Темпомат на Т25 D4D - проблем или "този модел е така"?
- babata
- Мнения: 126
- Регистриран на: 05 Мар 2016 16:09
- Местоположение: Плевен
- Благодарил/а: 5 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Темпомат на Т25 D4D - проблем или "този модел е така"?
Мнение от babata » 12 Авг 2018 09:42
Вчера на излизане от града, посока Плевен - Гривица /колегите от Плевен знаят/, на спускането изключих от скорост, както бе включен темпомата. Аз, като примерен шофьор усетих, че колата почна да ускорява и за да не бъда с много висока скорост над ограничението, също по "инерция", бутнах лоста да огранича скоростта. След 3 - 4 секунди, колата взе да вдига обороти, сякаш се опитваше да поддържа скорост!? От изумление и паника веднага я "рестартирах" в движение - угасих и запалих. Всичко точно. След това темпомата си работеше нормално. При първа възможност направих отново експеримент. С включен темпомат, изключих от скорост и натиснах лоста на долу. След 3 - 4 секунди оборотите на двигателя почнаха да се вдигат. При "чукване" на педал /съединител или спирачка/ темпомата се изключи, както трябва да бъде. При изключване на темпомата от лоста, също се изключва.
За мен остана въпроса, така ли работи и на вашите автомобили Тойота? Някой дали е забелязал такова "поведение" на темпомата и дали би направил този експеримент и да пише тук?
На предишния ми автомобил ВектраБ и на служебния Кади има темпомат, но никога не се е случвало това - когато колата е по инерция, да включа темпомата и да започне да вдига обороти на празен ход.
Димитър
Toyota Avensis Wagon T25 2.0 D4D 126 к.с. 1AD-FTV , 2008
babata
-
- Мнения: 1705
- Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 39 пъти
Темпомат на Т25 D4D - проблем или "този модел е така"?
Мнение от мехаННика » 12 Авг 2018 10:17
мехаННика
- biro
- Мнения: 2821
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 123 пъти
Темпомат на Т25 D4D - проблем или "този модел е така"?
Мнение от biro » 12 Авг 2018 11:57
" на спускането изключих от скорост, както бе включен темпомата" правилно ли разбрах, че изключи от скорост без съединител?
biro
WoLF
- babata
- Мнения: 126
- Регистриран на: 05 Мар 2016 16:09
- Местоположение: Плевен
- Благодарил/а: 5 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Темпомат на Т25 D4D - проблем или "този модел е така"?
Мнение от babata » 12 Авг 2018 14:28
Ще се опитам да обясня ситуацията по-синтезирано.
1. Темпомата е включен от страничния бутон на лостта - лампата на таблото свети.
2. Колата се движи с около 90 км/ч по инерция, изключена от скорост /на нулева предавка/. Обороти около 950 - 1000, заради климатика. Няма натиснат педал, краката са ми на пода.
3. Натискам лоста на темпомата на долу - да фиксира текущата скорост и
4.
Тогава се усетих, че съм на "нулева"

пп: от 15 години карам автомобили с темпомат/cruise control. Всякакви, с повече и с по-малко опции на темпомата, дори и Голф-а на познат, който му бе поставил бутон тип "пуканка", с който фиксираше скоростта, а изключваше темпомата със спирачка или съединител.
Та с две думи, имам представа как се ползва и как би трябвало да работи темпомата/cruise control-а и точно за това пуснах темата.
Тойота-та я имам от 2 години и до сега не бях забелязал този "феномен", който при другите коли/марки не съм го забелязал.
Димитър
Toyota Avensis Wagon T25 2.0 D4D 126 к.с. 1AD-FTV , 2008
babata
- kostadinnm
- Мнения: 239
- Регистриран на: 09 Яну 2013 21:20
- Местоположение: София/Петрич
Темпомат на Т25 D4D - проблем или "този модел е така"?
Мнение от kostadinnm » 12 Авг 2018 19:24
kostadinnm
- babata
- Мнения: 126
- Регистриран на: 05 Мар 2016 16:09
- Местоположение: Плевен
- Благодарил/а: 5 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Темпомат на Т25 D4D - проблем или "този модел е така"?
Мнение от babata » 12 Авг 2018 20:08
Нищо не съм се опитвал да направя! Стана случайно. Да кажем от разсеяност.kostadinnm написа: ↑12 Авг 2018 19:24 Ами изглежда не може да разберем какво точно си се опитал да направиш.
Натиснах темпомата, когато колата беше по инерция на нулева, а двигателя започна да вдига обороти. Това не е нормално и за това пуснах темата. Да разбера дали и на други темпоматите работят така.
Дали е слаган допълнително - не мисля. Колата е вкарана от Холандия и я купих в този вид.
А всички други упреци, съвети и мнения, какво трябва, какво бива и т.н. не дават отговор на въпроса.
Димитър
Toyota Avensis Wagon T25 2.0 D4D 126 к.с. 1AD-FTV , 2008
babata
- kostadinnm
- Мнения: 239
- Регистриран на: 09 Яну 2013 21:20
- Местоположение: София/Петрич
Темпомат на Т25 D4D - проблем или "този модел е така"?
Мнение от kostadinnm » 12 Авг 2018 21:06
Не знам, за мен не е нормално - пробвай на място или с 5км/ч например. Или виж ако си задал по-ниска от текущата скорост дали ще тръгне да ги смъква оборотите. Ако те дразни, я карай да я погледнат за кофти свързан темпомат, такъв който не е за нея, а може и да е някакво менте. Покрай ръчката на колонката има ли изрязано или изглежда фабричен отвора?! Ето го същото поведение при новозеландски хайлъкс: https://www.4x4community.co.za/forum/sh ... se-Controlbabata написа: ↑12 Авг 2018 20:08Нищо не съм се опитвал да направя! Стана случайно. Да кажем от разсеяност.kostadinnm написа: ↑12 Авг 2018 19:24 Ами изглежда не може да разберем какво точно си се опитал да направиш.
Натиснах темпомата, когато колата беше по инерция на нулева, а двигателя започна да вдига обороти. Това не е нормално и за това пуснах темата. Да разбера дали и на други темпоматите работят така.
Дали е слаган допълнително - не мисля. Колата е вкарана от Холандия и я купих в този вид.
А всички други упреци, съвети и мнения, какво трябва, какво бива и т.н. не дават отговор на въпроса.
Доколкото става ясно, при ръчка от представителство на тойота са му обяснили, че така си работи. Също трябвало да има някаква връзка между темпомата и скоростната кутия, но може и да липсва при теб или да е прекъсната по някаква причина.
Не се засягай, че те засякохме за това, че караш на изключена предавка(дано не ти е навик, де) - понякога в писмена комуникация се губи идеята.
kostadinnm
-
- Мнения: 1705
- Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 39 пъти
Темпомат на Т25 D4D - проблем или "този модел е така"?
Мнение от мехаННика » 12 Авг 2018 21:13
Напротив, командата която си дал не е нормална.
Също като да си отвориш предния капак в движение. Или багажника.
Понеже не мислиш върху отговорите, да ти кажа- няма начин. При автоматиците е друго.
Какъвто въпроса, такива и отговорите.
мехаННика
- babata
- Мнения: 126
- Регистриран на: 05 Мар 2016 16:09
- Местоположение: Плевен
- Благодарил/а: 5 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Темпомат на Т25 D4D - проблем или "този модел е така"?
Мнение от babata » 12 Авг 2018 22:50
Понеже не мислиш върху отговорите, да ти кажа- няма начин. При автоматиците е друго.
Относно това, че "няма начин", не знам как може да го твърдиш!? Карал съм не една кола с темпомат и такова нещо не съм срещал - да не знае дали е на скорост.
При Тойота може и да е така. Не знам и за това питам.
А въпроса е с елементарен отговор, ако някой го знае, но отговорите, които получавам...
Май само kostadinnm разбра, какъв е случая и какво питам.
babata написа: ↑12 Авг 2018 14:28 Ще се опитам да обясня ситуацията по-синтезирано.
1. Темпомата е включен от страничния бутон на лостта - лампата на таблото свети.
2. Колата се движи с около 90 км/ч по инерция, изключена от скорост /на нулева предавка/. Обороти около 950 - 1000, заради климатика. Няма натиснат педал, краката са ми на пода.
3. Натискам лоста на темпомата на долу - да фиксира текущата скорост и
4.
babata написа: ↑
12 авг 2018 08:42
След 3 - 4 секунди, колата взе да вдига обороти...
Тогава се усетих, че съм на "нулева".
Димитър
Toyota Avensis Wagon T25 2.0 D4D 126 к.с. 1AD-FTV , 2008
babata
-
- Мнения: 1036
- Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
- Местоположение: Germany
- Получена благодарност: 42 пъти
Темпомат на Т25 D4D - проблем или "този модел е така"?
Мнение от centil » 12 Авг 2018 22:57
Напротив, има начин.
Има и достатъчно производители, които го прилагат. Например Мазда, VAG и т.н.
От 01.10.2014 е задължително всички автомобили, които получават разрешение за регистриране да имат показател за превключване на скорост на таблото.
Някои указват само със стрелки нагоре-надолу

други добавят и актуално положение на скоростния лост + стрелка или от коя на коя скорост трябва да се превключи


Mazda Gear Shift Indicator (GSI) - http://owners-manual.mazda.com/gen/en/m ... 90101.html
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
centil
- slowtraveler
- Мнения: 6309
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Темпомат на Т25 D4D - проблем или "този модел е така"?
Мнение от slowtraveler » 13 Авг 2018 00:43
Сашо, в случая твърдо не съм съгласен...мехаННика написа: ↑12 Авг 2018 10:17 Какво е предназначението на тази система? Как автомобил с ръчна скоростна кутия може да "разбере" дали е на скорост? Толкова ли атрофирахме че трябва машината да "мисли" дали някой не е задал противоречива или направо глупава команда? Аре, че отивам да си троша колата в търсене на отговор на този екзистенциален въпрос.
Всичките ми автомобили РАЗБИРАТ дали са на скорост... Дори без да пипаш съединител, чукнеш ли скоростния лост - изключва темпомата. И не можеш въобще да го включиш докато не изпълниш ЕДНОВРЕМЕННО ВСИЧКИ от следните условия:
1. Скорост над определена стойност (обикновено - някъде над 30км/ч)...
2. Педалите на съединителя и спирачката не са натиснати дори и леко
3. ВКЛЮЧЕНА ПРЕДАВКА.
Предполагам при колегата темпомата е допълнително монтиран, и /или има отказ на бутончето, отговарящо за неутралната предавка..
Всяка автомобилна система трябва да е максимално дуракоустойчива... И така се конструира - да е максимално трудно на тъпият потребител да я изкара от зоната на коректно действие...
Така и учихме на времето алгоритмите - трябва да отработиш коректно ВСЯКО действие на потребителя, дори и да изглежда нелогично, за да работи коректно и устойчиво системата ...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 1705
- Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 39 пъти
Темпомат на Т25 D4D - проблем или "този модел е така"?
Мнение от мехаННика » 13 Авг 2018 07:26
мехаННика
- Kiki
- Мнения: 8203
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 16 пъти
Темпомат на Т25 D4D - проблем или "този модел е така"?
Мнение от Kiki » 13 Авг 2018 08:33
Абсолютно ненормална реакция.

При скоростен лост в неутрална позиция и включен темпомат, да се натиска лоста му надолу, за да фиксира текущата скорост.
Абсолютно ненормална реакция.
Каква скорост ще поддържа темпомата, кагато скоростната кутия е изключена от скорост?


Както казва Сашо, когато човек държи да си счупи колата е трудно да го спреш!

Kiki
-
- Мнения: 1705
- Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 39 пъти
Темпомат на Т25 D4D - проблем или "този модел е така"?
Мнение от мехаННика » 13 Авг 2018 11:10
Още чакам номера. Тойота, ръчни трансмисии разпространени в България.
мехаННика
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 1 гост