Scion tC (Toyota Zelas) Monogram
- slowtraveler
- Мнения: 6298
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Scion tC (Toyota Zelas) Monogram
Мнение от slowtraveler » 02 Ное 2018 20:23
Разбира се - не е гаранция, че е точно това, но ми бе направило впечатление регулярността на такива оплаквания, и изчезване на ефекта при наливане на "Тойота" масло (да, ясно е, че Тойота не го произвежда, но е напълно възможно да има леки особености в спецификацията)...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Scion tC (Toyota Zelas) Monogram
Мнение от Japanese_fever » 02 Ное 2018 22:27
Явно ще продължавам да търся масло за трансмисията.
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Japanese_fever
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Scion tC (Toyota Zelas) Monogram
Мнение от Japanese_fever » 19 Ное 2018 21:45
Мисля, че открих от къде идва пролема с трансмисията и трудното превключване сутрин. Един приятел ми подшушна. Просто когато е много студено (под нулата) трябва да подгрея колата 2-3 минути (или повече) на място и после трансмисията работи доста по-добре. Вероятно маслото става доста гъсто, независимо, че е синтетика. Не ми се мисли какво ще стане с това масло януари месец, когато температурите тук паднат до -20°С и дори по-ниско?!?

По принцип сутрин тръгвам след около минута на място или по-малко. Със Сивика никога не съм имал проблеми с превключването дори сутрин на -25°С. Но все пак Honda MTF е доста по-рядко (по-тънко) от 75W90 масло. Даже Хонда MTF е може би по-тънко и от 5W30 масло. Това беше и един от аргументите, които имах с едни капацитети в Хонда форума, които навиват хората да карат Хондите си с 75W80/90 масло.

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Japanese_fever
- slowtraveler
- Мнения: 6298
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Scion tC (Toyota Zelas) Monogram
Мнение от slowtraveler » 19 Ное 2018 21:51
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Scion tC (Toyota Zelas) Monogram
Мнение от Japanese_fever » 19 Ное 2018 21:56
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Japanese_fever
- slowtraveler
- Мнения: 6298
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Scion tC (Toyota Zelas) Monogram
Мнение от slowtraveler » 20 Ное 2018 09:04
Тойотското трансмисионно не бе ли само 75W?
Да, ефектът от износване също би бил подобен, но според мен правилно масло би ти намалило ефекта и би ти позволило да продължиш удобната експлоатация доста време

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Scion tC (Toyota Zelas) Monogram
Мнение от Japanese_fever » 20 Ное 2018 17:15
Ама аз такова масло не видях по магазините. Имаше само 75W80, 75W90, 75W140 и аз взех второто на Амсойл.
https://www.amsoil.com/shop/by-product/ ... be-75w-90/
Replaces GM part #12346190 and Chrysler part #4874459. Examples of transmissions and transaxles requiring a 75W-90, API GL-4 lubricant include certain models of Hyundai, Infiniti, Kia, Lexus, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Suzuki, Toyota, Volkswagen and Hino.
Сега се чудя дали да сменям маслото или съединителя.


България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Japanese_fever
- gimara
- Мнения: 1742
- Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
- Благодарил/а: 54 пъти
- Получена благодарност: 127 пъти
Scion tC (Toyota Zelas) Monogram
Мнение от gimara » 20 Ное 2018 17:36
Да не би да е ТОВА
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016

gimara
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Scion tC (Toyota Zelas) Monogram
Мнение от Japanese_fever » 20 Ное 2018 17:50
БЛАГОДАРЯ МНОГО!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Japanese_fever
Scion tC (Toyota Zelas) Monogram
Мнение от ccvetan » 20 Ное 2018 21:58
При мен нещата са 1:1.Нищо,че колата е друга. Маслото е сменено с някакъв Fuchs(по спецификации) на втория ден след покупката. Не съм усетил нещо като я пробвах(карам автоматик). Не знам до съединител ли е или до точното масло,но симптомите са същите. Засега ще е така,10к на година не са много.Japanese_fever написа: ↑19 Ное 2018 21:56 Еми, може да се каже, но само докато загрее. Кофтито е, че никъде не съм виждал Тойота масло 75W90, API GL-4. Дори и в дилърите го нямат. Търсих на Ebay и Amazon, и не можах да намеря. Интересното е, че проблемът е само 1-ва -> 2-ра и 2-ра -> 3-та. На 4-та, 5-та и 6-та скорост го няма. Също сутрин първите няколко пъти, не само, че 2-ра влиза турдно, но и първа излиза трудно. 1-ва влиза лесно, но излиза трудно. Всичкото това е само, докато загрее колата, т.е. първите 1-2 мили.
ccvetan
- kostadinnm
- Мнения: 239
- Регистриран на: 09 Яну 2013 21:20
- Местоположение: София/Петрич
Scion tC (Toyota Zelas) Monogram
Мнение от kostadinnm » 21 Ное 2018 00:46
Ето едно интересно видео по въпроса:
От 15-тата пък минута започва сравнение на продукти, които предполагам можеш да намериш на щатския пазар, като се обзалагам, че ще изкарат повече време от което и да е оем-контрактнато полу-синтетично(преувеличавам умишлено). Тоест ти сега се тюхкаш да не сипеш неподходящо, но всъщност е и еднакво важно да се сетиш след 2-3-5-години че трябва да го подновиш. А ако е пълна синтетика ще изкара повече, съответно хем няма да се занимаваш да го сменяш толкова често, хем се презастраховаш да не забравиш някой друг месец или годинка.
Позволих си да се изкажа като последна инстанция като човек току що объркал си маслото за скоростната

Едит:
ccvetan, то с тия спецификации за скоростните има малко объркване, а и са относително стари(доколкото прочетох 80-те, 90-те на миналия век), някои задават параметри с позволяване на повече агресивни присадки. Иначе, какво като не се кара много - слагай й по-подходящо масълце, да би да се разглобява атомен реактор?! Каква е колата, btw?!ccvetan написа: ↑20 Ное 2018 21:58 При мен нещата са 1:1.Нищо,че колата е друга. Маслото е сменено с някакъв Fuchs(по спецификации) на втория ден след покупката. Не съм усетил нещо като я пробвах(карам автоматик). Не знам до съединител ли е или до точното масло,но симптомите са същите. Засега ще е така,10к на година не са много.
kostadinnm
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Scion tC (Toyota Zelas) Monogram
Мнение от Japanese_fever » 21 Ное 2018 01:09
Аз вече това масло горе на снимката - Amsoil 75W90, го сипах и вече карам с него около 1000 мили. Т.е. за зимата съм напълно готов. Просто времето стана студено точно, когато го смених и сега не мога да разбера дали проблема е от него или и старото щеше да прави такива мизерии. Въпреки че старото съм сигурен, че е било оригиналното, тъй като този, от когото купих колата каза, че не го е сменял (той беше втори спбственик), което по принцип е грешка, защото колата беше на 75 000 мили, а в книжката пише, че маслото в трасмисията се сменя на 30 000 мили. На толкова пишеше и в книжката на Сивика ми, макар че там маслото беше съвсем друго.
Та аз при смените на масла съм много стриктен. Спазвам спецификациите и интервала на смяна доста стриктно.

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Japanese_fever
-
- Мнения: 558
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 24 пъти
- Получена благодарност: 66 пъти
Scion tC (Toyota Zelas) Monogram
Мнение от Двигателист » 25 Ное 2018 16:40
Двигателист
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Scion tC (Toyota Zelas) Monogram
Мнение от Japanese_fever » 27 Ное 2018 03:17
Ще го сменя при първа възможност.
Добре, 75W и 75W90 на ниски темп. не трябва ли да имат еднаква течливост, а само при 100°С второто да е по-гъсто, както е при двигателните масла?
Да ти е** и AMSOIL-a... А уж пише, че е за Тойота и Лексус. Те дори нямат такова масло 75W, имам им каталога у нас.
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Japanese_fever
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Scion tC (Toyota Zelas) Monogram
Мнение от Japanese_fever » 29 Ное 2018 21:34
Така ми се изкаше да карам по-нова кола и да не проверявам маслото, особено зимно време, ама не би.
Аз ли я карам агресивно (рядко я качвам над 3000-4000 оборота) или инжинерите на Тойота са станали пълни безхаберници? КОлата е на 125 000 км.
Изминал съм вече около 4000 км с новото масло (Мобил 1 5W30) и е спаднало 1/4 от макс и е прекалено тъмно, според мен. Винаги го пълня до макс. Ще продължавам да го следя. Преди смяната (от предния собственик), маслото беше на макс, ако не се лъжа и доста по светло, но то е било някакво 0W20 масло, май Pennzoil.
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Japanese_fever
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост