RAV4 XA20/XA30 VVTi - какъв акумулатор e подходящ?
tora
- spiridoncho
- Мнения: 335
- Регистриран на: 16 Юли 2016 12:07
- Местоположение: София
RAV4 XA20/XA30 VVTi - какъв акумулатор e подходящ?
Мнение от spiridoncho » 13 Сеп 2016 21:20
Тук за стартовият ток(както и за Ah-ите) можем да следваме логиката на мечо ПУХ. Когато един акумулатор има по висок стартиращ ток се товари по малко и съответно се скапва по бавно, или иначе казано във времето ще издържи повече цикли на запалване. Общо взето горната препоръка която си открил я тълкувай така "Стартовият ток трябва да бъде равен или по-голям от 550А". Не, че не може да бъде по малък, но акумулатора ще издържи по малко стартови цикли.
spiridoncho
- slowtraveler
- Мнения: 6306
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
RAV4 XA20/XA30 VVTi - какъв акумулатор e подходящ?
Мнение от slowtraveler » 13 Сеп 2016 22:13

Акумулатора деградира с времето. И по-големият пусков ток позволява безпроблемно стартиране дори и при деградация с 20-30%..
Докато с акумулаторчето 45Ач старта би бил невъзможен при първия страничен проблем..
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
RAV4 XA20/XA30 VVTi - какъв акумулатор e подходящ?
Мнение от Alex0 » 14 Сеп 2016 02:35
Иначе това с деградацията и аз си го мислех. Мисля да пробвам пък времето ще покаже. Не ми се бракува и дава за части БМВцето с този не лош акумулатор.
Иначе благодаря за мненията и помоща.
BMW 3181 e36m42
Alex0
- slowtraveler
- Мнения: 6306
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
RAV4 XA20/XA30 VVTi - какъв акумулатор e подходящ?
Мнение от slowtraveler » 14 Сеп 2016 09:17
Стартовия ток на акумулатора означава, че акумулатора МОЖЕ да понесе такъв стартов ток без да бъде повреден..
Това е същото както тока на алтернатора... Това, че алтернатора е 200А не означава, че той винаги подава такъв ток, а просто може да издържи и отдаде до такъв ток...
Казано по народному - разликата е като си жаден дали ще налееш чашата с вода от бутилчица (и бутилчицата ще свърши за две чаши) или ще имаш бидон 200 литра, от който можеш да бъркаш с чашата и да напоиш сума ти народ...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- skydiver
- Мнения: 652
- Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4.2
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 1 път
RAV4 XA20/XA30 VVTi - какъв акумулатор e подходящ?
Мнение от skydiver » 18 Сеп 2016 22:44
12V 45Ah 330A са достатъчни.
Дори е възможно да види зор с тези 600А, които си му подготвил.
Edit:Неправилно твърдение.
Не е възможно да види зор с тези 600А, които си му подготвил .
Ще сменя и моя с по-мощен,въпреки че няма и година.
skydiver
- slowtraveler
- Мнения: 6306
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
RAV4 XA20/XA30 VVTi - какъв акумулатор e подходящ?
Мнение от slowtraveler » 18 Сеп 2016 23:11
Това, че вкъщи имате 63А предпазител означава ли, че като включите нощната лампа тя ще 'точи' 63А и ще гръмне???
Няма НИКАКЪВ технически проблем да се сложи по-голям акумулатор... Напротив - акумулатора ще издържи повече ако се тормози по-малко...
Като включиш лампата към акумулатора, става ли и нещо заради това, че си я вързал към по-мощен акумулатор?
P.S. който е учил електротехника, знае особеностите на правотоковия електродвигател...
Простите сметки не винаги са вярни... Например стартер 1.2кВт при 12 Волта би трябвало да консумира 100А ток .....
Което е вярно за въртящ се на номинални обороти електродвигател...
ОБАЧЕ, пусковият ток може да надвишава многократно тези стойности (над 3 пъти)... Освен това колкото са по-малки оборотите, толкова повече скача тока.
Като е най-голям при покой - тогава вече може да ползвате директно закона на Ом... Ако съпротивлението на проводниците в намотките на стартера е 0.01 Ома (все пак са силови дебели проводници), то тока в покой (когато е подадено напрежение, но не успява да завърти двигателя въпреки опита), би бил 1200А при подадени 12 волта... Да, по-малкия акумулатор няма да може да отдаде такъв ток поради по-високото си вътрешно съпротивление... Но за малкото акумулаторче това ще е развносилно на окъсяване на клемите, докато за голям акумулатор може да бъде просто номинално натоварване.
