Corolla E21 / Auris E21 - Поколение XII - /2019-2024/ - двигатели/задвижване и дизайн
Dimitar38
- alexander79
- Мнения: 228
- Регистриран на: 02 Сеп 2017 18:15
- Местоположение: Варна
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Мнение от alexander79 » 09 Май 2023 21:35

alexander79
- FearSoft
- Мнения: 595
- Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
- Благодарил/а: 64 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Мнение от FearSoft » 09 Май 2023 22:49

FearSoft
-
- Мнения: 357
- Регистриран на: 04 Дек 2013 20:31
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.6 e210
- Благодарил/а: 9 пъти
- Получена благодарност: 4 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Мнение от Volkata » 10 Май 2023 11:49
Това какво ще рече, да го свалиш и заредиш със зарядно ли?
Volkata
- iovkito
- Мнения: 2991
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 18 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Мнение от iovkito » 10 Май 2023 12:09
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
iovkito
- FearSoft
- Мнения: 595
- Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
- Благодарил/а: 64 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Мнение от FearSoft » 10 Май 2023 16:01
В общи линии - да. Сваля се, зарежда се до 14.4 V, след това се разрежда контролирано до 10 V (не повече!), като при възможност се отчита изкарания капацитет, за справка. След това се зарежда до 14.4 - 14.5 V. На това му се казва циклиране.
FearSoft
-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Мнение от Krachunov » 10 Май 2023 16:14
То при хибрида нямаш тоя проблем.
Krachunov
- FearSoft
- Мнения: 595
- Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
- Благодарил/а: 64 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Мнение от FearSoft » 11 Май 2023 09:34

Много техническо взе да става... Важното е да се циклират поне 2 пъти годишно и ще живеят по-дълго.
FearSoft
- BOz
- Мнения: 4576
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Мнение от BOz » 11 Май 2023 09:48
Защо да означава това?
Практично има както топлинен, така и заряден сензор, което дава възможност да се управлява заряда на акумулатора доста по-прецизно и точно. Ама хем са усложнили заряда, хем няма далавера от това, както се наблюдава.


Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
- FearSoft
- Мнения: 595
- Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
- Благодарил/а: 64 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Мнение от FearSoft » 11 Май 2023 12:38
Сега, възможно е при хибридните автомобили нещата да са организирани малко по-различно, не съм 100% сигурен, а и едва ли някой тук е. Това са строго сервизни данни, на ниво, до което обикновеният потребител няма лесен достъп. А и не му трябва особено. Възможно е, както хибридната батерия се клати от 40 до 80 процента заряд/разряд и тук да са измислили нещо, но честно казано не ми се вярва. Все пак, един 12 V акумулатор, та бил той и AGM, не струва хиляди лева/€/$... И подмяната му след 3-5 години е напълно нормална. То, между другото, е напълно възможно точно такива акумулатори да се влагат, с 3-5 years design life according Eurobat 2015. А това, че изкарват и 7 г., че и до 10 г. в някои случаи сме го виждали. Аз поне.


FearSoft
- BOz
- Мнения: 4576
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Мнение от BOz » 11 Май 2023 12:45

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Мнение от Krachunov » 11 Май 2023 14:29
Колко да я удължи? От 5 години няма да стане на 15, няма да стане и на 10... да добавиш някой друг месец, което ще е на практика недоказуемо, че е от това.
Силно съм скептичен, че това ще има някакви реално обозрима файда. При конвенционалните автомобили, 5 години +/- избутват 12V акумулатори. Това дали ще я "циклиш", дали ще удължи с един или 8 месеца е силно спорно. Но дори и да е така, за тия + осем месеца, да се разправям аз два пъти в година рък-брък сваляй, качвай акумулатор.... аре не

При хибрида на жената вече 9 годишна батерия няма никакви ядове. Ще видим другата.
Интересно ми е колегите дето се оплакват на 2-3та година от умрял акумулатор, дали имат някакви допълнително консуматори. Аларми имобилайзери, камери вързани към бушоните...изобщо НЕЩО различно от това как е излязла колата от фабриката?
Krachunov
-
- Мнения: 239
- Регистриран на: 24 Яну 2022 22:06
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: RAV4, MY2022, 2.5 HSD Luxury
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 7 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Мнение от OVI » 11 Май 2023 14:39
С извинение, че разводнявам темата с несъществен въпрос...
@Hursa: колега, защо пишеш иначе смислените си и хубави отговори, заградени в spoil тагове? Много си падаш по FB style, където за да прочетеш един дълъг thread, с много отговори, тъпата им (на ФБ) система "сгъва" нишката, и трябва да цъкаш няколко пъти за да разпънеш до "плосък" режим?
Просто ми е интересно, не че чак толкова ме затруднява.
OVI
- stereo_man
- Мнения: 221
- Регистриран на: 22 Юни 2010 18:54
- Местоположение: София
- Автомобил: Corolla E210
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 4 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Мнение от stereo_man » 11 Май 2023 14:50
При мен няма абсолютно нищо допълнително. Много рядко съм я оставял да слушам музика без да е запалена и не на контакт, но може би последно е било есента. Като цяло дори и за включване на компресор да напомпя гумите на колелото на детето ми, съм я палил, точно за да не я държа на контакт.
Иначе не ми остава време да проверя каква е ситуацията с течността в клетките на акумулатора, но се замислих има ли някаква специфика относно самата течност, която да се долее?
Corolla E210
stereo_man
-
- Мнения: 5723
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Мнение от Hursa » 11 Май 2023 22:04
Акумулатора при хибрида, до колкото разбирам - е и своеобразен демпфер за 12 волтовата шина. И явно не е на "заряд" от батерията - когато системата е изключена. Ако бе на заряд - дори при "скапал се" акумулатор, кое би попречило - системата да се "стартира" от захранваната от батерията 12 волтова шина.
При хибрида - ми се струва, че хибридната система не поддържа добре акумулатора, когато автомобила се експлоатира в "градски" режим - чести превключвания в ел режим с относително по-дълбоко и продължително използване на батерията (когато автомобила се движи с ниска скорост), както и с често стоене на място (в задръствания и светофари, например). Може би за да се ограничи използването на батерията за зареждане на акумулатора, а и да се използва и неговия заряд. Когато пътувах ежедневно с ауриса до работа в задръстването - "оригиналния" акумулатор не издържа дълго, замених го с прехвален бош - замина бързо, въпреки че го щадях максимално, замених го варта или ексайд беше, още по-прехвален - също се скапа бързо. Замених го с искра май беше - че нямаха друг подходящ, а не ми се чакаше доставка - все още съм с него, издържа повече от предходните, но вече не пътувах с колата на работа - и автомобила се използва почти изключително извънградско и не ежедневно.
Hursa
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта