Зарядна инфраструктура
- Filbor
- Мнения: 1075
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 32 пъти
Зарядна инфраструктура
А ето ново безплатно от около началото на миналия месец:
https://www.plugshare.com/location/464964
Има две колонки х 2 куплунга = 4 места.
Намира се на паркинг на общината. Доставчикът е EVPoint.
Ако на входа кажеш, че ще зареждаш имаш до 2 часа безплатно. После ще те таксуват 3лв. на час за паркинг. Ако не кажеш, че ще зареждаш пак ще те таксуват 3лв. на час, като останалите. В този случай би си плащал престоя на паркинга, но не зареждането, което е по-евтино от платените други зареждачки
На мен ми зарежда с мощност около 9.5кВ и за около час и 45 минути това са около 30% от моята батерия.
https://www.plugshare.com/location/464964
Има две колонки х 2 куплунга = 4 места.
Намира се на паркинг на общината. Доставчикът е EVPoint.
Ако на входа кажеш, че ще зареждаш имаш до 2 часа безплатно. После ще те таксуват 3лв. на час за паркинг. Ако не кажеш, че ще зареждаш пак ще те таксуват 3лв. на час, като останалите. В този случай би си плащал престоя на паркинга, но не зареждането, което е по-евтино от платените други зареждачки
На мен ми зарежда с мощност около 9.5кВ и за около час и 45 минути това са около 30% от моята батерия.
08.2014 - 11.2021
11.2021 - <Днес>
- Filbor
- Мнения: 1075
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 32 пъти
Зарядна инфраструктура
Първите хъбове за зареждане на електрички:
The Mall в София и ритейл парк Виа Парк Север до магистрала Тракия в Пловдив. Скоро и трети хъб, във винарска изба Дамяница до автомагистрала Струма:
https://eldrive.eu/bg/eldrive-obyavyava ... -blgariya/
The Mall в София и ритейл парк Виа Парк Север до магистрала Тракия в Пловдив. Скоро и трети хъб, във винарска изба Дамяница до автомагистрала Струма:
https://eldrive.eu/bg/eldrive-obyavyava ... -blgariya/
08.2014 - 11.2021
11.2021 - <Днес>
- Filbor
- Мнения: 1075
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 32 пъти
Зарядна инфраструктура
Бургас иска да става хъб за зареждане на е-коли
За мрежа от зарядни станции Община Бургас ще отдава терени под наем за 10 години, но с едно условие ... поне 60 на сто от зарядните станции трябва да предлагат бързо зареждане, но само ако съществува техническа възможност за това. Предвижда се всяка от зарядните станции, които ще бъдат общо десет, да разполага с гнезда за зареждане на два автомобила. От всеки от избраните терени под наем ще се отдава площ от 25 квадратни метра.
08.2014 - 11.2021
11.2021 - <Днес>
- gimara
- Мнения: 1479
- Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
Зарядна инфраструктура
Първа държава готви забрани за електрически автомобили
Германия готви ограничения за зареждането на електромобили
Германия готви ограничения за зареждането на електромобили
Toyota Manuals/Сервизни ръководства/Ръководство на потребителя
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016
- slowtraveler
- Мнения: 5051
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 182 пъти
- Получена благодарност: 162 пъти
Зарядна инфраструктура
Ами то това бе ясно и за първолаците, ама не и за 'зелените'...
В допълнение - енергийната криза явно все пак удари 'напреднала Европа' и нещата рязко ще се забавят/спрат/ върнат крачка назад...
В допълнение - енергийната криза явно все пак удари 'напреднала Европа' и нещата рязко ще се забавят/спрат/ върнат крачка назад...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Filbor
- Мнения: 1075
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 32 пъти
Зарядна инфраструктура
В Швейцария е законопроект „Наредба за ограничения и забрани за използване на електрическа енергия“ и включва какво ли не. Някакви такива неща бях чел:
Да не се изполват асансьори, да не се изполват перални над 40 градуса и т. н.
По-конкретно в документа се казва: „Личното използване на електрически автомобили е разрешено само за абсолютно необходими пътувания (например професионална практика, пазаруване, посещение на лекар, посещение на религиозни събития, посещение на съдебно дело)“. Ама разбира се, че няма да го изполвам за състезания.
Ама медиите прочели-недопрочели и правят сензация, за да настройват хората и да получават повече спорове, гледания и кликания за печалба от реклама.
Да не се изполват асансьори, да не се изполват перални над 40 градуса и т. н.
По-конкретно в документа се казва: „Личното използване на електрически автомобили е разрешено само за абсолютно необходими пътувания (например професионална практика, пазаруване, посещение на лекар, посещение на религиозни събития, посещение на съдебно дело)“. Ама разбира се, че няма да го изполвам за състезания.
Ама медиите прочели-недопрочели и правят сензация, за да настройват хората и да получават повече спорове, гледания и кликания за печалба от реклама.
08.2014 - 11.2021
11.2021 - <Днес>
- slowtraveler
- Мнения: 5051
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 182 пъти
- Получена благодарност: 162 пъти
Зарядна инфраструктура
Не виждам в случая каква сензация e това - това е факт - че имат намерение да ограничават и забраняват употребата на ел-уреди, сред които и автомобилите... Точно такива 'отворени' за 'абсолютно необходими пътувания' формулировки развързват ръцете за всякакви недомислици...
Спомни си до какво доведоха ограниченията за 'абсолютно необходимите пътувания' по време на Ковид... Имаше ли блокирания на градове, граници и т.н.?
Спомни си до какво доведоха ограниченията за 'абсолютно необходимите пътувания' по време на Ковид... Имаше ли блокирания на градове, граници и т.н.?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Filbor
- Мнения: 1075
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 32 пъти
Зарядна инфраструктура
Компаниите навързани в една верига/мрежа (от производители до техните най-крайни доставчици) наливат милиарди, и за добро или лошо ще им е трудно да се откажат:
https://www.ces.tech/articles/2022/dece ... ution.aspx
https://www.ces.tech/articles/2022/dece ... ution.aspx
08.2014 - 11.2021
11.2021 - <Днес>
- slowtraveler
- Мнения: 5051
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 182 пъти
- Получена благодарност: 162 пъти
Зарядна инфраструктура
Не е въпроса в отказването, а в техническия капацитет и възможност...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 4956
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 79 пъти
Зарядна инфраструктура
"In CTA’s 2021 Electric Vehicle Landscape and Consumer Sentiment Research... "Filbor написа: ↑17 Яну 2023 14:43 Компаниите навързани в една верига/мрежа (от производители до техните най-крайни доставчици) наливат милиарди, и за добро или лошо ще им е трудно да се откажат:
https://www.ces.tech/articles/2022/dece ... ution.aspx
Мисля, че 22 година донесе отрезвяване. Както в областа на автомобилостроенето, така и в областта на енергетиката. И вече съвсем не се набляга така на електричките и на "възобновляемите източници".
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 230
- Регистриран на: 24 Яну 2022 22:06
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: RAV4, MY2022, 2.5 HSD Luxury
- Благодарил/а: 13 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
Зарядна инфраструктура
Премислили са и са на път да отменят "зелената сделка"? Някой най-сетне е осъзнал, че СО2 НЕ Е замърсител...?
-
- Мнения: 230
- Регистриран на: 24 Яну 2022 22:06
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: RAV4, MY2022, 2.5 HSD Luxury
- Благодарил/а: 13 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
Зарядна инфраструктура
Ха, че тия на където са се запътили, ние там бяхме преди 50 години. Нали уж ние догонвахме тях, пък тя каква стана...
- slowtraveler
- Мнения: 5051
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 182 пъти
- Получена благодарност: 162 пъти
Зарядна инфраструктура
► Виж съдържание
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 4956
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 79 пъти
Зарядна инфраструктура
За съжаление - не. Много по-прозаично - печалбите от вложенията, ако въобще не са на загуба - са много по-малки и намаляват. Защото настъпи време да се ограничават и дори прекратяват крупните субсидии в тези области. И затова опитват да прехвърлят риска от инвестициите в такива направления към потребителите.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 230
- Регистриран на: 24 Яну 2022 22:06
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: RAV4, MY2022, 2.5 HSD Luxury
- Благодарил/а: 13 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
Зарядна инфраструктура
То отдавна е време, всъщност от момента, в който я прононсираха тази утопия, но за съжаление точно онези, които 'по занятие' трябва да са компетентни в материята и да са гласът на разума при вземането на подобни (глобални) решения, са тотално неадекватни.
[copy/paste] от тук
Международната агенция по енергетика е публикувала поредния утопичен доклад за енергийния преход към нетни нулеви емисии, базиран единствено на ВЕИ, електрификация и водород - Energy Technology Perspectives 2023. Сред изобилието от пожелателни приказки в него (като например вдигане на инвестициите в прехода до 4.5 трилиона долара на година - тия хора доларите за нищо ги нямат!) се намират и такива, които за мен са особено шокиращи с нивото си на невменяемост.
Долната графика показва какво трябва да се случи в добива на критичните материали, за да има достатъчно мед, никел, литий и други метали, за да се реализират плановете на световните енергийни плановици за 2030 г. Следват цитати от доклада:
1. Годишните инвестиции на минните компании в периода 2023-2030 г. трябва да надхвърлят 7 ПЪТИ средните инвестиции за периода 2016-2021 г.
2. Всички крайни инвестиционни решения трябва да бъдат взети в периода 2023-2025 г., тоест днес и утре.
3. Само за добива на мед, литий, никел и кобалт необходимите инвестиции са около 130 милиарда долара годишно за периода 2023-2025 г. Те трябва да бъдат насочени към всеки минен проект, който вече е в процес на издаване на разрешителни. Това е еквивалентно на инвестициите в цялата глобална металодобивната индустрия за 2021 г. (вкл. злато!), което предполага удвояване на общите инвестиции в сектора през 2023 г.
Допълнително изискване на умниците от МАЕ е всички тези минни операции да се случат в условия на мигновена декарбонизация - едва ли не от утре всички машини в сектора стават електрически и се захранват само от ВЕИ... Да, добре!
Забележете, че цялата тази изумителна инвестиционна и добивна активност трябва да се случи в условията на рекордни цени на енергията, висока инфлация и гонещи я лихви, война с участието на най-богатата на реурси страна в света и масово противопоставяне срещу всеки един минен проект по света.
Ако аз финансирах МАЕ, отдавна бих я разпуснал така или иначе. Този бисер на болния активизъм обаче надминава въобръжението ми със светлинни години. Никога не съм си представял, че безумието по върховете на световната енергетика може да достигне такива умопомрачителни нива...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта