peterhr написа: То това е абсолютно стандартна логика, колкото повече караш - толкова по-скъпа кола купуваш (или с повече екстри), все пак прекарваш много повече време на ден в нея.
Сподели за екстрите, че на мен лично ми е много по-интересно.
Как работи адаптивния КК? Удря ли спирачки при спускане? Следи ли колата отпред?
Какво е "електро режим"?
Адаптивният кк натиска спирачките ако отпред има бавнодвижещ се или спрял обект. Има настройка за дистанцията до предния обект с 3 степени - близо, средно, далеч. Аз предпочитам близо, което е около 30 метра и позволява някой да се мушне пред мен след като ме изпревари и скоростта ми намалява. Можеха да направят разстоянието по-малко. При включване на кк след стартиране на колата винаги дистанцията е максимална, не запомня предпочитанията ми след изключване на колата. При последващо използване на кк без да е изключвана колата си помни дистанцията, а тя се управлява с бутон на волана. Ако мпс отпред ускори и моя кк е настроен на по-висока скорост, колата автоматично ускорява следвайки предходното мпс. Ако колите отпред спрат, кк също спира колата държейки спирачките натиснати като дистанцията вече е по-малка, а не 30метра. При потегляне на колоната обаче моята кола не потегля автоматично, защото се изключва при спирането, придружено със съобщение на дисплея.
На включен кк ако подам газ си ускорява, като върна газта кк поема като намаля рязко ако скоростта при отнемане на газта е много по висока от зададената.
Има опция да се ползва стандартен кк без следене на обекти, тогава не натиска спирачка.
АКК заедно с асистента за поддържане на лента е добра комбинация за дълго шофиране и умора (стига да има читава маркировка) при настъпване на маркировката колата коригира посоката чрез автономно завъртане на волана.
Интересното е, че като включа АКК понякога някое мпс с радар детектор намаля и шофьора започва да се оглежда за полицаи.
Радарът и камерата участват в система за предотвратяване на сблъсък, ако мпс отпред спре рязко получавам звуков сигнал, дисплея става тъмночервен и показва надпис BRAKE! и ако не натисна спирачки колата спира сама. Малко след като взех колата ми изкара акъла - в тясна улица с паркирали от ляво коли и лек завой на дясно пешеходец вървеше срещу посоката ми на движение , на платното плътно до паркиралите коли. Скоростта ми беше около 30км/ч и колата се разпищя, докато се усетя защо го прави (още не знаех кое как работи) закова спирачки и колана се вряза в мен много неприятно. А нямаше опасност за пешеходеца, около 50см от него до лявата част на колата ми.
Автоматични дълги светлини - ако мпс ме изпреварва, колата минава на къси чак като види стоповете и заслепява изпреварващия водач. Внимавам когато използвам този асистент.
Електро режим е когато двг не работи. Много приятно в задръстване при плавно преместване на колата. Може да се включи принудително от бутон EV до 5 секунди след стартиране преди да е запалил двг. Ако бутона се натисне по-късно, колата отказва натискането и мога да използвам EV чак като загрее катализатора. При шофиране електро режима се включва автоматично ако колата е спряла и температурата в купето е достигната (при отопление) и има достатъчно заряд в батерията или ако карам без да ускорявам. При натискане на EV отоплението отпада като приоритет, тоест може в купето да е студено, отоплението да е включено, но двг спра да работи. EV отпада автоматично (със звуков сигнал и съобщение) при рязко ускорение или спадане на заряда на батерията. Климатикът е електрически и може да охлажда без да се върти двг.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED