Здравейте Колеги,
Изчетох доста теми във форума, но за съжаление не открих това, което ме интересува.
Имам няколко въпроса относно Тoyota Rav 4 2013год. Автоматик, а именно:
1. Какъв е вида на автоматика при дизела?
2. Какъв е вида на автоматика при бензиновия вариант? Чета, че 2.0 бензин се води valvematic - какво значи това?
3. Като цяло какво е мнението Ви за автоматичните скоростни кутии, проблемни ли са, създават ли проблеми?
4. Това, което прочетох във форума, е че 2.2 D4D е по-добрия вариант от 2.2 D-CAT. Има ли друга разлика освен в доста по-капризните и скъпи дюзи при втората?
5. Като цяло кой е най-безпроблемния и доказано здрав мотор при този модел?
6. Ще съм благодарен за всякакви съвети
Благодаря предварително на всички отговорили!
Поздрави
Toyota Rav 4 IV 2013г. Автоматик Въпроси
-
- Мнения: 21
- Регистриран на: 08 Сеп 2012 16:50
Blue Power
-
- Мнения: 21
- Регистриран на: 08 Сеп 2012 16:50
Toyota Rav 4 IV 2013г. Автоматик Въпроси
Мнение от Blue Power » 07 Май 2021 21:16
Никой ли няма мнение по зададените въпроси?
Или поне някой линк, ако има разисквани вече тези въпроси в някоя тема/за съжаление аз не намирам такива теми/.
Или поне някой линк, ако има разисквани вече тези въпроси в някоя тема/за съжаление аз не намирам такива теми/.
Blue Power
- iovkito
- Мнения: 2991
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 18 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Toyota Rav 4 IV 2013г. Автоматик Въпроси
Мнение от iovkito » 08 Май 2021 08:37
Всички рав4 4 генерация са с пиезо дюзи.Blue Power написа: ↑28 Апр 2021 21:22
4. Това, което прочетох във форума, е че 2.2 D4D е по-добрия вариант от 2.2 D-CAT. Има ли друга разлика освен в доста по-капризните и скъпи дюзи при втората?
Поздрави
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
iovkito
-
- Мнения: 558
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 24 пъти
- Получена благодарност: 66 пъти
Toyota Rav 4 IV 2013г. Автоматик Въпроси
Мнение от Двигателист » 08 Май 2021 23:47
Valvematic са двигатели при които натоварването се регулира не чрез дросел, а посредством променлив ход на отваряне на пълнителните клапани. Въпреки това, противно на представата, все пак има и дросел, който също участва, макар и не по традиционния начин.
Автоматиците при дизелите са традиционни – хидротрансформатор+планетарнен ред степени.
Автоматиците при бензина са безстепенни – хирдотрансформатор + един вариатор. Към 2018 година Тойота въвеждат по-добър вариаторен автомат, но не знам дали се монтира в този модел РАВ. Direct shift CVT е с хидротрансформатор + първа предавка (фиксирано отношение, демек обикновена зъбна двойка) и след това вариатор с по-тесен диапазон.
Автоматиците при дизелите са традиционни – хидротрансформатор+планетарнен ред степени.
Автоматиците при бензина са безстепенни – хирдотрансформатор + един вариатор. Към 2018 година Тойота въвеждат по-добър вариаторен автомат, но не знам дали се монтира в този модел РАВ. Direct shift CVT е с хидротрансформатор + първа предавка (фиксирано отношение, демек обикновена зъбна двойка) и след това вариатор с по-тесен диапазон.
Двигателист
-
- Мнения: 21
- Регистриран на: 08 Сеп 2012 16:50
Toyota Rav 4 IV 2013г. Автоматик Въпроси
Мнение от Blue Power » 09 Май 2021 21:05
Здравейте, първо искам да благодаря за отговорите!Двигателист написа: ↑08 Май 2021 23:47 Valvematic са двигатели при които натоварването се регулира не чрез дросел, а посредством променлив ход на отваряне на пълнителните клапани. Въпреки това, противно на представата, все пак има и дросел, който също участва, макар и не по традиционния начин.
Автоматиците при дизелите са традиционни – хидротрансформатор+планетарнен ред степени.
Автоматиците при бензина са безстепенни – хирдотрансформатор + един вариатор. Към 2018 година Тойота въвеждат по-добър вариаторен автомат, но не знам дали се монтира в този модел РАВ. Direct shift CVT е с хидротрансформатор + първа предавка (фиксирано отношение, демек обикновена зъбна двойка) и след това вариатор с по-тесен диапазон.
Като цяло автоматика при дизела има ли някакви изразени проблеми. Колко степенен е....предполагам 6? Има ли нещо по-специфично за обслужване при него, какви са интервалите за смяна масло в кутията?
Друго питане е дизеловите мотори 2.2, а и бензиновия също с вериги ли са или с ангренажен ремък?
Поздрави
Blue Power
Иди на
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта