Как се диагностицира изпускателна система
biro
-
- Мнения: 5723
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Как се диагностицира изпускателна система
Мнение от Hursa » 23 Май 2021 21:22
► Виж съдържание
Само за раздвижване на темата. И аз се надявам да се включи някой компетентен и да внесе яснота.
Според мен - първия датчик е "тръгнал" (за смяна) – би трябвало да „осцилира” от 0,1 и 0,9 ако няма проблем. Показва лъжливо бедна смес. В резултат на което сместа се обогатява допълнително. Затова втория сензор - показва, че на изхода от катализатора газовете са "обогатени", бедни на кислород. Само предположения, глупави
Според мен - първия датчик е "тръгнал" (за смяна) – би трябвало да „осцилира” от 0,1 и 0,9 ако няма проблем. Показва лъжливо бедна смес. В резултат на което сместа се обогатява допълнително. Затова втория сензор - показва, че на изхода от катализатора газовете са "обогатени", бедни на кислород. Само предположения, глупави

Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Hursa
- slowtraveler
- Мнения: 6302
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Как се диагностицира изпускателна система
Мнение от slowtraveler » 24 Май 2021 08:42
Според мен не трябва да се тълкуват на база такава изходна информация - дискретизацията е прекалено малка - секунди... И затова не е много сигурно какво виждаме..
Сензорите трябва да се гледат на осцилоскоп, защото трябва да променят показанията си мноооооого по-бързо - по няколко пъти в секунда...
Иначе като показания поне за мен ми изглежда добре едната (тази, която 'шава' повече')..
Интересно защо втората показва 'богата смес' когато предната вероятно си 'щрака' нормално - няма откъде да 'изчезне кислород' или да се добави гориво в катализатора...
П.С. това са съвсем теоретични разсъждения - не ги вземай за чиста монета - не съм гледал работата на ламбда сонда с осцилоскоп...
Сензорите трябва да се гледат на осцилоскоп, защото трябва да променят показанията си мноооооого по-бързо - по няколко пъти в секунда...
Иначе като показания поне за мен ми изглежда добре едната (тази, която 'шава' повече')..
Интересно защо втората показва 'богата смес' когато предната вероятно си 'щрака' нормално - няма откъде да 'изчезне кислород' или да се добави гориво в катализатора...
П.С. това са съвсем теоретични разсъждения - не ги вземай за чиста монета - не съм гледал работата на ламбда сонда с осцилоскоп...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
biro
Hursa
WoLF
- mapamop
- Мнения: 5280
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 167 пъти
- Получена благодарност: 615 пъти
Как се диагностицира изпускателна система
Мнение от mapamop » 24 Май 2021 21:35
Възможно ли е да има охлабена връзка преди сондата и от там да навлиза въздух, респективно повече кислород?
Примерно след колекторите, връзката която е в началото на изпускателния тракт. Това какво влияние ще окаже на сондата, и ще има ли шум на пробито гърне ако там е леко хлабаво нещо?
Другото за което се сещам, за да не е сонда са кабели и замърсена/хлабава букса - предполагам заради по-слабия контакт, изходните импулси или волтаж ще се губят частично?
Задавам може би лаишки въпроси за сонда, която е навлязла в състояние на будна кома.
Примерно след колекторите, връзката която е в началото на изпускателния тракт. Това какво влияние ще окаже на сондата, и ще има ли шум на пробито гърне ако там е леко хлабаво нещо?
Другото за което се сещам, за да не е сонда са кабели и замърсена/хлабава букса - предполагам заради по-слабия контакт, изходните импулси или волтаж ще се губят частично?
Задавам може би лаишки въпроси за сонда, която е навлязла в състояние на будна кома.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...
--
Тц...тц...тц...
mapamop
Митхат
-
- Мнения: 5723
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Как се диагностицира изпускателна система
Мнение от Hursa » 24 Май 2021 22:21
► Виж съдържание
Двата датчика - мисля, че са различни, работят при различни условия. Втория е диагностичен (след катализатора), неговия сигнал мисля, че не участва за задаване на корекция на горивната смес. Той "диагностицира" състоянието на катализатора (и неговия сигнал се различава и е коригиран, но може да греша).
При охлабена ел връзка - би трябвало да даде грешка, но се проверява.
Ако самият датчик е монтиран зле, не затегнат - ще изтичат газове. Имало методика да бъде диагностициран дори без демонтаж (трябва да се потърси, може би я има в това което е дал mfandakov), макар че препоръчват да се демонтират, оглеждат и диагностицират през определени километри. Имат и нагреватели - и е проблем ако не работят добре - един от проблемите датчика се покрива от "сажди" и не показва вярно, съответно ще се види, като се извади. (Проблем може да има и в резултат на ползваното масло - също се вижда при демонтаж.)
При охлабена ел връзка - би трябвало да даде грешка, но се проверява.
Ако самият датчик е монтиран зле, не затегнат - ще изтичат газове. Имало методика да бъде диагностициран дори без демонтаж (трябва да се потърси, може би я има в това което е дал mfandakov), макар че препоръчват да се демонтират, оглеждат и диагностицират през определени километри. Имат и нагреватели - и е проблем ако не работят добре - един от проблемите датчика се покрива от "сажди" и не показва вярно, съответно ще се види, като се извади. (Проблем може да има и в резултат на ползваното масло - също се вижда при демонтаж.)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Hursa
- BOz
- Мнения: 4576
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Как се диагностицира изпускателна система
Мнение от BOz » 24 Май 2021 22:58
На графика нещата изглеждат както трябва.
За да слезе толкова рязко втория сензор или катализатора не "складира" достатъчно кислород (намалена ефективност), или има огромно количество излишен кислород (пуснат предал на газта).
За да слезе толкова рязко втория сензор или катализатора не "складира" достатъчно кислород (намалена ефективност), или има огромно количество излишен кислород (пуснат предал на газта).
Разход на електричарка -> 
Разход на хибрид ->
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
mirott
- BOz
- Мнения: 4576
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Как се диагностицира изпускателна система
Мнение от BOz » 26 Май 2021 14:14
Това е абсолютно нормално показание на втората ламбда сонда, което показва, че катализатора работи. И не показва богата смес, а показва отсъствие на кислород. Което реално измерва ламбда сондата като такава, което като следващо заключение се стига, че сместа е бедна или богата. И това го казвам, защото е важно да се разбере за следващите редове.slowtraveler написа: ↑24 Май 2021 08:42 Интересно защо втората показва 'богата смес' когато предната вероятно си 'щрака' нормално - няма откъде да 'изчезне кислород' или да се добави гориво в катализатора...
Кислорода не изчезва, а се преобразува защото се оксидира от катализатора и на изход след оксидацията имаш търсен ефект от връзката между въглероден монооксид (резултат от горенето) + кислород, задържан от катализатора след първоначалния разпад от азотния оксид, допълнително на отделни азот и кислород.
И в крайна сметка след първоначалния разпад на азотния оксид, което добавя допълнително кислород в самия катализатор (това имам предвид в предишното си мнение, че катализатора има така наречения капацитет (възможност) за съхранение на кислород, което при Приус е от порядъка на 0.07 грама, ама да не задълбаваме...), имаме:
1. CO (горене) + O2 (излишен кислород) => 2CO2 -> Това което се мери на ГТП-то, след като се оксидира от катализатора.
2. HC (неизгоряло гориво (въглеводород)) + O2 => H2O + CO2 -> Добавя още CO2 на изхода за мерене и допълнително вода.
Както се вижда кислорода не е изчезнал, а просто си е сменил формата. И поради тази причина втората ламбда сонда трябва да измерва липсата на кислород на газовете след катализатора, което е измерител на неговата работоспособност и за това графиката трябва да изглежда така. Ако започне да мърда повтаряйки показанието на 1-вата, работата е ясна и тогава се вдига код за грешка.
Разход на електричарка -> 
Разход на хибрид ->
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
- slowtraveler
- Мнения: 6302
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Как се диагностицира изпускателна система
Мнение от slowtraveler » 26 Май 2021 23:44
Да, прав си, че високата стойност е за 'богата смес', но не за 'много гориво', а за 'малко кислород' 

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
biro
-
- Мнения: 5723
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Как се диагностицира изпускателна система
Мнение от Hursa » 27 Май 2021 13:17
► Виж съдържание
Нека задълбаем.
Все пак темата е поставена, като теоретична.
При идеално изгаряне на стехеометрична горивна смес - в газовете не трябва да има (пс - нереагирал) кислород. А стехиометричната смес не е богата, а гранична. Лабда сондата измерва кислорода останал при изгаряне, което силно се отличава от идеалното. Дори при много добро изгаряне на преобогатена смес в двигателя, пак ще има нереагирал кислород. Затова е тарирана спрямо това неидеално изгаряне. Дори при много добра работа на катализатора, процесите в него, макар и не толкова скоротечни и при условия силно отличаващи се от условията цилиндрите - пак са далече от идеалните, така, че и на неговия изход ще има нереагирал кислород. Двата датчика са тарирани да дават показания близки до средните им когато има осреднени условия на (относително) добро изгаряне на стехеометрична смес в цилиндрите и когато изгорелите газове от подобна смес напуснат добре работещ катализатор. Не държа, че съм прав, но така го разбирам.

При идеално изгаряне на стехеометрична горивна смес - в газовете не трябва да има (пс - нереагирал) кислород. А стехиометричната смес не е богата, а гранична. Лабда сондата измерва кислорода останал при изгаряне, което силно се отличава от идеалното. Дори при много добро изгаряне на преобогатена смес в двигателя, пак ще има нереагирал кислород. Затова е тарирана спрямо това неидеално изгаряне. Дори при много добра работа на катализатора, процесите в него, макар и не толкова скоротечни и при условия силно отличаващи се от условията цилиндрите - пак са далече от идеалните, така, че и на неговия изход ще има нереагирал кислород. Двата датчика са тарирани да дават показания близки до средните им когато има осреднени условия на (относително) добро изгаряне на стехеометрична смес в цилиндрите и когато изгорелите газове от подобна смес напуснат добре работещ катализатор. Не държа, че съм прав, но така го разбирам.
Последно промяна от Hursa на 27 Май 2021 13:45, променено общо 1 път.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Hursa
Иди на
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта