То между твоя варел и някои други варели има Балкан разлика , първо. И второ - тук не винаги обсъждаме "вносителя" , по-често си говорим за
"Износителя"
Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....
Затова и не поставям под един знаменател всички... Ако някой е договорил добри условия с вносителя - разликата в цената не е сериозна между маслата...
И може просто да си държи на името...
Здравейте,
правоуправлявам Prius II - NHW20 с масло 5W30 от 2 години. Предстои ми смяна на масло и имам намерение да сложа добавка за почистване на мотора.
Някой слагал ли е такава добавка и ако Да - дайте моля някаква препоръка?
Колата напоследък гори повече масло от обикновенно (над 1 л. на 10 000) и това надявам се е някакъв вариант да се размина с отваряне на двигателя.
Приятен ден на всички!
Няма такъв, който да се е разминал без отваряне на двигателя... Вместо да даваш пари за добавки събирай ги за отварянето и карай, докато е търпим разхода на масло
Двигателя е нормално да гори масло при високи обороти продължително време - не я карай над 140, за препоръчване даже до 120
Не карам с едно масло 2 години, но без особена причина разхода на масло се увеличи - отива над 1.5 литра за 10 хил.км., а доскоро беше под литър.
Затова беше идеята за промивка, но явно и това няма да свърши работа - явно се налага радикално действие.
Това прави по 150 мл/1000 км. За мен нищо не е! Малко са тези коли, които нямат никакъв разход. Дори при нови коли има малък разход. По отношение на добавките. Хем е добре, хем е зле. Миналата година ми се разтропаха хидравличните повдигачи на кола около 200 000 км. Направих промивка на маслените магистрали с добавка на Бардаал, сложих масло Бардаал 10W40 и моторът заспа. След 2 месеца - около 1500 км гарнитурата на главата изби и смеси антифриза с масло. Може съвпадението и да е случайно, т.е да си е било ред на гарнитурата, но си имам винаги едно наум. В резултат - нова гарнитура, ревизия на глава и още 100-ина лева за ново масло и антифриз...
Ако маслото ти не пада под минимума за 10к не пипай нищо... Ако почне да се налага доливане преди смяна пак не е задължително да пипаш нищо, дори и смяна на масло изчезва като понятие, а само ще слагаш нов маслен филтър от време на време И така докато не гори повече масло от бензин Щегата настрана, може да пробваш да си "омекнеш" гумичките с нещо, но всичко е временно решение
Просто една вероятна причина за консумация на масло, ако нещо му е станало.
Сменя се относително лесно, не е скъп и за това е вариант, който може да пробваш.
Разход на електричарка ->
Разход на хибрид ->
Разход на дизелов автоматик ->