Разбрах , че на nicktodorov не му допада королата хибрид и я сравни със сеат ибиза, която се оказа по-пъргава, по-бърза, по-икономична. Не разбирам обаче, той какво иска от една кола, да е бърза, да е икономична, да е и двете ли. Ако разсъждаваме по този начин, по който той разсъждава, може да вземем например едно EVO X с 2.0 турбобензин с 241к.с., която пък те води към космоса. И тук е момента, в който човек трябва да знае какво иска от един автомобил. Сега как да ме убеди. че EV кола с 20 спирания за зареждания го е забавила с един час повече незнам.Гледам снимките за планиранеото пътуване и там пише макс 110км/ч. Как това се връзва с бърза кола, аз не мога да отговоря. Чета за станциите на Тесла в Германия, 0,68 евроцента на киловатчас.Колко е по-икономично оставам всеки сам да смята. Ако говорим за глух клон на еволюцията, то за мен това са EV автомобилите. Тойота Мирай това е
Corolla E21 / Auris E21 - Поколение XII - /2019-2024/ - двигатели/задвижване и дизайн
-
xtratime
- Мнения: 86
- Регистриран на: 04 Мар 2014 06:41
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Auris Touring Sports Hy
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Привет!
Разбрах , че на nicktodorov не му допада королата хибрид и я сравни със сеат ибиза, която се оказа по-пъргава, по-бърза, по-икономична. Не разбирам обаче, той какво иска от една кола, да е бърза, да е икономична, да е и двете ли. Ако разсъждаваме по този начин, по който той разсъждава, може да вземем например едно EVO X с 2.0 турбобензин с 241к.с., която пък те води към космоса. И тук е момента, в който човек трябва да знае какво иска от един автомобил. Сега как да ме убеди. че EV кола с 20 спирания за зареждания го е забавила с един час повече незнам.Гледам снимките за планиранеото пътуване и там пише макс 110км/ч. Как това се връзва с бърза кола, аз не мога да отговоря. Чета за станциите на Тесла в Германия, 0,68 евроцента на киловатчас.Колко е по-икономично оставам всеки сам да смята. Ако говорим за глух клон на еволюцията, то за мен това са EV автомобилите. Тойота Мирай това е
Разбрах , че на nicktodorov не му допада королата хибрид и я сравни със сеат ибиза, която се оказа по-пъргава, по-бърза, по-икономична. Не разбирам обаче, той какво иска от една кола, да е бърза, да е икономична, да е и двете ли. Ако разсъждаваме по този начин, по който той разсъждава, може да вземем например едно EVO X с 2.0 турбобензин с 241к.с., която пък те води към космоса. И тук е момента, в който човек трябва да знае какво иска от един автомобил. Сега как да ме убеди. че EV кола с 20 спирания за зареждания го е забавила с един час повече незнам.Гледам снимките за планиранеото пътуване и там пише макс 110км/ч. Как това се връзва с бърза кола, аз не мога да отговоря. Чета за станциите на Тесла в Германия, 0,68 евроцента на киловатчас.Колко е по-икономично оставам всеки сам да смята. Ако говорим за глух клон на еволюцията, то за мен това са EV автомобилите. Тойота Мирай това е
Toyota Yaris 1.3 VVTi 2003
Toyota Auris Touring sports 1.8 Hybrid 2016
Toyota Auris Touring sports 1.8 Hybrid 2016
-
GringoBG
- Мнения: 138
- Регистриран на: 08 Авг 2021 21:25
- Местоположение: Sofia
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 1 път
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
И аз съм на мнение, че коли като Мирай са по-удачният вариант за бъдещето. Станат ли масови електричките, най-много 10 години след това ще им гледаме чудото. Супер замърсяващо и скъпо производство на литий и батерии, изведнъж ще се сетят, че търсенето на ел. енергия ще може само да се покрие от АЕЦ, не някакви фотоволтаици, а ел. мрежата няма да може да понесе натоварването в сегашния си вид. Токът ще поскъпне, държавите няма да седят ей така и ще измислят някакви данъци. Литиевите батерии при колите издържат най-много 10 години докато им падне капацитета на или под 70%, което се води брак вече. А планините стари батерии ще отидат все във развити страни за 'утилизация', като България, Румъния, Украйна (за Европа), Индия (за Азия), Филипините (за Тихоокеанския район), далеч от очите на развитите общества. Пунта мара направо ще е цялата екология.
Toyota Corolla TS MY21, 1.8 HSD
- ufer
- Мнения: 2842
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 80 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Ами направо да идва 4-ият конник... 
- nicktodorov
- Мнения: 363
- Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
- Местоположение: София
- Автомобил: велосипед
- Получена благодарност: 1 път
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Как го сметна това? Най-скъпите станции у нас са на Елдрайв и цената е 0.7лв на киловат. Дори цялата батерия да трябва да се зарежда няма да стигне и 50. Но имаме и по-евтините на Финес и напълно безплатните на Кауфланд.
Не знам как го виждаш да си бета тестер на нещо, което го има и се развива от вече 10-ина години. Тесла, Нисан Лийф, БМВ и3, Рено Зои и т.н. вече имат доста години и дори следващи генерации...travelboy1965 написа: ↑02 Ное 2021 22:13 Пък и не искам да съм бета тестер на коли измислени сутринта и произведени вечерта.
Интересно кой модел на Тойота (евентуално без Ленд крузър, но и за него не знам) има резервоар за над 1000км? А колко коли с газова уредба имат бутилка за такива преходи? Аз навремето имах едно Субару, което на газ и 250км трудно минаваше. Е тогава беше филм до къде ще стигна и къде ще заредя като тръгна на път.
Първо, защото не се усетих да настроя, че стартираш с пълна на 100% батерия. Останало е 90% от предния път, когато го ползвах и с толкова тръгвах.
И второ, като изключим Хемус до Шумен, къде по пътя Шумен-Русе и Русе-Букурещ можеш легално и безопасно да караш с по-високи скорости???
То и бензина/дизела в Германия е по-скъп от тук...
Най-скъпите станции у нас са 0.70лв на киловат. Има и по-евтини, има и безплатни.
Но най-вече - ти докато си държиш бензиновата/дизеловата кола нощем в гаража, резервоара не й се пълни на стотинките за нощна тарифа, нали? Искаш или не - каквото решат картела бензиностанции и Лукойл. Освен ако не сипваш крадена нафта нали....
- ufer
- Мнения: 2842
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 80 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Е, аз съм от старата генерация и имах едно икономично Капри с 1,6 л мотор и газова бутилка от 60 л. От Бургас до София и обратно ми стигаше, без градско в София, разбира се. А за електрички с мин. 1000 км пробег мога да кажа само едно - аз мисля в перспектива за бъдещото технологично развитие на батериите...
- nicktodorov
- Мнения: 363
- Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
- Местоположение: София
- Автомобил: велосипед
- Получена благодарност: 1 път
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
И в бъдеще няма да има такива. И няма нужда. 4-5-600км е напълно достатъчно.
Ще се развиват станциите и с каква мощност могат да се зареждат самите коли.
Ако сега у нас се срещат 50-100-120кВ станции и на такива с празна батерия ти трябва около час, то с новата станция на ABB (най-големия производител на станции) с 360кВ, това става за около 15 минути, или казано по друг начин - добавяш 100км преход за 3 минути зареждане.
Разберете, и аз преди да се зарибя по електричките, да попроуча нещата и накрая да го пробвам, си разсъждавах като вас със старите разбирания от употребата и зареждането на конвенционален автомобил.
Електричка няма нужда да се зарежда "до горе" по време на път. Това става вкъщи през нощта. Навигациите на колите и различни приложения изчисляват интелигентно на база много фактори къде и за колко време да спреш за допълване. Следи в реално време коя станция е свободна или не, какво е времето и температурата, задаваш си с каква скорост ще караш (+ -) спрямо ограниченията на скоростта по маршрута и т.н. И по този начин изчислява най-бързия преход. А това винаги е различно от карай докато свърши батерията и после зареди до горе. Много по-бързо е да спреш 1-2 пъти (зависи от маршрута) за по 5-10-15 минути дозареждане. То така или иначе, обикновено човек спира някъде за тоалетна/кафе.
А и дори спиране на бензиностанция за сипване на гориво рядко е под 10 минути. Ако не вярвате, засечете си следващия път колко време минава докато сипете, да отидете до касата, да минат 1-2 човека пред вас, ао плащате с карта доакто мине транзакцията и ви разпечатат касовата бележка. А ако се случи да го направите при масовите напускания на градовете по празници, когато чакш на опашка преди колонката, после на касата, може и 30 минути да не ти стигнат.
-
dracunculus
- Мнения: 1561
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 218 пъти
- Получена благодарност: 136 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
nicktodorov, живея в Германия, т.е. доста "зелено ориентирана държава" и мога да те уверя, че ел. кола за МОЯ стил на живот и модел на ежедневно шофиране, както и на огромен брой хора, с които съм си говорил, в настоящето и близко бъдеще е напълно изключена! Пътувам страшно много и много рядко бих могъл да си позволя колата да може да виси на зарядната станция.....която в моя квартал изобщо я няма. Зареждам 66л в Лексуса за около 3 минути, плащам за 2- и потеглям, и минавам над 800-900км според стила на шофиране. Да не говорим за апела на експерти, които постоянно призовават за плавно преминаване към ел. мобилитет, много, много по-плавно отколкото ЕС и Германия планират (особено при очертаващата се управляваща коалиция тук)...защото токът няма от къде да дойде. Купуваме ток от АЕЦите на Франция, защото сме много "еко" и си затворихме нашите. Токът поскъпва главоломно, според изчисленията би се наложило повишаване на капацитета с много стотин %, за да се обезпечи нуждата при преминаване изцяло на ел. мобилитет до 2050 (както е планирано). И както казват експерти от енергийния бранш (а не аз и ти, чешейки си езика във форума) токът няма да има от къде да дойде. Като тук даже и не говоря за екология и дали една 400кг. батерия в една Тесла би била екологична за производство и рециклиране. Говоря за чисто обективната страна на нещата и тя е, че държавата, в която живея е на прага на истинска енергийна катастрофа, даже и сега. Това са фактите, пък всеки от нас има право да ги тълкува както иска и да кара каквото пожелае
. Аз лично ще карам хибрид до момента, в който няма да мога да заредя бензин (според актуалния план 2050) и после минавам на каквото може - силно се надявам водород и НЕ ток.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
- ufer
- Мнения: 2842
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 80 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Със сигурност ще има, но да видим кога? Технологиите се развиват, дори по-бързо отколкото си мислим, а проблемът с инфраструктурата на този етап е най-сериозният. Освен това всеки разсъждава от собствената си камбанария. А моята камбанария показва, че не обичам да спирам за щяло и нещяло, освен ако не съм на разходка и имам много свободно време. Така че всяка коза на свой крак!nicktodorov написа: ↑03 Ное 2021 11:06 И в бъдеще няма да има такива. И няма нужда. 4-5-600км е напълно достатъчно.
- BOz
- Мнения: 4641
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 239 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Не е точно така. Ако съм лош пророк, зарядната мрежа ще изостане от разпространението на ел. автомобилите. Което от тук нататък ще става все по-зле. Което реално е един от най-големите проблеми за преминаване към електрически автомобили. Нито е ефективността, нито и минаването на разстояние с едно зареждане и т.н.
А допускаш ли, че щом говориш глобално, че може би глобално не всеки може да си зареди колата вкъщи? Да не се окажат, че само едноцифрен процент собственици на автомобили биха имали такава възможност.nicktodorov написа: ↑03 Ное 2021 11:06 Електричка няма нужда да се зарежда "до горе" по време на път. Това става вкъщи през нощта.
Разход на електричарка -> 
Разход на хибрид ->
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

- nicktodorov
- Мнения: 363
- Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
- Местоположение: София
- Автомобил: велосипед
- Получена благодарност: 1 път
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Разбирам, че има хора, които не могат да зареждат вкъщи.
Разбирам и, че има хора, които пътуват срашно много и ще им е сложно със спирания за зареждане.
Съгласен съм, че всеки гледа от собствената си камбанария.
Тук нещата тръгнаха от там, че аз продадох Королата и искам да взема електричка. Но в моя конкретен случай, това е по-добрия вариант.
При мен 80% от случаите на пътуване извън града са с преспиване някъде и пътувам с кемпер вана ми. Много по-комфортно ми е да не мисля за нощувките в дестинацията, а по време на пътя да си имам всичките удобства като хладилника със студена вода и безалкохолни, кухнята за да мога за 2-3 минути отбиване да си сваря кафе, тоалетната също си нося, а не в често мизерните и изискващи плащане или покупка по бензиностанциите (това извън страната най-вече). А и винаги имам гъвкавостта, ако нещо неочаквано (катастрофа, снеговалеж, затворен път) просто да отбия някъде и да преспя в собствено легло. Децата и жена ми също пътуват несравнимо по-комфортно, отколкото в коя да е кола.
В останалите редки случаи електричката ще може с минимални забавания да ме придвижи и на дълъг път.
А в града, макар и да предпочитам велосипеда, не съм някакъв фанатик и знам, че винаги излизат ситуации да трябва да го правя с кола. Тези пътувания ще са ми несравнимо по-удобни и приятни. Знаете, как недоволствах от мудната динамика само на ток и ограничените дистанции в EV режим с Королата. С пълна електричка имам брутално ускорение (дори сравнено с конвенционален автомобил) и пробег от дни наред каране.
Та с две думи, както има хора, за които електричките не са практични, така има и обратното. И не е хубаво нито да се агитира масово да се карат такива, но и също така да не се отхвърлят категорично и да се твърди, че не стават за никой.
Разбирам и, че има хора, които пътуват срашно много и ще им е сложно със спирания за зареждане.
Съгласен съм, че всеки гледа от собствената си камбанария.
Тук нещата тръгнаха от там, че аз продадох Королата и искам да взема електричка. Но в моя конкретен случай, това е по-добрия вариант.
При мен 80% от случаите на пътуване извън града са с преспиване някъде и пътувам с кемпер вана ми. Много по-комфортно ми е да не мисля за нощувките в дестинацията, а по време на пътя да си имам всичките удобства като хладилника със студена вода и безалкохолни, кухнята за да мога за 2-3 минути отбиване да си сваря кафе, тоалетната също си нося, а не в често мизерните и изискващи плащане или покупка по бензиностанциите (това извън страната най-вече). А и винаги имам гъвкавостта, ако нещо неочаквано (катастрофа, снеговалеж, затворен път) просто да отбия някъде и да преспя в собствено легло. Децата и жена ми също пътуват несравнимо по-комфортно, отколкото в коя да е кола.
В останалите редки случаи електричката ще може с минимални забавания да ме придвижи и на дълъг път.
А в града, макар и да предпочитам велосипеда, не съм някакъв фанатик и знам, че винаги излизат ситуации да трябва да го правя с кола. Тези пътувания ще са ми несравнимо по-удобни и приятни. Знаете, как недоволствах от мудната динамика само на ток и ограничените дистанции в EV режим с Королата. С пълна електричка имам брутално ускорение (дори сравнено с конвенционален автомобил) и пробег от дни наред каране.
Та с две думи, както има хора, за които електричките не са практични, така има и обратното. И не е хубаво нито да се агитира масово да се карат такива, но и също така да не се отхвърлят категорично и да се твърди, че не стават за никой.
-
astranom
- Мнения: 137
- Регистриран на: 08 Яну 2020 18:58
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla Sedan Hybrid
- Получена благодарност: 8 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
И аз съм голям фен на електричките. Всъщност хибридът беше най-близката ми възможност за досег до електричеството и това беше една (но само една, а впоследствие се появиха и много други) от причините да го предпочета пред обикновения старомоден дизел. Сега се заглеждам към фиат 500е на 3 години. Удоволствието да си яхнал сравнително нова технология, безшумност и без вибрации през цялото време, уникално ускорение, пробег 180 км, което покрива седмичните ни нужди за жик так из града, без синя и зелена зона, без данък, без зареждане по бензиностанции, а само в гаража - уникален кеф за втора градска кола, на която с удоволствие бих се мятал при всяка възможност.
- BOz
- Мнения: 4641
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 239 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Перфектно. За твоята ситуация ти си преценил, че една електричарка ще ти свърши перфектна работа. Представи си голяма част от хората, които управляваме автомобили, че ще имат електричарка и няма да имат кемпер или Ибиса. Дори с този огромен компромис, подтикнат от желанието за електричарка, как ще те накара да се замислиш, че може би и в твоя случай електричарката ще бъде голям компромис, което вече ще наклони везната на желанието ти, спрямо експлоатационните възможности.
И аз искам електричарка. Но пак по тези причини, че няма да ми е единствената кола в семейството. Ако трябва електричарката да ми е единствената кола, разума, който гледа и анализира действителността, най-вероятно ще надделее над желанието.
Ето, колегата, който е писал и той, нека каже дали ще вземе 500е, ако условието е този автомобил да е единствен в семейството и да се разчита целогодишно само на него.
Да не се окаже накрая, че единствената опция за електричарка е да бъде подплатена и от друго средство, което е с ДВГ.
Поради тази причина, за мен пък най-разумния избор би бил плъг-ин хибрид, който ти отричаш. Защото в 90% от времето ще си го карам като електричарка, с всички екстри, които предлагат, но не съм ограничен във времето на придвижване, зареждане и всякакви такива неща. Особено като стигнат един пробег от 70-100 км. И тогава за мен електричарката би била доста излишна.
Разход на електричарка -> 
Разход на хибрид ->
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
astranom
- Мнения: 137
- Регистриран на: 08 Яну 2020 18:58
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla Sedan Hybrid
- Получена благодарност: 8 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
За себе си съм достигнал до идеята, че все още е рано EV да е единсствен в семейството. Бившият ми шеф имаше страхотна Тесла С и винаги се съобразява с множество фактори, когато тръгва на път. В крайна сметка вземаше "стария" си луксозен седан, сместо Теслата, на дълги пътувания. Засега според мен EV са по-скоро sexy, отколкото особено практични. Говоря за по-малките - Пежо 2008, Фиат 500, еUp, еCityGo, Дачия Спринг, малкото е-ситроенче, i3 и подобни. За Кона, новата е-Мазда, Тесла - те са по-големи, но си носят недостатъците на краткия пробег, който продължава да ги определя като градски коли в моите очи.
- BOz
- Мнения: 4641
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 239 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Гледайки технологиите, отчитайки много неща като цена, дизайн, практичност, икономия, вървене и т.н., за мен най-хубавото нещо, което може да вземеш от 2-та свята е това:
https://www.autoscout24.bg/objava/peuge ... c=listPage
Докато Тойота пусне нещо такова, ще минат поне още 2-3 поколения Короли. А до тогава можем да минем на електричарки всички. Знае ли се.
Ама сега като си споделих мислите в Тойота форум, ще настане един шум...
https://www.autoscout24.bg/objava/peuge ... c=listPage
Докато Тойота пусне нещо такова, ще минат поне още 2-3 поколения Короли. А до тогава можем да минем на електричарки всички. Знае ли се.
Ама сега като си споделих мислите в Тойота форум, ще настане един шум...
Разход на електричарка -> 
Разход на хибрид ->
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

- nicktodorov
- Мнения: 363
- Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
- Местоположение: София
- Автомобил: велосипед
- Получена благодарност: 1 път
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Плъгин не гледам, защото имам преки наблюдения от Айоник плъгин и един колега с някакво БМВ 3 плъгин. И двете се държат донякъде като хибридите на Тойота - при малко по-сериозно ускорение или натоварване на баир пали ДВГ. Да, не са толкова немощни като Королата в ЕВ режим, ама пак имат ситуации да не достига. А то веднъж запали ли мотора, ще го държи докато загрее и ти отиде конкретния трип да е само на ток...
По неофициална информация и плъгина на Сеат е същата работа.
Та затова не искам нещо, което да има пробег само на ток, ама той да е компромисен от към динамика и да трябва макар и по-малко от Королата, да се съобразявам как тръгвам от светофар или с каква скорост изкачвам баир.
Преди да купя Королата бях на косъм от купуване на такъв Айоник. По време на тест драйв-а само като видях, как на ток не можа да качи рампата от Горубляне към Тойота на Цариградско без да започна да бавя колите зад мен, и се отказах. Тогава реших, че така или иначе като ще имаме подпомагане от ДВГ, то не е оправдана по-високата цена за плъгина и страничния разход от монтиране на зарядна станция вкъщи.
По неофициална информация и плъгина на Сеат е същата работа.
Та затова не искам нещо, което да има пробег само на ток, ама той да е компромисен от към динамика и да трябва макар и по-малко от Королата, да се съобразявам как тръгвам от светофар или с каква скорост изкачвам баир.
Преди да купя Королата бях на косъм от купуване на такъв Айоник. По време на тест драйв-а само като видях, как на ток не можа да качи рампата от Горубляне към Тойота на Цариградско без да започна да бавя колите зад мен, и се отказах. Тогава реших, че така или иначе като ще имаме подпомагане от ДВГ, то не е оправдана по-високата цена за плъгина и страничния разход от монтиране на зарядна станция вкъщи.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта