ярис бензин/газ 99 , 1.0
при даване на контакт вентилаторът на радиатора се включва.
датчикът за температура на охлаждаща течност подава информация, ползвм елм скан за тойота/лексус. при загрял двг на място температурата е 85–87 градуса
в системата и разширителния съд има антифриз, маркучите към парното са горещи, когато колата загрее. термостат и радиатор са сменяни преди около две години.
минава ми през акъл ЕКУ да не се е смахнало.
други възможни причини?
наскоро излезна грешка бедна смес, при палене празен ход е около 1500-2200, на загрял двигател двг държи постоянни около 990. досега вентилатор ми е включвал по светофари и при маневри за паркиране, но изключваше в тия случаи в рамките на минута
постоянно включен вентилатор на радиатор
Анонимен1
- gimara
- Мнения: 1742
- Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
- Благодарил/а: 54 пъти
- Получена благодарност: 127 пъти
постоянно включен вентилатор на радиатор
Мнение от gimara » 04 Апр 2020 08:14
Toyota Manuals/Сервизни ръководства/Ръководство на потребителя
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016

gimara
Revenger
постоянно включен вентилатор на радиатор
Мнение от Анонимен1 » 04 Апр 2020 08:56
quote=Revenger post_id=373975 time=1585977309 user_id=28352]
Да не би да е включен климатика?
Ако не е, може би е повреден термодатчика на радиатора.
[/quote]
климатик не е включен. ще потърся въпросния датчик.
Бял/сив леко триъгълен, на главата ли се намира?
Да не би да е включен климатика?
Ако не е, може би е повреден термодатчика на радиатора.
[/quote]
климатик не е включен. ще потърся въпросния датчик.
Бял/сив леко триъгълен, на главата ли се намира?
Анонимен1
- Revenger
- Мнения: 829
- Регистриран на: 27 Яну 2020 21:25
- Местоположение: In the middle of nowhere
- Автомобил: Toyota Aygo, 2017
постоянно включен вентилатор на радиатор
Мнение от Revenger » 04 Апр 2020 10:06
На тази кола нито знам какво точно представлява, нито къде точно се намира.
Обикновено е завинтен в долния край на радиатора и според мен биметалната му пластина е запецнала в затворено положение.
Като го намериш, извади кабелите от него и ако вентилатора спре да се върти, значи наистина е от него.
Разбира се, цялата процедура по търсенето на термодатчика и ваденето на кабелите направи, когато колата не е на контакт...
Обикновено е завинтен в долния край на радиатора и според мен биметалната му пластина е запецнала в затворено положение.
Като го намериш, извади кабелите от него и ако вентилатора спре да се върти, значи наистина е от него.
Разбира се, цялата процедура по търсенето на термодатчика и ваденето на кабелите направи, когато колата не е на контакт...
Revenger
- max-2
- Мнения: 2098
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 112 пъти
постоянно включен вентилатор на радиатор
Мнение от max-2 » 05 Апр 2020 10:31
По принцип тойота използват схема, при която ако датчика за вентилатора дефектира, вентилатора започва да работи постоянно. Така двигателя няма да прегрее, нали. Част от стратегията за безотказност. 

Carina E 4AFE LB 1992
max-2
Обратно към “Общи технически въпроси”
Иди на
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 3 госта