Точно за това казах, че това си е най-обикновено сервизно съобщение (не проблем) и не трябва кой знае какво внимание да му се обръща. Не да се остави и пренебрегне разбира се, но нищо няма да ѝ стане на колата и може да продължиш да си караш без никакви проблеми.
Никой не сподели по предишния ми въпрос. Питам това, защото ми е интересно колко толкова се товари батерията при новите хибриди, че чак толкова често да се пуска вентилатора и да пълни филтъра с боклук. Примерно при мен за 2 години вентилатора ми изглежда като чисто нов. Никаква разлика в сравнение от преди две години, когато го чистих. Но все пак аз не товаря батерията толкова много и съответно вентилатора ми работи изключително рядко.
Та идеята ми беше да видя колко агресивно се използва тя в новата система, защото нали все пак казват, а и се усеща, че при потегляне и промяна на движението на колата много се разчита на нея, за да се усеща и по-директно управлението. Което при П2 не е така и веднъж след като запали двигателя, тя се използва само за обиране на желано и действително желание за мощност, докато ДВГ-то навакса с обороти да кажем. Което е много малко като време (да кажем секунда). До колкото при новата система това не е така и включват в играта батерията в голяма част от управлението на желаната мощност от системата.
rusinov написа: ↑17 Сеп 2019 10:06
Здравейте,
има 2 сервизни бюлетина по темата. Първият е от 13.12.2016 - CP-0086T-1216 - HV Battery Cooling Fan Maintenance for Severe Usage Vehicles, вторият е от 27.11.2017 - EG-7107 - Addition to maintenance for cleaning of hybrid battery intake filter. Въпросният допълнителен филтър е описан в първият бюлетин, парт номера му е G92DH-12010. Вторият бюлетин по скоро описва, че при всяко обслужване в сервиза, техниците трябва да извършват почистване и на вътрешният филтър. Явно до 2017 това почистване изобщо не е било залагано в процедурите по обслужване. Вътрешният филтър, ако някой иска да си го сменя е G92DH-12030 / G92DH-12031
Да, такива сервизни бюлетини има още от Приус-2 и П3.
Има и оригинални филтри за П2 (G92DH-47020) и П3 (G92DH-47010).
Оригинално не са се залагали, защото не се е предполагало, че чак толкова много може да смуче въздух, за да започне да се запушва вентилаторът. Но при по-продължително използване на автомобилите и при по-тежки експлоатационни характеристики, то е възможно и за това пускат и такива сервизни бюлетини. Които обаче не са задължителни, а такива, при които автомобилът е предразположен към такъв вид употреба.
За това явно са решили да вложат малко логика в следенето на вентилатора, като се "познава" запушването му (лично ми предположение е чрез наблюдение на тока спрямо оборотите) и съответно изваждане на съобщение да погледнеш и да му махнеш боклука, а не да се стига до разпознаване на запушването му чак като прегрее батерията.
И за това реално това следене и съответното съобщение е точно обратно на мнението и логиката на колегата boyanmt, което било заради загряване. Точно обратното - развитие на технологията, която да попречи при определени условия да се стигне до прегряване.