Палене след много дълъг престой
- TATI
- Мнения: 3042
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 171 пъти
- Обратна връзка:
Палене след много дълъг престой
Мнение от TATI » 29 Май 2021 17:11
Предстои ми да пусна в движение стария дизел Т25, след около 3 години престой в гараж.
Бих искал да чуя и вашето мнение, относно процедурите, които ще предприема.
Ето какво мисля да направя аз.
Ще източа маслото, което се намира в момента в картера, ще налея ново и ще превъртя двигателя на ръка няколко пъти, да видим дали ще се върти нормално.
Ще се видят всички течности дали са в нормите си и евентуално ще я запаля да потрака, докато загрее.
След това ше източа маслото отново и ще налея ново.
Мислите ли, че има нещо друго, което предварително трябва да направя преди паленето?
Например някаква добавка в маслото, въпреки, че аз съм твърдо против да слагам разни химии.
Маслото, което последно съм налял е 5/40 синтетика, през 05.2017 и тогава беше на 114к
Колата е на 120к км, ако има значение и е поддържана винаги в изрядно състояние, от мен.
Другите течности е ясно че ще ги сменя (антифриз, спирачна)
Благодаря предварително за допълнителни насоки!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
TATI
ico1
- TATI
- Мнения: 3042
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 171 пъти
- Обратна връзка:
Палене след много дълъг престой
Мнение от TATI » 29 Май 2021 17:43
Така или иначе, на тази кола масло и филтри винаги съм сменял на 7500км
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
TATI
WoLF
peterhr
- TATI
- Мнения: 3042
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 171 пъти
- Обратна връзка:
Палене след много дълъг престой
Мнение от TATI » 29 Май 2021 23:29
Едно време имаше манивели
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
TATI
- slowtraveler
- Мнения: 6294
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Палене след много дълъг престой
Мнение от slowtraveler » 30 Май 2021 07:57
Превъртането е добра идея...
Но като цяло - просто бих пробвал да го запаля, ослушам, огледам (евентуално за някой заминал ремък) и бих продължил нататък...
Бих внимавал със съединителя - може да е залепнал... И бих огледал спирачките - да не са корозирали дисковете...
Има вероятност колата ' да е залепнала' - я спирачка, я нещо друго. Да, може да се пробва с леко тласкане, ама веднъж сме чупили колянов вал (може и полуоска - което е по-слабо), при опит да отлепим замръзнала (при нас бе в прекия смисъл) спирачка..
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- batececo
- Мнения: 623
- Регистриран на: 24 Фев 2014 12:52
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 375 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
Палене след много дълъг престой
Мнение от batececo » 30 Май 2021 22:33
Според мен е безмислено да се сипва 2 пъти ново масло (смяната на маслото, изобщо, в този случай е ясна, но защо 2 пъти). Ако въпреки това много държа на палене с ново масло и след това малко като загрее пак да сипя ново, само за първото палене, след като загрее и преди да се източи бих сипал евтино наливно, в което след като загрее бих сложил и една добавчица за измиване.
И ако може един лаишки въпрос - миенето на резервоара с добавка ли се прави, или демонтаж, измиване с препарат/разтворител и монтаж?
batececo
- slowtraveler
- Мнения: 6294
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Палене след много дълъг престой
Мнение от slowtraveler » 30 Май 2021 22:56
Идеята там е друга и идва от историята, предимно от радиалните двигатели - при дълъг престой е възможно цилиндър (при радиалния - обикновено долните цилиндри) да се запълни с масло, антифриз, гориво... И превъртането със стартер (или по друг 'мощен' начин - въздух и т.н.) би строшило бутало, мотовилка и т.н...
Докато при превъртане на ръка усещаш дали нещо блокира, или се върти нормално... Като се върти поне 2 оборота, за да се изредят всички цилиндри

И ако усетищ нещо - сваляш свещ или дюза, и превърташ пак за да изплюе каквото има вътре, без да създаваш условия за хидравличен удар...
П.С. хубавото миене на резервоара става с демонтаж... С какъвто и препарат да пробваш - няма как например да премахнеш боклуците (или отпадъците от бактериите)... Това са механични примеси...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Палене след много дълъг престой
Мнение от todorakis » 31 Май 2021 10:05
todorakis
- slowtraveler
- Мнения: 6294
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Палене след много дълъг престой
Мнение от slowtraveler » 31 Май 2021 10:11

Обикновено става второто

Иначе - превъртането на ръка, и поне проверка на маслото - има ли, течно ли е и т.н.

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- ufer
- Мнения: 2821
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Палене след много дълъг престой
Мнение от ufer » 31 Май 2021 14:46


ufer
- TATI
- Мнения: 3042
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 171 пъти
- Обратна връзка:
Палене след много дълъг престой
Мнение от TATI » 11 Сеп 2021 18:15
Проверих всички течности, които бяха в норма.
Антифриза бистър и в норми.
Маслото, както го бях оставил, леко почерняло(на около 10к км), но течливо (5w40)
Домързя ме да я въртя на ръка, признавам си.
Сложих нов акумулатор, врътнах и на четвърт вече работеше и мъркаше като котенце.
Гумите бяха спаднали до 1,5 - напомпах ги до нормата им от 2,4
Поразмърдах я малко да изпадат боклуците.
Следва ГТП, нови течности и тестови преходи да видим какво може да се обади, или не.
И живот и здраве след това отива в ръцете на синковеца да я дочупи, който вчера взел та издържал шофьорския курс (то един курс....)
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
TATI
Обратно към “Общи технически въпроси”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 3 госта