Corolla E11 1.4 VVTi 4ZZ-FE 97HP 2000 - Натрошено зъбно колело на колянов вал - РЕШЕН - подмяна
-
- Мнения: 79
- Регистриран на: 03 Дек 2019 06:33
- Местоположение: Враца
- Автомобил: Тойота Корола 1.4 vvti 97к.с.
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 2 пъти
Corolla E11 1.4 VVTi 4ZZ-FE 97HP 2000 - Натрошено зъбно колело на колянов вал - РЕШЕН - подмяна
Здравейте колеги. Ще се радвам ако ми помогнете да разгадая болежките на моята кола. Става дума за Тойота Корола 1.4 VVTI 97к.с. 2000г. Онзи ден както си карах и забелязах, че колата започна да прекъсва, няма мощност, работи на два три цилиндъра, отначало чека премигваше след това остана да свети постоянно. Спрях угасих колата, запалих отново с по-продължително въртене и тя пак прекъсваше по същия начин. На колата има поставена аларма още при закупуването й като нова (купуване е нова от Тойта БГ, аз съм втория собственик). Тази аларма е с някакъв имобилайзер и трябва всеки път когато решиш да запалиш първо да завъртиш ключа на контакт да светнат лампите на таблото, след това натискаш копче на дистанционното на алармата и тогава вече въртиш ключа за да запалиш. Та аз помислих, че може нещо имобилайзера да е проблема и за това заключих, отключих колата с алармата, дадох контакт натиснах копчето на имобилайзера и си запалих все едно нищо не се е случвало преди това. Продължих да си пътувам и си се прибрах благополучно. На следващия ден трябваше да отскоча на 20 км извън града.На там добре, но вече на връщане пак същия проблем. Пак същата процедура с алармата и пак си се прибрах без да се проявяват някакви симптоми. Трябва да отбележа, че от известно време забелязвам при натискане на педала на газта до край или почти до край колата някак си се набира тромаво, а ако върна леко педала на газта вече започва по-чевръстичко да се ускорява, другото което забелязах е , че проблема с прекъсването се проявява когато съм след 2500 -3000об/мин, при по-ниски обороти като че ли го няма тоя проблем. Закачих на ОБД буксата от тези ELM327 (май така се казваше) и през телефона ми изписа грешки в запалването на 2 цилиндър, на 3 , на 4 цилиндър, множествени проблеми в запалването - явно компа гаси цилиндрите. Изписа още Р0343 (датчик положение разпределителен вал А , банк1 високо ниво на входния сигнал) , и още една грешка изписа Р1346 (това е грешка свързана с vvt i системата. Май означава честа промяна или нестабилно положение на самата система. - или поне така аз я тълкувам). Автомобила е на 412000км , преди 8500км смених ангренажната верига - комплект (обтегачи, плъзгачи, VVTI зъбното колело, другите зъбни колела), занесохме и главата за припасване на клапаните. Преди 700км смених скоростната кутия (ръчна е ), защото имаше шум в лагера на първичния вал и започна при натоварване да изключва четвърта скорост (попадна ми изгодно втора употреба ск.кутия , а и не ми се занимаваше да разглобявам моята - само за работата щяха да ми вземат повече пари отколкото аз платих за сваляне,качване и за "новата" кутия). Проверих букси, връзки, да не би нещо да не е закачено от кабеляците при тая интервенция със ск. кутия, но всичко ми се видя както си трябва. Ако някой има идея или се е сблъсквал с такъв проблем ще се радвам да сподели.
Последно промяна от Akima на 02 Фев 2022 09:32, променено общо 1 път.
Причина: Променено заглавие.
Причина: Променено заглавие.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта