Проблем с малкия акумулатор на RAV4 Hybrid
Проблем с малкия акумулатор на RAV4 Hybrid
Мнение от dio_fan » 06 Мар 2018 14:37
Не знам дали темата е за тук или за "Ел. инсталация". Модераторите да се чувстват свободни да я преместят!
Проблемът е следният - колата я карам основно уикендите, рядко през седмицата, защото работя на място, където улиците са "зелена зона". Оставям колата в гаража (подземен гараж, не паркомясто) и в събота, като отида да я запаля, викам приятелчета да дават ток. Прави го за 3 седмици вече втори път.
Оставих я в ТМ Ауто - Изток, но според мен ще излязат накрая с теорията, че понеже само уикенда се кара, затова й пада батерията. Дочух, че господинът, който оставяше своя на приемчика до мен, също обясняваше, че има проблеми с паленето, бил си купил много скъпа стартерна станция и пак "се бил видял в чудо". Държеше дистанционно на Тойота за безключово палене.
Въпросът ми е - някой имал ли е проблем с паленето на хибрида си след 1 седмица некаране?
Благодаря ви предварително!
dio_fan
- slowtraveler
- Мнения: 6305
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Проблем с малкия акумулатор на RAV4 Hybrid
Мнение от slowtraveler » 06 Мар 2018 15:03

Дори първата тема, която сега се намира под Вашата ?
http://toyotabg.eu/viewtopic.php?t=31895&start=30
Хибрид, не хибрид - изискванията са подобни... Първо се проверява за утечка (т.е. какъв е токът при заключен и 'заспал' автомобил)... Ако токът е по-висок от да кажем 50-70мА се търси къде е проблемът - може да е забравена лампа, а може и някое контактче я в жабка, я някъде другаде да оставя лампата светната... Да, може да има и други по-сложни проблеми, но те са по-малко вероятни...
Възможно е дълго време да държите автомобила в нестартирано състояние - акумулаторчето се зарежда само когато хибридната система работи . Ако стоите на място с пуснато радио или фарове при 'изгасен' хибрид, то това акумулаторче може да падне за час дори и да е в идеално здраве...
А ако не е в идеално здраве - се сменя както всеки друг акумулатор...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- BOz
- Мнения: 4577
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Проблем с малкия акумулатор на RAV4 Hybrid
Мнение от BOz » 06 Мар 2018 15:59
Вече ти се отговори какво трябва да направиш, ама предвид, че най-вероятно автомобилът е гаранционен, това си е работа за хората от сервиза.
Иначе аз съм изкарвал най-много ~2 месеца без да бъде палена колата и нямаше проблем. Все още си имаше ток в акумулатора.

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
biro
Проблем с малкия акумулатор на RAV4 Hybrid
Мнение от dio_fan » 06 Мар 2018 16:35
... и всички дисплеи и LED индикатори започват да мигат като коледна елха. След това гася, пак натискам бутона и ... така 3 пъти, докато вече не мога да отключа и заключа без аварийното ключе от дистанционното.
@BOz, колата е в сервиза вече, просто ми беше интересно дали някой друг се е сблъсквал с такъв проблем. Радвам се, че не ти се е случвало. Разочароващо е нова кола да не иска да пали при все, че няма и 4 месеца как е излязла от шоурума и е стояла в гараж, на топло.
П. С. Докато пиша това, ми се обадиха от ТМ Ауто. Колата в покой има прекалено висока консумация на ток и в момента разкачат алармата, интернет хотспота и навигацията, за да видят дали е от тях, тъй като те са монтирани допълнително (не са заводски, но са монтирани при покупката на автомобила).
Ще ви държа в течение, на когото му е интересно!
dio_fan
- slowtraveler
- Мнения: 6305
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Проблем с малкия акумулатор на RAV4 Hybrid
Мнение от slowtraveler » 06 Мар 2018 17:04
Относно хибрида - той е още по-податлив на капване от повишена консумация, защото акумулаторчето му е доста по-малко дори от на малолитражка...
За съжаление съм се убедил, че в повечето случаи проблемът идва от 'незаводските' вмешателства...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Митхат
Проблем с малкия акумулатор на RAV4 Hybrid
Мнение от dio_fan » 06 Мар 2018 17:19
Готово, извинявам се за което!Моля попълнете си профила (полето Местоположение), съгласно правилата...
Така е, за съжаление от Тойота не монтират аларма в завода (а аз се съмнявам, че проблемът е вероятно от там), но пък нашите застрахователи я изискват, защото липсата й може да е още една причина да не искат да ти изплатят парите при евентуална кражба. Аз не виждам по каква друга причина може да я искат, при все, че досега толкова откраднати коли и всичките са с аларма, но ...За съжаление съм се убедил, че в повечето случаи проблемът идва от 'незаводските' вмешателства...
Напълно е възможно. Това и на предната кола го имах, още с излизането от шоурума го спрях. Но там беше в подлакътника. Тук не знам къде е скрито, търсих го, за да го спра, но така и не можах да го намеря ...Да, нещо остава активно и колата не може да "заспи".според мен WiFi Hotspot
dio_fan
- slowtraveler
- Мнения: 6305
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Проблем с малкия акумулатор на RAV4 Hybrid
Мнение от slowtraveler » 06 Мар 2018 17:37
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Проблем с малкия акумулатор на RAV4 Hybrid
Мнение от Not_active_user_1 » 06 Мар 2018 18:10
При теб проблема може да се дължи и от това, че когато е ползваш е караш малко и не може да зареди напълно батерията и така при следващото ползване и при всяко следващо нещата стават по-зле.
Нямаш ли с какво да замериш напрежението преди ползване и след това да видиш в какво състояние е оставяш и да видиш колко пада напрежението. От там могат да се направят някакви изводи за това какво се случва. Има също така някаква вероятност да са ти сменили батерията в ТМауто. При всички случай обаче не е нормално това да става на нов автомобил.
Not_active_user_1
- slowtraveler
- Мнения: 6305
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Проблем с малкия акумулатор на RAV4 Hybrid
Мнение от slowtraveler » 06 Мар 2018 19:25
Хибрида е много щадящ към малката батерия - все пак не я товари ударно със стартер... За недозареждането - в момента Кашкая е с над 4г МОНБАТ, който се употребява максимално неефективно - т.е. колата стои по месец-два без да се кара. А когато се кара - се кара само на много кратки дистанции... Никога не съм го дозареждал.... Дали е правилно - ами не е... Ама не ми е удобно да го дозареждам - трябва да опъвам кабели от терасата и т.н...
И все пак пали на 'чакмак' - 2.0 бензинка, която автоматично пуска фаровете, и не ги гаси с изгасването на двигателя, а чак като успееш да завъртиш въртока за палене в 'заключено' положение, като междувременно си успял да умериш заключващото бутонче - т.е. при всяко гасене колата е няколко секунди на фарове...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Проблем с малкия акумулатор на RAV4 Hybrid
Мнение от dio_fan » 19 Мар 2018 17:38
На 08.03, четвъртък, следобяд ми се обадиха, че колата е готова и нищо й няма! Проблемът бил в мен, защото съм я карал само уикендите и от само по 100 км на уикенд. Доста се разправях с приемчика, дори ми обясни как "трябва да закачам зарядно на 2-3 дни, защото падала батерията". След като се прибрах и оставих колата в гаража, 2 дни не съм я палил - запали без проблем в събота. Навъртях й 60 км/ градско, след която не съм я карал повече. В сряда вечерта на колата пак трябваше да й давам ток, за да запали. След ми дадоха ток, навъртях още 60 км, този път градско и извънградско. На следващата сутрин колата запали от 4-ти опит (натискам педала на спирачката, натискам бутона "START" - светва всичко, освен READY индикатора).
Миналия петък я закарах в ТМ Ауто, нарочно не я "гледаха" тогава, а я оставиха за днес, "за да имират моят начин на шофиране". Цял ден днес не ми звъннаха, като се обядих около 4:30 ми съобщиха, че колата запалила без проблем тази сутрин, но все пак я оставили закачена на "едни уреди, които мерят консумация". Те и предният път мериха, ама не премериха, явно.
Мисля, че моята сага отива към смяна на колата. Или хибрида на Тойота не е толкова надежден, колкото го изкарват, или в ТМ Ауто не им се занимава изобщо и искат единствено да правят гаранционно обслужване.
Страшно разочарование! Дано не ви се случва и на вас!
dio_fan
WoLF
- slowtraveler
- Мнения: 6305
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Проблем с малкия акумулатор на RAV4 Hybrid
Мнение от slowtraveler » 19 Мар 2018 20:01
Няма проблем да караш на малки разстояния... Важното е да не оставяш автомобила с угасена хибридна система например с включени габарити или радио..
Ако престояваш на място за да изчакваш някого - оставяй колата 'включена'...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Проблем с малкия акумулатор на RAV4 Hybrid
Мнение от dio_fan » 19 Мар 2018 20:21
А за това, колко я карам, съм го написал, защото твърдението на приемчика беше, че колата се кара на кратки разстояния рядко. Поне така се "извиниха" първия път. Като гледам, май така ще се опитат да минат и сега.
Смятам да напиша и евентуално жалба, но предвид, че зад Тойота Балканс и ТМ Ауто стоят едни и същи хора ... май няма смисъл?
dio_fan
Обратно към “Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта