ПОМОЩ за RAV-4 - дизел
- slowtraveler
- Мнения: 6300
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
ПОМОЩ за RAV-4 - дизел
Мнение от slowtraveler » 24 Окт 2017 20:34
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 44
- Регистриран на: 02 Окт 2017 16:28
- Местоположение: varna
- Получена благодарност: 1 път
ПОМОЩ за RAV-4 - дизел
Мнение от antyox » 24 Окт 2017 20:49
antyox
iovkito
- slowtraveler
- Мнения: 6300
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
ПОМОЩ за RAV-4 - дизел
Мнение от slowtraveler » 24 Окт 2017 22:34
Колко време кара по магистралата, в какви режими и т.н.?
iovkito, както се казва - на чужд гръб и 100 тояги са малко



Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
iovkito
- Kiki
- Мнения: 8203
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 16 пъти
ПОМОЩ за RAV-4 - дизел
Мнение от Kiki » 25 Окт 2017 08:04
И трите грешки се появяват и когато има проблем или с ДПФ-а, или с ЕГР-а.
Kiki
-
- Мнения: 44
- Регистриран на: 02 Окт 2017 16:28
- Местоположение: varna
- Получена благодарност: 1 път
ПОМОЩ за RAV-4 - дизел
Мнение от antyox » 25 Окт 2017 09:08
antyox
- slowtraveler
- Мнения: 6300
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
ПОМОЩ за RAV-4 - дизел
Мнение от slowtraveler » 25 Окт 2017 10:18
На никой не му се занимава със сервизите - там за клиента е само загуба на време и разходи...
Но когато лай...то е опряло във вентилатора, първото нещо, което трябва да се направи е читава диагностика...
Защото ако не направиш читава диагностика, рязко се повишава вероятността да увеличиш социалните контакти по сервизите... И да започнеш смяна след смяна на детайли, чиято смяна съвсем не е била необходима...
Оправданието с ДПФ често означава непознаване на материята, и няма никаква аналогия с газовото... Газовото е допълнителна система, докато ДПФ е предвиден да работи от производителя. И съответно премахването му освен че предполага и смяна на софтуера на колата (за да се 'научи' колата да работи без такъв), но и може да не реши проблема, а да покаже наяве други дефекти, заради които се запушва ДПФ...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 44
- Регистриран на: 02 Окт 2017 16:28
- Местоположение: varna
- Получена благодарност: 1 път
ПОМОЩ за RAV-4 - дизел
Мнение от antyox » 25 Окт 2017 12:17
Почти цялото това време колата бе в Сервиз! Предлагат ми да я регенерират и да си я каркам, обаче аз за това и я оставих още една седмица за да свършат нещо което ще ми спести ходене за в бъдеще.Читава диагностика направих до колкото ми бе възможно.Майсторите в България за да открият проблема трябва да сменят една по една всички части на колата и проба- грешка да хванат евентуално проблема. Но аз нямам намерение да изкупя всичко от каталога поне за сега и да ги чакам да ми казват покарай пък ще видим ако не е от това ще сменим друго. За това и съм чел стотици постове в форума от които няколко десетки твои лично. Много лесно е да избираш м-у доброто и злото труден е избора м-у по-малкото и по-голямото зло!
antyox
- slowtraveler
- Мнения: 6300
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
ПОМОЩ за RAV-4 - дизел
Мнение от slowtraveler » 25 Окт 2017 12:32
Пренебрежителното ти мнение за майсторите в България (и по-точно поставянето на всички под общ знаменател) според мен е некоректно...
Защото едва ли би искал да отидеш при майстор в 'бяла държава' - навярно ПЪРВОТО което биха направили при генерирана подобна грешка без да се занимават с по-точна диагностика би било смяна на ДПФ с нов... И си го плащаш без да мрънкаш, щото иначе колата няма да излезе от сервиза...
Все пак ДПФ е консуматив, ама тук в България всеки смята, че е излишен детайл...
Но това е друг въпрос - въпросът е диагностиката да е достатъчно правилна, защото ДПФ въпреки многобройните приказки, не е чак такъв голям проблем... Да, има специфика на употреба (например добре е да не се прекъсва регенерация), но тук колеги могат да потвърдят, че се въртят безпроблемно стотици хиляди км с ДПФ и 'палачорско каране' (т.е. без никакво съобразяване с ДПФ, и каране при ниски обороти, влошаващи възможността за самопочистване).
И затова се опитах да си изясня - дали наистина сте направили достатъчно достоверна диагностика (от твоите мнения това не се разбира)... Защото най-лесно е да срежеш ДПФ. А ако причината не е била в него? Доколкото се сещам, при грешка/проблем с ДПФ най-малкото би трябвало да загуби мощност... Освен ако грешката я генерира заради това, че ДПФ вече го няма, ама компютъра не знае, и 'усеща', че ДПФ прави много малко диференциално налягане...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 44
- Регистриран на: 02 Окт 2017 16:28
- Местоположение: varna
- Получена благодарност: 1 път
ПОМОЩ за RAV-4 - дизел
Мнение от antyox » 25 Окт 2017 13:03
antyox
ПОМОЩ за RAV-4 - дизел
Мнение от DeXa » 25 Окт 2017 15:16
Ако вече са го махнали здраве да е ...
2018 Alfa Romeo Stelvio 2.0T
2013 РАВ4 ХА40 2.2 2AD-FHV AUTO
EX 2017 RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD (открадната)
EX 2006 RAV4 XA30 2.2 2AD-FTV DPF (открадната)
DeXa
-
- Мнения: 44
- Регистриран на: 02 Окт 2017 16:28
- Местоположение: varna
- Получена благодарност: 1 път
ПОМОЩ за RAV-4 - дизел
Мнение от antyox » 25 Окт 2017 17:09
antyox
-
- Мнения: 44
- Регистриран на: 02 Окт 2017 16:28
- Местоположение: varna
- Получена благодарност: 1 път
ПОМОЩ за RAV-4 - дизел
Мнение от antyox » 26 Окт 2017 16:44
С две думи вървяла си много добре и нямало нужда да се сваля, бил почистен!
Това което аз виждам е че колата направо е отпушена и е като изтребител направо излита като се натисне педала страхотно върви.
antyox
- slowtraveler
- Мнения: 6300
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
ПОМОЩ за RAV-4 - дизел
Мнение от slowtraveler » 26 Окт 2017 17:01
А това се разбира по измерване на диференциалното налягане на входа и на изхода на ДПФ...
Не било хубаво регенерацията - ами така си е, но е необходима - при градско шофиране обикновено регенерацията е веднъж на 100-120км... И в 90% от случаите не я усещам (понякога я усещах по повишени обороти на вентилатора на радиатора)...
Бих те посъветвал да имаш едно наум с този сервиз (ако правилно препредаваш думите им)... Навярно не разполагат с правилна апаратура, или не знаят точно какво правят...
Обикновено компютърът спира регенерацията когато реши, че саждите са изчистени под даден процент... Съответно неколкократното излизане на магистрала означава няколко неща - или автомобилът не е искал да влезе в принудителна регенерация, и са се опитвали да го 'продухат' - т.е. компютърът като усети повишена температура/натоварване, решава сам да добави малко нафта и да промени горенето в цилиндрите така, че да успее да нагрее ДПФ дотолкова, че да се сублимират саждите... Или не им е ясно точно как става процесът...
Дали ще спират колите без ДПФ? Имаше приказки за затягане контрола на прегледите, и най-вече - за нелегално смъкнати каталитични и филтриращи системи на автомобилите... Но доколко ще е ефективно - не се знае...
В някои европейски градове има ограничения за дизеловите автомобили, или само за автомобили над даден ЕВРО клас...
П.С. дано все пак са диагностицирали добре проблема - времето ще покаже (изпитвам леки съмнения)...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Обратно към “Общи технически въпроси”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта