
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
boyanmt
- boyanmt
- Мнения: 930
- Регистриран на: 15 Яну 2018 21:01
- Местоположение: NE Черноморие
- Автомобил: RAV-4-за кибрит
- Благодарил/а: 1 път
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от boyanmt » 07 Авг 2018 16:52

"Катеря" баир,заснежено,тук-там заледено. Рав-ката започва да пробоксува,като същевременно се задейства "e-four" системата,и става нещо като 4х4. До тук добре,но имайки в предвид че задвижването на задните колела е с електромотор,до колко мога да разчитам на него?
Когато хибридната батерия се изтощи,ко прайм на баира?

Дали ще остана само с предно предаване,докато батерията се позареди от ДВГ и отново превключи на "e-four"?
boyanmt
- slowtraveler
- Мнения: 6307
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от slowtraveler » 07 Авг 2018 17:00
В повечето време тя само менажира токовете.. Например MG1 генерира ток, задвижван от ДВГ, а консуматорите са MG2, батерия и евентуално - електромотора на задния мост...
Т.е. при нормално шофиране никога няма да ти свърши тока и винаги ще има за задвижването на задния мост...
Друг е въпроса за логиката на сработване на тази е-4 система - за мен това е абсолютно некадърно изпълнена система, която се оплита като пате в кълчища при първия сняг...
Поне така бе на Лексъса RX400h, а според клипчетата в нета - няма никакво подобрение и при RX450h...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
boyanmt
- slowtraveler
- Мнения: 6307
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от slowtraveler » 07 Авг 2018 18:26
Общо взето Лексъса си е като предно предаване, като задното се включва не съвсем логично и затова в малко по-дълбок сняг се опитва да се окопае нарочно

Мисля при РАВ-ката (хибрида) задвижването е що годе същото като логика...
При липса на дълбок сняг би трябвало да помогне малко задното, но поне на мен ми идваше толкова кекаво, че предницата постоянно 'сееше' все едно е само на предно

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 5723
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от Hursa » 07 Авг 2018 18:43
(Според мен.) Изкачвайки се, двигателя (ДВГ) поддържа относително високи обороти и относително висока мощност. И ако скоростта е относително ниска - малка част от нея се предава директно към двигателните колела (по формулата P=n*M*k). По голямата част от мощността (поради ниската скорост на движение и високите обороти) на двигателя се „използва” за генериране на ел мощност (за развъртане на МГ1 до високи обороти). Така генерираната ел мощност, вече може да се подаде или на МГ2 (използвайки високия му въртящ момент (и мощност) при ниски обороти) или във вашия случай към ел двигателя на задния мост (а предполагам просто се разпределя между МГ2 и двигателя на задния мост в зависимост от отчетеното приплъзване и загуба на съпротивителен момент на ел двигателите). Евентуално при нужда се „добавя” ел мощност от батерията. Но при прибуксуване това едва ли би било необходимо.
(Но пък при буксуване на кое да е предно колело, без намеса на системата против приплъзване - двигателя би загубил съпротивителен момент и би се развъртял до високи обороти въртейки колелото загубило сцепление. Съответно и въртящият момент към МГ1 би бил много малък (съответстващ на почти "нулевия" съпротивителен момент от буксуващото колело), а съответно и генерираната от него мощност ще е "нищожна". И остава да се разчита на мощността, която може да даде батерията за да спаси положението натоварвайки задните колела.


Hursa
- slowtraveler
- Мнения: 6307
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от slowtraveler » 07 Авг 2018 20:31
За какви високи обороти става въпрос, при условие, че системата следи активно и командва какви да са точните обороти, натоварване и т.н. така, че максимална част от енергията да бъде оползотворена...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 5723
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от Hursa » 07 Авг 2018 20:55

Hursa
- boyanmt
- Мнения: 930
- Регистриран на: 15 Яну 2018 21:01
- Местоположение: NE Черноморие
- Автомобил: RAV-4-за кибрит
- Благодарил/а: 1 път
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от boyanmt » 07 Авг 2018 20:58

Друго нещо: задния мотор дали е с деферинциал,който по електронен път да се командва от БК,в случай на преплъзване,или мотора е директно закуплен и дава ход на двете колела заедно,в случай на нужда?
boyanmt
- slowtraveler
- Мнения: 6307
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от slowtraveler » 07 Авг 2018 21:11
За количеството на тока - твърдо не бих се притеснявал - ток има

Hursa, пак не разбрах какво ти е притеснението - въртящият момент на електродвигателя е що годе постоянен в голям оборотен диапазон, така, че винаги имаш възможност за висок въртящ момент...
И както на всеки друг автомобил пак ти решаваш какъв режим към колелата да зададеш... И системата изпълнява... Вече откъде ще вземе тази мощност - дали ще включи батерията, или пък ще запали и увеличи режима на ДВГ - това е съвсем друг въпрос...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 5723
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от Hursa » 07 Авг 2018 21:12

Hursa
-
- Мнения: 5723
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от Hursa » 07 Авг 2018 21:19
Но не винаги я има необходимата ел мощност без ДВГ. За сравнение - МГ2 е 82 кс на ауриса, батерията дава 37. Просто в случая така преразпределя мощността на ДВГ тази т. н. еCVT. Няма го това трансформиране на мощността, както при скоростна кутия или вариатор.slowtraveler написа: ↑07 Авг 2018 21:11 Hursa, пак не разбрах какво ти е притеснението - въртящият момент на електродвигателя е що годе постоянен в голям оборотен диапазон, така, че винаги имаш възможност за висок въртящ момент...
Hursa
- boyanmt
- Мнения: 930
- Регистриран на: 15 Яну 2018 21:01
- Местоположение: NE Черноморие
- Автомобил: RAV-4-за кибрит
- Благодарил/а: 1 път
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от boyanmt » 07 Авг 2018 21:21
Зимното шофиране в заснежени/заледени наклонени участъци,където пробоксуване е на 100% вероятно,не се води нормално шофиране,и за това питах за запасите от електричество за задния мост.slowtraveler написа: ↑07 Авг 2018 17:00 Т.е. при нормално шофиране никога няма да ти свърши тока и винаги ще има за задвижването на задния мост...
Друг е въпроса за логиката на сработване на тази е-4 система - за мен това е абсолютно некадърно изпълнена система
Некадърно или не,по сух път се държи прекрасно(ЛЕкса) и умело и неусетно контролира въртящия момент и го предава точно там където трябва,в допълнение на настройката на ъгъла на полягане на колата спрямо виража на завоя(изпробвано на гумения завой над Виница)...

Q7 тръгва да поднася на същия завой!!!!!
boyanmt
- slowtraveler
- Мнения: 6307
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от slowtraveler » 07 Авг 2018 21:53
Никога не съм спорил (това би било много глупаво), че на ток може да се разполага с пълната мощност, която е достъпна с ДВГ... Удобството на хибрида е, че винаги може да запали ДВГ

То и това си е е-СВТ-то - При нужда от повишена мощност енергията частично се предава директно механично от ДВГ към предния мост, частично се 'обира от МГ1, който захранва МГ2 (и МГ3 при 4х4 моделите), като към МГ2 (и МГ3) се добавя и батерията ако има нужда от максимална мощност... Но максимална мощност никога не е нужна при лошо сцепление... Затова и няма никакви притеснения за тока

Бояне, поне моите впечатления от Лексъса са, че се държи като типично предно предаване... Задния мост е доста хилъвичък и почти неуловим

А ако настъпиш лекса повечко - почва да изправя завоя (а не да поднася задница като по-задно ориентираните автомобили)..
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 5723
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от Hursa » 07 Авг 2018 22:01
Hursa
Обратно към “Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта