Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
- nicktodorov
- Мнения: 363
- Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
- Местоположение: София
- Автомобил: велосипед
- Получена благодарност: 1 път
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от nicktodorov » 24 Авг 2020 15:45
Просто няма как, колкото и да не познаваш хибридите, да караш над 300 метра и да не усетиш, че двигателя го е нямало...При условие, че това ти е зададената цел и следиш да я изпълниш...
И пак ще повторя, може да е проблем само при мен/определен кръг от потребители, а не глобален. Но при мен със сигурност го има и съм го наблюдавал многократно от както имам автомобила и ползвам MyT. А аз го ползвам от ноември още, преди официално да го пуснат за България.
nicktodorov
-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от Krachunov » 24 Авг 2020 23:26
И си показва че работи бензиновия двигател
- Прикачени файлове
-
- Screenshot_20200824-221947_MyT.jpg (340.47 KiB) Преглеждано 3609 пъти
Krachunov
-
- Мнения: 5723
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от Hursa » 25 Авг 2020 10:20
Hursa
-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от Krachunov » 25 Авг 2020 20:23
но няма значение, въпроса беше дали муТ изкарва на картата синичко, когато реално работи двигателя
Krachunov
-
- Мнения: 5723
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от Hursa » 25 Авг 2020 22:06
Има няколко възможности (според мен)
– МГ1 се върти свободно, т. е. не работи като генератор, не генерира съпротивителен момент (има някакъв, но от свободно въртящия му се ротор) – поради това ДВГ работи на празен ход, не зарежда батерията (въртящия момент предаван към „короната” е също незначителен). А това е неизгодно – защото гориво се изразходва, а получената механична енергия, макар и малка не се използва. Освен това – натоварения ДВГ се прогрява по-бързо. Може би е възможно, но идеята на хибрида се губи, възможно е ако батерията е напълно заредена, двигателя трябва да се загрее, а сме включили на неутрал.
– втория възможен случай – същия като първия, при работещ ДВГ, автомобила се движи по инерция – МГ2 работи, като генератор и зарежда батерията, задвижван от колелата (от диференциала). МГ2 генерира задържащ (автомобила) съпротивителен момент – подобно на ДВГ при „стандартните” автомобили, когато пуснем педала на „газта” (предполагам, че това сте наблюдавали). Възможен е, ако е наложително ДВГ да бъде прогряван, иначе е „безсмислен” при ниска скорост за хибрида и системата изключва двигателя в такива случай (при висока скорост, ДВГ се върти за да защити МГ1 от прекомерно развъртане.) (Възможно е и ДВГ да работи под товар – при пуснат педал на „газта”, но в такъв случай мощността му се предава, както към МГ1, така и към МГ2 – т. е. МГ2 се върти, работейки в генераторен режим, както от ДВГ, така и от колелата – но подобен режим на практика едва ли има, защото мощността, с която батерията може да бъде зареждана е лимитирана до относително неголямо ниво.)
Въпроса бе (според мен) – дали отчита, като EV режим – случаите, когато автомобила се задвижва едновременно (използвайки енергия) от ДВГ и от батерията. А това е възможно, както при резки ускорения – когато е необходима по-голяма мощност от тази, която ДВГ може да отдаде в момента. Така и при умерени ускорения, и дори при равномерно движение с по-висока скорост (при заредена батерия) – с цел работа на ДВГ в по-икономични режими или икономия на гориво от системата (за да се използва регенерираната в батерията енергия). (Но при не големи ускорения, може автомобила да бъде ускоряван само от ДВГ, без помощта на енергия от батерията и често това е така.)nicktodorov написа: ↑17 Авг 2020 15:07 В процентите за време и разстояние влизат и периоди когато двете задвижвания работят едновременно, както и когато се спускате и регенерирате енергия...
Hursa
- BOz
- Мнения: 4580
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от BOz » 12 Сеп 2020 00:07
Карето ми се струва "стандартно" и ще се пробвам да го сменя за теста и да видя дали става без проблеми. Ето това е каренцето:



Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
- BOz
- Мнения: 4580
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от BOz » 24 Сеп 2020 16:39
И съм леко разочарован. Една "нормална" крушка на реномиран производител за тия мигачи е 7 лв.

Нещо хибрида започва да ме вкарва в разходи.


Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
-
- Мнения: 1037
- Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
- Местоположение: Germany
- Получена благодарност: 42 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от centil » 24 Сеп 2020 20:42
Оригиналната е Panasonic CR2032, 3V, Made in Indonesia. Купих две резервни за 2,79€. Отново Panasonic. Дано ме изкарат следващите 6г.
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
centil
- mapamop
- Мнения: 5290
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 167 пъти
- Получена благодарност: 616 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от mapamop » 24 Сеп 2020 21:18
Съсипаха я тази марка! Едвам изкарва на зъби и нокти 200 000 километра

За това нямаше ли активна акция на Тойота?
На 6 юни ходих с моята барака в Ником Русе за акция, и май беше за това каренце. Минаха 3 месеца, и си мълчат като бити г*зове. Може би е време да ида да ги питам какво се случва. На всичкото отгоре старата кампания изчезна, сега ми излиза нещо за теглича...
--
Тц...тц...тц...
mapamop
- BOz
- Мнения: 4580
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от BOz » 25 Сеп 2020 09:31
Ами не, не съм намерил такава сервизна акция. Има подобна.
Ако трябва да задълбавам тия от Тойота искаха да сменят рейка. Ама аз държах, че не е рейка, те рейка та рейка. Викам смени това на моя отговорност, пък рейката ще я мислите в последствие.


Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
- biro
- Мнения: 2823
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 123 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от biro » 25 Сеп 2020 18:25
И теста на ръчната спирачка е ужас. Електрическа е и веднага кове. Колата направо излезе от валяците.
biro
WoLF
biro
-
- Мнения: 1037
- Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
- Местоположение: Germany
- Получена благодарност: 42 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от centil » 26 Сеп 2020 11:04
Activating maintenance mode (Not using the Techstream)
Perform the following steps from (1) through (4) in 60 seconds.
(1) Turn the power switch on (IG).
(2) Fully depress the accelerator pedal twice with park (P) selected.
(3) Fully depress the accelerator pedal twice with neutral (N) selected.
(4) Fully depress the accelerator pedal twice with park (P) selected.
(5) Check that "MAINTENANCE MODE" is displayed on the multi-information display.
(6) Start the engine by turning the power switch on (READY) while depressing the brake pedal.
HINT: The idle speed in maintenance mode is approximately 1000 rpm with park (P) selected. The engine speed increases to 1500 rpm when the accelerator pedal is depressed midway with park (P) selected. When the accelerator pedal is depressed more than midway, or when the accelerator pedal is fully depressed, the engine speed increases to approximately 2500 rpm.
Braking force test -> Shift State N
Exhaust gas test (idling) -> Shift State P
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
centil
- biro
- Мнения: 2823
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 123 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от biro » 27 Сеп 2020 21:28
biro
Обратно към “Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта