Здравейте,
Случайно реших да си закача диагностиката (наблюдавам огромния брой грешки, които ми трупа колата заради смотания имобилайзер (ама това е друга тема)) и попаднах на грешката от заглавието. Не знам кога я е записала (така и не можах да разбера защо не правят като немците, да си има дата и час...), но ще да е било в рамките на -5 дни от днес. Прикачил съм "Freeze Frame-a". Във файл 1.pdf e "Freeze Frame-a". Във файл 1.png e логиката на грешката. Във файл 2.png e процедурата за откриване на проблема. Сега причината е ясна - "Engine Coolant Temp High" in freeze frame data is ON. Защо обаче в допълнителните отрязъци (-3 до 1, с изключение на 0) на "Freeze Frame-a" при положение, че "Coolant Temp" все си е 98C, "Engine Coolant Temp High" не е "ON".
И каква е нормалната работна температура на тоя мотор?!? 98 градуса не са ли множко? Отделно не забелязвам да губи антифриз, перките си работят и на 2-те степени и вътрят и 2-те. Дайте идей, че съм се озадачил нещо ...
Грешка P1608 Engine Lack of Power - RAV4 2013 2AD-FHV
Грешка P1608 Engine Lack of Power - RAV4 2013 2AD-FHV
- Прикачени файлове
-
- 1.pdf
- (233.25 KiB) Свалено 174 пъти
-
- 1.PNG (46.35 KiB) Преглеждано 4258 пъти
-
- 2.PNG (96.62 KiB) Преглеждано 4258 пъти
2020 RAV4 XA50 2.5 A25A-FXS HSD
2018 Alfa Romeo Stelvio 2.0T
2013 РАВ4 ХА40 2.2 2AD-FHV AUTO
EX 2017 RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD (открадната)
EX 2006 RAV4 XA30 2.2 2AD-FTV DPF (открадната)
2018 Alfa Romeo Stelvio 2.0T
2013 РАВ4 ХА40 2.2 2AD-FHV AUTO
EX 2017 RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD (открадната)
EX 2006 RAV4 XA30 2.2 2AD-FTV DPF (открадната)
Грешка P1608 Engine Lack of Power - RAV4 2013 2AD-FHV
Някой няма ли да се усмихне поне
2020 RAV4 XA50 2.5 A25A-FXS HSD
2018 Alfa Romeo Stelvio 2.0T
2013 РАВ4 ХА40 2.2 2AD-FHV AUTO
EX 2017 RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD (открадната)
EX 2006 RAV4 XA30 2.2 2AD-FTV DPF (открадната)
2018 Alfa Romeo Stelvio 2.0T
2013 РАВ4 ХА40 2.2 2AD-FHV AUTO
EX 2017 RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD (открадната)
EX 2006 RAV4 XA30 2.2 2AD-FTV DPF (открадната)
Грешка P1608 Engine Lack of Power - RAV4 2013 2AD-FHV
Здравейте на Авенсис Т27 със същия двигател, го имам същия проблем. Нерешен за момента. Но ми слечва в големи жеги на магистрала при около 140 на баир започва да губи мощност.
Грешка P1608 Engine Lack of Power - RAV4 2013 2AD-FHV
Има ли развитие по темата?
И аз съм със същата грешка!
И аз съм със същата грешка!
- slowtraveler
- Мнения: 5051
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 182 пъти
- Получена благодарност: 162 пъти
Грешка P1608 Engine Lack of Power - RAV4 2013 2AD-FHV
Изтървал съм тази тема... Колегата в първото мнение е дал много подробна информация... Жалко, че не е споделил резултата... Предполагам, че не е имало предложения защото колегата сам си е дал 'отговора' - възможните причини...
При толкова много грешки и причини, обикновено се почва от най-евтиното и лесно за проверка и подмяна...
Например част от логиката/сценария би могла да бъде:
Термостатът не отваря достатъчно, или водната помпа прави номера, та затова колата прегрява. Или пък термодатчикът лъже компютъра, че колата прегрява.
Съдейки по подробната информация, предоставена от DeXa, вероятно ЕКУ има логика за ограничаване горивото (и от там-отделената топлина) при прегряване. Останалите проблеми според мен може да са вследствие на прегряването - 'орязването' на горивото би принудило да се намали налягането на гориво (или времето за отваряне на дюза), което ако програмистът е бил с две леви ръце, да е отчетено от друг клон на програмата като 'по-ниско от желаното налягане'. Единият клон на програмата да казва 'пусни 1мг гориво', а другият клон да казва 'намали подаваното гориво с 20%', без първата част да разбере за това...
По-малкото гориво може пак поради същата причина да лъже ЕКУ, че 'аз давам 1мг гориво, и му пускам 14мг въздух, а сензорите показват, че сместа е много бедна (защото командата е за 1мг, ама 'защитата от прегряване' е пуснала само 0.8мг) - сигурно смуче отнякъде въздух...
При толкова много грешки и причини, обикновено се почва от най-евтиното и лесно за проверка и подмяна...
Например част от логиката/сценария би могла да бъде:
Термостатът не отваря достатъчно, или водната помпа прави номера, та затова колата прегрява. Или пък термодатчикът лъже компютъра, че колата прегрява.
Съдейки по подробната информация, предоставена от DeXa, вероятно ЕКУ има логика за ограничаване горивото (и от там-отделената топлина) при прегряване. Останалите проблеми според мен може да са вследствие на прегряването - 'орязването' на горивото би принудило да се намали налягането на гориво (или времето за отваряне на дюза), което ако програмистът е бил с две леви ръце, да е отчетено от друг клон на програмата като 'по-ниско от желаното налягане'. Единият клон на програмата да казва 'пусни 1мг гориво', а другият клон да казва 'намали подаваното гориво с 20%', без първата част да разбере за това...
По-малкото гориво може пак поради същата причина да лъже ЕКУ, че 'аз давам 1мг гориво, и му пускам 14мг въздух, а сензорите показват, че сместа е много бедна (защото командата е за 1мг, ама 'защитата от прегряване' е пуснала само 0.8мг) - сигурно смуче отнякъде въздух...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 0 госта