Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
AlexPP
- BOz
- Мнения: 4575
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
Мнение от BOz » 04 Юни 2019 20:53
Развитието е на тест, както съм писал. Ако имаш 12 волтово захранване, мога да ти го пратя да го закачиш на един модул за теста и ако логиката му е вярна, следва изпълнение в 7 или 14 канала и за един ден хибрида ще е в движение. Просто за следващия от форума ще има готово решение, защото и аз минах по твоя път и времето не можеш да го постигнеш със суми под 4 цифрни такива. И за това реших да тръгна в тази посока. Просто нещо конкретно, без настройки, без нищо. Само го свързваш и то си прави всичко специфично за тези бактерии.

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
AlexPP
- slowtraveler
- Мнения: 6299
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
Мнение от slowtraveler » 05 Юни 2019 09:24
Ба го у батерията


Да, с готово устройство става по-лесно, ама едва ли би било толкова трудоемко да ги разредиш и ръчно, след което да ги заредиш с зарядното...
Или само да ги заредиш със зарядното

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 24 Ное 2015 17:05
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
Мнение от AlexPP » 05 Юни 2019 13:48
Иначе има смисъл от тези цикли на разреждане/зареждане. Единият краен модул още на второто зареждане достигна 7200mAh и зарядното спря. За всеки случай му пуснах още един цикъл, но вдигнах капацитета на 7400 и D. Peak от 4 на 10mv/Cell. Другите 2 модула, които зареждам в момента има подобрение и при тях.
AlexPP
- slowtraveler
- Мнения: 6299
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
Мнение от slowtraveler » 05 Юни 2019 14:10
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 24 Ное 2015 17:05
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
Мнение от AlexPP » 14 Юни 2019 08:16
Към момента имам 22 готови модула, които се зареждат до над 7000mAh и после при разреждане до 6V дават над 5000mAh. Има още поне два добри, които в момента се циклират. И междувременно поръчах още 8 броя от UK. Така, че към краят на другата седмица или на по-другата, колата би трябвало да е в движение.
Като я направя, мисля да пробвам да рехидратирам един от слабите модули и ако му се възвърне капацитета ще е много добре и ще си оправя и другите да имам какво да слагам следващият път.
AlexPP
eltransbg
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 24 Ное 2015 17:05
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
Мнение от AlexPP » 11 Юли 2019 12:01
Останаха ми доста модули и искам да видя дали ще мога да им вдигна капацитета с рехидратиране - https://priuschat.com/threads/re-hydrat ... es.152885/.
Някой може ли да ми препоръча устройство с което може да се мери вътрешното съпротивление на модулите и което може да се купи от БГ? Зарядните на SkyRC уж го мерят, но не мисля че мерят вярно.
AlexPP
- BOz
- Мнения: 4575
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
Мнение от BOz » 11 Юли 2019 13:13
Горе-долу го мерят вярно, но вече съм забравим и май имаше шанс да мерят съпротивлението само на баланс портовете. Ако остане време ще погледна дали мереха и на главните портове за зареждане.
Но на теория може да измериш съпротивлението на база един прост волтметър и едно съпротивление, ако толкова много те вълнува да го знаеш.

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 24 Ное 2015 17:05
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
Мнение от AlexPP » 11 Юли 2019 13:52
Както и да е. Ще си потърся някакво наистина качествено устройство специално за мерене на съпротивление на батерии.
AlexPP
-
- Мнения: 536
- Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
- Местоположение: София
- Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
- Получена благодарност: 5 пъти
Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
Мнение от Lwerewolf » 13 Юли 2019 00:36
Колко модула смени, и къде бяха "зле модулите"? Като цяло статистики? Предполагам не е бил случай тип "колко по към средата на батерията, толкова по-зле", впредвид километрите.AlexPP написа: ↑11 Юли 2019 12:01 Колата е готова. Вече мисля да карам предимно нея в града за да не се развали пак от некаране. Сега върви дори по-добре от преди 4 години, когато я купих. Усеща се по-мощна и ДВГ-то работи на по-ниски обороти. Батерията се разрежда и зарежда много по-бавно. Сложих само хубави модули. Най-слабият е 5850мАч.
Останаха ми доста модули и искам да видя дали ще мога да им вдигна капацитета с рехидратиране - https://priuschat.com/threads/re-hydrat ... es.152885/.
Някой може ли да ми препоръча устройство с което може да се мери вътрешното съпротивление на модулите и което може да се купи от БГ? Зарядните на SkyRC уж го мерят, но не мисля че мерят вярно.
За рехидратирането - предполагам си знаеш, но не бързай, преди да си прочел всичко по темата, особено "капсуловането".
Lwerewolf
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 24 Ное 2015 17:05
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
Мнение от AlexPP » 13 Юли 2019 15:04
Без да съм спец, моето мнение е, че ако трябва да станат нещата както трябва, трябва всеки модул да се циклира по отделно (а не с grid charger или някакво устройство дето прави всички модули на веднъж). При мен имаше няколко модула с под 2500мАч при първото разреждане и други с над 4500мАч. Тези с под 2500мАч искаха няколко цикъла за да се вдигнат до поне 5800мАч, а тези с 4500+ мАч - само 2-3 цикъла.
При сглобяването сложих най-добрите модули в двата края, за да се запазят ако след време пак се наложи да сменям модули, и ги подредих така, че във всеки блок двата модула да са с еднакъв капацитет. Сложих двата крайни температурни сензора по към средата и почистих вентилатора (с обезмаслител на спрей става като нов).
AlexPP
-
- Мнения: 536
- Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
- Местоположение: София
- Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
- Получена благодарност: 5 пъти
Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
Мнение от Lwerewolf » 13 Юли 2019 15:41
За ремонт на батерията и измерване на точен капацитет на модулите определено не е най-доброто, но за периодичен cycling (да речем веднъж в годината) е много удобно.
За поставянето на най-добрите в краищата - интересно, повечето хора правят точно обратното. Колкото по-добър модул, толкова по-малко би трябвало да загрява. Това, заедно със преместването на датчиците по средата и чистенето на вентилатора, би трябвало да ти удължи доста времето до следващата смяна.
Интересно ми е тези, които са били по 2500 колко време ще си държат "възстановения" капацитет.
Както и да е, поздрави за успешния ремонт! Почвай да наливаш километри

Lwerewolf
- slowtraveler
- Мнения: 6299
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
Мнение от slowtraveler » 13 Юли 2019 15:47
Взе ми думите от устата


Чисто по пътя на логиката - и аз бих го направил така..
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Обратно към “Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост