Хубава статия на руски език за Т22 и Т25 от 2014г за двата модела на Авенсис, която може да е полезна за избора на някого насочил се към тези модели.
"Авторазбор". Выбираем между Toyota Avensis T22 и T25
Читать полностью: https://auto.tut.by/news/exclusive/413120.html
Съвети при покупка на Авенсис
rpetkov
brodski
- slowtraveler
- Мнения: 6299
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Съвети при покупка на Авенсис
Мнение от slowtraveler » 12 Апр 2018 15:34
Към кого ти е въпроса? Първоначално не бяха сменяни спирачна течности нито бе правена профилактика на водачи, защото автомобила си бе нов от магазина 
И все пак си беше така - с неприятно спиране.. Причината за мен е ясна - конструктивна грешка (или натиск от счетоводителите да се използва по-евтин/масов спирачен апарат)... Неправилно изчислени диаметри на спирачните буталца и въобще на спирачната система прави лош 'базов' баланс между предни и задни спирачки... На времето автомобилите имаха 'кантарчета', с които можеше да настроиш отношението на спиране на преден/заден мост...
При повечето съвременни автомобили всичко вече е 'в ръцете' на АБС... Т.е. то започва базово спиране така, както е конструирана системата, и вече ако приплъзне/блокира някое колело - предприема коригиращи действия...
Но до момента на приплъзване отношението между преден/заден мост се подава спирачно усилие според конструкцията без да му пречи АБС... И ако има конструктивен дисбаланс към задния мост - логично ще ти изтрива по-интензивно задните накладки и дискове, защото при всяко нормално спиране задните спирачки ще са по-натоварени от обикновено.
Въпросът би се решил със смяна на спирачните апарати с такива, с по-малки буталца (т.е. по-малко конструктивно усилие) на задните спирачки

И все пак си беше така - с неприятно спиране.. Причината за мен е ясна - конструктивна грешка (или натиск от счетоводителите да се използва по-евтин/масов спирачен апарат)... Неправилно изчислени диаметри на спирачните буталца и въобще на спирачната система прави лош 'базов' баланс между предни и задни спирачки... На времето автомобилите имаха 'кантарчета', с които можеше да настроиш отношението на спиране на преден/заден мост...
При повечето съвременни автомобили всичко вече е 'в ръцете' на АБС... Т.е. то започва базово спиране така, както е конструирана системата, и вече ако приплъзне/блокира някое колело - предприема коригиращи действия...
Но до момента на приплъзване отношението между преден/заден мост се подава спирачно усилие според конструкцията без да му пречи АБС... И ако има конструктивен дисбаланс към задния мост - логично ще ти изтрива по-интензивно задните накладки и дискове, защото при всяко нормално спиране задните спирачки ще са по-натоварени от обикновено.
Въпросът би се решил със смяна на спирачните апарати с такива, с по-малки буталца (т.е. по-малко конструктивно усилие) на задните спирачки

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 1487
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 366 пъти
- Получена благодарност: 94 пъти
Съвети при покупка на Авенсис
Мнение от gena_bs » 13 Апр 2018 19:45
Сериозно ли няма някакъв регулатор ма спирачното усилие между преден и заден мост?
Освен "кантарчета" слагаха регулатори и на самата спирачна помпа (главния спирачен цилиндър).
Правил съм проба на Astra F комби, като "шунтирах" кантарчето (имах съмнения в него) с два нипела. Всеки от тях на вход и изход беше с различен диаметър на отвора. Въпреки изправния ABS, задните колела блокираха и задницата на колата тръгваше настрани.
Естествено веднага възстанових фабричното състояние.
Освен "кантарчета" слагаха регулатори и на самата спирачна помпа (главния спирачен цилиндър).
Правил съм проба на Astra F комби, като "шунтирах" кантарчето (имах съмнения в него) с два нипела. Всеки от тях на вход и изход беше с различен диаметър на отвора. Въпреки изправния ABS, задните колела блокираха и задницата на колата тръгваше настрани.
Естествено веднага възстанових фабричното състояние.
gena_bs
- slowtraveler
- Мнения: 6299
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Съвети при покупка на Авенсис
Мнение от slowtraveler » 13 Апр 2018 21:09
Ами има - EBD регулира спирачното усилие... Ама на база косвени фактори - обикновено като почне да приплъзва колело
А дотогава - си спира със 'зададен в заводски условия' баланс 


Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Обратно към “Общи технически въпроси”
Иди на
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта