P0301 грешка
Аурис2008
мехаННика
- ufer
- Мнения: 2821
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
P0301 грешка
Мнение от ufer » 03 Ное 2023 09:08
Сашо, няма как да говоря за конкретния двигател, защото не е пред мен, освен това не аз пиша за шлайфане на пулове и с това да мине, а друг колега. Тъкмо си мислех да те препоръчам на колегата, защото знам, че работиш сериозно. Но когато предварително някой изръси: а бе дай 1-2 бона за ревизия на глава, ме стяга шапката. Разбира се, че е възможно да дойде такава цена, но почтеният човек казва - докарай главата, за преглед и диагностика вземам примерно 50-100 лв. Разбира се, че ако той трябва да я сваля и монтира, цената се качва. Аз не оспорвам процеса на вдигането на цената, а предварителното й поставяне... 

ufer
Аурис2008
ufer
Аурис2008
ufer
WoLF
Аурис2008
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: 15 Сеп 2023 09:10
- Местоположение: Sofia
- Получена благодарност: 7 пъти
P0301 грешка
Мнение от ivo_67 » 03 Ное 2023 10:16
Искрено се надявам темата да не остане недовършена. Обикновено се постват теми с подобни въпроси и така си остават. Малко оф: Относно високите цени предварително обявавани от механиците, без да са отворили двигателя има и обяснение. Един вид застраховка за положения от тях труд. Като кажат ще ти струва 1000-2000 лв. и си правиш сметката дали си заслужава. При цена на автомобил 6000-8000 лв. това е около една четвърт от стойността на колата. Един вид ти предлагат да се откажеш. Какво би се получило когато ти заявят за ревизия на глава няколко стотин лева? "Цепят" двигателя и се оказва, че има необратими поражения по главата, както и се предполага. Разбира се реалната стойност на ремонта може да надхвърли многократно първоначално заложената сума. И какво правим ако е "духнала" гарнитурата между съседни цилиндри на алуминиев блок, както беше предположено по напред в темата? Още разходи за смяна на блока. При отказ за ремонт от страна на клиента, кой ще заплати разходите на монтьорите за отварянето на двигателя? Лично съм носил глава за пълна ревизия в далечната 1999 г. От 4 цилиндров бензинов двигател с 8 клапана и газоразпределителен механизъм с повдигачи и повдигателни пръти на долен разпределителен вал. Ревизията включваше смяна на един изпускателен клапан с нов (пратих главата с него), почистване на главата, шлайфане на останалите клапани и легла и припасване, всичко за 44-45 лв. Монтажът и демонтажа си го правих сам. Колкото за пуловете, нямам и намерение да давам съвети за шлайфане и други подобни "извращения".
ivo_67
ufer
Иди на
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 1 гост