Да, колега, много си прав. Вече се убедих в това, след като грешка P0301 вече упорито се появява постоянно. Няколко пъти превъртях бобините и свещите но без резултат. Тази вечер разглобих капака на клапаните и измерих хлабините. Оказа се, че изпускателните клапани на първи цилиндър са с почти нулеви хлабини на студено - от порядъка на 0,05 мм. Смукателните клапани са добре, като хлабините са между 0,22 и 0,25 на студено. Един от изпускателните клапани на четвърти цилиндър дава 0,17, останалите изпускателни са като смукателните. Това е резултат от пробег от около 105000 км на газ, с уговорката, че десния ми крак е малко "палав" и трудно го задържам в задно положение . Стигам до убеждението, че няма смисъл да се слагат системи за омасляване на смукателните клапани. Те си работят добре и без омасляване. Проблемът е в изпускателните клапани. Смятам, че при възможност, е добре като опция, да се добавя бензин при пълно натоварване на двигателя. Знам, че някои газови уредби предлагат тази опция, което може би в случая си е екстра. Смятам, че тези автомобили не трябва да се претоварват по мощност - например да се кара с пълна газ по дълги нагорнища или пък да се ползва тежко натоварено ремарке за дълги разстояния.
Между другото, тази вечер използвах бороскоп /микрокамера с USB/ закупен от Китай, с който през отвора на свещта успях да огледам буталото. Идеята ми беше като го вкарам в цилиндъра, да завъртя камерата нагоре за да огледам клапаните, но не стигнах до там.
Смятам да извадя разпределителните валове и да пришлайфам вътрешните пинове на чашките на изпускателните клапани до необходимия размер за постигане на нормална хлабина на изпускателен клапан - 0,25-0,35 мм. Как, обаче ще стане това, още размишлявам.