Впечатления Тойота Корола 2021 седан 1.5 бензин ръчни скорости
-
- Мнения: 43
- Регистриран на: 26 Фев 2021 22:24
- Местоположение: България
- Получена благодарност: 1 път
Впечатления Тойота Корола 2021 седан 1.5 бензин ръчни скорости
Здравейте,
В търсене на нов автомобил реших да наема за един ден Тойота Корола 2021 седан 1.5 бензин, три цилиндъра, ръчни скорости, за да добия представа. Колата, която взех е с най-ниското ниво на оборудване и е съответно с 15" гуми. В момента същата се продава за малко под 32000 лв.
Споделям своите впечатления за всички онези, които търсят мнение за този автомобил.
Накратко - мисля, че за тези пари и този размер няма по-добър нов автомобил.
Това, което ми хареса:
- най-много ми хареса поведението на планински участък със завои - страхотно се залепя за пътя и дори с 80км/ч в завоите е супер стабилна. В съчетание с ръчната кутия ти позволява да вкараш динамика и да се накефиш на шофирането.
- на хартия ускорява от 0 до 100 за цели 12 секунди. На практика колата се усеща достатъчно пъргава и никога не бих й дал толкова много секунди. В нито един момент не я усетих слаба (карах я сам без багаж).
- скоростите са много дълги и това ми хареса
- обира неравностите много добре, окачването не предава вибрации или удари към купето и като цяло вози меко, вкл. много добре на павета
- звукът и басът са много над средното ниво
- изминах дотук 180 км - около 30 градско, 40 магистрала със 140, 30 планинско изкачване, 30 слизане и около 50 по равен междуградски. Среден разход 5.7, като подчертавам, че през цялото време съм я настъпвал - особено на изкачване. Този разход много ме изненада.
- колата има уникална инерция и веднага ми направи впечатление. Когато освободиш от скорост, намалява скоростта много по-бавно от други коли, които съм карал. Не знам какво са направили Тойота, но според мен това има връзка с разхода.
Това което нито е за харесване, нито за нехаресване, но трябва да се отбележи:
- колата е на 4700 км - на павета и на някои неравни терени се чуват леки скърцания в купето тук-там, но в никакъв случай не са дразнещи и по-скоро ги приемам за нормални
- при ниски скорости и в спряло състояние с включен двигател се усеща вибрация в съединителя и в седалката - може би защото е три-цилиндров двигател, но вибрацията е в рамките на нормалното и не дразни.
- двигателят не е от най-тихите, чува се един звук все едно си сложил пясък в пералнята и се върти, но в никакъв случай не дразни и смятам, че е приемлив - просто има и по-тихи двигатели. При ускорение на изкачване по планински път не вдига много оборотите и не става твърде шумен, като в същото време има достатъчно тяга
- пространството в колата е ОК, шофьорската позиция е ОК, видимостта е ОК
- на магистрала над 120 се чува много ясно свистене от вятъра отстрани. Не бих казал, че дразни, но съм карал и по-тихи. При 140 шумът от двигателя е на много добро ниво, но шумът от вятъра се увеличава. Зависи кой какво е свикнал да кара, но ако идваш от по-шумоизолиран автомобил, е проблем.
- с този двигател вливане в магистралата и изпреварване си е ОК.
Това, което не ми хареса:
- има моменти при ниски скорости, когато окачването реагира леко твърдо на някои неравности, което на фона на меката возия като цяло изненадва
- седалката не ме впечатли и леко ме умори за тези 180 км - може и да е заради това, че не съм й свикнал, а може и на следващите нива на оборудване да е по-добра (не съм се интересувал)
- през голяма част от пътя на прави участъци ми направи впечатление, че над 50-60 км/ч колата има едно леко, но доловимо клатушкане/подскачане, което даже на моменти започна да ме дразни. Може би много хора не биха го усетили, знам ли. Някак очаквах да бъде една идея по залепена за пътя. При завоите в планинските участъци това клатушкане не го усещах - специално обърнах внимание. При завои се залепя за пътя, но на прав път - не.
- седнах отзад (не че някога се возя) и мястото за краката е предостатъчно, но наистина в зоната на главата е малко странно изпълнението и е клаустрофобично (аз съм 180). Не че не става да се возиш, но може и по-добре.
В търсене на нов автомобил реших да наема за един ден Тойота Корола 2021 седан 1.5 бензин, три цилиндъра, ръчни скорости, за да добия представа. Колата, която взех е с най-ниското ниво на оборудване и е съответно с 15" гуми. В момента същата се продава за малко под 32000 лв.
Споделям своите впечатления за всички онези, които търсят мнение за този автомобил.
Накратко - мисля, че за тези пари и този размер няма по-добър нов автомобил.
Това, което ми хареса:
- най-много ми хареса поведението на планински участък със завои - страхотно се залепя за пътя и дори с 80км/ч в завоите е супер стабилна. В съчетание с ръчната кутия ти позволява да вкараш динамика и да се накефиш на шофирането.
- на хартия ускорява от 0 до 100 за цели 12 секунди. На практика колата се усеща достатъчно пъргава и никога не бих й дал толкова много секунди. В нито един момент не я усетих слаба (карах я сам без багаж).
- скоростите са много дълги и това ми хареса
- обира неравностите много добре, окачването не предава вибрации или удари към купето и като цяло вози меко, вкл. много добре на павета
- звукът и басът са много над средното ниво
- изминах дотук 180 км - около 30 градско, 40 магистрала със 140, 30 планинско изкачване, 30 слизане и около 50 по равен междуградски. Среден разход 5.7, като подчертавам, че през цялото време съм я настъпвал - особено на изкачване. Този разход много ме изненада.
- колата има уникална инерция и веднага ми направи впечатление. Когато освободиш от скорост, намалява скоростта много по-бавно от други коли, които съм карал. Не знам какво са направили Тойота, но според мен това има връзка с разхода.
Това което нито е за харесване, нито за нехаресване, но трябва да се отбележи:
- колата е на 4700 км - на павета и на някои неравни терени се чуват леки скърцания в купето тук-там, но в никакъв случай не са дразнещи и по-скоро ги приемам за нормални
- при ниски скорости и в спряло състояние с включен двигател се усеща вибрация в съединителя и в седалката - може би защото е три-цилиндров двигател, но вибрацията е в рамките на нормалното и не дразни.
- двигателят не е от най-тихите, чува се един звук все едно си сложил пясък в пералнята и се върти, но в никакъв случай не дразни и смятам, че е приемлив - просто има и по-тихи двигатели. При ускорение на изкачване по планински път не вдига много оборотите и не става твърде шумен, като в същото време има достатъчно тяга
- пространството в колата е ОК, шофьорската позиция е ОК, видимостта е ОК
- на магистрала над 120 се чува много ясно свистене от вятъра отстрани. Не бих казал, че дразни, но съм карал и по-тихи. При 140 шумът от двигателя е на много добро ниво, но шумът от вятъра се увеличава. Зависи кой какво е свикнал да кара, но ако идваш от по-шумоизолиран автомобил, е проблем.
- с този двигател вливане в магистралата и изпреварване си е ОК.
Това, което не ми хареса:
- има моменти при ниски скорости, когато окачването реагира леко твърдо на някои неравности, което на фона на меката возия като цяло изненадва
- седалката не ме впечатли и леко ме умори за тези 180 км - може и да е заради това, че не съм й свикнал, а може и на следващите нива на оборудване да е по-добра (не съм се интересувал)
- през голяма част от пътя на прави участъци ми направи впечатление, че над 50-60 км/ч колата има едно леко, но доловимо клатушкане/подскачане, което даже на моменти започна да ме дразни. Може би много хора не биха го усетили, знам ли. Някак очаквах да бъде една идея по залепена за пътя. При завоите в планинските участъци това клатушкане не го усещах - специално обърнах внимание. При завои се залепя за пътя, но на прав път - не.
- седнах отзад (не че някога се возя) и мястото за краката е предостатъчно, но наистина в зоната на главата е малко странно изпълнението и е клаустрофобично (аз съм 180). Не че не става да се возиш, но може и по-добре.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Majestic-12 [Bot] и 2 госта