Точно ефекта от влиянието на оборотите върху тока можете да видите при палене със слаб акумулатор - лампите започват да примигват, изгасвайки при намаляване на оборотите и светвайки малко по-ярко в момента, в който стартера успее да превърти цилиндъра над ГМТ и коляновия вал се ускори за момент
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- slowtraveler
- Мнения: 6306
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
RAV4 XA20/XA30 VVTi - какъв акумулатор e подходящ?
Мнение от slowtraveler » 19 Сеп 2016 09:58
Щом върти - по-добре продължавай да го експлоатираш докато започне да кляка... Да, повече ще се товари, но какво от това - така и така си го взел и си дал пари...
На Кашкая 2.0 бензин от завода навярно заради икономии бях с 50Ач и издържа 4-5 години... Да, клекна от раз и то след пътуване на дълга дистанция...
И да, сега си е със 'стандартния' 65Ач...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
RAV4 XA20/XA30 VVTi - какъв акумулатор e подходящ?
Мнение от alexius » 07 Мар 2018 17:01
Току-що умря Монбата - точно 4 години изкара, с няколко престоя на колата по 2-3 месеца. Отивам пак да взема същия за 96 лв:)Akima написа:Колега,Roko2105 написа:Преди година и половина сложих монбат формула 62 амперчаса за няма и 100 лева - засега всичко е екстра:) Купих колата с Бош от високия клас на около 2 години и се беше издул като балон и се скапа тотално - пълна излагация за марката...
хвалиш ли се,оплакваш ли се?
Радвам се,че си подкрепил българското производство - ще се радвам и да "изкараш гаранцията" на MonBat-а.
/Не за друго,а да не фалира заводът/![]()
Не знам какъв Bosch си имал/са ти подарили с колата,но ако беше проучил щеше да знаеш,че "високия клас" на Bosch идва с 3 години гаранция.
При мен Silver S5 изкарват по около 5-6-7 години - досега не ми се е налагало да връщам акумулатор.
Като се замисля рядко съм чувал за дефектни от тази серия.
Препоръчвам от тук нататък да си купувате AGM акумулатори - като давате пари поне ги давайте за по-новата технология.
alexius
- batececo
- Мнения: 623
- Регистриран на: 24 Фев 2014 12:52
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 375 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
RAV4 XA20/XA30 VVTi - какъв акумулатор e подходящ?
Мнение от batececo » 07 Мар 2018 19:13
Монбатът изкара 6 години при мен и накрая го продадох с Реното: )
Може и късметлия да съм, но при такива грижи изкара 6 години в отлично здраве при мен.
Така наречените необслужваеми са уж добре запечатани, но на практика не са и се налага доливане на дестилирана вода + моментално зареждане след това.
Едит: Въпреки това повечето ми познати са нвдоволни от монбат. Та най-вероятно съм оцелил читава бройка... Когато се скапе сегашния на Тойотата, ако не съм притиснат от обстоятелствата да купувам на момента "каквото има", ще си направя проучване и ще си взема читава марка. И пак ще го проверявам за доливане и ще меря гъстотата от време на време. Не се заблуждавайте с търговския трик "maintenance-free" (необслужваем). Особено лятото доста спада нивото на електролита.
И Акима е прав, по цена (клас) най-вече може да се ориентира човек. Не може да вземеш нещо в горната част на ниския клас и да очакваш да те надживее

batececo
- slowtraveler
- Мнения: 6306
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
RAV4 XA20/XA30 VVTi - какъв акумулатор e подходящ?
Мнение от slowtraveler » 08 Мар 2018 09:58

Вода не съм му доливал, не съм го дозареждал... Колата вече пета година се кара инцидентно, само на кратки градски разстояния с многократни междинни паления, и престой на колата с включена аларма без експлоатация по месец-два... На такъв режим акумулатора държи вече пет години - какво да искам повече...
Между другото преди 7-8 месеца приятел имаше проблеми с яхтата и отидохме до един негов склад, където имаше нови Монбат 180Ач, които стоят там от 3-4 години. В найлоните.. Бях взел волтметъра да изберем от палетите с акумулатори някои по-свестни (2 акумулатора). След като измерих 4-5 акумулатора установих, че ВСИЧКИ бяха идеално заредени. Взехме два, и катера запали от раз...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Обратно към “Електрическа система, навигация, музика”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 1 гост