Проблем с маркуча към дюзите на чистачките
- Krissss
- Мнения: 84
- Регистриран на: 05 Ное 2018 10:07
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Toyota Avensis 2.0 147 Petrol
Проблем с маркуча към дюзите на чистачките
Здравейте,
не можах да намеря подобна тема, затова отварям. Маркуча на дясната дюза на чистачките излезе. Въпроса ми е, трябва ли да се маха самата дюза. Мястото е ограничено, ако някой има схема или идея, ще съм много благодарен. След като го поставя на място, пак излиза след няколко пръскания. Мисля да отрежа разширението и да се мъча, но да питам, ако някой е патил.
Авенсис 2008 комби.
Успешен ден на всички.
не можах да намеря подобна тема, затова отварям. Маркуча на дясната дюза на чистачките излезе. Въпроса ми е, трябва ли да се маха самата дюза. Мястото е ограничено, ако някой има схема или идея, ще съм много благодарен. След като го поставя на място, пак излиза след няколко пръскания. Мисля да отрежа разширението и да се мъча, но да питам, ако някой е патил.
Авенсис 2008 комби.
Успешен ден на всички.
- mapamop
- Мнения: 4255
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 100 пъти
- Получена благодарност: 332 пъти
Проблем с маркуча към дюзите на чистачките
Отпуши си дюзата/пръскалката. Събрала е гняс от течностите за чистачките, прахоляка и бог знае още какво. Тънка метална струна и/или компресор с който да надуеш наобратно биха ти помогнали много. Можеш разбира се да си смениш и цялата цивка, което е по-добрият вариант... Ако не осигуриш налягането да излиза отнякъде, пак ще ти избие маркуча. За самия маркуч, може да го смениш или с нов (аз го купувах от магазин за селскостопански части, силиконов, малко по-дебелостенен е , но е със същото сечение като оригиналният, 1.80 на метър като цена) или го изрежи пестеливо, натопи го в гореща вода да омекне и го вкарай със сила в пръскалката.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251
- Krissss
- Мнения: 84
- Регистриран на: 05 Ное 2018 10:07
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Toyota Avensis 2.0 147 Petrol
Проблем с маркуча към дюзите на чистачките
Благодаря много колега. Видимо пръска, не е запушена, но ще опитам процедурата, а знаеш ли как се сваля самата пръскачка?
- mapamop
- Мнения: 4255
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 100 пъти
- Получена благодарност: 332 пъти
Проблем с маркуча към дюзите на чистачките
На пластмасови зъбчета/щипки. Когато питах за Опел-а в довереният сервиз на братовчеда, ми казаха "Нямаш причина да я вадиш. Ако я извадиш в ръката ти трябва да има същата,нова, купена от магазина."
Изводите ги оставям за теб...
Прикачил съм ти картинки на оригиналната как изглежда, за да си решиш какво да правиш.
Изводите ги оставям за теб...
Прикачил съм ти картинки на оригиналната как изглежда, за да си решиш какво да правиш.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251
- Krissss
- Мнения: 84
- Регистриран на: 05 Ное 2018 10:07
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Toyota Avensis 2.0 147 Petrol
Проблем с маркуча към дюзите на чистачките
Благодаря ти много. По принцип не искам да я вадя, но мястото е такова, само с два пръста бъркам, и ми е трудно да вкарам маркуча. Изводите са ясни
Лек ден желая.
Лек ден желая.
- mapamop
- Мнения: 4255
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 100 пъти
- Получена благодарност: 332 пъти
Проблем с маркуча към дюзите на чистачките
Отиваш до някой музикален магазин и си купуваш струна за мисля бас китара или от сорта, с подходящ диаметър. Ако им обясниш на какво смяташ да "свириш", ще са ти доста по-полезни.
Бъркаш отвън в отворите на дюзите, с въртеливо движение и се стараеш струната да влезне максимално навътре и ако може да се оита да излезне през входящият отвор. Така няколко пъти. С откачения маркуч, минаваш през близката гумаджийница и надуваш с компресора през отворите отвън, наобратно. Желателно е да имаш в себе си игла за помпене на топки, ако не питаш гумаджиите дали имат и надуваш с нея и на максимално налягане.
След 2-3 месеца през зимата в големият студ отиваш и си купуваш нова цифка, търсиш си топло място да омекнат пластмасите за да не се чупят и я сменяш. При повече късмет, времето през април 2021 година ще е топло
Маркуча е ясен - ще го подрежеш, за да откриеш че не ти стига малко и ще си купиш нов.
Spoiler alert: Сценарият е базиран на реална история, с реален човек и бял автомобил Opel Astra F Estate (1993).
Бъркаш отвън в отворите на дюзите, с въртеливо движение и се стараеш струната да влезне максимално навътре и ако може да се оита да излезне през входящият отвор. Така няколко пъти. С откачения маркуч, минаваш през близката гумаджийница и надуваш с компресора през отворите отвън, наобратно. Желателно е да имаш в себе си игла за помпене на топки, ако не питаш гумаджиите дали имат и надуваш с нея и на максимално налягане.
След 2-3 месеца през зимата в големият студ отиваш и си купуваш нова цифка, търсиш си топло място да омекнат пластмасите за да не се чупят и я сменяш. При повече късмет, времето през април 2021 година ще е топло
Маркуча е ясен - ще го подрежеш, за да откриеш че не ти стига малко и ще си купиш нов.
Spoiler alert: Сценарият е базиран на реална история, с реален човек и бял автомобил Opel Astra F Estate (1993).
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251
- gimara
- Мнения: 1479
- Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
Проблем с маркуча към дюзите на чистачките
Няма ли място с парче медна тел да го стегнеш?
Toyota Manuals/Сервизни ръководства/Ръководство на потребителя
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016
- Krissss
- Мнения: 84
- Регистриран на: 05 Ное 2018 10:07
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Toyota Avensis 2.0 147 Petrol
Проблем с маркуча към дюзите на чистачките
Няма място, даже не виждам накрайника. С два пръста, и накрайника е настрани естествено, иначе бях се сетил за кабелни превръзки или тел
Както казах, видимо не е запушена, в смисъл, пръска си нормално. А за маркуча, има да режа още десетина пъти. Япончетата са оставили дължина.
- mapamop
- Мнения: 4255
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 100 пъти
- Получена благодарност: 332 пъти
Проблем с маркуча към дюзите на чистачките
Изрежи охлабената част на маркуча, натопи го във вряла вода и докато е топъл и мек нахлузвай на цивката. Дано се оправи.
Другата до нея пръска ли нормално?
За да ти избива маркуча или е прецакан, или имаш свръхналягане в системата и избива.
Другата до нея пръска ли нормално?
За да ти избива маркуча или е прецакан, или имаш свръхналягане в системата и избива.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251
- slowtraveler
- Мнения: 5051
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 182 пъти
- Получена благодарност: 162 пъти
Проблем с маркуча към дюзите на чистачките
На джипа пръскалките бяха от тип 'мъгла' с много твърд маркуч (нещо като тези за спирачки и т.н.)... Но накрая имаше поставен много еластично силиконово маркуче около 30-40мм, което лесно се нанизваше и на маркуча, и на пръскалката... Можеш да 'побългариш' по този начин системата си...
При мен пръскалката се бе счупила от самосебе си, защото явно отвътре пластмасата бе 'изгоряла' заради близостта си до турбокомпресора.
Обаче личният ми опит с бъркане с метални парчета и игли по дюзите показва негативно развитие на ситуацията Просто полираният край на дюзичката оформя правилна струя. Малко нараняване и надраскване почва да завихря струята непредвидимо и съответно - да пръска накъдето и скимне, променяйки посоката от всякакви фактори, включително количество течност в резервоарчето
За надуването обратно - някои системи имат възвратни клапанчета (някои от които правят и същинския проблем - намален дебит през тях)... Затова огледайте дали заедно с маркучето не сте взели и някое клапанче, което да се опитате да продухате в 'затвореното му' положение
При мен пръскалката се бе счупила от самосебе си, защото явно отвътре пластмасата бе 'изгоряла' заради близостта си до турбокомпресора.
Обаче личният ми опит с бъркане с метални парчета и игли по дюзите показва негативно развитие на ситуацията Просто полираният край на дюзичката оформя правилна струя. Малко нараняване и надраскване почва да завихря струята непредвидимо и съответно - да пръска накъдето и скимне, променяйки посоката от всякакви фактори, включително количество течност в резервоарчето
За надуването обратно - някои системи имат възвратни клапанчета (някои от които правят и същинския проблем - намален дебит през тях)... Затова огледайте дали заедно с маркучето не сте взели и някое клапанче, което да се опитате да продухате в 'затвореното му' положение
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- mapamop
- Мнения: 4255
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 100 пъти
- Получена благодарност: 332 пъти
Проблем с маркуча към дюзите на чистачките
В нашия случай с дъртия модел, дюзите са си съвсем обикновени (поне при мен), и пръскат на струя. Ако пръскам на червен светофар, поне 2 коли след мен започват да "махат весело с ръчички"
Ако няма вътре в самите дюзи клапан, по схема не видях и да има някъде по маркучите. Казвам "не видях", което не е гаранция че няма!
http://japan-parts.eu/toyota/eu/2007/av ... eld-washer
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251
- Krissss
- Мнения: 84
- Регистриран на: 05 Ное 2018 10:07
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Toyota Avensis 2.0 147 Petrol
Проблем с маркуча към дюзите на чистачките
Според мен е от маркуча, ще разбера уикенда и ще пиша развитието. Иначе си пръскат и двете нормално.
- slowtraveler
- Мнения: 5051
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 182 пъти
- Получена благодарност: 162 пъти
Проблем с маркуча към дюзите на чистачките
Точно за тях имах предвид негативният опит с бъркането с метални предмети, защото малко отклонение в струята (или част от нея) я праща 'две коли зад теб' ... Иначе онези с мъглата - при тях нещата са доста по-'мъгляви', и не съм имал проблем с тях...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- martod
- Мнения: 1501
- Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
- Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .
Проблем с маркуча към дюзите на чистачките
Слушай внимателно, няма да повтарям .
Вземаш тънка шпатула или ножче, бъркаш под дюзата откъм предното стъкло между самата дюза и капака, и натискаш бертчето което я закопчава, и издърпваш нагоре. Дюзата си излиза като пръдня из гащи .
Издърпваш малко повече маркучето през отвора, нанизваш го на дюзата, слагаш там медна тел, свинска опашка или каквото се сетиш, затягаш хубаво, закопчаваш си дюзата на капака и си свиркаш следващите 100 години .
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....
- mapamop
- Мнения: 4255
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 100 пъти
- Получена благодарност: 332 пъти
Проблем с маркуча към дюзите на чистачките
Затова струна или евентуално дебела корда, а не медна тел, стоманена тел, топлийка, игла и подобните. Струната е достатъчно жилава да напука мизерията, обаче е достатъчно мека за да "върви" в каналите свободно. Другото го прави компресора, и евентуално се омокря дюзата със течност за чистачки да накисне мизерията.slowtraveler написа: ↑14 Авг 2020 14:13 бъркането с метални предмети, защото малко отклонение в струята
Ясно е, и те подкрепям че трябва да се внимава. Както и че по-добро от новото няма, макар че с тези китайски имитации... знае ли човек какво са спестили.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта