Ред на стягане на колектори
-
- Мнения: 535
- Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 106 пъти
Ред на стягане на колектори
На мойто 3SGTE съм ги развивал и стягал поне 3-4 пъти поради разнообразни причиниufer написа: ↑15 Юни 2020 11:42 Улавям се, че колкото повече знам, толкова повече не знам!И тук са 2 мнения: отвътре навън (като при главите) и отвън навътре (като при Форд, да речем). Иначе всичко съм измерил с планметър, всмукателният колектор + T-VIS са от алуминий, а изпускателният - чугун и е свестен. При всяко положение натягането ще бъде по класическа спирала (дали навътре или навън, още се колебая). А гарнитурите са метални и се стягат с 27, респ. 25 Nm...


- ufer
- Мнения: 2821
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Ред на стягане на колектори
Ако имаш предвид всмукателния колектор (27 Nm, 25 е за изпускателния) и при мен е от 2 части: самият колектор и планката на T-VIS. Гарнитурите са 2 и са метални, затова предвиждам стягане на няколко фази с изчакване, както и при главата, разбира се. И понеже има прекалено много алуминий, ще внимавам с повишаването на натягането. Не е като едно време: чугун - чугун... 

-
- Мнения: 1136
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 31 пъти
- Получена благодарност: 18 пъти
Ред на стягане на колектори
Гайките на изпускателния ако са от бронз са вечни.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
- ufer
- Мнения: 2821
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Ред на стягане на колектори
Така е, но аз вече съм си подготвил оригиналните, пък и кой знае днешният бронз, бронз ли е? 

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 6 госта