С това натрапване и с нелоялното им пазарно позициониране (чрез силни неоправдани рестрикции по отношение на конкуренцията) сме ги намразили ел автомобилите - имам себе си в предвид, като това си е мой проблем. Но харесваме или не - ел автомобилите имат несъмнени силни страни. Дразнещото е, че с това усилено "рекламиране" е трудно да намерим не преувеличена, не преекспонирана информация за тези техни страни, още по-трудно е да се намери информация за слабите им страни. За пример - цялата информация, екзалтираното писане в специализирания бг форум - надявам се, не сте направили избора си четейки предимно подобни публикации.
Filbor написа: ↑21 Юли 2021 18:45
Зареждането с 22 kW е с променлив ток и официално е бавно в сравнение с: бързото зареждане с прав ток на зареждачка поне 50 kW.
…
В Зои батерията е с въздушно охлаждане. Всъщност това се води недостатък. Но то не е ли и в хибридите на Тойота пак такова. Обаче в хибридите на Тойота се грижат да зареждат до около максимум 55% и да не допускат разреждане по-малко от 45% от капацитета (По спомен от Ауто Мотор унд Спорт канала). И това ги прави "вечни"...
А ако се следва какво правят в хибридите на Тойота, то на теория ще издържат повече: зареждаш до 55% и на другия ден примерно след шофиране ако остане 45% пак зареждаш до 55%. Трябва човек да придобие ново знание.
За съжаление особено трудно е да се намери (за мен е трудно) обективна информация най-вече за батериите на днешните електроавтомобили (батериите на хибридите не са изключение).
При корола до колкото знам батериите са - 1,3 кВтч никел-метал хидридна или 0,75 кВтч литий-йонна (но може да греша). Срещал съм различна информация – аз по-скоро имам доверие, там където пишат, че се ползва от 40% до 65% от капацитета на никел-метал хидридната. При литий-йонната ползват около 40% от емкостта и (но не знам от колко до колко). (Вероятно не е съвсем адекватно това, което знам.) Мощността която черпи хибридната система (ако се вярва на ценовата листа, а не трябва май) – е до около 24 кс (или малко повече при по-мощния хибрид).
Батерията на Зои е 52 кВтч (предполагам, че сте избрали тази модификация). Мощността, която черпи от нея е до 108 кс (или 136 при вашия?).
Мощността при регенерация при корола едва ли достига до тези 24 кс (предполагам, че едва ли стига до под половината от тази мощност).
Регенерацията при Зои едва ли достига до мощност 29-30 кс (22 кВт). Но дори да зареждате с 50 кВт мощност – пак натоварването при използване на батерията при вас ще е много по-слабо интензивно. Както при заряд, така и при използване на мощността и (дори от по-мощния ел двигател).
Хибрида многократно ще „разрежда” и съответно ще зарежда батерията си (както от регенерация, така и от генератор/ДВГ) в използвания диапазон, поддържайки я предимно около средата му – дори при относително кратки пътувания, особено в града.
При електро автомобила – предполагам също се ограничава „пълното” зареждане и особено „дълбокото” изразходване на батерията. Сигурно диапазона е много по-широк по сравнение с хибрида. Но въпреки това – батерията предполагам ще издържи много повече, отколкото при хибрида (дори вие да не я щадите) – просто е много по-обемна, много по-енергоемка и натоварването, използването се разпределя на многократно повече елементи. А поради това всеки елемент от нея се използва много по-щадящо.