Здравейте!
Въпреки, че доста съм чел форума преди избор на първия си хибрид (а те вече са 3), досега не бях писал.
Имам проблем с охладителната система на Корола хибрид 2020. Колата има газ и преди време прегря и спука пластмасово коляно на газовата уредба, съответно изгуби водата. Първо направихме байпас на газовата уредба, сменихме термостат, но пак загряваше. След това беше сменена и водна помпа и колата работеше добре. Премахнахме байпаса на газовата уредба и пак прегря (очевидно изпарителя е за смяна и ще го сменим преди отново да активираме газовата уредба). За съжаление, този път се издъни и гарнитурата на главата.
След сменена гарнитура върти само вътрешния кръг - парното работи. Но нищо не отива към радиатора. Входящия маркуч е топъл. но мисля че самия термостат го топли. Радиатора беше свален и при опит за промивка се оказа, че проблема не е в него. Излязоха два цвята антифриз оттам (шофьора беше налял зелен...), та очевидно и след смяната на термостат и помпа не е имало много циркулация там. Въпросите ми са следните:
1. Възможно ли е от свръхналягането при избиване на гарнитурата да е спекъл термостата отново и да има нужда от нов?
2. Може ли да се кара колата с "издънен" термостат?
Подчертавам, че живея в Малта и много топлина за парното не е от значение (временно). Майстора ми каза, че някои автомобили работят много зле без термостат, затова питам тази дали може? Ако имаха термостат в наличност даже нямаше да задавам тези два въпроса, но тук се чака поне по две седмици за части, а колата се използва за работа и всеки ден в сервиза ми коства пари.
3. На схемата на охладителната система, която видях при дилъра, имаше един воден клапан (water valve). За какво случи това нещо и може ли оттам да идват проблемите?
4. Някой може ли да предостави добре четлива схема в pdf?
5. Имате ли други предположения какво може да причинява тези проблеми?
Поздрави и предварително благодаря за помощта!
Corolla E21 HSD 2020 - Проблеми с охладителната система на хибрид ?
bakalov_g
Krachunov
vfr800
-
- Мнения: 5723
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Corolla E21 HSD 2020 - Проблеми с охладителната система на хибрид ?
Мнение от Hursa » 23 Дек 2022 08:40
► Виж съдържание
Е да, ама няма оплаквания от дачиите. А от двугодишна корола. Обикновено така става - като производителите вдигат цените - качеството се срива. Вместо да се подобри и да оправдае, поне до някъде ценовия взрив.
Имало е такъв "воден" клапан и е имало проблеми със сензора на този клапан (и е трябвало да се сменя клапана с вградения сензор) - при приус 2 май (дали е вярно, някой да сподели). Но дали го има в следващите поколения хибриди (може би при специфични изпълнения). Дали го има при корола. (Управлявал е постъпването на охладителна течност, към (и от) резервоар с охлаждаща течност, служещ като топлинен акумулатор (буфер). И в зависимост от повредата на такъв клапан е можело да доведе до прегряване на двигателя.)
Имало е такъв "воден" клапан и е имало проблеми със сензора на този клапан (и е трябвало да се сменя клапана с вградения сензор) - при приус 2 май (дали е вярно, някой да сподели). Но дали го има в следващите поколения хибриди (може би при специфични изпълнения). Дали го има при корола. (Управлявал е постъпването на охладителна течност, към (и от) резервоар с охлаждаща течност, служещ като топлинен акумулатор (буфер). И в зависимост от повредата на такъв клапан е можело да доведе до прегряване на двигателя.)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Hursa
- max-2
- Мнения: 2098
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 112 пъти
Corolla E21 HSD 2020 - Проблеми с охладителната система на хибрид ?
Мнение от max-2 » 23 Дек 2022 21:37
Газта като се стопля от неподходящо място става така. Преди съм чувал за хонди, рена, прегряват от нарушаване на охладителната система, обърква се потокът на охладителна течност и прегряват. Сега и модерните тойоти май ще излезе, че влизат в тази категория.
Carina E 4AFE LB 1992
max-2
-
- Мнения: 5723
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Corolla E21 HSD 2020 - Проблеми с охладителната система на хибрид ?
Мнение от Hursa » 24 Дек 2022 15:43
Ако всичко е свързано правилно, не би трябвало да има "объркване". Термостата при по-старите системи си е независимо устройство, при по-нови автомобили, дори и да има допълнително управление, пак до голяма степен би трябвало да работи независимо.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Hursa
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: 21 Дек 2022 18:21
- Местоположение: Малта
- Автомобил: 3 хибрида и Авенсис дизел
Corolla E21 HSD 2020 - Проблеми с охладителната система на хибрид ?
Мнение от bakalov_g » 26 Дек 2022 15:37
Здравейте!
Да, колата е такси, на 3 години е и вече е на 250 000 км. Газовата уредба си е направо задължителна при 350+ км на ден. Имам също CH-R и Аурис, отново на газ.
Не е за вярване какъв беше проблема - не можеше да си напълни радиатора - въздух в системата. Дори в Тойота Малта нямат специализирана капачка за надуване и обезвъздушаване, на най-хубавите автомобили им се е паднал най-калпавия дилър... Решихме проблема с винтил от гума, доста добре пасна и с придържане станаха нещата. Термостата си работи. Преди пускане на газта ще се смени изпарителя, както и смятам да повтарям това действие на всичките си коли всяка година.
И нещо положително все пак да кажа - никакви следи от износване по бутала, блок, клапани, валове, верига... Мотор на 250 000 е като нов, на някои коли вече е почти приключил на тези километри! Вярвам, че ще изкара още поне два пъти по толкова!
Весела Коледа и поздрави на всички!
Да, колата е такси, на 3 години е и вече е на 250 000 км. Газовата уредба си е направо задължителна при 350+ км на ден. Имам също CH-R и Аурис, отново на газ.
Не е за вярване какъв беше проблема - не можеше да си напълни радиатора - въздух в системата. Дори в Тойота Малта нямат специализирана капачка за надуване и обезвъздушаване, на най-хубавите автомобили им се е паднал най-калпавия дилър... Решихме проблема с винтил от гума, доста добре пасна и с придържане станаха нещата. Термостата си работи. Преди пускане на газта ще се смени изпарителя, както и смятам да повтарям това действие на всичките си коли всяка година.
И нещо положително все пак да кажа - никакви следи от износване по бутала, блок, клапани, валове, верига... Мотор на 250 000 е като нов, на някои коли вече е почти приключил на тези километри! Вярвам, че ще изкара още поне два пъти по толкова!
Весела Коледа и поздрави на всички!
bakalov_g
- max-2
- Мнения: 2098
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 112 пъти
Corolla E21 HSD 2020 - Проблеми с охладителната система на хибрид ?
Мнение от max-2 » 26 Дек 2022 18:54
Радвам се, че сте установили причината. С кое масло се обслужва машинката, 0w16 или 0w20?
Carina E 4AFE LB 1992
max-2
Обратно към “Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)”
Иди на
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта