RAV4 XA30 2.2 D4D 2AD-FTV 2007 - Трудно палене / запалване / стартиране ?
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Трудно палене на Рав4 2.2 d4d 2007г
Мнение от jim_beam » 14 Фев 2019 19:31
А по въпроса за паленето, ако проследиш темата като че ли е дадена една възможност.
По въпроса за дюзите слагай мощни дози добавка за горивото и опитай дали няма да се получи подобрение в показанията. Тойота от доста време препоръчват добавките периодично, имат си дори собствена. Ако са амортизирани дюзите винаги може да ги смениш.
Моите след 205к все още са ок, от време на време сипвам добавка.
jim_beam
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: 29 Яну 2019 13:03
- Местоположение: София
- Автомобил: RAV4 2.2 D4D 136кс 2007г
Трудно палене на Рав4 2.2 d4d 2007г
Мнение от jblaze » 14 Фев 2019 21:03
Вчера долях антифриз и ще продължа да го следя. Колата е от Белгия и няма подгревател.
През уикенда ми предстои по-дълго пътуване (първо извънградско) и ще видя как ще се държи. Ще заредя и в Газпром, където зареждам вече няколко години старата кола (1.9 ТДИ) и не съм имал проблеми. А започнах да зареждам там след като преди няколко зими ми замръзна нафтата от Петрол при минус 10-15гр. Утре ще купя добавка за дюзите (от прочетеното във форума и впечатления от познати се спрях на Бардал 6в1). Ти каква добавка слагаш?
За съжаление показанията на дюзите ще мога да ги прочета след няколко седмици, защото днес поръчах кабел от Китай и ще се позабави.
Междувременно ще докладвам след като се върна има ли някаква промяна.
jblaze
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Трудно палене на Рав4 2.2 d4d 2007г
Мнение от jim_beam » 14 Фев 2019 21:46
Желая ти успех!
jim_beam
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Трудно палене на Рав4 2.2 d4d 2007г
Мнение от jim_beam » 15 Фев 2019 14:54
- IMG_20190215_120350.jpg (553.07 KiB) Преглеждано 6673 пъти
- IMG_20190215_120405.jpg (483.61 KiB) Преглеждано 6673 пъти
jim_beam
- mars79
- Мнения: 16
- Регистриран на: 14 Сеп 2009 22:05
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Avensis T25, RAV4 XA30
- Обратна връзка:
Трудно палене на Рав4 2.2 d4d 2007г
Мнение от mars79 » 19 Фев 2019 09:24
Ще си позволя да използвам темата, дано да не нарушавам правилата на форума. От скоро имам RAV4 XA30 2008 г. с двигател 2AD-FTV 136 кс.
Сутрин пали от четвърт, двигателя работи равномерно и няма притеснителни шумове. Инжекторите са в норма, върви нормално, не пуши и няма проблем с разхода на гориво.
Притеснява ме това че при ускорение, натискане на газта първоначално се чува специфичният шум от инжекторите, след което автомобила ускорява и шума изчезва, като понякога се чува пак за кратко. Направи ми впечатление и че шуменето се влияе и от околната темпратура. Примерно при загрял двигател и външна температура 4 градуса инжекторите се чуват, при външна температура 16 градуса не се чуват.
Имам и Avensis T25 с двигател 1CD-FTV, който карам от 2 г. При него този шум е доста по-тих, инжекторите също са в норма, като са с по-големи отклонения.
Като цяло съм запознат че шумоизолацията на купето на RAV4 не може да се сравнява тази на Avensis, но нека колегите с този двигател да споделят наблюденията си.
Поздрави!
mars79
- kborisov760
- Мнения: 39
- Регистриран на: 12 Сеп 2017 14:36
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Toyota Corolla E15 2.0 D4D
Трудно палене на Рав4 2.2 d4d 2007г
Мнение от kborisov760 » 19 Фев 2019 11:11
Здравейте, да Ви кажа - при мен (1AD-FTV) също се чуват дюзите при подаване на газ, също се влияе от външната температура и особено първите 5 мин след студен старт... не мисля, че е проблем, смятам, че е вродено за тази серия двигатели. Поздрави!
kborisov760
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Трудно палене на Рав4 2.2 d4d 2007г
Мнение от jim_beam » 19 Фев 2019 13:09
Не се притеснявай от шума на инжекторите и слагай само доказани масла! Допълнително би могъл да помислиш за шумоизолация отпред, под предния капак, на кората под мотора и на предната стена, колкото може.
jim_beam
Трудно палене на Рав4 2.2 d4d 2007г
Мнение от memorex » 19 Фев 2019 13:33
Също така при въпросното (тракане)от значение е работната температура .Външната дори и да е ниска ,при достигната работна тракането до голяма степен изчезва.Лошото е че тези дизели трудно/бавно достигат работна температура поради причини за които е споменавано .
memorex
- mars79
- Мнения: 16
- Регистриран на: 14 Сеп 2009 22:05
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Avensis T25, RAV4 XA30
- Обратна връзка:
Трудно палене на Рав4 2.2 d4d 2007г
Мнение от mars79 » 19 Фев 2019 14:42
Явно наистина този мотор си е по-шумен докато загрее до нормална работна температура.
Маслото е на Тойота. Няма автоматичен контрол на климатика/парното.
При студен старт и топлото на max, по пушека през ауспуха определено се вижда че си влиза повечко гориво в двигателя

mars79
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Трудно палене на Рав4 2.2 d4d 2007г
Мнение от jim_beam » 19 Фев 2019 15:00
ПС: Дай да не спамим темата, че няма много общо с проблема на колегата.
jim_beam
-
- Мнения: 33
- Регистриран на: 28 Апр 2018 14:09
- Местоположение: Триград
- Автомобил: RAB 4 D4D 116 ks 2004 g.
Трудно палене на Рав4 2.2 d4d 2007г
Мнение от asi60 » 24 Фев 2019 10:09

asi60
- Митхат
- Мнения: 3857
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 47 пъти
- Получена благодарност: 138 пъти
Трудно палене на Рав4 2.2 d4d 2007г
Мнение от Митхат » 24 Фев 2019 12:04
Митхат
- mars79
- Мнения: 16
- Регистриран на: 14 Сеп 2009 22:05
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Avensis T25, RAV4 XA30
- Обратна връзка:
Трудно палене на Рав4 2.2 d4d 2007г
Мнение от mars79 » 24 Фев 2019 18:34
mars79
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: 29 Яну 2019 13:03
- Местоположение: София
- Автомобил: RAV4 2.2 D4D 136кс 2007г
Трудно палене на Рав4 2.2 d4d 2007г
Мнение от jblaze » 28 Май 2019 11:26
Няколко месеца по-късно проблемът все още не е решен. Досега:jblaze написа: ↑12 Фев 2019 13:15 Здравейте,
имам идентичен проблем с колегата. При първо палене за деня върти продължително (8-10 сек) и тогава пали изпушвайки бял облак дим, след което не пуши. Ако се изгаси и запали отново пали от раз. След 2-3ч пак. Но след по-дълъг престой отново върти продължително и има бял дим при запалване. Понякога при първо палене ми дава Check VSC system, което изчезва при следващо палене.
Колата е Рав4 2008г D4D 2AD-FTV 136к.с., купена от колега от форума преди седмица. От него знам, че е сменил SCV клапана при МехаННика и е направена инициализация (снимка). Освен това е сменил и филтри и подгряващи свещи. Преди покупката ходихме в ТМ Ауто и според диагностиката дюзите са ок (но трябва да се има предвид, че едната е със стойност около +2.0 и съответно има друга компенсираща с около -2.0 и препоръчват добавка за почистване). Нямаше записани грешки.
Направил съм 2 клипа от запалването за повече инфо:
отвън
отвътре
Относно горивото още не съм зареждал, защото беше почти пълна, но мисля, че ми каза, че горивото е от Еко. По принцип зареждам в Газпром и тези дни ще заредя там. За момента събирам още впечатления за проблема и съм решил да се свържа с колегата МехаННика за диагностика, но бих се радвал за съвети какво може да се провери, за да имам повече информация преди да отида.
Благодаря предварително за помощта!
ПС при огледа в ТМ ауто ми казаха, че около водната помпа има следи от стар теч и да следя антифриза. При студен двигател е с около 1 см под минимума, на загрял е в граници, но по-близо до min. Днес ще долея до Min на студен и пак ще го следя.
Смених горивен филтър и SCV клапан с подобрената версия + инициализация с Техстрийм след смяната. Частите са купени от Геомоторс Варна (благодарности на колегата). Старият клапан беше китайски заместител на фабричната версия.
В чужди форуми попаднах на информация, че освен смяна на клапана трябва и ъпдейт на софтуера, за да се увеличи налягането при студен старт (EG-0132T-1110-EN). Прочетох, че трябва да е над версия 302v0000, за да е приложим за подобрения клапан. Снощи гледах с техстрийм, но не можах да проверя с коя версия съм в момента. От тук намирам по номер на Тойота бюлетина (EG-0132T-1110) 3 ъпдейта (прилагам снимка).
- Capture.JPG (71.91 KiB) Преглеждано 6244 пъти
Междувременно в Офроуд форума колега е решил подобен/същия проблем след ревизия на стартер - линк.
ПС Долях антифриз и следя нивото - няма загуби.
jblaze
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Трудно палене на Рав4 2.2 d4d 2007г
Мнение от jim_beam » 19 Дек 2019 19:46
Сега си задавам въпроса дали не трябваше да действам със спрей за ръжда? По извадената свещ се вижда, че корозията започва точно под резбата, на частта вътре в цилиндъра. Подозирам, че запеклите най-вероятно са изгорели и затова са набрали нагар отвътре.
Пробвах се при топъл двигател да ги отвия, както е в указанието. Сега не ми остава друго, освен утре да опитам да отвия втората, която доста се отвъртя и не смея да карам така да не стане някоя беля. Другите две ще ги пръскам със спрея още няколко дена дано отпуснат. Взех медна паста да намажа резбите на новите, да не се получава повече така, след дъжд качулка малко.
Голям зор е.

jim_beam
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Semrush [Bot] и 2 госта