Това - дали върши по-добра работа от "комплекта за ремонт на спукана гума"? На мен ми изглежда по-добро, но не ми си е налагало да ползвам ни едното, ни другото. Може би трябва да започна да зареждам акумулатора - кое може да е по-добро - това или това
Corolla E21 / Auris E21 - Поколение XII - /2019-2024/ - двигатели/задвижване и дизайн
-
Hursa
- Мнения: 6038
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 209 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Явно на колегата са сложили доста скапан оригинален акумулатор - странно, мислех че държат на качеството
А пишехте, че давали гаранция от 7 години, но може би качествените ги слагат за автомобилите в щатите. Щот и моя издържа доста по-малко.
Това - дали върши по-добра работа от "комплекта за ремонт на спукана гума"? На мен ми изглежда по-добро, но не ми си е налагало да ползвам ни едното, ни другото. Може би трябва да започна да зареждам акумулатора - кое може да е по-добро - това или това
Това - дали върши по-добра работа от "комплекта за ремонт на спукана гума"? На мен ми изглежда по-добро, но не ми си е налагало да ползвам ни едното, ни другото. Може би трябва да започна да зареждам акумулатора - кое може да е по-добро - това или това
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Здравейте колеги.Искам да попитам тези които имат вече Корола хибрид има ли навигация колата защото от това което чета в сайта не става много ясно или поне никъде не пише да има такава.
Peugeot 406
Corolla MY22
Corolla MY22
-
Hursa
- Мнения: 6038
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 209 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
До колкото знам - предлага се само като допълнителна екстра. Всъщност любопитно - дали може да се постави след закупуване на автомобила.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Щом няма навигация веднага ми изниква другия въпрос.Може ли примерно да си пусна IGO на телефона и той да се показва на екрана на колата?
Peugeot 406
Corolla MY22
Corolla MY22
- Filbor
- Мнения: 1171
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 16 пъти
- Получена благодарност: 47 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Офтопик
Срещат три основни технологии: Calcium, EFB и AGM
Може да падат бързо акуматорите на хибридите ако не са AGM.
- Ако колата няма старт-стоп система и няма рекуперация и се кара основно извънградско тогава подходящ е Calcium.
- Ако колата има проста старт-стоп система или се кара много градско или има допълнително оборудване някакво, тогава трябва да е с акуматор тип EFB (Enhanced Flooded Battery)
- Ако колата има и рекуперация, и е хибрид или дори да не е, то ако има много повече системи за сигурност или колата е просто от по-висок клас, тогава трябва да бъде с акумулатор тип AGM (Absorbent Glass Mat)
Може да падат бързо акуматорите на хибридите ако не са AGM.
08.2014 - 11.2021
11.2021 - <Днес>
-
Hursa
- Мнения: 6038
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 209 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Ами в случая - репликата е за оригинален акумулатор сменен след третата
И защо трябва да бъде Absorbent Glass Mat - какви преимущества му дава по отношение на дълъг експлоатационен живот специално при хибрида?
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
Volkata
- Мнения: 357
- Регистриран на: 04 Дек 2013 20:31
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.6 e210
- Благодарил/а: 9 пъти
- Получена благодарност: 4 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Има AndroidAuto/AppleCar и от телефона имаш навигация иначе си плащащ допълнително ако не е включена в някаква промоция, а аз да споделя нещо което поне аз открих скоро, когато съм пуснал wase или googlemaps и отидеш на няккаво друго меню при натискане на бутона MAP от физическите бутони и ти изкарва директно навигацията, аз мислех че е напълно безполезен бутон ако нямаш оригинално закупена нави, но явно си има приложение и то доста добро според мен, споделям за някой като мен, аз открих тази функционалност след вече 2 години ххааха
Toyota Corolla 1.6 e210
- biro
- Мнения: 2867
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 129 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Грешен извод. Старт-стопът а хибридите се осигурява от мотор-генераторът, който няма нищо общо с 12v батерия.Filbor написа: ↑28 Дек 2021 22:54ОфтопикСрещат три основни технологии: Calcium, EFB и AGM
- Ако колата няма старт-стоп система и няма рекуперация и се кара основно извънградско тогава подходящ е Calcium.
- Ако колата има проста старт-стоп система или се кара много градско или има допълнително оборудване някакво, тогава трябва да е с акуматор тип EFB (Enhanced Flooded Battery)
Извод:
- Ако колата има и рекуперация, и е хибрид или дори да не е, то ако има много повече системи за сигурност или колата е просто от по-висок клас, тогава трябва да бъде с акумулатор тип AGM (Absorbent Glass Mat)
Може да падат бързо акуматорите на хибридите ако не са AGM.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
-
Enwor
- Мнения: 187
- Регистриран на: 19 Мар 2017 22:18
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 5 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Аз пък вчера разбрах, как при свързан със системата телефон да избера картата, с която да набере. Като набирам през "любимите" или през списъка на таблета, винаги избира през SIM1. Ако натиска първо слушалката от волана и тогава следвам менюто на конзолата, се появяват допълнителни опции.. (за Андроид ауто в случая).
Corolla 2005 1.6 VVTi 3zz-fe | hatch, SOL
Corolla 2020 Sedan 1.8 Hybrid
Corolla 2020 Sedan 1.8 Hybrid
-
travelboy1965
- Мнения: 203
- Регистриран на: 04 Окт 2021 12:15
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Меган 2,Корола 1.8 хибрид
- Получена благодарност: 2 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
На мен пък след седмица в Германия и каране на Ауди под наем,тойотата ми се видя доста шумна.Ама може батерията да е паднала и повече да е било на ДВГ движението.Или пък съм натискал повече педала.
-
Krachunov
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Конкретно IGО нямам идея. Но ако на телефона имаш инсталиран WAZE може да избираш между него и гугълската навигация. Ако случайно тестваш и стане,може да споделиш.
и аз почти така случайно я открих. Е не беше на 2рата година но след няколко месеца.
Ако си го закъсал и дупката е подходяща, ще те спаси.. ако и разбира се успееш да се справиш. Като трябва да имаш предвид, че може и да се наложи да свалиш гумата за нуждите, да ръгаш по гумата с шило пила и прочее. Който крик го нямаш ако нямаш резервна гума (аз си купувах отделно). Това едно на ръка. 2ро, представи си гадно мокро - дъждовно, още по - зле - снежно време. Студ! Бог знае къде забит и да оперираш с тея неща си е чисто мъчение.
Имах удоволствието да се мъча с репеър кит да залепя гума (на 3тия ден след като взех колата) в много сняг и студ.. Яко мазаляк яко студ абе ****ска работа.
Та да обобщим:
1.трябва ти крик
2. не спестяваш никакви усилия, даже напротив
3. шанса след това да изхвърлиш гумата е голям. Все пак една дупчица е едно, ти хакаш шило и пила през цялата дебелина на гумата. Прокъсани и оголени оплетки на гумата. Влага, ръжда по оплетката... аз такава гума бих я засилил.
4.шанса след това така или иначе да ти трябва репатрак не е малък.
Колата си има място за пълен размер гума (за 16ка сто про влиза, 17ка не знам). От там насетне е въпрос на вкус,каза кучето и се облиза под опашката.
Потенциално спестените 200 грама гориво за 10 години и 200 000 км (дискутирано 50 страници назад), няма смисъл, както и не си заслужават да спестиш 160 лева за джанта и гума. Защото каското ДА ще ти покрие репатрак, но прекараните Х незнайни часове някъде си, НЯМА.
Резервната гума и един път да ти се наложи за 5 години, се изплаща на мига. Паа ако не си ги "избиеш"....това да ти е проблема
-
astranom
- Мнения: 137
- Регистриран на: 08 Яну 2020 18:58
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla Sedan Hybrid
- Получена благодарност: 8 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Напълно съгласен. На мен тази година ми срязаха гумата на една поляна в Синеморец. Тръгвам леко назад - колата се държи странно. Датчикът за налягане не ти казва нищо. Слизам - гумата тъжна картинка. И после - културна работа - вадиш си инструментите, слагаш си гумата патерица 16ка, отиваш си до Бургас и си слагаш две нови гуми отпред и си пушка. Малкият се притесни, че са ни счупили колата, ама като видя за колко време се оправихме, се учуди. Така че, най-добре за мен си е наистина патерица гума с крик и ключ, тези китове им нямам вяра.
- slowtraveler
- Мнения: 6644
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 403 пъти
- Получена благодарност: 434 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Това 'някъде' в България е доста относително... Винаги имаш резервен план.. Оставам с впечатление, че някои хора изпитват панически страх да си променят плановете, а животът всеки ден предразполага такава промяна...
Мисля бях писал някъде в друга тема, че за последните три десетилетия реално веднъж ми се е налагало поставяне на резервна гума и то в града (т.е. имах много други варианти)...
Пукал съм гума неколкократно - навярно 2-3 пъти за това време, а работата ми бе по заводи, извършващи металообработка на открито - стружки, електроди, остри парчета метал имаше навсякъде.. Но при тези спукани гуми дори една вида би свършила работа - навиваш я в дупката и караш до гумаджия..
На някои от автомобилите имах комплект за ремонт (с японско компресорче
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
Hursa
- Мнения: 6038
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 209 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Ами то и аз - гума май пуках за последно преди около 20 години. А ако е студ и киша - май ще пробвам с помпане вместо смяна. Май и за лятото, това ми изглежда по "привлекателния" вариант.
Ако не става - с тоя комплект ми изглежда по-лесно от смяна на гума, без свалянето и, ако не - и пастата през вентила и дано стане до близкия гумаджия. Поне не пътувам зимно време много, а ако пътувам все до силно заселени райони (за разлика от лятото).
Така или иначе с вече пукната гума, след ремонт все ще се притеснявам да карам и ще се сменят.
Гледам в друга тема колега е повдигнал май доста добра идея - за литеиево-йонен акумулатор. Особено добра ми се вижда за хибрида, за който не е нужен "стартов ток". 40 амперчасов акумулатор струва почти колкото оригиналния 42 амперчасов акумулатор, закупен от дилъра. Дали след 2 3 тата година, ако действително има проблем и с новата кола - да не взема такава - 2,6 килограма, със зарядно и чанта-раничка за носене в комплекта. Включвам го паралелно на акумулатора - и си го нося в апартамента за поддържащо зареждане (така ще стои и на топло, че тези литиево-йонните не "обичат" много студа). След "хвърляне" на оригиналния - втори такъв литиев - и след пътувания свалям ту единия, ту другия за зареждане
(за зареждането на акумулатора в автомобила, в инструкцията пише да се откача масата, така ще "губи" информация, евентуално настройки, а така системата все ще е захранена). Малки, удобни, а и достъпа до терминалите в новата корола е много удобен, само вдигам кората и закачам. Май добре, че е в багажника.
(И май ще е добре още на ауриса да пробвам - скоро може да "си замине" последния.)
Гледам в друга тема колега е повдигнал май доста добра идея - за литеиево-йонен акумулатор. Особено добра ми се вижда за хибрида, за който не е нужен "стартов ток". 40 амперчасов акумулатор струва почти колкото оригиналния 42 амперчасов акумулатор, закупен от дилъра. Дали след 2 3 тата година, ако действително има проблем и с новата кола - да не взема такава - 2,6 килограма, със зарядно и чанта-раничка за носене в комплекта. Включвам го паралелно на акумулатора - и си го нося в апартамента за поддържащо зареждане (така ще стои и на топло, че тези литиево-йонните не "обичат" много студа). След "хвърляне" на оригиналния - втори такъв литиев - и след пътувания свалям ту единия, ту другия за зареждане
(И май ще е добре още на ауриса да пробвам - скоро може да "си замине" последния.)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 6644
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 403 пъти
- Получена благодарност: 434 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Hursa, според мен просто огледай начина на експлоатация, а не се хвърляй на разни акумулатори... Акумулаторите са добре изчислени и би трябвало да издържат поне 5 години...
Просто 'прегледай' какви консуматори оставяш включени след спиране и преди тръгване (докато не работи хибридната система)... Например на Джипа въпреки огромният му стартов ток и товар като цяло (220А алтернатор за да покрива разходът докато работи ДВГ) акумулатора спокойно си изкара 5г (докато го продам)... Да, не ми се струваше логично (въпреки, че е 'гъзарско') да ми оставя включени фарове и подсветка около автомобила след излизане, радио/навигация дисплеи ги настроих да се изключват по-скоро след изгасване и т.н. и т.н.... Никога не съм се съобразявал с консуматорите след стартиране на 'зареждането' - отопления на 4 седалки, ел-печка за въздуха на предното стъкло около 1кВт(там контрол нямах), отопления на огледала, стъкла, волан - работи ли зареждането - всичко е сметнато добре...
Просто 'прегледай' какви консуматори оставяш включени след спиране и преди тръгване (докато не работи хибридната система)... Например на Джипа въпреки огромният му стартов ток и товар като цяло (220А алтернатор за да покрива разходът докато работи ДВГ) акумулатора спокойно си изкара 5г (докато го продам)... Да, не ми се струваше логично (въпреки, че е 'гъзарско') да ми оставя включени фарове и подсветка около автомобила след излизане, радио/навигация дисплеи ги настроих да се изключват по-скоро след изгасване и т.н. и т.н.... Никога не съм се съобразявал с консуматорите след стартиране на 'зареждането' - отопления на 4 седалки, ел-печка за въздуха на предното стъкло около 1кВт(там контрол нямах), отопления на огледала, стъкла, волан - работи ли зареждането - всичко е сметнато добре...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта