Добавка или 100 октана
- slowtraveler
- Мнения: 5051
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 182 пъти
- Получена благодарност: 162 пъти
Добавка или 100 октана
По принцип 95 е по-лесно запалимо гориво от 100 октана Така, че логиката нещо куца
Руснаците се чудят зимата в по-далечния север откъде да изровят 86
Руснаците се чудят зимата в по-далечния север откъде да изровят 86
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Добавка или 100 октана
По темата. chukich може спокойно да пробваш по един резервоар 100 октанов бензин. Изводите после може сам да си ги направиш. Аз преди две години като минах от дизелов на бензинов автомобил пробвах различни бензиностанции и с 95 и със 100 октана. Определено Аурис-а се усещаше да работи по-добре със 100 октановия бензин.
-
- Мнения: 400
- Регистриран на: 17 Юни 2015 21:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 9 пъти
- Получена благодарност: 18 пъти
Добавка или 100 октана
Ползвай си само 100 октана, ценовата разлика за 15 000 км е няма и 200лв, така че не е кой знае какво, а определено има разлика откъм вървене. Е, трябва си и от време на време да се настъпва колата, връщаш 1-2 предавки с идеята да се прочистят малко дихателните пътища.
-
- Мнения: 4956
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 79 пъти
Добавка или 100 октана
Някой може ли да докаже - на теория или на практика - че двигател разработен за 95 октанов бензин - работи или върви по-добре със 100 октанов?
Би трябвало да е обратното, почти при всички режими и състояние на двигателя (особено зимата) - освен, ако качеството на производство на 100 октановия не е по-добро.
Би трябвало да е обратното, почти при всички режими и състояние на двигателя (особено зимата) - освен, ако качеството на производство на 100 октановия не е по-добро.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- biro
- Мнения: 2663
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Добавка или 100 октана
Къде има 100 октана за 200лв на 15к км?Corolla_E12_hs написа: ↑02 Ное 2019 18:37 Ползвай си само 100 октана, ценовата разлика за 15 000 км е няма и 200лв, така че не е кой знае какво, а определено има разлика откъм вървене. Е, трябва си и от време на време да се настъпва колата, връщаш 1-2 предавки с идеята да се прочистят малко дихателните пътища.
Имайте в предвид, че 98 октана не е 100.
Примерно на шел цената днес 95 2.24лв и 100 2.68лв
Разликата 0.44лв за литър. Ако колата ти харчи 5/100 бензин (което при повечето автомобили е далеч от реалност) за 15к км отиват 750л бензин. По 0.44 отгоре на литър са 307лв. С 18% повече е разходът за гориво.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
Добавка или 100 октана
Лятото, при голяма жега, 100те октана горят по-стабилно. Зимата не виждам причина да не се кара на 95 октана.
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...
Добавка или 100 октана
Октаново число...
Иначе казано, борбата за повече коне се изразява най-вече в по-агресивно предварение на запалването.Сещам се за Мечо Пух....
Иначе казано, борбата за повече коне се изразява най-вече в по-агресивно предварение на запалването.Сещам се за Мечо Пух....
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...
-
- Мнения: 4956
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 79 пъти
Добавка или 100 октана
"Борбата за повече коне" с "по-агресивно предварение"? И до колко така? Мислите, че двигател разработен и настроен за работа с бензин с октаново число 95, сам увеличавайки предварението ще си вдигне мощността в ущърб на всичко останало? И пак не се разбира - защо го наричате "по-стабилно".
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Добавка или 100 октана
Прав си !
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...
- slowtraveler
- Мнения: 5051
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 182 пъти
- Получена благодарност: 162 пъти
Добавка или 100 октана
Реално повишение на мощността е възможно само в максималните режими, когато е вероятна детонация. При нормални режими няма разлика...
И да - на времето (с карбураторите и механичните чукчета) се променяше центровката ръчно при промяна на октана. След това направиха 'хибридна' система - превключваш октан-коректора (например превключвател в моторния отсек с номера на октановото число)...
А сега корекцията на предварението се извършва автоматично, вземайки предвид информация от доста датчици, включително детонационен датчик...
Т.е. ДВГ се настройва към по-високооктановото гориво и успява да го гори нормално. Но от друга страна - това е излишно за двигател, изчислен механично (т.е. с дадената степен на сгъстяване) за по-нискооктаново гориво...
Високооктановото гориво наистина е нужно само за автомобилите, изчислени за такова. При другите - ефектът е нулев или минимален (2-3%)..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 400
- Регистриран на: 17 Юни 2015 21:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 9 пъти
- Получена благодарност: 18 пъти
Добавка или 100 октана
Зареждам на Круиз бензин 99 с чип за отстъпка. Най-доброто съотношение цена/качество за мен. Отново зависи и къде зареждаш, в София/Кулата/Тракия съм нямал проблеми.biro написа: ↑02 Ное 2019 21:32Къде има 100 октана за 200лв на 15к км?Corolla_E12_hs написа: ↑02 Ное 2019 18:37 Ползвай си само 100 октана, ценовата разлика за 15 000 км е няма и 200лв, така че не е кой знае какво, а определено има разлика откъм вървене. Е, трябва си и от време на време да се настъпва колата, връщаш 1-2 предавки с идеята да се прочистят малко дихателните пътища.
Имайте в предвид, че 98 октана не е 100.
Примерно на шел цената днес 95 2.24лв и 100 2.68лв
Разликата 0.44лв за литър. Ако колата ти харчи 5/100 бензин (което при повечето автомобили е далеч от реалност) за 15к км отиват 750л бензин. По 0.44 отгоре на литър са 307лв. С 18% повече е разходът за гориво.
Говорим за разликата в цената между 95 и 99 октана. Карал съм 2019г. ~11 700км с ~830Литра, тоест ~7.10 разход средно, цена 95, без остъпка, 2.11, 99+ 2.26, без отстъпка, разлика 0.15 стотинки= 124.50 лв. (цени към днешна дата, сметката не е толкова просто по принцип, но при скок/спад на цените общо взето се запазва разликата 95->99)
При мен 95/99/100 октана горят еднакво, зависи как карам, но няма драстични разлики тип с 99 да харчи 2 литра надолу при същите условия. Просто е по-тиха и върви по-равномерно с по-високите октани, не вдига рязко обороти при палене, няма тресене.
P.S. self-service бензиностанция в средата на нищото в Италия 95 върви по-добре от 100 октана от Еко, Круиз, Газпром и т.н., ама там беше 3.20лв/литъра, но си заслужаваше. Не се прежалих да заредя 100 октана, първо много трудно се намира, 2-ро е 3,80лв/литъра може и в обратен ред, и в 2-та случая не е оправдано за кола 100 коня от 2005г.
Не налагам мнение, споделям тестове и резултати спрямо 1 автомобил. Всеки си има джоб и акъл, преценява, но докато не се направи дългосрочен тест няма как да се потвърди/отрече каквото и да било. 1 резервоар промяна не прави , поне 6 месеца на 1 тип бензин докато се получат някакви данни от които да се правят изводи.
Вече дали 98, 99 или 100 октана са толкова си трябват лабораторни тестове, не всеки бензин 100 октана е 100 и не всеки 98 е 98, може нагоре, може и надолу.
-
- Мнения: 938
- Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
- Местоположение: Germany
- Получена благодарност: 19 пъти
Добавка или 100 октана
Интересна дискусия между лаици. То и аз съм такъв, но поне имам възможност и интерес, и чета в oil-club.de, където двама току-що пенсионирани човека работили в разработката на двигатели за MB и BMW пишат доста интересни неща.
Когато пишете за октаново число, то поне трябва да сте наясно, че има няколко такива -
ROZ (Research-Oktanzahl)/ RON (Research Octane Number)
MOZ (Motor-Oktanzahl) / MON (Motor Octane Number)
SOZ (Straßen-Oktanzahl) / RdON (Observed Road Octane Number)
FOZ (Front-Oktanzahl) не ми е известен превод на английски
На бензиностанциите се зарежда ROZ/RON, но за двигателя е релевантен MOZ/MON. А95Н може да е с 96 или 97 ROZ/RON, но никога няма да е с по-голям от 85 MOZ.
За ROZ/RON 95/98 октановите горива има стандарти определящи MOZ/MON, докато за 100/100+ октановите (ROZ/RON) няма стандарт, който да определя MOZ/MON. По принцип едно 100/100+ октаново гориво (ROZ/RON), превъзхожда определеното в стандарта 88 MOZ/MON.
На един двигател с вече голям преход и със замърсявания в блока - горивна камера и охлаждащи канали, едно 100/100+ октаново (ROZ/RON) гориво би имал добър ефект, спрямо същия двигател но с преход до 50 000км.
При например една Corsa B с 1.4 60 к.с. двигател, един 100/100+ октанов (ROZ/RON) бензин никога не би бил имал някакъв положителен измерим ефект.
Когато един професионален тунер в немскоговорящите страни (Германия, Швейцария, Австрия) настройва един турбо-бензинов двигател, то това се прави към точно определено гориво или към точно определен Octane-booster (BARDAHL OKTAN BOOSTER, Wynn's Octan 10+ Power Booster, Rowe Hightec Octanbooster и т.н.), който се използва с нормирано 98 ROZ/RON гориво. Изследването на горивото/Octane-booster-а струва около 90евро и на базата на качествата на полученото гориво се прави и настройката на горивната карта.
Когато се използва 100/100+ октаново (ROZ/RON) гориво от бензиностанция, без да е ясно какъв точно MTBE използва веригата, е възможно да се наблюдава някакъв положителен ефект в някои мотори и никакъв ефект в други мотори.
Понякога смяната на въздушния филтър и/или запалителните свещи имат много по-добър ефект от използването на високооктаново гориво.
П.П.: Руснаците от по-далечния север могат да си разреждат бензина с двутактово масло. По този начин се намалява MOZ/MON на горивата.
Когато пишете за октаново число, то поне трябва да сте наясно, че има няколко такива -
ROZ (Research-Oktanzahl)/ RON (Research Octane Number)
MOZ (Motor-Oktanzahl) / MON (Motor Octane Number)
SOZ (Straßen-Oktanzahl) / RdON (Observed Road Octane Number)
FOZ (Front-Oktanzahl) не ми е известен превод на английски
На бензиностанциите се зарежда ROZ/RON, но за двигателя е релевантен MOZ/MON. А95Н може да е с 96 или 97 ROZ/RON, но никога няма да е с по-голям от 85 MOZ.
За ROZ/RON 95/98 октановите горива има стандарти определящи MOZ/MON, докато за 100/100+ октановите (ROZ/RON) няма стандарт, който да определя MOZ/MON. По принцип едно 100/100+ октаново гориво (ROZ/RON), превъзхожда определеното в стандарта 88 MOZ/MON.
На един двигател с вече голям преход и със замърсявания в блока - горивна камера и охлаждащи канали, едно 100/100+ октаново (ROZ/RON) гориво би имал добър ефект, спрямо същия двигател но с преход до 50 000км.
При например една Corsa B с 1.4 60 к.с. двигател, един 100/100+ октанов (ROZ/RON) бензин никога не би бил имал някакъв положителен измерим ефект.
Когато един професионален тунер в немскоговорящите страни (Германия, Швейцария, Австрия) настройва един турбо-бензинов двигател, то това се прави към точно определено гориво или към точно определен Octane-booster (BARDAHL OKTAN BOOSTER, Wynn's Octan 10+ Power Booster, Rowe Hightec Octanbooster и т.н.), който се използва с нормирано 98 ROZ/RON гориво. Изследването на горивото/Octane-booster-а струва около 90евро и на базата на качествата на полученото гориво се прави и настройката на горивната карта.
Когато се използва 100/100+ октаново (ROZ/RON) гориво от бензиностанция, без да е ясно какъв точно MTBE използва веригата, е възможно да се наблюдава някакъв положителен ефект в някои мотори и никакъв ефект в други мотори.
Понякога смяната на въздушния филтър и/или запалителните свещи имат много по-добър ефект от използването на високооктаново гориво.
П.П.: Руснаците от по-далечния север могат да си разреждат бензина с двутактово масло. По този начин се намалява MOZ/MON на горивата.
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
-
- Мнения: 4956
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 79 пъти
Добавка или 100 октана
Сигурно сте прав. Не би трябвало да се стига до детонационно горене при частичното натоварване на двигателя (нормално работещ), а обикновено при такова натоварване работи над 95% от времето (освен, ако не се "състезаваме"). Но мисля, че високото октаново число оказва влияние на задръжката - от подаване на искрата, до сформирането на фронт на изгарянето („подготовката” на горенето). При висока компресия, при двигателите с висока степен на сгъстяване - поради по-високото налягане в горивната камера, тази задръжка се съкращава (както и се увеличава скоростта на изгаряне). Но при двигателите работещи на по-нискооктанов бензин тя би оказвала влияние и при частични натоварвания (негативно влияние, водещо до макар и незначително снижение на мощността и незначително увеличаване на разхода, увеличеното предварение компенсира, но не напълно тези негативи - според мен). (Скоростта на изгаряне, мисля, че също се влияе от повишаващите октановото число добавки, но не съм сигурен.)slowtraveler написа: ↑03 Ное 2019 08:04 Реално повишение на мощността е възможно само в максималните режими, когато е вероятна детонация. При нормални режими няма разлика...
При горещо време - според мен - масата на въздуха постъпващ в цилиндрите, поради по-ниската плътност на топълия въздух ще е по-малка. А поради това ще се впръсква по-малко гориво (на такт). И поради това, поне според мен, не би оказало голямо влияние на проявата на детонационно горене.
При значително натрупване на нагар, особено по челата на буталата - високо октановия бензин, може би, до някаква степен, ще препятства "самовъзпламеняването" (преди подаване на искра) на горивната смес (според мен). Но ако се е стигнало до натрупване на такъв значителен нагар едва ли проблемите биха се решили само с използване на високооктанов бензин, тогава и противодетонационната „система” не помага. А ако е „нормалното” натрупване на нагар с „навъртените километри”, то се „нивелира” от намаляването на компресията в резултат на износванията по двигателя и увеличените протечки (така, че не би трябвало да доведе до частично детонационно горене). (МТБЕ добавка в съвременните бензини - с добавка от алкохоли, до колкото знам се избягва, поради „еко” съображения.)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Добавка или 100 октана
Има разликата в количеството гориво\въздушна смес при различните температури, но човечеството не използва само атмосферни двигатели.Hursa написа: ↑03 Ное 2019 18:51При горещо време - според мен - масата на въздуха постъпващ в цилиндрите, поради по-ниската плътност на топълия въздух ще е по-малка. А поради това ще се впръсква по-малко гориво (на такт). И поради това, поне според мен, не би оказало голямо влияние на проявата на детонационно горене.
Но дори и при атмосферните ДВГ има условия за детонации. Поради тази причина предварението на запалването е динамично.
И съвсем се отдалечихме от темата...
.. дали определена добавка би помогнала малко да се прочисти системата или просто да заложа не бензин с добавки като Шел, ЕКо,Омв ….100 октановите. Колата си е все още нова, под 100х км ., но явно нашите горива не и се нравят.
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта