Нова RAV4 Hybrid???
- ivied
- Мнения: 313
- Регистриран на: 08 Юни 2014 14:39
- Местоположение: Germany
- Автомобил: Yaris Cross
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 10 пъти
Нова RAV4 Hybrid???
Мнение от ivied » 23 Авг 2018 20:44
Върви си, и на сняг, и на макадам... кал не е виждал...
Електромотора пречил - ами не пречи... Ами, не се усеща... а това означава - безпроблемно поведение, няма пребоксуване, нито занасяне... 2 зими подред - е, в преспи не съм се навирал, но по лед и 10 см сняг си върви...
Не знам защо и на кого, трябва да доказвате, че не става...?
Какво е жизнен опит? Отново настъпваш мотиката, но вече си с каска.
ivied
- slowtraveler
- Мнения: 6309
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Нова RAV4 Hybrid???
Мнение от slowtraveler » 23 Авг 2018 20:59
Дали става или не става - това няма как да се докаже - то и напълно професионалните 4х4 закъсват - т.е. не стават в дадени условия

Просто предупреждение, на което да обърнат внимание колегите ако смятат да разчитат на някакво по-активно 4х4 поведение...

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
WoLF
-
- Мнения: 5723
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Нова RAV4 Hybrid???
Мнение от Hursa » 27 Авг 2018 19:38
Странно, защо е толкова безпомощен. Дори непълноприводен автомобил при нормално работеща "тракшън контрол" система, не би трябвало да е безпомощен при такъв тест - когато се загуби сцепление на едното от двигателните колела (според мен). Би трябвало да задейства спирачката на превъртащото колело, но май само "отнема газта". Поне, когато са подложени ролките под предните - трябва да подаде мощност към задния ел двигател, от батерията. А само "разклаща" колата и то само в първия момент. Любопитно, че същото май се наблюдава и при тесла (Офроуд с Tesla Model X). А там мощностите са такива, че без проблем трябва да може, ако не да изведе автомобила, то поне да върти гуми дори когато цялата маса (на автомобила) "легне" на задния мост (около 900 Н*м въртящ момент на двигателя на задния мост, зависи от модификацията, предавателно число през двустепенен редуктор близо 10).
Hursa
- peterhr
- Мнения: 640
- Регистриран на: 31 Яну 2007 12:24
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 31 пъти
- Обратна връзка:
Нова RAV4 Hybrid???
Мнение от peterhr » 27 Авг 2018 20:36
Аз карам Корола и там системата за подпомагане при потегляне е безумно реализирана. Вероятно само отнема от газта, без да удря спирачка. На предишната ми кола системата работеше точно със спирачно усилие. Колата беше с обикновенно предно предаване, но системата не даваше на колата да превърти един оборот на дадената гума. Задействаше се веднага. На Королата гумите може да буксуват 2-3 секунди преди да отнеме от газта.
Не мога да кажа кое е по-ефективно като цяло, защото има всякакви условия по пътя, различно сцепление, различна температура, различен сняг. Но може би на Королата тази система повече пречи отколкото да помага. На Лагуната с тази система карах без да се замислям, подавам газ и колата всичко сама правеше, да тракаше и тропаше (така се чуваше как работи), но никога не ми се е разхождала предницата наляво или надясно. Докато с Королата ми се е случвало предницата да тръгне на някъде встрани.
peterhr
-
- Мнения: 5723
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Нова RAV4 Hybrid???
Мнение от Hursa » 27 Авг 2018 23:28
(Все пак - колелото трябва да забуксува (то и е необходимо, евентуално гумата да "изрине" горен нестабилен пласт, например) - системата се "задейства" по сигнал разлика в оборотите на колелата над определен праг, поне така мисля. Дори при някой системи се отчита и положението на волана.)
Hursa
- slowtraveler
- Мнения: 6309
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Нова RAV4 Hybrid???
Мнение от slowtraveler » 28 Авг 2018 01:02
Първото е вярно. Второто - не...
Имам автомобил, чиято система имитира блокиране на мостов диференциал. Изхвърля те юнашката.
А за отнемане на въртящ момент - при боксуващо колело това не е точно така - спирачката на практика пренасочва въртящ момент към по-доброто сцепление, и затова фактически увеличава предаваният въртящ момент...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 5723
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Нова RAV4 Hybrid???
Мнение от Hursa » 28 Авг 2018 08:00
(Всъщност докато буксуващото колело не е блокирано от спирачката - то отнема от мощността на двигателя. И тъй като, дори при задействане на системата буксуващото колело се върти по-бързо, то по-голяма част от моментната мощност на двигателя "отива" към него.)
Hursa
- slowtraveler
- Мнения: 6309
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Нова RAV4 Hybrid???
Мнение от slowtraveler » 28 Авг 2018 18:22
В момента, в който спирачката удари и забави пързалящото се колело, отдаваният от ДВГ въртящ момент рязко се покачва, защото другото колело има повече сцепление, и спирачката ще удря толкова по-силно, колкото по-голямо сцепление има другото колело... И например - ако едното колело превърта при 200Нм, а другото - при 50Нм, то без спирачка и с превъртащо колело, трансмисията ще отдава 100Нм (и това усилие ще се предава на повърхността)... А ако спирачката удари - въртящият момент от трансмисията ще скочи до 400Нм, като от тях до 250Нм могат да бъдат предадени като усилие към повърхността (и до 150Нм ще 'усвои' спирачката)..... Т.е. - въпреки спирачката усилието, предадено на повърхността скача, като ДВГ също се товари доста повече, защото трансмисията може да 'усвои' и предаде на повърхността + спирачката доста по-голямо усилие...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 5723
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Нова RAV4 Hybrid???
Мнение от Hursa » 28 Авг 2018 19:02
slowtraveler написа: ↑28 Авг 2018 18:22 защото другото колело има повече сцепление, и спирачката ще удря толкова по-силно, колкото по-голямо сцепление има другото колело
Може да не се стигне до там, както в показаното на клипа - съвсем няма да е необходима цялата теглителна сила, която може да реализира колелото лежащо на асфалта за да свали автомобила от валяците.
Но с това, че се отнема от въртящия момент на двигателя - исках да кажа, че такава мярка със задействане на спирачките си е "аварийно решение". Едва ли е разумно при пълноприводен автомобил, претендиращ на висока проходимост - така да бъде разхищавана тягата на двигателя и износването на спирачките при постоянно възникваща нужда от осигуряване на теглителната сила, която могат да реализират всички колела (за такива автомобили си има несравнимо по-добри решения - блокиращ или "самоблокиращ се" диференциал, диференциал с "ограничено приплъзване" - но това си е известно).
Hursa
- slowtraveler
- Мнения: 6309
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Нова RAV4 Hybrid???
Мнение от slowtraveler » 28 Авг 2018 19:39
При Кашкая тази система ме е измъквала веднъж. Просто другите пъти не се е налагало да 'трака'

А по-сериозните автомобили имат и заключващи се диференциали. Джипката може да блокира или ограничи приплъзването от 0 до 100% на заден диференциал и раздатка. А за предния диференциал за по-евтино ползват спирачките. Ама в доста по-друг режим (там системата е много прецизна и практически не чака развъртане на колелото ако я включиш в 'нервен' режим)... Но при мен има възможност да се играе много с настройките на тези режими (включително АБС, ЕСП, заключвания, проценти) избирайки настройки за различна повърхност от селектора...
От друга страна хибридната РАВ-ка няма мераци да излиза извън пътя. И явно затова са наблегнали на пътното поведение, без възможност за избори на режими и т.н...
Реално - предно предаване с малка помощ и на задния мост, и повишен просвет... За извън пътя - абе не се препоръчва

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 5723
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Нова RAV4 Hybrid???
Мнение от Hursa » 28 Авг 2018 20:15
А ето, че подобно се наблюдава и при ел задвижването на тесла х. Вярно, тесла нямат голям опит в автомобилостроенето и още по-малко при пълноприводните автомобили. Но все пак и там едва ли са събрани случайни хора, занимаващи се с разработването на алгоритмите на тези системи.
Мисля, че може би има по сериозен проблем, при управлението на ел задвижването, особено при самото потегляне, който не разбирам.
Hursa
- boyanmt
- Мнения: 930
- Регистриран на: 15 Яну 2018 21:01
- Местоположение: NE Черноморие
- Автомобил: RAV-4-за кибрит
- Благодарил/а: 1 път
Нова RAV4 Hybrid???
Мнение от boyanmt » 28 Авг 2018 20:22
Тойота Рав-4,1700км пробег,изцяло градско, разхода вече скочи дръстично: 11-12/100..жената кара..,и смятам когато се прибера в Бг,да се абонирам за сервиз,да видим какво аджаба иска таз Тойота? Лекса гори същото количество,ама е със 116 коня отгоре...че почти 1 тон още над Равката...

boyanmt
-
- Мнения: 5723
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Нова RAV4 Hybrid???
Мнение от Hursa » 28 Авг 2018 20:32
Hursa
- boyanmt
- Мнения: 930
- Регистриран на: 15 Яну 2018 21:01
- Местоположение: NE Черноморие
- Автомобил: RAV-4-за кибрит
- Благодарил/а: 1 път
Нова RAV4 Hybrid???
Мнение от boyanmt » 28 Авг 2018 21:14

От самото начало,когато закупих Равката...имах дилема,която ме глождеше..

Хурса,виж..аз правя сравнение между 2 хибридни автомобила,в различен клас,което предполага по-високия клас да гори повече...да-ама не? Ще видим какво ще се произнесе сервиза-гуро във Варна..
boyanmt
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 1 гост