение от nov » 07 Дек 2023 20:52
Да, и въпреки това е оцелял ( е не е сигурно, че може адреналина да го е държал няколко минути и да е починал, но за съжаление този факт не го знам)slowtraveler написа: ↑07 Дек 2023 20:29 . шофьорът му е абсорбирал в пъти повече енергия от шофьорът на камиона
Загледай се в последните секунди на клипа в който изхвърля някаква пластмаса отвътре, точно след този момент - за съжаление има друг клип, който е с 3-4 секунди по-дълъг , но не намирам, който показва как шофьора отваря вратата на Волвото(по-скоро се вижда как е открехва).Обърни внимание на ъглите на вратата и има ли деформация на тавана към челното стъкло, според мен тази врата е, като нов аи няма прична да не се отвори.Търсих по-дългия клип, но не го намирам, а съм го гледал поне 20 пъти.slowtraveler написа: ↑07 Дек 2023 20:29 Дали шофьорът на Волвото е излязъл сам и е отворил вратата - не видях...
Дизел САМО дънки!!!
nov
-
- Мнения: 5723
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Сигурност при Тойота
Мнение от Hursa » 07 Дек 2023 20:57
Hursa
- mapamop
- Мнения: 5283
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 167 пъти
- Получена благодарност: 615 пъти
Сигурност при Тойота
Мнение от mapamop » 07 Дек 2023 21:05
Има и майстори които преодоляват тая пречка с около 140км/ч:slowtraveler написа: ↑07 Дек 2023 20:50 Ами една от мерките бе ниската задна 'шина', която абсорбира удар от автомобил по ремаркето, а не да 'влезе' директно под ремаркето
nov, тия и по-дебелата ламарина не ги е спасила в "премиума".
Много зависи как са направени ребрата на купето, макар че над разумната скорост вече всичко е срещу доброто развитие на събитията.
Имам един спомен, който може и да не е верен:
Май имаше някаква директива поне в ЕС че "големите" автомобили (не камиони) трябва да са меки, а "малките" да са с твърди купета. Със идеята при катастрофа, по-голямото купе да поеме повече от енергията на удара, защото има повече пространство в него за оцеляването на пътниците, а "малките" да са твърди за да предпазят пътниците, въпреки че нямат толкова място за обезопасяване.
--
Тц...тц...тц...
mapamop
- nov
- Мнения: 1136
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 42 пъти
Сигурност при Тойота
Мнение от nov » 07 Дек 2023 21:21
Да, тръгна от краш тест между ес клас W140 И Корса Б - по споменmapamop написа: ↑07 Дек 2023 21:05 Май имаше някаква директива поне в ЕС че "големите" автомобили (не камиони) трябва да са меки, а "малките" да са с твърди купета. Със идеята при катастрофа, по-голямото купе да поеме повече от енергията на удара, защото има повече пространство в него за оцеляването на пътниците, а "малките" да са твърди за да предпазят пътниците, въпреки че нямат толкова място за обезопасяване.
Никъде не съм казвал, че премиумите имат дебела тенекия след 2000-та (май-именно поради горната директива), защитата в автомобила е съвкупност от пасивни (тенекия, конструкция на купето, нямам идея за какви ребра говориш, но предполагам , че при удар се деформират в посока на удара да "оберат" енергията) и активни мерки (еърбеци,завеси,ситисейфти - при Волво,pre-collision - както го въведоха в W220) - разбира се дори и Волво да е (ЗА МЕН НАЙ-СИГУРНИЯ АВТОМОБИЛ) законите на физиката няма как да бъдат пренебрегнати.Тези с БМВ-то БОГ да ги прости, но за да стане на хармоника това комби с каква скорост трябва да са се забили?
Дизел САМО дънки!!!
nov
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта