Допустима разлика между диаметъра на резервната и основните гуми
- Кръстинко
- Мнения: 19
- Регистриран на: 06 Ное 2018 10:11
- Местоположение: Велико Търново
- Автомобил: Corolla E12 2005 комби 4ZZ-FE
Допустима разлика между диаметъра на резервната и основните гуми
Здравейте, колеги.
От края на миналата година съм собственик на Тойота Е12 2005 г. (за пръв път с японка), но едва сега смятам да се занимая по-сериозно с нея. Едно от задължителните неща, естествено, е газификацията. Наумил съм си да сложа тороидална бутилка на мястото на резервната гума, а върху нея "патерица", която да се събере под кората, а не да се въргаля в багажника. Всички ми казват, че това няма как да стане, но съм решил да докажа обратното. И тук стигам до същината на въпроса си:
Сега колата е с гуми 195/65 R15. Патерицата, която съм харесал, е 70/45 R15. Разликата в диаметрите е почти 20 см, което означава, че колата ще "клекне" с 10 см с колелото, на което се монтира. Това е долу-горе ако нормалната гума ти е спаднала изцяло и караш "по капла". Възможно ли е това или ще е все едно, че съм без резервна гума? Още веднъж подчертавам, че става въпрос за резервна гума, която би се използвала само в случай на авария, само на задно колело, и само колкото да стигне до най-близкия сервиз с ниска скорост и внимателно шофиране.
И още един въпрос - проблем ли е, ако централният отвор на джантата е по-голям отколкото трябва (54.1 мм)? Ако тежестта пада на болтовете, това ще повреди ли нещо? (примерно да развали резбата).
Между другото, някой от вас успял ли е да го направи този номер - бутилка и резервна гума заедно, или аз ще съм първия?
Колата е комби с двигател 4ZZ-FE, макар че в случая едва ли има значение.
От края на миналата година съм собственик на Тойота Е12 2005 г. (за пръв път с японка), но едва сега смятам да се занимая по-сериозно с нея. Едно от задължителните неща, естествено, е газификацията. Наумил съм си да сложа тороидална бутилка на мястото на резервната гума, а върху нея "патерица", която да се събере под кората, а не да се въргаля в багажника. Всички ми казват, че това няма как да стане, но съм решил да докажа обратното. И тук стигам до същината на въпроса си:
Сега колата е с гуми 195/65 R15. Патерицата, която съм харесал, е 70/45 R15. Разликата в диаметрите е почти 20 см, което означава, че колата ще "клекне" с 10 см с колелото, на което се монтира. Това е долу-горе ако нормалната гума ти е спаднала изцяло и караш "по капла". Възможно ли е това или ще е все едно, че съм без резервна гума? Още веднъж подчертавам, че става въпрос за резервна гума, която би се използвала само в случай на авария, само на задно колело, и само колкото да стигне до най-близкия сервиз с ниска скорост и внимателно шофиране.
И още един въпрос - проблем ли е, ако централният отвор на джантата е по-голям отколкото трябва (54.1 мм)? Ако тежестта пада на болтовете, това ще повреди ли нещо? (примерно да развали резбата).
Между другото, някой от вас успял ли е да го направи този номер - бутилка и резервна гума заедно, или аз ще съм първия?
Колата е комби с двигател 4ZZ-FE, макар че в случая едва ли има значение.
Corolla E12 4ZZ-FE 2005
- slowtraveler
- Мнения: 5055
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 182 пъти
- Получена благодарност: 162 пъти
Допустима разлика между диаметъра на резервната и основните гуми
Първото, с което ще имаш проблеми е АБС и ЕСП...
Не бих правил такива експерименти. Иначе от чисто техническа гледна точка спрямо трансмисията едва ли би имало проблем на задна гума просто защото там имаш само един лагер и нищо друго.
И да - натоварването на окачването ще бъде прекалено асиметрично.... Общо взето - никога не бих правил такъв експеримент...
По-добре си вземи добър комплект за ремонт на гуми (спрей/компресор)...
Не бих правил такива експерименти. Иначе от чисто техническа гледна точка спрямо трансмисията едва ли би имало проблем на задна гума просто защото там имаш само един лагер и нищо друго.
И да - натоварването на окачването ще бъде прекалено асиметрично.... Общо взето - никога не бих правил такъв експеримент...
По-добре си вземи добър комплект за ремонт на гуми (спрей/компресор)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Кръстинко
- Мнения: 19
- Регистриран на: 06 Ное 2018 10:11
- Местоположение: Велико Търново
- Автомобил: Corolla E12 2005 комби 4ZZ-FE
Допустима разлика между диаметъра на резервната и основните гуми
ОК, това е само един вариант. Има и друг - 105/70 R14. Тук разликата в диаметъра е само 13 см, т. е. снижение 7.5 см, но пък джантата е 14 цола, което поражда нов въпрос - ще може ли въобще да се сложи.
По принцип въпросът ми е колко би бил най-малкия размер на резервната гума, който да е безопасен.
По принцип въпросът ми е колко би бил най-малкия размер на резервната гума, който да е безопасен.
Corolla E12 4ZZ-FE 2005
-
- Мнения: 174
- Регистриран на: 19 Мар 2017 22:18
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
Допустима разлика между диаметъра на резервната и основните гуми
Аз също не бих си правил подобен експеримент и бих минал на спрей... В твоя случай, ако спадне предна, трябва да развиваш две гуми . Също така хубавото на оригиналната е, че проблемната я слагаш на нейното място. Ако се наложи някъде да се сменя и си пълен трябва да разместваш багажа заради нея или някой да я гушка до гумаджията
Corolla 2005 1.6 VVTi 3zz-fe | hatch, SOL
Corolla 2020 Sedan 1.8 Hybrid
Corolla 2020 Sedan 1.8 Hybrid
-
- Мнения: 1095
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 18 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
Допустима разлика между диаметъра на резервната и основните гуми
Патериците са 115 и 125, и твоята би трябвало да е със ЦО 54,1 /Тойота ! /- таз мотоциклетна ли е каква е, че 70 - тоз градински маркуч не може да носи 500 кила. Смени рейса, пич.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
-
- Мнения: 116
- Регистриран на: 06 Юли 2018 15:16
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis T25, 2007, D4D 126hp
Допустима разлика между диаметъра на резервната и основните гуми
Колега, даже да успееш да сложиш патерицата в/у бутилката, ще имаш адски малък пробег на газ и практически никаква резервна гума. По-добре слагай най-голямата възможна бутилка и привържи в багажника една нормална патерица за тая кола. Само се замисли, че в града патерица няма да сложиш. Реален сценарий за използване на резервната гума е извън града и ако не е подходяща става сложно. Трябва да е сложена отзад, да караш бавно неизвестен брой км, ставаш опасен за себе си и останалите и т.н.
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: 16 Юли 2020 15:43
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav 4 2.0 D4D 116 к.с. 2003
Допустима разлика между диаметъра на резервната и основните гуми
Здравейте! Допустима ли е разлика в диаметъра от 19 мм между размера на основните гуми - 707 мм (215/70 R16) и резервната - 688 мм (235/60 R16). Пояснявам, че
резервната ще се ползва само като такава при нужда и само отзад. Вторият въпрос е свързан с възрастта на тази гума - от 2003 г., изглежда като нова, не е нацепена, не изпуска, явно никога не е ползвана, стояла на задната врата под капака, на сянка, не е мръзнала (в Италия). Знам, че каучукът старее и влошава качествата си, не все пак дали би свършила работа за 50-100 км до сервиза за гуми?
резервната ще се ползва само като такава при нужда и само отзад. Вторият въпрос е свързан с възрастта на тази гума - от 2003 г., изглежда като нова, не е нацепена, не изпуска, явно никога не е ползвана, стояла на задната врата под капака, на сянка, не е мръзнала (в Италия). Знам, че каучукът старее и влошава качествата си, не все пак дали би свършила работа за 50-100 км до сервиза за гуми?
RAV 4 2.0 D4D 116 к.с. 2003
-
- Мнения: 474
- Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 72 пъти
Допустима разлика между диаметъра на резервната и основните гуми
Естествено, че ще стане. При ниска скорост триенето е минималнои загряването е нищожно.Има хора, които си карат по принцип с такива гуми, така че споко Слагай я отзад и си карай. Някога колкото и странно да звучи резервните гуми са били с размера на стандартните, но са правени като резервни.Гумата е направена да изкара 100 години , ако просто си стои на сянка. Въпроса е , че на нея си пише макс 80км/ч. Пипал съм такава на 25 години, стояла 10 години в мазе не можеш да познаеш, че не е произведена вчераviten написа: ↑22 Юли 2020 21:55 Здравейте! Допустима ли е разлика в диаметъра от 19 мм между размера на основните гуми - 707 мм (215/70 R16) и резервната - 688 мм (235/60 R16). Пояснявам, че
резервната ще се ползва само като такава при нужда и само отзад. Вторият въпрос е свързан с възрастта на тази гума - от 2003 г., изглежда като нова, не е нацепена, не изпуска, явно никога не е ползвана, стояла на задната врата под капака, на сянка, не е мръзнала (в Италия). Знам, че каучукът старее и влошава качествата си, не все пак дали би свършила работа за 50-100 км до сервиза за гуми?
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: 16 Юли 2020 15:43
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav 4 2.0 D4D 116 к.с. 2003
Допустима разлика между диаметъра на резервната и основните гуми
Много благодаря за бързия отговор.
RAV 4 2.0 D4D 116 к.с. 2003
- Чо :)
- Мнения: 113
- Регистриран на: 11 Юни 2011 18:57
- Местоположение: София, Ямбол
- Автомобил: Prius 4
- Обратна връзка:
Допустима разлика между диаметъра на резервната и основните гуми
Алтернативен вариант: (4 летни + 4 зимни) ИЛИ (4 всесезонни) runflat гуми - няма да има нужда от резервна и може да се сложи по-голяма газова бутилка.
Малко по-твърдо возене и вероятно повешен разход, но пък спестява място и смяната в кал/дъжд/сняг и донякъде сигурност.
Малко по-твърдо возене и вероятно повешен разход, но пък спестява място и смяната в кал/дъжд/сняг и донякъде сигурност.
Smile is Health Keep Smiling ... Усмихни се ... Животът е Хубав
- slowtraveler
- Мнения: 5055
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 182 пъти
- Получена благодарност: 162 пъти
Допустима разлика между диаметъра на резервната и основните гуми
След последният 'цирк' с runflat гума - не съм толкова убеден... Гумата се бе разпаднала на парчета ОТВЪТРЕ... Колега отиде в сервиза заради тропане, а в сервиза - при демонтажа при опит за баланс - гумените парчета се търкалят вътре... Такава сериозна деградация с опасност за конструктивната цялост не съм виждал никъде другаде в последните години...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- ppeneva
- Мнения: 184
- Регистриран на: 02 Яну 2019 10:33
- Местоположение: София
- Автомобил: Corolla Hatch 2005 1.4 D4D MMT
- Благодарил/а: 2 пъти
Допустима разлика между диаметъра на резервната и основните гуми
Излишни експерименти заради една газова бутилка. Колко ще го карате този автомобил годишно - 30 хил. км? Има ли смисъл за по-малко въобще да се слага газ.
- slowtraveler
- Мнения: 5055
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 182 пъти
- Получена благодарност: 162 пъти
Допустима разлика между диаметъра на резервната и основните гуми
Въпросите за газта са в друга тема...
Разлика в диаметъра може да 'шашне' ABS и ESP, но не невъзвратимо... Обаче е възможно да влоши управляемостта заради погрешно сработване на някоя от системите...
Това че е стара - няма да е проблем - все пак е 'аварийна'... Съобразяваш се с това - скорост, натоварване и т.н. и всичко е ОК... Но все пак - едно комплектче за ремонт ти спестява много място и е почти толкова ефективно... Като се замисля - не съм пукал гума в последните 5 години...
Разлика в диаметъра може да 'шашне' ABS и ESP, но не невъзвратимо... Обаче е възможно да влоши управляемостта заради погрешно сработване на някоя от системите...
Това че е стара - няма да е проблем - все пак е 'аварийна'... Съобразяваш се с това - скорост, натоварване и т.н. и всичко е ОК... Но все пак - едно комплектче за ремонт ти спестява много място и е почти толкова ефективно... Като се замисля - не съм пукал гума в последните 5 години...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- ufer
- Мнения: 2649
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 41 пъти
Допустима разлика между диаметъра на резервната и основните гуми
Миналата година ми се отлепи целият профил на една стара Фалкен на магистралата с около 150, малко преди да я изхвърля заедно с левия й "партньор". При това не си загуби въздуха, но не можеше да се кара. Сложих оригиналната патеричка и понеже имах само 10-ина км до Бургас започнах с 80, но малко по-късно я засилих до 120. Никакъв проблем, слава богу! Затова резервната гума е за предпочитане пред спрей, защото невинаги гумата позволява ремонт, както беше в моя случай. Относно 14-цоловата с по-добра височина, би могла да се сложи, но предварително трябва да е пробвана, дали няма да опира на спирачните апарати, както и да има малко разстояние от диска или барабана поне 5-6 мм...
- iovkito
- Мнения: 2879
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 70 пъти
Допустима разлика между диаметъра на резервната и основните гуми
Аз си купих и за двете тойоти комплект с компресор и спрей. Последния път срязах гума на рав4 и сложих патерицата. След 20 км каране до сервиза, вече не се пипаше, толкова беше загряла. Който има резервна гума, нека си я напомпи.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост