Корола Хибрид 2.0 Батерия
Корола Хибрид 2.0 Батерия
Мнение от Ники777 » 21 Фев 2021 19:06
Ники777
biro
Ники777
biro
Корола Хибрид 2.0 Батерия
Мнение от Ники777 » 21 Фев 2021 21:49
Ники777
Ники777
- biro
- Мнения: 2812
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 123 пъти
Корола Хибрид 2.0 Батерия
Мнение от biro » 22 Фев 2021 08:10
Като допълнителни процедури може да намалите осветлението на таблото до минимум, да деактивирате автоматичната ръчна спирачка (щото светодиода на бутона харчи ток) спирате радиото и дисплея.
По този начин може да изкара 30 минути на място без да пали бензин.
biro
Krachunov
-
- Мнения: 5723
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Корола Хибрид 2.0 Батерия
Мнение от Hursa » 22 Фев 2021 10:25
Според мен, не е обективен такъв тест. Изключили сте всички консуматори - не можете да изключите, но няма значение. Енергоемкостта, дори на батерията, която вече си "заминава" все пак е все още доста голяма - и ще може да поддържа някаква неголяма консумация - например запалени фарове много по-дълго от тези 20 мин преди заряда и да падне чувствително. Т. е. според мен, основно ще зависи от температурата, до колко бързо пада температурата на двигателя до зададената на електрониката стойност - стойността при която системата стартира двигателя за да поддържа работната му температура (същевременно зареждайки и батерията), а не за да поддържа минималното зададено ниво на заряда. А поддържането на температурата не се отнася към ел консуматорите. Както сте забелязали, и според мен - от тази температура зависи периода на стартиране. А трудно е да се поддържат условия за тест в това отношение - трябва да е зададена точно определена външна температура, трябва да няма течения, зависи каква е била температурата на двигателя и охлаждащата течност преди "теста", дори влажността и атмосферното налягане имат значение (но това няма отношение към батерията и състоянието и, макар, че и нейната енергоемкост зависи от температурата). (Динамиката на тази температура зависи и от двигателя разбира се, както и от охлаждащата му система, от повърхността му - едва ли периодите на двигателя на лексус ще са еднакви с тези на двигателя на корола - най-малко, масата и обемите им са различни.)
Hursa
- BOz
- Мнения: 4572
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Корола Хибрид 2.0 Батерия
Мнение от BOz » 22 Фев 2021 10:32
Това да заредиш батерията на макс е много трудно. Лесно е да кажем до 70 и нещо процента, но до 80 е трудно.
Да вземем другия вариант, че е по-лесен да се направи и без да се катерите до Шипка, за да зареждане надолу след това.
Ако вземем едно "насилствено" дозареждане на батерията, когато тя падне на минимума (всеки може да симулира това с обикновено висене на място), то старт на заряд започва около 43% и завършва около 53%. Демек имаме около 10% принудителен заряд на батерията. Поне на Приус-2 са около тези стойности.
Ако вземем, че една батерия има около 1300 Вч капацитет когато е нова, това прави около 130 Вата капацитет, с които можем да експериментираме лесно.
Ако приемем, че консумацията на "запалена" кола без големи консуматори (фарове, парно) е около 260 Вата, един такъв цикъл от заряд/разряд на място би следвало да ни даде време за консумация от порядъка на 30 минути.
След малко експлоатация и реални тестове на модулите, масово е "очаквано" от 6.5 Ач да дават около 5 Ач. Да кажем това прави около -20% от очаквано време за теста.
Или в крайна сметка батерията би била с "очакван" капацитет ако след спиране на зарядния цикъл от системата, колата изкара около 20-на минути преди повторното му започване. Това при температура около 20-30 градуса.
Или аз залагам за 20 минути, при 20 градуса (по-лесно се помни комбинацията



Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
-
- Мнения: 5723
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Корола Хибрид 2.0 Батерия
Мнение от Hursa » 22 Фев 2021 10:54
Все пак мисля, периодите ще зависят основно от температурата. Когато двигателя стартира за да поддържа температурата докато подгрее ще "прескочи" тези 10%, дори в топло време.
Hursa
BOz
-
- Мнения: 5723
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Корола Хибрид 2.0 Батерия
Мнение от Hursa » 22 Фев 2021 11:14
Hursa
- BOz
- Мнения: 4572
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Корола Хибрид 2.0 Батерия
Мнение от BOz » 22 Фев 2021 11:25
Защото навън ако е 20+ градуса, няма как ДВГ-то да изстине до толкова, че системата да реши да го запали, за да го подгрее. Лично аз при топло време (20+ градуса) не съм заварвал и един случай да пали ДВГ заради температурата му.

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
-
- Мнения: 5723
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Корола Хибрид 2.0 Батерия
Мнение от Hursa » 22 Фев 2021 11:29
Hursa
Обратно към “Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта