
Електрически коли, но Не от TOYOTA
- slowtraveler
- Мнения: 6314
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 362 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Мнение от slowtraveler » 14 Ное 2021 09:32

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- Filbor
- Мнения: 1151
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 16 пъти
- Получена благодарност: 44 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Мнение от Filbor » 15 Ное 2021 00:43
Renault Zoe R135:
Снимка 01)
Мобилната зарядна станция е свързана към конектор и той към шуко. Настроена да зарежда с ток 10А.
Снимка 02)
Начало около 22:30 часа капацитет на тяговата батерията 47%
Снимка 03)
Данни от електромера на мобилната зареждачка: Като започна вечерта и през нощта си беше приблизително 10А с напрежение към 230V, с изчислено зареждане около 12 km/h. Сутринта около 9:00 часа: явно вече много товари по мрежата и напрежението беше около 208 V с ток към 6А. Реших да го спра, а и вече беше дневна тарифа. Обща консумация 21.1 kWh
Снимка 04)
Преди да го спра: капацитет тягова батерия 82%.
_______
Извод:
82%-47% = 35% заредено. 100% тягова батерия са 52kWh => 35% x 52%/100 = 18.2 kWh заредени, а изразходените са 21.1 kWh
- Прикачени файлове
-
- 01 Зарядни устройства.jpg (1008.75 KiB) Преглеждано 6825 пъти
-
- 02 Преди.jpg (455.42 KiB) Преглеждано 6825 пъти
-
- 03 Данни.jpg (270.12 KiB) Преглеждано 6825 пъти
-
- 04 След.jpg (332.88 KiB) Преглеждано 6825 пъти
Filbor
- BOz
- Мнения: 4580
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Мнение от BOz » 15 Ное 2021 10:15
Много благодаря за тези данни. Лично за мен са ми много интересни/любопитни/важни.
Демек с 21.1 кВтч изразходван ток от мрежата се "пълнят" 18.2 Квтч в батерията. Или КПД около 86%, така ли излиза?
И друг въпрос - да хванеш каква е разликата между изразходваната енергия спрямо автомобила и тази спрямо батерията, която си показал, отнесено към изминатия пробег. И накрая да изчислим и крайното КПД на автомобила - ток от мрежата на 100 километра.
Можеш ли да:
1. Сложиш обикновен механичен (електронен) таймер на Шукото , който да ти пуска тока да кажем в 22:10 и да го спира в 5:50? Идеята е да зареждаш само на нощна тарифа.
2. Има ли опция точка 1 да се изпълнява с автомобила? От неговото меню да нагласиш въпросния таймер.
3. Как е изпълнена опцията за лимит на заряд на батерията? Примерно имаш твърд процент, който е зададен в софтуера, от който трябва да избереш, да кажем до 80-90-100%, или можеш ръчно да му кажеш да спре зареждането, когато заряда на батерията стигне 82% (примерно)?
4. Как беше лимитиран от завода максималният ток, с който може да се зарежда колата? На макс или мин? Демек ако е на макс и не го промениш преди да свържеш колата към Шукото, би могло предпазителя на мрежата да падне. Затова предполагам, че е логично да бъде на мин, но да питам от любопитство.
п.п. Снимка-3 от някакво приложение за автомобила ли е? Може би е "Данни от електромера на мобилната зареждачка". Демек с блутут да се свързваш към външната зареждачка директно, показана на 1-вата снимка.

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
- Filbor
- Мнения: 1151
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 16 пъти
- Получена благодарност: 44 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Мнение от Filbor » 15 Ное 2021 11:36
В Renault Zoe има опции за:
- Незабавно зареждане (сложено по подразбиране)
- Настройка на отложен старт
- Да си го програмираш в кой ден от седмицата, в колко часа да започва и в колко часа да спира зареждането
Точка 3: Ръчно по всяко време може да се спре или от приложението, или от колата. Но да кажеш като стигнеш 82% тогава спри, то тук това не съм го виждал, но в друга кола може да го има.
Точка 4: Мисля, че няма лимит. И ако сложиш оригиналния кабел, който идва от колата с преходника към шуко ще се опитва да тегли на макс и може да стане беля, като това
би било най-малкия проблем. Затова се използва мобилното зарядно, където може да му ограничиш тока. Също така то проверява за проблеми и ако има, тогава няма да позволи да тръгне зареждането.
Ето един интересен материал за: ефективността на бордовото зарядно при гаражно 10А зареждане
Filbor
- BOz
- Мнения: 4580
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Мнение от BOz » 15 Ное 2021 13:22
Това означава, че таймер на контакта не е необходим, до колкото разбирам, за да имаш контрол на зареждането само в нощната тарифа.
Демек това от снимката се купува допълнително и не е "оригиналното" към колата? И ако искаш някакъв контрол над зарядния ток, то това допълнително зарядно е изискуема опция?
Това би трябвало да го има във всички електрически автомобили. С цел запазване на батерията. Примерно лимит на 80% и като стигне, спира зареждането, за да не я пълни излишно и да я амортизира.
Ясно, че всяка електричарка има и хардуерен лимит на заряда да не е до 100%, но повечето слагат и допълнителен лимит, който да е управляем от собственика.

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
- Filbor
- Мнения: 1151
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 16 пъти
- Получена благодарност: 44 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Мнение от Filbor » 15 Ное 2021 14:36
- Да - не е нужно.
- Два пъти Да
При последния модел Zoе реалния капацитет на батерията е 55 kWh. За модел ZE50 R135 използваемият е ограничен до 52. За модел ZE40 R110 капацитет е ограничен до 41 kWh.
Това, което съм чел е, че като стигне максимум (примерно за ZE50 e 52 kWh) индикаторът Z.E. (6 на снимката) над куплунга свети в зелено. После обаче за известен период няма рекуперация и да се внимава при спиране.
Досега съм я зареждал до 90% и не съм бил в горната ситуация.
А да си избереш процент, до който да се стигне е хубава идея, но дали го има точно в тази кола не съм видял все още.
- Прикачени файлове
-
- Charging.JPG (17.35 KiB) Преглеждано 6734 пъти
Filbor
- Filbor
- Мнения: 1151
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 16 пъти
- Получена благодарност: 44 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Мнение от Filbor » 16 Ное 2021 13:41
1) Преди около 4 месеца: По време на тест драйв си викам сигурно има нещо, което задържа колата на червен светофар, а не да натискам като луд спирачката
2) Видях функцията Автоматично задържане и четох ръководството - е, добре.
3) Първи ден като взимам колата: не помня вече какво съм чел

4) На следващ ден - ооо, то имало индикатор на дисплея за автоматично задържане. Значи като светне и си махам крака от спирачката. Оле, било по-лесно с този индикатор и си работи

5) По-следващ ден: Аха-а, когато пъпля към червен светофар и спра, като с цялото си съзнание усещам, че съм спрял, то скоростомера все още показва 5-3- и чак после 0. И като стане 0 тогава светва и индикаторът за Автоматично задържане, а не каквото съм усещал в началото. Ей, разгадахме го

Filbor
- ufer
- Мнения: 2821
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Мнение от ufer » 16 Ное 2021 14:42

ufer
- biro
- Мнения: 2823
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 123 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Мнение от biro » 16 Ное 2021 14:58
Да питам има ли и какви са сервизните интервали?
biro
- Filbor
- Мнения: 1151
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 16 пъти
- Получена благодарност: 44 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Мнение от Filbor » 16 Ное 2021 16:00
Ето това пише за Autohold: Ако е активиран и ако автомобилът е спрян и когато светне индикатора на таблото, тогава е потвърден.
А то по-точно е: Ако е активиран и скоростомера показва 0 и когато светне индикатора на таблото, тогава е потвърден.
- Прикачени файлове
-
- Autohold.JPG (146.64 KiB) Преглеждано 6662 пъти
Filbor
-
- Мнения: 357
- Регистриран на: 04 Дек 2013 20:31
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.6 e210
- Благодарил/а: 9 пъти
- Получена благодарност: 4 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Мнение от Volkata » 16 Ное 2021 16:24
Volkata
- Filbor
- Мнения: 1151
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 16 пъти
- Получена благодарност: 44 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Мнение от Filbor » 16 Ное 2021 18:00
Първия път ми отдаваше между 17 и 19 kW. В примера долу ми е втория опит и преди да го спра беше 20kW.
Използвани от зареждачката 26.971 kWh.
Преди да започна 34% след спирането 90%. 90-34=56% заредени.
100% e 52 kWh => 56% x 52/100 = 29.12 kWh.
Извод:
Аре стига бре, мислех, че по принцип са 1:1
А то: използвани и платени 26.98 kWh (закръглят нагоре

- Прикачени файлове
-
- Данни.JPG (11.76 KiB) Преглеждано 6638 пъти
-
- Преди с прав ток.jpg (117.12 KiB) Преглеждано 6638 пъти
-
- След с прав ток.jpg (98.24 KiB) Преглеждано 6638 пъти
Filbor
BOz
biro
- Filbor
- Мнения: 1151
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 16 пъти
- Получена благодарност: 44 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Мнение от Filbor » 16 Ное 2021 22:10
____
За по-горното, утре...
Filbor
Обратно към “Общи разсъждения”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта